Permalänk
Medlem

Beställde hörlurar från CDON 1a dec, och de skickade ut de 4e dec och kom fram 7e.

Permalänk
Medlem

Black friday beställning, försvann först nu står den som ej levererad och inte ett ord från CDON trots aktivt ärende :S

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@CDON.COM

När får man svar på sin avbeställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giuffria:

@CDON.COM

När får man svar på sin avbeställning?

Försökte Avbeställa redan Måndagen efter Black friday 9 tiden men då hade ordern redan gått över till behandlas så försent att Avbeställa enligt Cdon.

När Ordern går över till behandlas går det ej att avbeställa för att dom har lämnat över ordern till Lagret.

"PostNord" utan då får man vänta in ordern och be ombudet returnera varan omgående till avsändaren.
När dom fått tillbaka varan och godkänt returen så makuleras fakturan
eller så återbetalas pengarna inom 2 veckor efter hela denna process.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Själv har jag problemet att dom ej bifogat kolli nummer så kan ej spåra försändelsen och Cdon chatten föreslog att jag skulle kontakta mitt postombud och se om det anlänt för ibland missar dom att skicka ut sms avisering.

Har kontaktat dom och självklart vill dom ej kolla igenom alla deras paket efter mitt namn och adress och se om dom ser Cdon tejpen på paketet aldeles för mycket jobb.

Även kontaktat postens kundtjänst på telefon som också kräver kolli nummer för annars kan dom inte på nått sett få fram försändelsen utan man hänvisas till Avsändaren alltså Cdon är dom ända som kan få fram detta.

Har blivit lovad 2 dagar i rad av kundtjänst att dom skapat ärenden till Lagret som ska återkomma till mig via mail och
detta var via chatten. Men utan svar en så länge

Enormt jobb att bara få denna försändelse Avbeställd och tillbaka skickad och riktigt struligt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

PGA Tekniska Problem är Chatten stängd idag.

Så glöm att få några svar idag från Cdon.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

CDON har gjort det igen!
Beställde 30/11, tog en minut sen drog de 5390:- för skärmen och flyttade den till "behandlas" över en vecka, såg att inet satte ner skärmen till samma pris bara någon dag senare och bad då CDON att avbeställa. men det gick förstås inte eftersom varan höll på att "packas just nu!"

Idag däremot har det äntligen gått framåt med ordern; "Elektronisk förhandsinformation har mottagits"

Förstår inte hur det år 2015 kan ta över en vecka att skicka iväg paket med produkter som finns i lager, att de hade högt tryck under black friday och cyber monday är förståeligt. Men det borde de ha vetat om redan innan att det skulle bli och kunnat rusta upp med mer personal.

Nej, detta är sista gången jag handlar från CDON!

Ps.
Glöm inte att kasta dåliga betyg på dem hos prisjakt och pricerunner, så andra kan bli varnade om deras riktigt dåliga service!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

PGA Tekniska Problem är Chatten stängd idag.

Så glöm att få några svar idag från Cdon.

Alltså FYFAN vilket ruttet företag. Jag pratade kundtjänst på chatten igår där jag skrev att jag inte fått mitt paket och även mitt ordernummer, på 1 sek fick jag ett copy-pastat "svar" om att mitt paket har gått till behandling och att det håller på att packas och är på väg till mig. 24 timmar senare har det fortfarande inte hänt ett skit.

Att dem dessutom idag har "tekniska problem" med chatten är ju väldigt passande. Inte nog med att dem inte kan hålla sina löften och ge service till sina kunder, nu kan dem inte ens stå för det och finnas där för kunder med frågor.

ALDRIG MER CDON!

Och som någon annan skrev i tråden, se till att skriva omdömen om denna ruttna jävla butik på prisjakt.

Permalänk
Medlem

Min order är fortfarande under "behandlas" efter 3 dagar och såklart fungerar inte chatten idag, perfekt.

Permalänk
Medlem

[quote postid="15850583" userid="183685" name="blomarne"]
Min order är fortfarande under "behandlas" efter 3 dagar och såklart fungerar inte chatten idag, perfekt.
[/quote

Du våga verkligen beställa efter Black Friday och denna tråds utveckling.

Inne på dag 12 nu och fortfarande ej fått kolli nummer men ska vara skickat enligt min sida. Vissa har inte ens fått den skickad på 12 dagar.

3 dagar är ingenting återkom om 9 dagar med samma situation utan vara eller kolli nummer och tyst från kundtjänst

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

fan vad jag är missnöjd med cdon. jag beställde en router på black friday och den behandlas fortfarande. kundservicen är skit den med. skrev till dem för två dagar sedan och har ännu inte fått något svar. altså det har gått 12 dagar sen jag beställde min router och den har inte ens blivit utskickad från deras lager. 1-3 dagar säger dom, det verkar nog som att min order kommer ta över en halvmånad tills jag får den och det e fan inte 1-3 dagar

Permalänk
Medlem

Det är dessutom riktigt dåligt att de inte är så aktiva här nu när de var det när det skulle säljas grejer.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är som tar sån tid egentligen, speciellt om varorna är i lager som CDON hävdade, brukar inte handla oss CDON men efter detta så var det nog både första och sista gången.

Permalänk
Medlem

Jag fick alla mina black friday ordrar inom ett par dagar, ni verkar ha otur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Jag fick alla mina black friday ordrar inom ett par dagar, ni verkar ha otur.

Jag beställde saker i två omgångar den 27/11, jag fick dessa på tisdagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Jag fick alla mina black friday ordrar inom ett par dagar, ni verkar ha otur.

Det är nog snarare så att du råkade ha tur!

Permalänk

@Creeper6:
XD så sant

Permalänk
Medlem

Fick ett mail ikväll om att min order var postad.
Fick paketet i fredags.

Permalänk
Medlem

Beställde den sista November, behandlas fortfarande... Får nog kontakta dom nu.

Edit: Efter att ha läst lite i tråden så hjälper det nog inte att kontakta dom, lär ju få samma svar som många av er andra.. och avboka går ju inte heller då "beställningen gått till lagret".

Absolut synd att det ska strula då företaget spontant känns seriöst, dom har bra utbud, bra priser m.m. Men inte helt säker på att jag kommer använda dom i framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Fick ett mail ikväll om att min order var postad.
Fick paketet i fredags.

Stabilt system!

Jag har själv skickade varor sedan ett par dagar men inget har kommit men inte heller någon faktura. Förra orderns faktura kom inte förrän efter leverens heller, så möjligen har de lyssnat på påpekandena.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skäggig legend

Jag har fått mina skärmar varav en jag hämtat ut igår! Den andra ska en lyckling människa få för samma pris ifall de vill, finns i marknaden.

Tycker CDON skött detta katastrofalt dåligt. Pratade med dem och helt plötsligt gav de mig en kollid... "Systemet uppdaterade sig för 20 minuter sedan"

Aha, vi har snackat i 10 min? Då visste du inte något? The fück?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

PGA Tekniska Problem är Chatten stängd idag.

Så glöm att få några svar idag från Cdon.

Det gör väl inget?
Man får ju inget mer svar från chatten än vad man själv kan se på "mina sidor" ändå!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Jo jag pratade med dem via chatten. De sa jag kunde skicka in den för att få den utbytt. Valde dock att behålla för att slippa besväret. Verkar ha varit rätt beslut ifall de bara återbetalat mig. Men man blir ju besviken när man får en begagnad produkt.

Mitt paket med Onyx Studio såg ut precis likadant. Avskuren plastförsegling och en ny liten rund försegling som lossnat.

Har du inspekterat din efter eventuella fel? Testade min och den låter ok men ser att den blanka kåpan på baksidan sitter liiitet snett. Inte bra för min OCD Velar mellan att skicka tillbaka den och att behålla den och skita i det. Egentligen vill jag byta den men med CDON's support känns det inte helt tryggt. Skulle inte förvåna mig om man får tillbaka en annan öppnad låda...

Ännu någon fler som fått öppnad förpackning på Onyx Studio?

Permalänk
Medlem

Shit trode webhallen hade problem med BF men CDON verkar totalt havererat. Webhallens formun ansvarige svarar åtminstånde i deras tråd. Ser detta som en varning till att hålla mig borta från CDON!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nosinen:

Mitt paket med Onyx Studio såg ut precis likadant. Avskuren plastförsegling och en ny liten rund försegling som lossnat.

Har du inspekterat din efter eventuella fel? Testade min och den låter ok men ser att den blanka kåpan på baksidan sitter liiitet snett. Inte bra för min OCD Velar mellan att skicka tillbaka den och att behålla den och skita i det. Egentligen vill jag byta den men med CDON's support känns det inte helt tryggt. Skulle inte förvåna mig om man får tillbaka en annan öppnad låda...

Ännu någon fler som fått öppnad förpackning på Onyx Studio?

Sådant kan bero på att man lagt i svensk bruksanvisning (manual för er ungdomar ). Behöver alltså inte innebära att produkten är använd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ännu en som vill spy lite galla:

Beställde sex varor den 29/11. De skickade en redan dagen efter, resten står fortfarande som behandlas. Enligt kundtjänst finns allt i lager och de kommer skickas "inom en dag eller två", sa de förra veckan...

Beställde fem varor 1/12 och har fått hela fyra(!) stycken. Visserligen var tre av dom godis, men men....

Det komiska är att de varorna jag fått kunde jag gladeligen väntat på. Däremot behöver jag de varor jag inte fått. Har precis byggt min första dator och behöver en skärm, bluetooth-dongel och wifi-kort.

Vidare är det lite kasst att de inte har ett centralt lager, bekvämare att hämta ut ett paket istället för tio olika. Lite fånigt att hämta ut ett paket med tre miniförpackningar av godis (som jag lika gärna kunde köpt på ICA).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trunk:

Vidare är det lite kasst att de inte har ett centralt lager, bekvämare att hämta ut ett paket istället för tio olika. Lite fånigt att hämta ut ett paket med tre miniförpackningar av godis (som jag lika gärna kunde köpt på ICA).

De har numera ett centralt lager, men om du läst deras sida så ser du att CDON numera är en portal för att stort antal andra butiker (varit så i flera år) och därför kommer allt från andra än CDON att levereras separat, inte så konstigt, de är ju helt andra företag.

Titta vad det står under: "Säljs av:".

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av nosinen:

Mitt paket med Onyx Studio såg ut precis likadant. Avskuren plastförsegling och en ny liten rund försegling som lossnat.

Har du inspekterat din efter eventuella fel? Testade min och den låter ok men ser att den blanka kåpan på baksidan sitter liiitet snett. Inte bra för min OCD Velar mellan att skicka tillbaka den och att behålla den och skita i det. Egentligen vill jag byta den men med CDON's support känns det inte helt tryggt. Skulle inte förvåna mig om man får tillbaka en annan öppnad låda...

Ännu någon fler som fått öppnad förpackning på Onyx Studio?

Inga fel, men fingeravtryck och smuts på den. Får känslan att de sålt fabriksrenoverade exemplar. Överväger att skicka tillbaks den.

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Fast det gör det ännu konstigare, för alla mina varor säljs av "cdon.com" bortsett från någon enstaka vara som säljs av "cdon."

Permalänk
Medlem

Jag beställde Acer 24" XF240H som levererades med repor runt kontakter mm, utan tvekan använd skärm . Nu är jag ingen expert när det gäller Acer men vid mina tidigare köp av skärmar då fick jag alla delar inplastade med skyddsplast runt om tex skärmkanten , foten mm men icke på den ex jag fick . Skickade tillbaka exemplaret. Igår hämtade den nya från posten . Den hade inte heller skyddsplast men det kanske inte skall vara på ( ngn kanske vet ) men själva foten ser ut som om den har används. Orkar inte skicka den tillbaka en gång till . Är det ngn som har upplevt liknande ?