Det här med Blocket...

Permalänk

@Naxos: dammet kostar extra det gör så spelen flyter på bättre, det är en effekt kallad "i'll be dammned"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ännu en stjärna som inte riktigt har koll på vad som borde få definieras som spel dator, kan man maxa Crysis tro?
De får bli ett mail..

http://www.blocket.se/vi/64027653.htm

"Spel dator till salu med följande specifikationer.

Processor: Intel i3 4160 3.6GHz 3Mb Cache (2 cores 4 threads)
Kylning: Arctic Cooling Alpine 11 Plus
Moderkort: ASUS Z87-PRO Wi-Fi
Grafikkort: GIGABYTE AMD RADEON HD6870 OC 1GB WINDFORCE
Ram minne: 16GB DDR3 (4x4GB) @ 1600 MHz (Max 32GB)
Hårddisk: SEAGATE 2TB
Nätaggregat: Corsair 550Watt Modular 80+ Bronze
Chassi Låda: Corsair SPEC-01
DVD Brännare: SAMSUNG DVD±RW (SH-S203)
Nätverkskort: Intel 10/100/1000Mbit/s Gigabit
Trådlöst nätverkskort: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n stöd för dubbla frekvensband 2,4/5 GHz
Ljudkort: Realtek 7.1 HD Audio"

Dold text
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Ännu en stjärna som inte riktigt har koll på vad som borde få definieras som spel dator, kan man maxa Crysis tro?
De får bli ett mail..

http://www.blocket.se/vi/64027653.htm

"Spel dator till salu med följande specifikationer.

Processor: Intel i3 4160 3.6GHz 3Mb Cache (2 cores 4 threads)
Kylning: Arctic Cooling Alpine 11 Plus
Moderkort: ASUS Z87-PRO Wi-Fi
Grafikkort: GIGABYTE AMD RADEON HD6870 OC 1GB WINDFORCE
Ram minne: 16GB DDR3 (4x4GB) @ 1600 MHz (Max 32GB)
Hårddisk: SEAGATE 2TB
Nätaggregat: Corsair 550Watt Modular 80+ Bronze
Chassi Låda: Corsair SPEC-01
DVD Brännare: SAMSUNG DVD±RW (SH-S203)
Nätverkskort: Intel 10/100/1000Mbit/s Gigabit
Trådlöst nätverkskort: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n stöd för dubbla frekvensband 2,4/5 GHz
Ljudkort: Realtek 7.1 HD Audio"

Dold text

be han visa Fps och upplösning.. det är ju en definitionsfråga vad Maxxa betyder

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ännu en stjärna som inte riktigt har koll på vad som borde få definieras som spel dator, kan man maxa Crysis tro?
De får bli ett mail..

http://www.blocket.se/vi/64027653.htm

"Spel dator till salu med följande specifikationer.

Processor: Intel i3 4160 3.6GHz 3Mb Cache (2 cores 4 threads)
Kylning: Arctic Cooling Alpine 11 Plus
Moderkort: ASUS Z87-PRO Wi-Fi
Grafikkort: GIGABYTE AMD RADEON HD6870 OC 1GB WINDFORCE
Ram minne: 16GB DDR3 (4x4GB) @ 1600 MHz (Max 32GB)
Hårddisk: SEAGATE 2TB
Nätaggregat: Corsair 550Watt Modular 80+ Bronze
Chassi Låda: Corsair SPEC-01
DVD Brännare: SAMSUNG DVD±RW (SH-S203)
Nätverkskort: Intel 10/100/1000Mbit/s Gigabit
Trådlöst nätverkskort: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n stöd för dubbla frekvensband 2,4/5 GHz
Ljudkort: Realtek 7.1 HD Audio"

Dold text

Vad är det med kassa datorer och sen 16GB RAM? Som om de köper 8GB RAM för runt 200kr och sen flashar runt det som om de ökar prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Vad är det med kassa datorer och sen 16GB RAM? Som om de köper 8GB RAM för runt 200kr och sen flashar runt det som om de ökar prestandan.

lite rätt har du , började med 8gb , utökade med 8gb till när Webhallen sålde ut några stickor jättebilligt ... oxå z87 moderkort .... fan min rigg börjar bli gammal

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

lite rätt har du , började med 8gb , utökade med 8gb till när Webhallen sålde ut några stickor jättebilligt ... oxå z87 moderkort .... fan min rigg börjar bli gammal

Köp en Geforce 210, skapa en annons och döp den till "Gamingdator för den kräsne(SNABB)" och så kan du enkelt få 9000kr för den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zapa:

Vad är det med kassa datorer och sen 16GB RAM? Som om de köper 8GB RAM för runt 200kr och sen flashar runt det som om de ökar prestandan.

Han har väl hört på Corsair? Minnet gör under och ju mer desto bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Köp en Geforce 210, skapa en annons och döp den till "Gamingdator för den kräsne(SNABB)" och så kan du enkelt få 9000kr för den

kan iaf vara ärlig att i nuvarande utförande med GPU (och då har jag ingen TURBO snabb Intel HD GPU) att burken maxxar allt man kastar i den på 1080p , gärna i 144 fps åxå

men det hägrar fetare skärm snart , får väll langa ut gammelburken på blocket för 25k som den typ kostade ny

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Vad är det här för lirare egentligen, har sett ett flertal annonser från denne till och från under året.
http://www.blocket.se/goteborg/Nya_Grafikkort_Harddiskar_500G...

Älskar även dennes krav och villkor.
http://www.blocket.se/vi/63431680.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Vad är det här för lirare egentligen, har sett ett flertal annonser från denne till och från under året.
http://www.blocket.se/goteborg/Nya_Grafikkort_Harddiskar_500G...

Älskar även dennes krav och villkor.
http://www.blocket.se/vi/63431680.htm

Detta måste nog vara det bästa med alla "frågor"

"Fråga 4: Varför lämnar du inte telefonnummer och namn i dina annonser?
För att värna om mitt privatliv och min integritet, som är så viktigt för mig. Och dessa principer är skyddade av svenska lagar. Det är min rättighet! Och jag vill inte heller störas av telefon. Och jag har rätt att välja bland olika alternativ."

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Vad är det här för lirare egentligen, har sett ett flertal annonser från denne till och från under året.
http://www.blocket.se/goteborg/Nya_Grafikkort_Harddiskar_500G...

Älskar även dennes krav och villkor.
http://www.blocket.se/vi/63431680.htm

Drog iväg ett mejl till "datorkomponenter" och skrev att han hamnat i denna tråd, bifogade en länk också, undrar ifall han kommer svara

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BostonGurkan:

@Streamdog: Det där skräpet kostade ju knappt 8k nytt. Att folk ens har mage att försöka lura folk på detta vis.

Generellt är köpare på Tradera smartare och kommer inte gå på det där.

Dessutom är det ett vanligt nybörjarmisstag att sätta på tok för höga priser som jag själv märkt att folk gör.

Har du koll på vad begagnade hårdvarukomponenter är värda vet du ungefär vad du kommer få för sakerna.

Jag brukar sätta låga startbud på typ 50-100 kronor och resten sköter sig självt.

Skrivet av compaq älskaren:

Detta måste nog vara det bästa med alla "frågor"

"Fråga 4: Varför lämnar du inte telefonnummer och namn i dina annonser?
För att värna om mitt privatliv och min integritet, som är så viktigt för mig. Och dessa principer är skyddade av svenska lagar. Det är min rättighet! Och jag vill inte heller störas av telefon. Och jag har rätt att välja bland olika alternativ."

Han vill inte lämna ut sitt namn och nummer men promptar på att DU som är intresserad ska göra det:

Citat:

Vid seriöst intresse, var vänlig skriv BÅDE ditt namn OCH telefonnummer i mejlet. Glöm inte det!

Da fuq?

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Han vill inte lämna ut sitt namn och nummer men promptar på att DU som är intresserad ska göra det:

Det känns ju jättebra att handla av denna snubbe när han har ens namn och nummer, men jag själv inte har hans namn eller nummer

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av compaq älskaren:

Det känns ju jättebra att handla av denna snubbe när han har ens namn och nummer, men jag själv inte har hans namn eller nummer

Än är inte den siste idioten född tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Det känns ju jättebra att handla av denna snubbe när han har ens namn och nummer, men jag själv inte har hans namn eller nummer

Nu var annonserna borta men hur seriöst är det att kalla sig "datorkomponenter".

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Än är inte den siste idioten född tyvärr...

Det var sarkasm...

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Nu var annonserna borta men hur seriöst är det att kalla sig "datorkomponenter".

Han har säkert tagit bort dom eftersom jag skickade ett mejl till honom att han hamnat i denna tråd, också bifogade jag en länk till sidan i denna tråd där han hamnat.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Nu var annonserna borta men hur seriöst är det att kalla sig "datorkomponenter".

Har märkt att det går fort för vissa annonser att försvinna från Blocket när man är och läser tråden, annonserna från Datorkomponenter du syftar på fanns för några timmar sedan men är nu borta.

Kanske den här tråden faktiskt hjälper om det är någon som anmäler annonserna och Blocket plockar bort dem efter att ha läst den här tråden.

I så fall gör den här tråden jäkligt stor nytta!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas stolen och bordet medföljer.
http://www.blocket.se/vi/63992231.htm

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag hoppas stolen och bordet medföljer.
http://www.blocket.se/vi/63992231.htm

För det priset borde hans vänstra njure inkluderas utan extra kostnader. Intel Core 2 Duo och GT 250 för 4000kr?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Han har säkert tagit bort dom eftersom jag skickade ett mejl till honom att han hamnat i denna tråd, också bifogade jag en länk till sidan i denna tråd där han hamnat.

http://www.hollywoodreporter.com/sites/default/files/custom/A...

Det där är hur jag föreställer mig honom just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Bra att han nämner att alla spel kommer funka och att det går att klocka extremt mycket, men då är frågan hur många fps får man ut på nyare spel med GTX 580?.

Priset får han nog också se över en aningen.
http://www.blocket.se/vi/63055870.htm

Tjo, min annons detta. Det är inte alls relevant för mig hur många fps köparen får ut på nya spel, skriver endast att de fungerar Hur menar du, tror du inte att det går att klocka extremt mycket?
Priset är satt såpass högt för att jag inte vill ha skambud och det har jag inte fått heller tack vare det. Du borde testa att sälja lite grejer så lär du dig hur det fungerar på blocket. Uppenbarligen vet du inte det eller har sålt för billigt
Jag borde dock ändra "nypris" till "inköpspris".

Permalänk
Medlem

Hela tråden handlar ju om hur överprisade datorer på blocket är. Den handlar inte om att det inte går att sälja till överpris (för det verkar ju uppenbarligen gå), vi beklagar bara att det är möjligt. Jag tycker också du är vilseledande när du skriver att alla nya spel kommer fungera. Men visst, det kan ses som en definitionsfråga.

Skrivet av Westan:

Tjo, min annons detta. Det är inte alls relevant för mig hur många fps köparen får ut på nya spel, skriver endast att de fungerar Hur menar du, tror du inte att det går att klocka extremt mycket?
Priset är satt såpass högt för att jag inte vill ha skambud och det har jag inte fått heller tack vare det. Du borde testa att sälja lite grejer så lär du dig hur det fungerar på blocket. Uppenbarligen vet du inte det eller har sålt för billigt
Jag borde dock ändra "nypris" till "inköpspris".

Permalänk
Skrivet av compaq älskaren:

Drog iväg ett mejl till "datorkomponenter" och skrev att han hamnat i denna tråd, bifogade en länk också, undrar ifall han kommer svara

inte någon som råkat ta printscreen ? Google cache funkar ju oftast inte på blocket annonser.

Skrivet av Westan:

Tjo, min annons detta. Det är inte alls relevant för mig hur många fps köparen får ut på nya spel, skriver endast att de fungerar Hur menar du, tror du inte att det går att klocka extremt mycket?
Priset är satt såpass högt för att jag inte vill ha skambud och det har jag inte fått heller tack vare det. Du borde testa att sälja lite grejer så lär du dig hur det fungerar på blocket. Uppenbarligen vet du inte det eller har sålt för billigt
Jag borde dock ändra "nypris" till "inköpspris".

liten fråga vad tycker du är gränsen till skambud ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westan:

Tjo, min annons detta. Det är inte alls relevant för mig hur många fps köparen får ut på nya spel, skriver endast att de fungerar Hur menar du, tror du inte att det går att klocka extremt mycket?
Priset är satt såpass högt för att jag inte vill ha skambud och det har jag inte fått heller tack vare det. Du borde testa att sälja lite grejer så lär du dig hur det fungerar på blocket. Uppenbarligen vet du inte det eller har sålt för billigt
Jag borde dock ändra "nypris" till "inköpspris".

Halloj, det jag menar är att tex svensson köper datorn och vill spela Fallout4 så förväntar sig denne att spelet ska "flyta på", lik på konsol.

Alla får ju tolka på sitt sätt vad som klassas som extremt, jag tycker bara det var lite fel ordval i så fall borde du även lagt fram nån form av siffror för de.

Förstår även att man sätter dessa priser för att just undvika skambud, har själv sålt en hel del saker på blocket så det är inga större bekymmer vad det gäller den biten.

Hoppas du får den såld.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/malmo/Varsting_speldator_till_godis_pen...

Janne igen med sin värstingdator med en GT 120!

"Idag har jag bestämt mig sälja bort min trotjänare, jo det är en speldator som är en monster dator."

Hur många trotjänare har denna mannen?!

"Nvidia geforce Gt 120, denna grafikkort klarar av battlefield 4 helt utan problem det har jag testat själv. Denna typ av grafikkort är mycket prisvärd den är utöver de vanliga grafikkort den är perfekt också till job arbete inom design och Interior design saker ( Grafik arbete ) Ger upplösningen 1920x1800 med totalt 3gb minme på skärmen Wow! HDMI finns såklart."

https://www.youtube.com/watch?v=HMCLWB6I6XQ

Där försöker en kille köra BF4 på en GT 120 och som man kan se är det en slideshow. Säljer denna dåren sina datorer hela tiden eller?

"Den som kan datorer vet vad en sån här speldator kostar, den kostade nytt ca 10.000kr."

Nvidia geforce Gt 120
Intel Core 2 Quad Q8200

Vilket millennium får han dessa pris från?

Tycker bara synd om folk som går på hans lurendrejerier.

Permalänk
Medlem

@zapa
Vilken stjärna asså, tusan det där var då inge ögongodis, hur skriver pöjken?
Allt var ju i en hel röra, stycke indelning för tusan!
"BLUERAY ( nya typen av DVD spelare )"

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

inte någon som råkat ta printscreen ? Google cache funkar ju oftast inte på blocket annonser.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funiculus:

Hela tråden handlar ju om hur överprisade datorer på blocket är. Den handlar inte om att det inte går att sälja till överpris (för det verkar ju uppenbarligen gå), vi beklagar bara att det är möjligt. Jag tycker också du är vilseledande när du skriver att alla nya spel kommer fungera. Men visst, det kan ses som en definitionsfråga.

Det kan jag hålla med om att mycket är sjukt överprisade. Jag tänker såklart bara på min annons som är i närheten av lika överdriven som många andra jag sett i tråden
Nu förväntar jag mig självklart inte att få det priset som jag lägger ut för. Det är nämligen som så att köparna är minst lika fräcka och prutar ibland över 50% på priset oavsett vilket pris som gäller.
Alla nya spel kommer fungera, tycker inte det är vilseledande alls. Jag tycker att om man köper en dator på blocket (för runt 4000) så kan man inte förvänta sig att köra alla spel i ultra high, därför skriver jag inte att man kan detta

Skrivet av Grönahunden:

inte någon som råkat ta printscreen ? Google cache funkar ju oftast inte på blocket annonser.

liten fråga vad tycker du är gränsen till skambud ?

Just på den här annonsen tycker jag under 1500 spänn är skambud, den är värd mer. Därför sätter jag priset såpass högt att jag slipper många sådana bud.

Skrivet av bärplockaren:

Halloj, det jag menar är att tex svensson köper datorn och vill spela Fallout4 så förväntar sig denne att spelet ska "flyta på", lik på konsol.

Alla får ju tolka på sitt sätt vad som klassas som extremt, jag tycker bara det var lite fel ordval i så fall borde du även lagt fram nån form av siffror för de.

Förstår även att man sätter dessa priser för att just undvika skambud, har själv sålt en hel del saker på blocket så det är inga större bekymmer vad det gäller den biten.

Hoppas du får den såld.

Hallå, om Svensson köper datorn för att lira F4 så får hen väl ta hjälp av någon som kan? Om t.ex. jag som inte kan något om säg bilar ska köpa en bil så åker väl inte jag själv och kikar på den utan tar hjälp av någon som vet vad man ska kolla på. Har jag fel?

Just ordvalet är en säljgrej, sådana ord hittas av folk som skummar igenom och är lite intresserade. Det är som "super-rea" "monster-priser". Detta är också definitionssaker, mig veterligen finns ingen definition om 20% eller 80% rabatt som behövs. Siffror får köparen söka fram om det är av intresse.

Det är väldigt många köpare på blocket som har dålig kunskap inom detta, en ringde och förstod inte storleken på diskarna. "Vad menar du med 128 och 60 Gb, är inte det väldigt lite?" Jag har inte som mål att lura någon men givetvis vill jag sälja så dyrt jag kan, det finns nog ingen som vill sälja så billigt som möjligt. Har köpare dålig kunskap och inte inser detta och tar hjälp av någon så är det synd om denne, men det är inte säljarens bekymmer (så länge säljaren inte uppenbart ljuger i annonsen).
Jag har fått ett gäng bud faktiskt så den ska nog bli såld.
Vill inte skriva ut vad jag kan tänka mig för den om en köpare skulle läsa här

Permalänk
Medlem

Vet att detta är Tradera, men ändå

Gamer Headset:
http://www.tradera.com/item/120320/245529976/gamer-headsett

Lägga ett bud kanske?

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda