Permalänk
Medlem

bakgrunds oljuds problem :/

Har stött på ett bekymmer som jag inte kan få riktigt ordning på det är så att om ja sätter mig o spelar in med "dxtory" eller streamar så har jag ett bakgrundsljud som jag inte vet hur jag gör mig av med! jag blev kvitt det ett tag tillbaka men minns tyvärr inte hur jag löste problemet :/ så nu vänder jag mig till er ber om ursäkt ifall detta ses som reklam men men :/

länk 1 där jag hade blivit kvitt felet : http://www.twitch.tv/skyxietv/c/6373722

här är nuvarande problemet : http://www.twitch.tv/sky__91/v/35119024

som ni troligtvis kommer höra i andra klippet så hör man ett litet bakgrunds oljud när jag pratar :/

samma sak i denna videon "här håller ja bara ner push to talk så man ska höra det" http://www.speedyshare.com/6zYyv/test.mp4

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk

om det är det svaga brummandet som hörst ibland så låter det som elektriska störningar tycker jag.

om du har micken kopplad i frontpanelen kan du prova att ansluta där bak istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

om det är det svaga brummandet som hörst ibland så låter det som elektriska störningar tycker jag.

om du har micken kopplad i frontpanelen kan du prova att ansluta där bak istället.

jag har den inkopplad där bak på datorn då jag andvänder ett 7.1 headset som ja glömde nämna (razer tiamat 7.1 surround)

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk

jaha då är de altså 3.5mm phone eller USBanslutna.

googlade lite snabbt. (under 2 min) och verkar som att de där lurarna kan ha problem med jordningen om man kopplar det direkt i ett ljudkort och inte använder dess medföljande usbmojäng.

och skulle säga att det mycket väl kan vara rimligt.
en annan bov kan vara att hela ljudkortet du använder tar upp störningar.

om du har det med usbmojängen testa lite olika usbportar kan va någon som är lite för slapp så den inte får jordkontakt ordentligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jaha då är de altså 3.5mm phone eller USBanslutna.

googlade lite snabbt. (under 2 min) och verkar som att de där lurarna kan ha problem med jordningen om man kopplar det direkt i ett ljudkort och inte använder dess medföljande usbmojäng.

och skulle säga att det mycket väl kan vara rimligt.
en annan bov kan vara att hela ljudkortet du använder tar upp störningar.

om du har det med usbmojängen testa lite olika usbportar kan va någon som är lite för slapp så den inte får jordkontakt ordentligt.

dock så följde det inte med någon "usb" mojäng o.0 och den är inkopplad med 3.5 mm samt en usb kabel som ska ge ström till dom såsäga

skulle du kunna länka en sån där "usb mojäng" ? xD

dessa jag har https://www.komplett.se/product/746956/datorutrustning/headse... och kan inte se där heller att det ska följa med något extra o.0 förutom en liten kabel så man kan koppla in högtalarna till dosan

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk

antar att de menar den som sitter på sladden. är ju en usbport där till strömförsörjningen kan va den som har dålig jordkontakt.

har ingen aning om vad det kan vara egentligen för bör inte vara något som bara börjar sådär utan förvarning

kolla om du inte kan lägga på noice filter eller något sådant med hjälp av ljudkortet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

antar att de menar den som sitter på sladden. är ju en usbport där till strömförsörjningen kan va den som har dålig jordkontakt.

har ingen aning om vad det kan vara egentligen för bör inte vara något som bara börjar sådär utan förvarning

kolla om du inte kan lägga på noice filter eller något sådant med hjälp av ljudkortet.

jag kopplade usb kontakten till min mobil laddare o in i ojordad uttag ingen skillnad men sen sänkte jag mic volymen i windows o verkar ha löst problemet! återkommer om det uppstår igen

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)