Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

Produkt: Minst 2500 kr rabatt på gamingdatorer @ CDON
Länk: http://cdon.se/hemelektronik/ivy_gamingdatorer/
Prisjakt:
Pris:

Permalänk
Skrivet av Djhg2000:

Låter inte riktigt likt Webhallen, aldrig haft problem med dem när något gått sönder.

Som jag skrev i ett senare inägg så har jag haft mycket goda erfarenheter av Webhallen tidigare och tyckte detta var minst sagt märkligt

Permalänk
Medlem

Men ta nu Webhallen-gnället till deras egen tråd istället:

http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen

Permalänk
Skrivet av Xaurus:

Men ta nu Webhallen-gnället till deras egen tråd istället:

http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen

Tusen tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Kan inte Webhallens butiker beställa hem från centrallagret? Är det defekt så ska du ju så klart få ett nytt om du begär ett nytt, såvida produkten inte har utgått ur sortimentet helt och hållet. Du behöver i alla fall inte acceptera ett tillgodokvitto om varan är defekt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Tusen tack!

Med det sagt så håller jag med de andra här, lite konstigt beteende från WH. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

För att citera ur ungkonsument.se:
"Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan."

Du ska alltså alltid få pengarna tillbaka, aldrig acceptera tillgodokvitto vid fel av vara och säljaren inte vill hjälpa till på annat sätt.

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

En polare råkade ut för samma sak så han hänvisade till lagen (finns flera faktiskt som du kan använda dig av), stod på sig och efter mycket bråk gav de med sig för de ville inte få en anmälan på sig. Så han fick en likvärdig produkt (sett till originalpriset). Tyvärr lär du lägga ner energi på detta om du ska få rätt. Så, stå på dig och lycka till!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Vill du fortfarande ha ett kort eller vill du hellre ha pengarna tillbaka? Skicka gärna PM så löser jag det åt dig.

Är ju helt givet att du antingen ska få ett nytt kort eller pengarna tillbaka, tillgodokvitto hör inte hemma i scenariot du beskriver ovan.
Att någon i vår personal inte fattar det är ganska oroväckande.
Tar upp det med samtliga butikschefer genast men skulle verkligen vara bra om jag visste vilken butik det gäller.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Så här blev min CM:

Total summa: kr.

Riktigt besviken. Du har inte köpt någon Granola

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Webhallen. Skräpbutiken skickade ett trasigt moderkort till mig som jag påpekade direkt när jag fick vid leverans. Istället hävdade dom att felet låg hos mig, trots att jag ringde in samma dag som jag fick paketet (fanns inte ens plombering när jag fick paketet) Aldrig mer webhallen och dess okunniga personal.

För övrigt så sög denna måndag mer än vanligt med tanke på vilket fiasko hittills CM har varit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapaza80:

Så här blev min BF och CM runda - bra val av komponenter?

MB Asus Z170 Gaming Pro 1369kr (CDON)
Minne HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit 843kr (Komplett)
Grafik MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5 3000kr (Komplett)
Chassi Fractal Define R5 699kr (CDON)
PSU EVGA Supernova G2 750W 799kr (Inet)
CPU 6700K 3700kr (Alina)
CPU-kyl Corsair H75 840kr (Alina)

Totalt 11250kr

Jag ser ingen som helst anledning till att gå på 6700k för 3700kr i stället för en 6600k för 2399kr från dustin i dag.

Själv snålade jag rejält och gick på en i5-6400, så det säger väl en del om mitt resonemang

Permalänk

Hmm än så länge inge fynd hoppades på ett schysst 970

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiski:

Vilka blev det? Funderar själv på dessa http://www.siba.se/ljud/horlurar/sennheiser-momentum-in-ear-a... då jag har saknat ett par in-ear i några år nu.

Jag har dessa och de funkar väldigt bra. Dock värt att notera att dessa är mina första in-ear(alltid haft snäckor istället förut)

Vissa anser dock att Sennheiser CX 3.00 är bättre eller lika bra samtidigt som de är billigare. Kan ej kommentera ang det då jag saknar erfarenhet. Men har en vän som gillar sina Sennheiser CX 3.00.

OBS : Är värt att nämna att Momentum in ear har 2 st versioner, en Apple version(den du länkade) och en android.
Detta är för att kunna använda volymkontrollen som finns på sladden. Annars funkar hörlurarna med alla enheter bara just denna volymkontrollen som är specifikt för vissa enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Aldrig mer Webhallen. Skräpbutiken skickade ett trasigt moderkort till mig som jag påpekade direkt när jag fick vid leverans. Istället hävdade dom att felet låg hos mig, trots att jag ringde in samma dag som jag fick paketet (fanns inte ens plombering när jag fick paketet) Aldrig mer webhallen och dess okunniga personal.

För övrigt så sög denna måndag mer än vanligt med tanke på vilket fiasko hittills CM har varit.

Som någon tidigare sa:
http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

vart är cdons cyber monday

Permalänk
Medlem

Scandinavian Photo kör CM med samma deal som BF: 10-20% på hela slrtimententet (inb4: 10% gäller på kameror, objektiv, bildskärmar etc.).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zingoman:

Rena rånet. När man istället kan köpa en nyare?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981197

Titta på prishistoriken den har kostat ännu mindre för två år sedan! En modell med många barnproblem och gammal! Jag är tacksam att Dimestam för jobbet han lägger upp för alla deals men detta är knappast ett deal i mina ögon. Hade den kostat tvåtusingen kanske.

Jag är annars besviken på CM. Det verkar som om CM gett efter för BF på senare tid.

Skrivet av Sugu:

Tack en kompis nämnde dem också, ska ta en titt på dem senare!

Min maximala budget skulle jag sätta på 500 men kan mkt väl köra på en billigare som du säger, får kolla runt lite!

Slog till på ett HD598! har läst mkt bra om dem och de blir mina första bra lurar som min budget tillåter!
Ska därför lägga till att min budget på mikrofonen bör vara <500 kr. Ska kolla lite på en Modmic 4.0 som verkar ligga runt 500. Behöver verkligen inte ha en super exklusiv mic men någon som ändå är bra och kostar max 500kr skulle sitta fint

// Tack för era förslag!

Aj! Du skulle ha slagit till Sennheiser luren när den låg på £99 på Amazon.co.uk för några dagar sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

vart är cdons cyber monday

I Cyber space.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva en 20-30meter TP-kabel CAT5E, ingen som känner till någon ÅF med bra priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Riktigt besviken. Du har inte köpt någon Granola

Inte sett någon så här långt under CM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

vart är cdons cyber monday

Här!

http://cdon.se/cyber_monday/

... NOT

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

vart är cdons cyber monday

sitter också och hoppas att cdon, skall släppa sina cm deals, men lite väl tomt ännu.........kom igen....måndagen e ju snart slut!

har varit rätt så antiklimax på denna cm, känns som om luften gått ur alla efter bf.......så kom igen cdon

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K / CPU-cooler: Corsair hydro H100i / PSU: Corsair AX860 / MB: Asus Z97-Deluxe / RAM: Corsair Dominator Platinum 1866 MHz 16 GB [White led] / GPU: MSI GTX 780 OC edition [Twin frozr Gaming] / Case: Corsair Obsidian 750d / BD-rom: Asus BW-16D1HT Blu-Ray Rewriter / SSD: Samsung 840evo 120 GB [os-disk] + 840evo 250 GB / HDD: WD red 4 TB & WD black 500 GB / Cables/fans: nzxt sleeved black & Corsair SP White led

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Jag ser ingen som helst anledning till att gå på 6700k för 3700kr i stället för en 6600k för 2399kr från dustin i dag.

Själv snålade jag rejält och gick på en i5-6400, så det säger väl en del om mitt resonemang

mm jag vet..skäms.. i BF tråden tog jag upp den själv som ev bättre val, en annan användare sa att 6700k var bättre vid videoredigering bland annat. Den är nog overkill ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Skulle behöva en 20-30meter TP-kabel CAT5E, ingen som känner till någon ÅF med bra priser?

http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/natverkskab...

http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/natverkskab...

http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/natverkskab...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tapaza80:

mm jag vet..skäms.. i BF tråden tog jag upp den själv som ev bättre val, en annan användare sa att 6700k var bättre vid videoredigering bland annat. Den är nog overkill ja

Hade jag varit du skulle jag beställt en 6600k och sedan skicka tillbaka 6700an, om du inte hunnit montera redan.

Permalänk
Medlem

Kanon bra, tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vill du fortfarande ha ett kort eller vill du hellre ha pengarna tillbaka? Skicka gärna PM så löser jag det åt dig.

Är ju helt givet att du antingen ska få ett nytt kort eller pengarna tillbaka, tillgodokvitto hör inte hemma i scenariot du beskriver ovan.
Att någon i vår personal inte fattar det är ganska oroväckande.
Tar upp det med samtliga butikschefer genast men skulle verkligen vara bra om jag visste vilken butik det gäller.

Good save

Har själv ett GTX 970 som väntar på montering, hoppas mitt fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Hade jag varit du skulle jag beställt en 6600k och sedan skicka tillbaka 6700an, om du inte hunnit montera redan.

Usch vad jobbig du är blir velig nu, har beställt 6700k, finns inte på lager så kommer dröja innan de skickar, inte bara att man kan spara en tusing man kanske kan sätta ihop datorn tidigare oxå..

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra 3m-5m nätverkskabel till min nya router (AC68U)? Har fiber 100/100 - räcker det med CAT5e eller ska man köra med CAT6?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII