Permalänk
Medlem

@Timonski jag har inte heller någon erfarenhet av Acer men mina ASUS skärmar har alltid haft en massa plast påklistrad här och där som man behöver dra av som du nämnde.

Du kan kolla att fråga i en av de större Acer skärm trådarna om deras lite dyrare skärmar

Permalänk
Medlem

Har dom satt deras "kontakta oss" formulär ut spel nu också?

Har fyllt i det men den vägrar acceptera min E-post-adress, har testat med 3 olika nu. Fan vad värdelöst.

Edit: Fick iväg det nu, funkade inte via mobilen, men genom datorn gick det bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har de vidarebefordrat mitt ärende och jag ska ha svar inom 24 timmar, får ju se hur det blir med det. Helt ärligt efter denna rundan blir det nog att ta ett och två steg bort från CDON, om de nu haft totalt haveri och det är kaos, så lite info och en lättare ursäkt vore iaf trevligt. Just nu känns det mest som att prata med en vägg.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jag valde att returnera ett paket istället för att hämta ut det för över två veckor sedan, fakturan är fortfarande inte struken men Qliro var vänliga nog att förlänga den.

Väntar på svar från support atm.

Permalänk
Medlem

Kan någon här inne hjälpa mig då kontakt med CDON är närmast en omöjlig uppgift? (har mailat dom utan svar)
Jag ångrade ett köp innan jag fått leverans, supporten sa såklart att det inte går att avbeställa då de redan började behandla ordern.
Jag fick då rådet av dom att neka uthämtning, så skulle varan skickas tillbaka.
Nu när jag spårar paketet så får jag fram att "försändelsen returneras till avsändaren" so far so good.
Tittar jag noga då står det även "Mottagarens kvittens har arkiverats.
Utlämnat till: S HELLQVIST"
Vem är denne "S. Hellqvist"? Och vad har han/hon för anknytning till CDON?

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Gigabyte B550M Aorus Pro-P | AMD Ryzen 5 5600G | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8GB | Kingston Fury 32GB DDR4 3600Mhz | 500GB Seagate Firecuda 510 M.2 Nvme | 2TB Kingston 2.5 SSD in Raid | Corsair CX 750M 80+ Gold | be quiet! Pure Rock 2 CPU cooler | 5x Arctic P12 PST PWM fans | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej CDON.

Jag lade routern i kassan, men när jag gjorde detta ändrades priset till 1000kr. Har därefter kontaktat CDON:s kundtjänst om detta (bifogat foto) MEN de säger att priset på 849:- inte stämmer när ni de fakto hade det priset.

Finns det något ni kan göra? Jag får helt enkelt svaret, trots bifogade screenshots, att det var fel på hemsidan och att ni aldrig har sålt den för 849:-

Finns massor av folk som skriver om att man kan köpa den för priset, men eftersom de inte är CDON själva, kan de inte användas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imme_ros:

Kan någon här inne hjälpa mig då kontakt med CDON är närmast en omöjlig uppgift? (har mailat dom utan svar)
Jag ångrade ett köp innan jag fått leverans, supporten sa såklart att det inte går att avbeställa då de redan började behandla ordern.
Jag fick då rådet av dom att neka uthämtning, så skulle varan skickas tillbaka.
Nu när jag spårar paketet så får jag fram att "försändelsen returneras till avsändaren" so far so good.
Tittar jag noga då står det även "Mottagarens kvittens har arkiverats.
Utlämnat till: S HELLQVIST"
Vem är denne "S. Hellqvist"? Och vad har han/hon för anknytning till CDON?

Troligen en som jobbar på CDON´s lager (PostNord).

När paket lämnas ut till företag så visas namnet på den som tagit emot paketet/paketen, vilket till företag ibland kan vara allt ifrån enstaka paket till hela gallervagnar fulla, eller hela ekipage fulla med paket också.

Så det visar att någon på lagret tagit emot försändelsen den dagen, och att de troligen kommer att hantera ärendet i den takt de kan.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av imme_ros:

Kan någon här inne hjälpa mig då kontakt med CDON är närmast en omöjlig uppgift? (har mailat dom utan svar)
Jag ångrade ett köp innan jag fått leverans, supporten sa såklart att det inte går att avbeställa då de redan började behandla ordern.
Jag fick då rådet av dom att neka uthämtning, så skulle varan skickas tillbaka.
Nu när jag spårar paketet så får jag fram att "försändelsen returneras till avsändaren" so far so good.
Tittar jag noga då står det även "Mottagarens kvittens har arkiverats.
Utlämnat till: S HELLQVIST"
Vem är denne "S. Hellqvist"? Och vad har han/hon för anknytning till CDON?

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen personal på CDON? Jag tar emot en massa bud här på jobbet och då står jag som mottagare.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

2015-11-30 Ej levererad 2

Tick tack. Uselt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Troligen en som jobbar på CDON´s lager (PostNord).

När paket lämnas ut till företag så visas namnet på den som tagit emot paketet/paketen, vilket till företag ibland kan vara allt ifrån enstaka paket till hela gallervagnar fulla, eller hela ekipage fulla med paket också.

Så det visar att någon på lagret tagit emot försändelsen den dagen, och att de troligen kommer att hantera ärendet i den takt de kan.

Misstänkte detta jag också. Men kunde inte undvika att tro att en privatperson råkat få min vara istället Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Gigabyte B550M Aorus Pro-P | AMD Ryzen 5 5600G | Gigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8GB | Kingston Fury 32GB DDR4 3600Mhz | 500GB Seagate Firecuda 510 M.2 Nvme | 2TB Kingston 2.5 SSD in Raid | Corsair CX 750M 80+ Gold | be quiet! Pure Rock 2 CPU cooler | 5x Arctic P12 PST PWM fans | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem

Ännu en i raden som väntar på försändelse med inköp från Black Friday. Fortfarande "behandlas" i orderlistan.

Visst, köper absolut att ordertrycket ökade på Black Friday, givet att CDON hade några riktigt bra dealar, men jag undrar i mitt stilla sinne vad tusan som hände mer? Vad som är orimligt är att ordertrycket ökade så djävulskt att något som borde ta en dag fortfarande inte är gjort efter tio dagar. Fick de in lika många ordrar på en dag som de normalt får in på två månader eller så?!

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Ändrades till "elektronisk förhandsinformation mottagen" för en stund sedan för mig, äntligen hände det något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag valde att returnera ett paket istället för att hämta ut det för över två veckor sedan, fakturan är fortfarande inte struken men Qliro var vänliga nog att förlänga den.

Väntar på svar från support atm.

Gjort samma sak, kollade kolli-id och såg att de mottagit paketet och signat under, fick bekräftelse på att det tagits emot ca 2 eller 3 månader efteråt.(!!!)
Tur att man kontaktade Qliro och först förlängde de fakturan och sedan makulerade när jag skickade in bekräftelse på returen.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Ändrades till "elektronisk förhandsinformation mottagen" för en stund sedan för mig, äntligen hände det något.

Fick precis ett mail med spårningsnummer och ser också "elektronisk förhandsinformation mottagen", hoppas att det inte går åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomarne:

Fick precis ett mail med spårningsnummer och ser också "elektronisk förhandsinformation mottagen", hoppas att det inte går åt helvete.

Jag fick den 2 dagar efter jag hämtade produkten från posten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timonski:

Jag fick den 2 dagar efter jag hämtade produkten från posten

Det är på postnord.se som det står Elektronisk förhandsinformation har mottagits.

Nu börjar det hända grejer, står att min order är postad på CDON

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt nåt här också, Status postad, men såklart dellevererad, fast än allt skulle finnas i lager och allt skickas ifrån samma lager, nåja får jag allt i slutändan så får man väl vara nöjd eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av blomarne:

Det är på postnord.se som det står Elektronisk förhandsinformation har mottagits.

Nej jag fick e post från cdon där dom skriver att varan lämnar lager idag och dom skickar kolli id .

Permalänk

Fortfarande inget kolli id för mig. Asså detta är löjligt. CDON hoppas att ni läser detta, jag kommer aldrig mer att handla hos er. Era försök att spara pengar genom att inte ha en kundtjänst på telefon och spara på personal under en dag som Black friday är bara patetiskt. Jag vet att jag inte är den enda kunden som ni har förlorat efter detta fiaskot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelfrezghi:

Fortfarande inget kolli id för mig. Asså detta är löjligt. CDON hoppas att ni läser detta, jag kommer aldrig mer att handla hos er. Era försök att spara pengar genom att inte ha en kundtjänst på telefon och spara på personal under en dag som Black friday är bara patetiskt. Jag vet att jag inte är den enda kunden som ni har förlorat efter detta fiaskot.

Skickades från m.sweclockers.com

Att de fått fler beställningar än de trodde ser jag inget problem med, det är inte deras fel i sig. Men att de efter detta struntar i att gå ut med information om att beställningarna kommer bli försenade och sen inte kan sköta sin kundservice är vad som gör mig besviken.

Dessa 2 veckor visar dessutom hur otroligt dåligt deras lagersystem fungerar. Beställningar som lades den 27/11 är inte skickade än, men beställningar från 3/12 har redan kommit fram till mottagaren - finns det inget kösystem?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Men dom gör ju likadant vartenda år. Dom lovar leveranser som de sedan inte håller.
Stoppar huvudet i sanden och räknar med att kunderna glömt till nästa år.

Permalänk
Medlem

Imorse 08.00 Fick jag svar på mail från Cdon via kontakt i Måndags.

Från mailet idag lovade dom att återkomma till mig så fort dom kontaktat lagret för kollinummer men det roliga var att chatten sa till mig i Måndags att dom skulle skicka iväg en förfrågan till lagret och sedan återkomma till mig via mail med kollinummer och orderinfo.

Mitt paket har stått som Postat sedan i Lördags men inget kolli nummer och skickas via Cdon står det på varan.

Trodde dock att äntligen skulle man under dagen kunna få ett kollinummer men icke.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Till alla er som avbeställt hos cdon nu när dom verkar ha klappat ihop helt och hållet bör tänka på en sak.
Vilket är om cdon vill ha/tar betalt för returfrakten vilket dom har full laglig rätt att göra om beställaren uttnytjar ångerrätten när denna fått hem försändelsen.
Problemet är att när en kund avbeställer nåt som ej skickats så har företaget ifråga ingen som helst rätt att ta betalt för returfrakten.

Cdon har tidigare krånglat en hel del med detta vilket kan läsas i denna tråd där dom skickat krav på returfrakten (vid faktura/postförskott) heller helt enkelt ej betalat tillbaks hela summan när man betalat med kort/internetbank.

Så se till att ni får tillbaks hela summan och ej får ett krav.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vad fan håller ni på med?
Ni drar pengar för en Citizen klocka som fanns i lager vid beställning, och två veckor senare annulerar ni ordern utan att ha levererat något eller informerat om någonting. Men några djävla pengar har jag inte fått tillbaka.

Och en tidigare order har ni krediterat makalösa 5kr på, vad fan hände med resten utav beloppet som betalades med en presentcheck?
Stänger ned chatten gör ni också, och skiter i att svara på forumet.
Nej maken till oseriös aktör får man fan leta efter...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Cdon.com

Du har rätt! På grund av den höga belastningen över Black Friday så har tyvärr våra system haft det jobbigt att hänga med också. Detta innebär att statusen du kan se inte behöver stämma. Så förhoppningsvis stämde detta även för dig och att du mottagit din order nu. Kontakta annars oss via kontaktformuläret så får vi kolla upp statusen närmre.

Skrivet av easter90:

Fick mitt paket idag men det står fortfarande att orden behandlas på CDON. Förhoppningsvis är era paket påväg utan att statusen ändrats i systemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Vi ber om ursäkt för att vi inte kunde leverera din vara! Jag vet ju inte vad anledningen är men du bör ha fått ett mail om det. Kolla gärna i din skräppost eller kontakta oss via kontaktformuläret så kollar vi närmre på det och hjälper dig. Om du har betalat med presentkort så återbetalas beloppet till presentkortet. Du kan alltså använda samma kod som du gjorde vid beställningen.

Skrivet av Bunz:

Vad fan håller ni på med?
Ni drar pengar för en Citizen klocka som fanns i lager vid beställning, och två veckor senare annulerar ni ordern utan att ha levererat något eller informerat om någonting. Men några djävla pengar har jag inte fått tillbaka.

Och en tidigare order har ni krediterat makalösa 5kr på, vad fan hände med resten utav beloppet som betalades med en presentcheck?
Stänger ned chatten gör ni också, och skiter i att svara på forumet.
Nej maken till oseriös aktör får man fan leta efter...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det är givetvis inte meningen att ni ska betala för returfrakten när ni aldrig fått information om varan/ avbeställt varan. Det verkar som att det har blivit en miss och det har skapats en faktura för outlöst paket. Kontakta oss via kontaktformuläret så fixar vi det!

Skrivet av grizzly666:

Till alla er som avbeställt hos cdon nu när dom verkar ha klappat ihop helt och hållet bör tänka på en sak.
Vilket är om cdon vill ha/tar betalt för returfrakten vilket dom har full laglig rätt att göra om beställaren uttnytjar ångerrätten när denna fått hem försändelsen.
Problemet är att när en kund avbeställer nåt som ej skickats så har företaget ifråga ingen som helst rätt att ta betalt för returfrakten.

Cdon har tidigare krånglat en hel del med detta vilket kan läsas i denna tråd där dom skickat krav på returfrakten (vid faktura/postförskott) heller helt enkelt ej betalat tillbaks hela summan när man betalat med kort/internetbank.

Så se till att ni får tillbaks hela summan och ej får ett krav.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

@Jonas79: Vi ber om ursäkt för röran! Jag skickar ett PM till dig så att vi förhoppningsvis kan ordna upp detta och få fram mer information snabbt.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hejsan alla!!
Jag ber om ursäkt för att jag försvann ett tag igen. Jag kan se att många fortfarande är oroliga över sina order och har funderingar kring avbeställningar. Det är ju så att vi fortfarande ligger back på lagret och detta har påverkat svarstiden hos kundtjänst och att våra system inte helt hänger med i statusuppdateringarna. Om ni är osäkra på vad som händer med er order så får vi be er att skicka in ett ärende till vår kundtjänst och ha lite tålamod. Kundtjänst håller på att komma ikapp nu så ni kommer få svar, det kan bara dröja lite. Samma gäller som ni önskar avbeställa en order.
Har ni fått en faktura och inte varorna så ska datumet vara framflyttat men ni får gärna kontakta oss då också, ni behöver inte betala fakturorna!

Vi har tagit in extra resurser överallt så era order ska komma fram snart och ni kommer även kunna få snabbare hjälp vid frågor. Vi ber om ursäkt för förseningarna och är tacksamma för tålamod och förståelse!

//Sofia, cdon.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Beställ i god tid för leverans till julafton. Sista beställningsdag för leverans innan julafton är den 20 december kl 23:59. För postnr 620 00 - 629 99 samt 820 00 - 989 99 gäller 19 december kl 23:59. Observera att detta endast gäller lagervaror med julklappssymbol. För övriga varor gäller den beräknade leveranstid som anges under respektive produkt. Beställer du produkter med olika lång leveranstid kommer vi att dela upp din order och skicka dem med julklappssymbol först.

Varför ska vi kunder tro på att sista beställningsdag inför jul från cdon skulle vara den 19-20dec när erfarenheterna från blackfriday säger att den redan har passerats oavsett vilken beräknad leveranstid som står på varan?

Skrivet av CDON.COM:

Det är givetvis inte meningen att ni ska betala för returfrakten när ni aldrig fått information om varan/ avbeställt varan. Det verkar som att det har blivit en miss och det har skapats en faktura för outlöst paket. Kontakta oss via kontaktformuläret så fixar vi det!

Jag har ej råkat ut för detta utan jag varnar bara kunderna i denna tråd att det är så cdon har gjort under åren.

Och då menar jag inga "misstag" utan att cdon med full vetskap och under många kontakt försök från kundens sida med tex citat från lagen/osv stått på sig och fortsatt kräva kunderna på returfrakts pengar.
Detta med motiveringen att ni han skicka innan det avbeställdes även fast det i så fall skulle tagit posten 2-3 veckor att transporterat försändelsen (och enligt postens spårning så mottog dom paketet som mest några dagar innan kunden fick hem det) och kunden avbest veckor innan posten fiuck försändelsen.
Dvs inget som helst misstag utan cdon har helt enkelt försökt sig på en fuling och när dom synats stått på sig för att sen när det dras till denna tråd/facebook/prisjakt/etc säga att dom kan ta det på godwill kontot (dvs ej erkänna att dom haft fel).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!