Permalänk
Medlem

Vill dela med mig av min erfarenhet med CDON gällande en order som lades på Black Friday 27/11.

Hör inget från CDON under hela tiden, men läste om andras problem och lät saken bero.

14/12 får jag en notis om att ett paket finns att hämta upp hos mitt ombud. Ganska sent kan tyckas.

Döm av min förvåning när jag öppnar och finner en följesedel och artiklar för en helt annan order. Det enda som finns som även jag beställt var den Asus router som var på rea.

Jag kontaktar CDON och informerar dem om att nu är måttet rågat och att jag inte har någon lust att behöva springa ärenden för att reda upp deras misstag. Jag ber dem att låta mig slippa returen då övriga varor enbart uppgår till ett värde av ca 200kr ink moms. Var på de kan sända ut rätt varor till mig.

Nu har jag fått beskedet att det absolut inte går för sig, utan jag förväntas returnera varorna samt något om att min order måste annuleras och läggas in på nytt för att jag ska kunna få rätt varor..? Herregud.

Har svarat att jag avser behålla routern, skicka tillbaka varorna varpå de kan göra en återbetalning. Inväntar med spänning vilka dumma påhitt de skall komma med nu.

Aldrig mer!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Ohurric:

Vill dela med mig av min erfarenhet med CDON gällande en order som lades på Black Friday 27/11.

Hör inget från CDON under hela tiden, men läste om andras problem och lät saken bero.

14/12 får jag en notis om att ett paket finns att hämta upp hos mitt ombud. Ganska sent kan tyckas.

Döm av min förvåning när jag öppnar och finner en följesedel och artiklar för en helt annan order. Det enda som finns som även jag beställt var den Asus router som var på rea.

Jag kontaktar CDON och informerar dem om att nu är måttet rågat och att jag inte har någon lust att behöva springa ärenden för att reda upp deras misstag. Jag ber dem att låta mig slippa returen då övriga varor enbart uppgår till ett värde av ca 200kr ink moms. Var på de kan sända ut rätt varor till mig.

Nu har jag fått beskedet att det absolut inte går för sig, utan jag förväntas returnera varorna samt något om att min order måste annuleras och läggas in på nytt för att jag ska kunna få rätt varor..? Herregud.

Har svarat att jag avser behålla routern, skicka tillbaka varorna varpå de kan göra en återbetalning. Inväntar med spänning vilka dumma påhitt de skall komma med nu.

Aldrig mer!

Säg åt dom att de kan hämta paketet hemma hos dig från XX:XX-XX:XX det är vad du har rätt till. Låt dom fixa sitt misstag du ska lida 0 för det.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Kanske dags att dra in ARN i det hela?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjarnesemb:

Nu är det dags för mitt första inlägg på forumet efter åratals lurkande.
Jag beställde som många andra från CDON på black friday och idag kom äntligen aviseringen.
Otålig som en 3åring sprang jag till utlämningsstället, men gissa om jag blev lång i nosen när jag öppnade ett paket fullt av en massa sexhjälpmedel istället för en mus och en router. Suck..

Skickades från m.sweclockers.com

HAHA hur stor chans är detta? Exakt samma sak hände mig xD Fick en hel drös med sexleksaker och annat stuff, fraktsedel med namn och adress till någon för mig okänd tomte. *Asgarv* Känns bra att man inte är ensam om att få smaka på sleven från CDON.com!

Skrivet av Ohurric:

Vill dela med mig av min erfarenhet med CDON gällande en order som lades på Black Friday 27/11.

Hör inget från CDON under hela tiden, men läste om andras problem och lät saken bero.

14/12 får jag en notis om att ett paket finns att hämta upp hos mitt ombud. Ganska sent kan tyckas.

Döm av min förvåning när jag öppnar och finner en följesedel och artiklar för en helt annan order. Det enda som finns som även jag beställt var den Asus router som var på rea.

Jag kontaktar CDON och informerar dem om att nu är måttet rågat och att jag inte har någon lust att behöva springa ärenden för att reda upp deras misstag. Jag ber dem att låta mig slippa returen då övriga varor enbart uppgår till ett värde av ca 200kr ink moms. Var på de kan sända ut rätt varor till mig.

Nu har jag fått beskedet att det absolut inte går för sig, utan jag förväntas returnera varorna samt något om att min order måste annuleras och läggas in på nytt för att jag ska kunna få rätt varor..? Herregud.

Har svarat att jag avser behålla routern, skicka tillbaka varorna varpå de kan göra en återbetalning. Inväntar med spänning vilka dumma påhitt de skall komma med nu.

Aldrig mer!

Jag är i samma sits, fått någon annans order skickad till mig och väntar på svar från kundtjänst för retursedlar och eventuellt pengar tillbaka till kontot.

Skrivet av Icte:

Kanske dags att dra in ARN i det hela?

Det börjar kännas som det ja, tror du ARN kan hjälpa med retur samt att få tillbaka betalat belopp in på kontot igen?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Är det någon som läser från CDON här?

CDON har fått utså mycket kritik här på sista tiden, varav det absolut mesta är befogat. Jag har själv inte fått hem alla de saker jag beställde hem vid Black Friday helgen och är nu relativt nervös att de saker jag var naiv nog att tro att jag var ute och köpte i god tid innan jul skulle levereras i tid, istället kommer bli inslagna bilder på sakerna, med ett kort där CDON ber om förståelse. (Nu slipper jag ju i och för sig paketen från övriga familjemedlemmar, då CDON gör ett så pass bra jobb och gömmer dem från mig).

Jag fick ett mail däremot där det stod att leveranstiden kunde bli upp till fem dagar försenad på det stora ordertrycket, men de dagarna har sedan länge försvunnit. Jag blev också garanterad att alla varor fanns i lager. Efter kontakt med Chattsupporten fick jag ett erbjudande om att avbeställa hela min order och få pengarna tillbaka. Supporten sa även (i måndags) att om jag skulle beställa mera saker så borde de komma fram innan julafton. (kul då fem cm ovanför svaret fanns det en stor röd skyllt med att man kan beställa innan den 20'de för leverans innan jul).

Hur hade CDON tänkt försöka reparera sitt rykte hos sina kunder? Det kan vara mycket att göra vid höga ordar, och stressigt för kundtjänst. Det är inte dem (kundtjästmedarbetarna) som sitter och förstör julhelgen för så pass många av oss. Men de är dem som är ansiktet utåt, och nu är de ansiktet för ett företag vars rykte är borta hos en stor del av deras kunder. Kommer det komma ett mejl med en rolig rabatt eller i alla fall en riktig ursäkt till oss kunder som definitivt kommer avråda alla som man ens hör tanken att beställa från deras sida? För just nu tror jag de sågar av grenen de sitter på.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Cdon.com

Vi förstår att det inte ser bra ut. Vi har varit överbelastade överallt och är fortfarande. Personliga frågor som till exempel status på order ska egentligen inte tas här utan direkt med kundtjänst via chatt eller kontaktformulär. Vi kan inte ge lika mycket information här nämligen och det har blivit svårt att bemöta frågorna. Vi förstår verkligen att du är besviken över hanteringen och vi ber om ursäkt för förseningarna som påverkat ditt julfirande. Kontakta kundtjänst så ser vi över statusen och kompensation.

Skrivet av Fredag:

Såg inte så bra ut att komma in och sälja och sen försvinna när vi hade viktiga frågor.

Fick åka iväg utan julklapparna och hamnar i en pinsam situation. Inte heller fick jag svar förra året när jag bad om hjälp med en hårddisk, den garantin har gått ut nu.

Att ändra priser när folk har screens från BF låter inte heller speciellt bra.

Man kan inte pissa på kunderna och låtsas att det regnat sen, en ursäkt gör mig ingen nytta alls nu. Men jag ska hälsa från CDON när de andra öppnar sina klappar.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Givetvis hade jag önskat att jag kunde göra mer än att be om ursäkt men som du säkert förstår så finns det inte mer jag kan göra här. Hur saker och ting har skötts är såklart inte heller hur företaget vill sköta försäljningen och jobbar på att kunna vända på detta. Vi förstår kritiken vi fått och jobbar på att komma ikapp och ge kunderna den hjälp som behövs. Om Du har kritik eller frågor om order får jag be dig att skicka in ett ärende till oss så kan vi kontrollera hanteringen närmre.

Skrivet av Creeper6:

Verkligen bra att du ber om ursäkt! Då ändrar nog folk uppfattning om ert företag som är så fantastiskt. Det är väldigt roligt att ni har haft problem på alla plan och legat efter överallt förutom när det kommer till att ta betalt. Jag har nu väntat 13 dagar på mitt paket, men pengarna för det lyckades ni dra inom 5 sekunder.

Som många andra har skrivit så kan jag förstå att det kan bli högt tryck runt jul och black friday, men sättet ni behandlat kunderna på när det kommer till service är fan oacceptabelt!

Jag hoppas ni får sjukt många ARN-anmälningar och enorma mängder dåliga recensioner på prisjakt.

Jag har skött merparten av mina köp på nätet i över 10 år och detta är det sämsta jag någonsin varit med om. T.o.m. när man har handlat från kina och det blivit strul får man bättre service, och då kan dem ofta knappt någon engelska alls.

ALDRIG MER cdon.com!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Det låter inte bra! Om du inte redan gjort det så får jag be dig kontakta oss via kontaktformulär eller chatt så att vi kan kontrollera detta närmre och hjälpa dig.

Skrivet av nosinen:

Mitt paket med Onyx Studio såg ut precis likadant. Avskuren plastförsegling och en ny liten rund försegling som lossnat.

Har du inspekterat din efter eventuella fel? Testade min och den låter ok men ser att den blanka kåpan på baksidan sitter liiitet snett. Inte bra för min OCD Velar mellan att skicka tillbaka den och att behålla den och skita i det. Egentligen vill jag byta den men med CDON's support känns det inte helt tryggt. Skulle inte förvåna mig om man får tillbaka en annan öppnad låda...

Ännu någon fler som fått öppnad förpackning på Onyx Studio?

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Vi har märkt att det är en del som har detta problemet. I vissa fall så är det för att det inte kommit iväg ännu, i vissa att Posten är försenade och det tar tid innan första inscanning. Vi har tagit in extra resurser och hoppas att vi är ikapp överallt snart. Vi har tyvärr haft problem att se flödet då även systemet inte helt klarade av trycket men vi börjar äntligen komma ikapp. Jag hoppas att du fått din order nu annars får jag be dig kontrollera detta med oss via chatt eller kontaktformulär!

Skrivet av lowngcawt:

CDON har gjort det igen!
Beställde 30/11, tog en minut sen drog de 5390:- för skärmen och flyttade den till "behandlas" över en vecka, såg att inet satte ner skärmen till samma pris bara någon dag senare och bad då CDON att avbeställa. men det gick förstås inte eftersom varan höll på att "packas just nu!"

Idag däremot har det äntligen gått framåt med ordern; "Elektronisk förhandsinformation har mottagits"

Förstår inte hur det år 2015 kan ta över en vecka att skicka iväg paket med produkter som finns i lager, att de hade högt tryck under black friday och cyber monday är förståeligt. Men det borde de ha vetat om redan innan att det skulle bli och kunnat rusta upp med mer personal.

Nej, detta är sista gången jag handlar från CDON!

Ps.
Glöm inte att kasta dåliga betyg på dem hos prisjakt och pricerunner, så andra kan bli varnade om deras riktigt dåliga service!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Jag kan inte svara exakt på vem det är men det är en person på lagret så det menas att vi har mottagit returen!

Skrivet av imme_ros:

Kan någon här inne hjälpa mig då kontakt med CDON är närmast en omöjlig uppgift? (har mailat dom utan svar)
Jag ångrade ett köp innan jag fått leverans, supporten sa såklart att det inte går att avbeställa då de redan började behandla ordern.
Jag fick då rådet av dom att neka uthämtning, så skulle varan skickas tillbaka.
Nu när jag spårar paketet så får jag fram att "försändelsen returneras till avsändaren" so far so good.
Tittar jag noga då står det även "Mottagarens kvittens har arkiverats.
Utlämnat till: S HELLQVIST"
Vem är denne "S. Hellqvist"? Och vad har han/hon för anknytning till CDON?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har märkt att det är en del som har detta problemet. I vissa fall så är det för att det inte kommit iväg ännu, i vissa att Posten är försenade och det tar tid innan första inscanning. Vi har tagit in extra resurser och hoppas att vi är ikapp överallt snart. Vi har tyvärr haft problem att se flödet då även systemet inte helt klarade av trycket men vi börjar äntligen komma ikapp. Jag hoppas att du fått din order nu annars får jag be dig kontrollera detta med oss via chatt eller kontaktformulär!

Tagit in extra resurser ändrar inte det faktum att ni inte skött er snyggt eller professionellt, jag har bevis på att er kundtjänst (alternativt tretti.se i ert namn) ljugit och påstått att varan inte är i lager trots att den står som i lager hos dem. Ni har duckat allt faktiskt ansvar, ingen goodwill, ingen info, ingen support värd namnet och på detta fortsätter ni trots att ni ligger långt efter i ordrarna att aktivt annonsera ut julklappsreor och liknande istället för att ta hand om skiten ni redan sitter i. Allt detta kan närmast liknas vid agerandet av bluffbolag som hela tiden säger till svar på prisjakt m.m. att "kontakta oss, något har gått fel" sedan skiter i det, fortsätter sälja tills de tillslut klappar igen och lämnar kunderna i sticket.
CDON har gått från en av de bättre aktörerna till någon som jag nu aktivt utan förfrågning varnar folk för att handla hos, med hanteringen av detta visade enligt mig CDON att det är hög tid att gå till en annan återförsäljare. Det har gått en månad snart och folk har inte fått sina saker, en ärlig och rak ursäkt eller information nog för att känna att ni bryr er.

EDIT2:
Fick nu ett mail att recensera varan jag inte fått och en länk till en sida som CDON tagit bort med produkten, klockrent.

böjningsformer + edit2
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Cdon.com

Vad tråkigt att höra att du utöver lång väntan råkade ut för felaktig leverans! Det är så klart inte ok. Kontakta oss via kontaktfomulär eller chatt så hjälper vi dig. Det går snabbast via chatten.

Skrivet av Ohurric:

Vill dela med mig av min erfarenhet med CDON gällande en order som lades på Black Friday 27/11.

Hör inget från CDON under hela tiden, men läste om andras problem och lät saken bero.

14/12 får jag en notis om att ett paket finns att hämta upp hos mitt ombud. Ganska sent kan tyckas.

Döm av min förvåning när jag öppnar och finner en följesedel och artiklar för en helt annan order. Det enda som finns som även jag beställt var den Asus router som var på rea.

Jag kontaktar CDON och informerar dem om att nu är måttet rågat och att jag inte har någon lust att behöva springa ärenden för att reda upp deras misstag. Jag ber dem att låta mig slippa returen då övriga varor enbart uppgår till ett värde av ca 200kr ink moms. Var på de kan sända ut rätt varor till mig.

Nu har jag fått beskedet att det absolut inte går för sig, utan jag förväntas returnera varorna samt något om att min order måste annuleras och läggas in på nytt för att jag ska kunna få rätt varor..? Herregud.

Har svarat att jag avser behålla routern, skicka tillbaka varorna varpå de kan göra en återbetalning. Inväntar med spänning vilka dumma påhitt de skall komma med nu.

Aldrig mer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjarnesemb:

Nu är det dags för mitt första inlägg på forumet efter åratals lurkande.
Jag beställde som många andra från CDON på black friday och idag kom äntligen aviseringen.
Otålig som en 3åring sprang jag till utlämningsstället, men gissa om jag blev lång i nosen när jag öppnade ett paket fullt av en massa sexhjälpmedel istället för en mus och en router. Suck..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av willaim:

HAHA hur stor chans är detta? Exakt samma sak hände mig xD Fick en hel drös med sexleksaker och annat stuff, fraktsedel med namn och adress till någon för mig okänd tomte. *Asgarv* Känns bra att man inte är ensam om att få smaka på sleven från CDON.com!

Jag är i samma sits, fått någon annans order skickad till mig och väntar på svar från kundtjänst för retursedlar och eventuellt pengar tillbaka till kontot.

Det börjar kännas som det ja, tror du ARN kan hjälpa med retur samt att få tillbaka betalat belopp in på kontot igen?

Påminner om

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

CDON, är det ett skämt eller? Beställde en skärm från CDON.com för 8 dagar sedan. Den har fortfarande inte skickats (vill ju ha den innan jul) och när jag försökte komma i kontakt med supporten idag så finns det INGEN chat eller telefonnummer till dom. Man ska fylla ett vanligt formulär på siten, vilket inte direkt är konsumentvänligt. Minst svar inom ett dygn stod det, jo tjena har fortfarande inte hört något.

Är sista gången jag beställer något från denna site.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av nosinen:

Mitt paket med Onyx Studio såg ut precis likadant. Avskuren plastförsegling och en ny liten rund försegling som lossnat.

Har du inspekterat din efter eventuella fel? Testade min och den låter ok men ser att den blanka kåpan på baksidan sitter liiitet snett. Inte bra för min OCD Velar mellan att skicka tillbaka den och att behålla den och skita i det. Egentligen vill jag byta den men med CDON's support känns det inte helt tryggt. Skulle inte förvåna mig om man får tillbaka en annan öppnad låda...

Ännu någon fler som fått öppnad förpackning på Onyx Studio?

Skrivet av CDON.COM:

Det låter inte bra! Om du inte redan gjort det så får jag be dig kontakta oss via kontaktformulär eller chatt så att vi kan kontrollera detta närmre och hjälpa dig.

Jag har samma problem, uppskuren plastförsegling ny klisterlapp på. Fick hem min idag. Små mindre repor på min plastkåpa där bak.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Jag har samma problem, uppskuren plastförsegling ny klisterlapp på. Fick hem min idag. Små mindre repor på min plastkåpa där bak.

Nu när du skriver detta så har jag märkt att jag fått exakt samma sak! Finns några repor på kåpan på baksidan men annars verkar produkten felfri, men den har varit öppnad (kartongen är väldigt "lös" på ställen där de böjs undan för att kunna öppna lådan).

Kan det vara så att CDON skickar iväg returexemplar som NYA?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nu när du skriver detta så har jag märkt att jag fått exakt samma sak! Finns några repor på kåpan på baksidan men annars verkar produkten felfri, men den har varit öppnad (kartongen är väldigt "lös" på ställen där de böjs undan för att kunna öppna lådan).

Kan det vara så att CDON skickar iväg returexemplar som NYA?

Skulle inte chocka mig om de köpt ett parti refurbished för en billig slant och kränger dem som nya enheter utan info till kunder så som de agerar nu.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vad tråkigt att höra att du utöver lång väntan råkade ut för felaktig leverans! Det är så klart inte ok. Kontakta oss via kontaktfomulär eller chatt så hjälper vi dig. Det går snabbast via chatten.

Skulle gärna använt mig av chatten, OM DEN NÅGONSIN VAR IGÅNG SÅ MAN KUNDE KOPPLA UPP SIG!

Frustrationen växer med timmarna som går.

Jag kommer att ångra köpet nästa vecka om jag inte fått svar från supporten angående mitt ärende. Och ja, jag har redan skickat ett kontaktformulär för "Jag har inte fått min order" till er i tisdags där jag beskrivit min situtation. Jag kan vänta en stund till, men inte längre än 30 dagar efter beställningsdatumet.

Alla produkter jag beställde såldes av CDON, så det borde inte ha varit några problem att få rätt produkter skickade till rätt person...

/Willaim

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tagit in extra resurser ändrar inte det faktum att ni inte skött er snyggt eller professionellt, jag har bevis på att er kundtjänst (alternativt tretti.se i ert namn) ljugit och påstått att varan inte är i lager trots att den står som i lager hos dem. Ni har duckat allt faktiskt ansvar, ingen goodwill, ingen info, ingen support värd namnet och på detta fortsätter ni trots att ni ligger långt efter i ordrarna att aktivt annonsera ut julklappsreor och liknande istället för att ta hand om skiten ni redan sitter i. Allt detta kan närmast liknas vid agerandet av bluffbolag som hela tiden säger till svar på prisjakt m.m. att "kontakta oss, något har gått fel" sedan skiter i det, fortsätter sälja tills de tillslut klappar igen och lämnar kunderna i sticket.
CDON har gått från en av de bättre aktörerna till någon som jag nu aktivt utan förfrågning varnar folk för att handla hos, med hanteringen av detta visade enligt mig CDON att det är hög tid att gå till en annan återförsäljare. Det har gått en månad snart och folk har inte fått sina saker, en ärlig och rak ursäkt eller information nog för att känna att ni bryr er.

EDIT2:
Fick nu ett mail att recensera varan jag inte fått och en länk till en sida som CDON tagit bort med produkten, klockrent.

Fick precis samma mail nyss... *SUCK* Jag fattar att det är automatiserat, men det hjälper verkligen inte deras goodwill överhuvudtaget.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Skulle inte chocka mig om de köpt ett parti refurbished för en billig slant och kränger dem som nya enheter utan info till kunder så som de agerar nu.

Antingen det, eller så är det så att de var tvungen att slänga ner en "svensk kabel" "svensk broschyr" eller något sådant. Har mailat deras kundtjänst (som de bad om). Ska bli kul och se vad man får för svar. Att bli erbjuden att få tillbaka pengarna istället för att få en ny hoppa jag inte de gör. Jag kan ju glömma att få en ny innan julafton i alla fall. (Man får väl leva med att ha några repor på baksidan, den kommer i alla fall stå still 99% av tiden, mot en vägg). Men man vet ju om att CDON har tappat ännu en kund, samt att jag nu mera aktivt känner för att avråda så många som möjligt från inköp där.

Hoppas man får ett personligt mail med vettig förklaring och en rimlig ursäkt..

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Skulle inte chocka mig om de köpt ett parti refurbished för en billig slant och kränger dem som nya enheter utan info till kunder så som de agerar nu.

Fy fan CDON. Nej, blir att kontakta dem och få det jag betalat för - ville jag ha en refurbished hade jag köpt det på eBay. Fy fan..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fy fan CDON. Nej, blir att kontakta dem och få det jag betalat för - ville jag ha en refurbished hade jag köpt det på eBay. Fy fan..

Det är bara en gissning, kan vara som nämnt ovan att de eller någon importör lagt ner sladdar m.m. men som de skött sig senaste tiden så är förväntningarna låga

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är bara en gissning, kan vara som nämnt ovan att de eller någon importör lagt ner sladdar m.m. men som de skött sig senaste tiden så är förväntningarna låga

Hoppas du har rätt om det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vidrigheterna med det här företaget fortsätter. Jag kom på att jag hade "återbäring" kvar och även en rabattkod som jag inte använt, så jag kontaktade cdon där jag faktiskt fick köpa en av produkterna som makulerades i min tidigare order till samma pris som när jag lade min första beställning.
Trots att jag sagt att jag sagt att jag aldrig mer skulle beställa av cdon så kunde jag inte hålla mig, helt av den enkla anledningen att priset med min återbäring och rabattkoden garanterat skulle innebära att cdon.com gick minus på affären vilket jag inte tycker är mer än rätt efter hur dem behandlat sina kunder.

Idag kom dock fakturan som självklart var på ett mycket högre pris än vad som utlovats. Jag har kvar chatten från när jag beställde och fick idag prata med ett stjärnskott på kundtjänst som menade på att det stämde och att jag inte alls skulle betala det lägre priset jag blivit lovat men att han skulle kolla detta och återkomma via mail, därefter stängde han ner vår chatt utan att ens låta mig svara.
RIKTIGT VIDRIGT: Jag försökte då öppna chatten igen då jag var riktigt förbannad, hade det varit per telefon så hade hans agerande vart som att han slängde på luren i örat på mig. Vad som då händer är att jag möts av en text som säger att: "Chatten är stängd". Jag försöker två gånger till och tycker det är märkligt. Jag provar då att öppna ett nytt incognitofönster, d.v.s. ren från cookies och dyl. och därifrån går det utmärkt att komma åt chatten igen. Min slutsats är därför att jag helt enkelt blev "blockad" från chatten.

Efter en timme får jag ett mail från stjärnskottet där han skriver att allt är i sin ordning och att det är priset som står på fakturan som ska betalas.

Jag öppnar igen chatten och lyckas träffa samma person i chatten. Jag frågar vad i helvete han håller på med och hur det är möjligt att jag ska betala ett högre pris än det jag blivit lovad. Jag drar hela matten för honom igen samt att jag berättar att jag kan vidarebefordra chatthistoriken där jag blev lovad priset. Jag säger också att jag kan skicka printscreen från min order.
Nu helt plötsligt är det annat ljud i skällan, självklart ska jag bara betala den summan jag blivit lovad och han ska ändra detta med fakturabolaget. Jag frågar vad som är skillnad nu mot för 10 minuter sen när han skrev mailet och får då till svar att han "missat" att se rabattkoden och när jag frågar hur han kan ha gjort det när det står klart och tydligt på min order att det är en rabattkod använd och att detta var hela anledningen till att jag kontaktade supporten från första början svarar han att han gjort ett misstag. Därefter stänger han igen chatten igen utan att ge mig möjlighet att svara.

Jag undrar också vart dem hittar sina anställda som ska sitta i en textbaserad kundtjänst, den person jag fick äran att chatta med använde varken stora bokstäver, skiljetecken eller följde någon av alla andra svenska skrivregler. Ordet "och" t.ex. skriver han med "o". :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Kontakta kundtjänst så ser vi över statusen och kompensation.

Tycker att vi alla som drabbats av underliga/orimliga förseningar av leveranser ska göra precis detta: Överösa CDON:s kundtjänst med krav på kompensation för försenade leveranser. När ett av Nordens största företag förstör jular, skickar fakturor för olevererade beställningar, skickar tex sexleksaker istället för de beställda varorna då ska det kosta både pengar och tid för kundtjänst och företaget i stort. Min uppmaning är att överösa kundtjänst och CDON:s sociala medier med redogörelser om hur de snålat med service och information och BENHÅRDA KRAV på kompensation i form av rabattkoder och offentliga ursäkter. Glöm inte att betygsätta dom på lämpligt sätt på prisjakt och pricerunner. Låt dem inte komma undan med detta, det ska svida att svika kunder på det här sättet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohurric:

Vill dela med mig av min erfarenhet med CDON gällande en order som lades på Black Friday 27/11.

Hör inget från CDON under hela tiden, men läste om andras problem och lät saken bero.

14/12 får jag en notis om att ett paket finns att hämta upp hos mitt ombud. Ganska sent kan tyckas.

Döm av min förvåning när jag öppnar och finner en följesedel och artiklar för en helt annan order. Det enda som finns som även jag beställt var den Asus router som var på rea.

Jag kontaktar CDON och informerar dem om att nu är måttet rågat och att jag inte har någon lust att behöva springa ärenden för att reda upp deras misstag. Jag ber dem att låta mig slippa returen då övriga varor enbart uppgår till ett värde av ca 200kr ink moms. Var på de kan sända ut rätt varor till mig.

Nu har jag fått beskedet att det absolut inte går för sig, utan jag förväntas returnera varorna samt något om att min order måste annuleras och läggas in på nytt för att jag ska kunna få rätt varor..? Herregud.

Har svarat att jag avser behålla routern, skicka tillbaka varorna varpå de kan göra en återbetalning. Inväntar med spänning vilka dumma påhitt de skall komma med nu.

Aldrig mer!

Om du ej skickat tillbaks det du ej beställt ännu så gör det inte utan kontakta cdon och säg att dom kan hämta skiten vid en tidpunkt då du är hemma (kommer ju kosta dom mer än om du själv går till posten och lämnar in skiten).

Enligt svensk lag så har du ej rätt att behålla saker du ej beställt (men routern är ju ok att behålla då du best den).
MEN du har ej heller några som helst skyldigheter att behöva lägga ner pengar/arbete (förutom att meddela företaget när dom kan hämta skiten) på att lämna tillbaks sakerna.

Så detta är vad jag hade gjort om jag fått hem fel saker från cdon nu när dom har klappat ihop totalt.
Om ni mot förmodan skulle få fakturor/krav/ej få tillbaks redan betalda pengar så kan bestrider/kräver ni detta och inkasso/kronolle tar ej i frågan då och ni kan gå till kronolle och kräva tillbaks redan betalda pengar (+kronolles avgift).

Varför ska vi kunder göra det lätt/billigt för cdon när cdon ej gör detta för kunderna?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Om du ej skickat tillbaks det du ej beställt ännu så gör det inte utan kontakta cdon och säg att dom kan hämta skiten vid en tidpunkt då du är hemma (kommer ju kosta dom mer än om du själv går till posten och lämnar in skiten).

Enligt svensk lag så har du ej rätt att behålla saker du ej beställt (men routern är ju ok att behålla då du best den).
MEN du har ej heller några som helst skyldigheter att behöva lägga ner pengar/arbete (förutom att meddela företaget när dom kan hämta skiten) på att lämna tillbaks sakerna.

Så detta är vad jag hade gjort om jag fått hem fel saker från cdon nu när dom har klappat ihop totalt.
Om ni mot förmodan skulle få fakturor/krav/ej få tillbaks redan betalda pengar så kan bestrider/kräver ni detta och inkasso/kronolle tar ej i frågan då och ni kan gå till kronolle och kräva tillbaks redan betalda pengar (+kronolles avgift).

Varför ska vi kunder göra det lätt/billigt för cdon när cdon ej gör detta för kunderna?

Visst kan man kräva att de kommer och hämtar upp varorna.
MEN, vilket är mest tidskrävande? Att lämpa av paketet på posten eller hålla på
och strula med inkasso/KF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Visst kan man kräva att de kommer och hämtar upp varorna.
MEN, vilket är mest tidskrävande? Att lämpa av paketet på posten eller hålla på
och strula med inkasso/KF?

Du behöver inte hålla på med inkasso eller KF, du bestrider fakturan så hamnar den inte där.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Du behöver inte hålla på med inkasso eller KF, du bestrider fakturan så hamnar den inte där.

Känns ändå som det är minst krångel att lämpa av paketet när man ändå handlar.
Men har man starka principer så kan man ju göra så.

Permalänk

Någon som vet varför cdon har slut på lager av en vara som säljs/levereras av lekmer men på lekmer hemsida finns den i lager. Är medlem i cdon+ och vill ju helst beställa den vägen.