Dell XPS 15 med Skylake release? redan nu till veckan?

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Man verkar få betala 2000 extra om man vill ha det större batteriet. Då får man även dubbelt så stor SSD och dubbel mängd RAM. Det hade varit trevligt att kunna uppgradera endast batteriet då jag inte bryr mig om varken extra RAM eller SSD.

Går batteriet att uppgradera själv, i efterhand?

Batteriet på denne model, anbefaler vi ikke at du udskifter selv, da det kan gå ud over din garanti & reklamationsret. Generelt skal delene på de nye XPS modeller udskiftes af en Dell certificeret tekniker for at undgå at det kompromitterer garantien, hvilket skyldes den interne opsætning.

Det vil derfor økonomisk ikke kunne betale sig at opgradere batteriet efter købet, da du i såfald skal betale for tekniker eller værksted, medmindre du tager risikoen og udskifter det selv.

Jeg vil dog med glæde give jeres feedback videre omkring konfigurationer & batteri, så vi kan have det med i fremtidige overvejelser.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DellCare:

Batteriet på denne model, anbefaler vi ikke at du udskifter selv, da det kan gå ud over din garanti & reklamationsret. Generelt skal delene på de nye XPS modeller udskiftes af en Dell certificeret tekniker for at undgå at det kompromitterer garantien, hvilket skyldes den interne opsætning.

Det vil derfor økonomisk ikke kunne betale sig at opgradere batteriet efter købet, da du i såfald skal betale for tekniker eller værksted, medmindre du tager risikoen og udskifter det selv.

Jeg vil dog med glæde give jeres feedback videre omkring konfigurationer & batteri, så vi kan have det med i fremtidige overvejelser.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Är det samma med SSD/HDD och RAM? Får man inte byta något själv?

Det låter lite konstigt, om man jämför med andra tillverkare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Är det samma med SSD/HDD och RAM? Får man inte byta något själv?

Det låter lite konstigt, om man jämför med andra tillverkare.

Har lige checket materialet jeg har om XPS 9550, og SSD/HDD & RAM må du godt udskifte selv, uden at det påvirker garantien. Jeg går udfra at det skyldes at batteriet sidder internt, og ikke eksternt på denne model, og at man i såfald fra produkt-afdeling har vurderet at det kan være besværligt at udskifte, og dermed skabe større risiko for skader.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bestilte den nye FHD-model i sidste uge (512 GB SSD, i7 non-touch screen) som blev sendt afsted dagen efter. Snakkede lige med fragtfirmaet, der fortalte, at den stadig er på vej fra Fjernøsten. Skulle komme tidligt i næste uge. Glæder mig!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DellCare:

Har lige checket materialet jeg har om XPS 9550, og SSD/HDD & RAM må du godt udskifte selv, uden at det påvirker garantien. Jeg går udfra at det skyldes at batteriet sidder internt, og ikke eksternt på denne model, og at man i såfald fra produkt-afdeling har vurderet at det kan være besværligt at udskifte, og dermed skabe større risiko for skader.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hmm okej. RAM och SSD sitter ju också internt, så det borde ju inte vara någon större skillnad, tycker man. Det verkar ju vara en ganska simpel sak att göra, om man läser på lite.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har börjat snegla tillbaka på 13" igen nu när den erbjuds med iris 540. Men lyckas inte hitta benchmarks på i7-6560U vs i7-6700HQ.
Någon som har koll på hur mycket U varianten kommer flaska jämfört med 6700HQ vid tillfällen då man (potentiellt) kopplar in eGPU och kör lite spel?

Permalänk
Medlem

@Mahti: 6560U motsvarar ungefär 5600U, så du borde kunna använda dess benchmarks för att få en fingervisning. Oklart hur mycket prestandaskillnaden påverkar spelandet men det är ju trots allt en ULV-processor, de är vanligtvis inte gjorda för gaming.

notebookcheck.net Comparison of Mobile Processors (CPU Benchmarks)

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Hmm okej. RAM och SSD sitter ju också internt, så det borde ju inte vara någon större skillnad, tycker man. Det verkar ju vara en ganska simpel sak att göra, om man läser på lite.

Jeg er personligt helt enig, men vores ingeniører har af en eller anden årsag ment, at det ikke var sagen, og besluttet af denne del bør udskiftes af tekniker for at undgå skader.

Jeg har videregivet din feedback til vores produkt-team

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

@Mahti: 6560U motsvarar ungefär 5600U, [..] vanligtvis inte gjorda för gaming.

Tack för länken

Har bara tillgång till mobilen nu så kan ha missat lite info, men kan inte 6560U gå upp till 25W i något turbo-läge?
Och om man kan släppa all gpu belastning till eGPUn, borde inte 25W räcka en bit på vägen?

Vet inte varför jag egentligen lägger så stor vikt på spelprestanda när det oftast inte brukar vara prio 1 när bärbara enheten blivit inköpt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Har börjat snegla tillbaka på 13" igen nu när den erbjuds med iris 540. Men lyckas inte hitta benchmarks på i7-6560U vs i7-6700HQ.
Någon som har koll på hur mycket U varianten kommer flaska jämfört med 6700HQ vid tillfällen då man (potentiellt) kopplar in eGPU och kör lite spel?

Flaskhals brukar väl främst inträffa när grafikkortet levererar höga fps. Sålänge man kan nöja sig med 60fps borde väll inte processorn bli ett problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Keeper of Traditions

Känslan när det på produktsidan står 3-5 dagar, och i orderbekräftelsen 3 veckors leveranstid...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Känslan när det på produktsidan står 3-5 dagar, och i orderbekräftelsen 3 veckors leveranstid...

Kan ju säga att deras estimerade tid verkar lite konstig min beställdes den 27e och påstås komma den 15e Feb men schenker påstår att den är färdig att leverera imorgon...
Så jag hoppas på en trevlig helg present

Permalänk
Skrivet av Dravond:

Kan ju säga att deras estimerade tid verkar lite konstig min beställdes den 27e och påstås komma den 15e Feb men schenker påstår att den är färdig att leverera imorgon...
Så jag hoppas på en trevlig helg present

Beklager at jeg skriver på norsk, får håpe det er forståelig

Jeg bestilte min 11. Jan, med levering beregnet til 3. Feb. Pakken ble sendt 25. Jan fra Irland og ankom Danmark mandag morgen. Pakken har ennå ikke forlatt København.

Kan det virkelig være så store forskjeller på levering til Norge og Sverige?

Permalänk
Skrivet av Frozenlight:

Beklager at jeg skriver på norsk, får håpe det er forståelig

Jeg bestilte min 11. Jan, med levering beregnet til 3. Feb. Pakken ble sendt 25. Jan fra Irland og ankom Danmark mandag morgen. Pakken har ennå ikke forlatt København.

Kan det virkelig være så store forskjeller på levering til Norge og Sverige?

@Frozenlight

Den aktuelle leveringstid kan variere alt efter hvor i Norge du bor, da der i nogle af yderområderne ikke er levering dagligt. Dog lyder det ikke helt normalt at den ligger i København i næsten en uge, så du må meget gerne sende mig dit ordrenummer i en privat besked, så jeg kan se nærmere på sagen.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dravond:

Kan ju säga att deras estimerade tid verkar lite konstig min beställdes den 27e och påstås komma den 15e Feb men schenker påstår att den är färdig att leverera imorgon...
Så jag hoppas på en trevlig helg present

Hur gick det, fick du den innan helgen?
Kommer du ihåg hur lång tid det tog från att det stod "skickad"?

Min står som skickad, men Schenker brukar vara lite oberäkneliga. Skulle behöva den innan torsdag!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur gick det, fick du den innan helgen?
Kommer du ihåg hur lång tid det tog från att det stod "skickad"?

Min står som skickad, men Schenker brukar vara lite oberäkneliga. Skulle behöva den innan torsdag!

Nja men fick samtal att den kommer imorgon så nästan yey!...

(edit: stod förresten den 4e kl 23.19 att den ankommit till stockholm och ringde dagen efter, min schenker sida säger att de började skicka den 29e så en vecka leveranstid eller så..)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dravond:

Nja men fick samtal att den kommer imorgon så nästan yey!...

(edit: stod förresten den 4e kl 23.19 att den ankommit till stockholm och ringde dagen efter, min schenker sida säger att de började skicka den 29e så en vecka leveranstid eller så..)

Hmm, okej. Hoppas det går lite snabbare, en veckas leveranstid känns ju inte så 2016.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Hur gick det, fick du den innan helgen?
Kommer du ihåg hur lång tid det tog från att det stod "skickad"?

Min står som skickad, men Schenker brukar vara lite oberäkneliga. Skulle behöva den innan torsdag!

@Dunder

Hvis du sender mig dit ordrenummer i PM, så vil jeg med glæde se nærmere på ordrens status.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Ingen orderbekräftelse på min beställning (och ett fake mail?)

Jag beställde en Dell XPS 15 (Skylake - FHD - 9550), 512 SSD, 16 GB RAM för en vecka sedan och fick sedan ett skumt mail på engelska att jag skulle bekräfta mina kredituppgifter via mail. Eftersom jag aldrig har varit med om någonting sånt tidigare där jag har behövt verifiera mina kredit-handlingar via mail ignorerade jag mailet. När jag pratade med kundtjänsten så berättade hon för mig att det är tydligen så deras finansavdelning i Indien jobbar och att hon förstår att det kan kännas konstigt att ge någon sina kredituppgifter via mail som är på engelska till någon med ett indiskt namn (varför inte ändra det då så att man slipper sånt och uppdatera eran e-commerce till 2016??). I alla fall sa hon att jag skulle göra om beställningen och välja direktbetalning istället för att slippa ge ut mina kredituppgifter. Så i fredags gjorde jag en ny beställning och mina pengar drogs med en gång från mitt konto. Nu är det måndag och jag har fortfarande inte fått nån orderbekräftelse (eller ett ordernummer så jag kan följa min beställning...).
Hur lång tid tog det för er att få ett bekräftelse mail på ordern? Och då menar jag inte ett mail som bara bekräftar att beställning är mottagen (med bara ett internet-kvittonummer) utan ett mail som bekräftar att ordern behandlas (med ett ordernummer + kundnummer... Utan den infon kan man nämligen inte följa sin orderstatus...).
När jag pratade med någon på kundtjänsten idag sa hon att hon skulle skicka ett mail med en bekräftelse på ordern. Men det gjorde hon aldrig... allt känns bara så skumt med deras kundservice. Plus att Dell inte ens har studentrabatt så fattar inte hur de ser sig överleva i framtiden om kunden (vi) inte har något värde i deras ögon. Har någon haft liknande problem med deras kundtjänst? eller vad tycker ni hur deras kundtjänst har fungerat för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roj Norris:

Jag beställde en Dell XPS 15 (Skylake - FHD - 9550), 512 SSD, 16 GB RAM för en vecka sedan och fick sedan ett skumt mail på engelska att jag skulle bekräfta mina kredituppgifter via mail. Eftersom jag aldrig har varit med om någonting sånt tidigare där jag har behövt verifiera mina kredit-handlingar via mail ignorerade jag mailet. När jag pratade med kundtjänsten så berättade hon för mig att det är tydligen så deras finansavdelning i Indien jobbar och att hon förstår att det kan kännas konstigt att ge någon sina kredituppgifter via mail som är på engelska till någon med ett indiskt namn (varför inte ändra det då så att man slipper sånt och uppdatera eran e-commerce till 2016??). I alla fall sa hon att jag skulle göra om beställningen och välja direktbetalning istället för att slippa ge ut mina kredituppgifter. Så i fredags gjorde jag en ny beställning och mina pengar drogs med en gång från mitt konto. Nu är det måndag och jag har fortfarande inte fått nån orderbekräftelse (eller ett ordernummer så jag kan följa min beställning...).
Hur lång tid tog det för er att få ett bekräftelse mail på ordern? Och då menar jag inte ett mail som bara bekräftar att beställning är mottagen (med bara ett internet-kvittonummer) utan ett mail som bekräftar att ordern behandlas (med ett ordernummer + kundnummer... Utan den infon kan man nämligen inte följa sin orderstatus...).
När jag pratade med någon på kundtjänsten idag sa hon att hon skulle skicka ett mail med en bekräftelse på ordern. Men det gjorde hon aldrig... allt känns bara så skumt med deras kundservice. Plus att Dell inte ens har studentrabatt så fattar inte hur de ser sig överleva i framtiden om kunden (vi) inte har något värde i deras ögon. Har någon haft liknande problem med deras kundtjänst? eller vad tycker ni hur deras kundtjänst har fungerat för er?

Dell har studentrabatt, men man får krångla till det för att få rabatt. Ta bild på din studentlegitimation och skicka till Karina @DellCare här så får du studentrabatt.

För mig dröjde det tre dygn innan orderbekräftelse kom, och det gjorde det efter det ringde från Irland som ville verifiera att jag hade beställt.

Nu beställde jag den 20e Januari och efter en vecka så såg jag att FHD version med 512 GB SSD var tillgängligt så annullerade jag ordern och väntar som nu 8e Februari fortfarande på mina pengar. Riktigt jobbigt att behöva sitta ute med tjugotusentals kronor!

Permalänk
Medlem

Jeg bestilte Dell XPS 15 FHD den 28. med studierabat. Nogle timer efter ringede en mand fra Indien og ville have bevis for, at jeg studerer. Jeg sendte en mail fra min uni-mail sammen med studiekort. Et døgn efter fik jeg bekræftelse på, at ordren var ved at blive behandlet.

I fredags fik jeg omsider en mail om, at computeren er på vej fra Fjernøsten. Jeg burde modtage den i morgen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roj Norris:

Jag beställde en Dell XPS 15 (Skylake - FHD - 9550), 512 SSD, 16 GB RAM för en vecka sedan och fick sedan ett skumt mail på engelska att jag skulle bekräfta mina kredituppgifter via mail. Eftersom jag aldrig har varit med om någonting sånt tidigare där jag har behövt verifiera mina kredit-handlingar via mail ignorerade jag mailet. När jag pratade med kundtjänsten så berättade hon för mig att det är tydligen så deras finansavdelning i Indien jobbar och att hon förstår att det kan kännas konstigt att ge någon sina kredituppgifter via mail som är på engelska till någon med ett indiskt namn (varför inte ändra det då så att man slipper sånt och uppdatera eran e-commerce till 2016??). I alla fall sa hon att jag skulle göra om beställningen och välja direktbetalning istället för att slippa ge ut mina kredituppgifter. Så i fredags gjorde jag en ny beställning och mina pengar drogs med en gång från mitt konto. Nu är det måndag och jag har fortfarande inte fått nån orderbekräftelse (eller ett ordernummer så jag kan följa min beställning...).
Hur lång tid tog det för er att få ett bekräftelse mail på ordern? Och då menar jag inte ett mail som bara bekräftar att beställning är mottagen (med bara ett internet-kvittonummer) utan ett mail som bekräftar att ordern behandlas (med ett ordernummer + kundnummer... Utan den infon kan man nämligen inte följa sin orderstatus...).
När jag pratade med någon på kundtjänsten idag sa hon att hon skulle skicka ett mail med en bekräftelse på ordern. Men det gjorde hon aldrig... allt känns bara så skumt med deras kundservice. Plus att Dell inte ens har studentrabatt så fattar inte hur de ser sig överleva i framtiden om kunden (vi) inte har något värde i deras ögon. Har någon haft liknande problem med deras kundtjänst? eller vad tycker ni hur deras kundtjänst har fungerat för er?

Studentrabatt har dem, men jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt hur deras ordersystem fungerar.

Även jag fick samtal från Irland då de ville bekräfta min adress. Sen att datorn ska skickas ända från Asien istället för ett lager i Europa känns ju helt galet. Lite fult är det att ledtiden är fyrdubbelt så lång som de antyder på produktsidan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Snacka om att det behövs rejäl rationalisering av deras system, Dell får gärna anställa mig som konsult för rejäl systemeffektivisering!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Särimner:

@DunderKlumpen: Snacka om att det behövs rejäl rationalisering av deras system, Dell får gärna anställa mig för rejäl effektivisering!

Hade det varit ett enmansjobb hade det nog redan gjorts
De har antagligen samma problem som många av de andra gamla jättarna. Man bara bygger på och lägger till, klipper och klistrar, spacklar fogarna och hoppas att det funkar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade det varit ett enmansjobb hade det nog redan gjorts
De har antagligen samma problem som många av de andra gamla jättarna. Man bara bygger på och lägger till, klipper och klistrar, spacklar fogarna och hoppas att det funkar.

Det är det som är problemet, i gamla jättar så överlappar ofta ansvarsområden mellan olika leder med varandra och detta i sin tur kräver massor av resurser. Sen är problemet med omorganisation ofta att existerade positioner och resursområden är ovilliga till förändring, de flesta företagen skulle må bra av lite 'System Reaping' och huvuden får rulla från föråldrade positioner.

Nåja nu blev det off-topic

Permalänk
Medlem

http://www.notebookcheck.net/Dell-XPS-15-9550-Core-i7-FHD-Not...

Äntligen en grundlig recension av versionen med FHD, i7 och 84wh batteri. Har letat efter den perfekta laptopen för filmredigering. Det här ser ut att vara det jag letade efter. Imponerande batteritid. Skärmen ser ut att ha riktigt bra färgrymd och kontrast, dock är delvis skärmen också den enda akilleshälen. PWM-flimmer vid lägre än 20% ljusstyrka och långsam responstid kan vara irriterande. Vet inte om 40-60ms är tillräckligt.

Jag ska å andra sidan inte spela med den, utan se på film och redigera film. Tror alltså att det ska vara lugnt ändå, så länge inte muspekaren lämnar spår efter sig och den låga responstiden inte märks allt för mycket. Den andra skärmen med 4K känns inte värt det, förutom att det kostar 3500 extra så har den ungefär samma responstid och halverar nästan batteritiden. Gillar inte heller tanken på att den är en spegel, och även om man redigerar 4K så ser man i stort sett ingen skillnad från normalt avstånd gentemot en 'nersamplad' 4K i FHD.

Har haft en Zenbook UX32VD hittills, och har ännu inte hittat något som är lika prisvärt och har en lika fantastisk skärm som den. Nu när jag har 4K film hänger den inte längre med annat än att kunna spela upp det. Redigering är att drömma om. Kanske kan vara dags för XPS 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeenArk:

http://www.notebookcheck.net/Dell-XPS-15-9550-Core-i7-FHD-Not...

Äntligen en grundlig recension av versionen med FHD, i7 och 84wh batteri. Har letat efter den perfekta laptopen för filmredigering. Det här ser ut att vara det jag letade efter. Imponerande batteritid. Skärmen ser ut att ha riktigt bra färgrymd och kontrast, dock är delvis skärmen också den enda akilleshälen. PWM-flimmer vid lägre än 20% ljusstyrka och långsam responstid kan vara irriterande. Vet inte om 40-60ms är tillräckligt.

Jag ska å andra sidan inte spela med den, utan se på film och redigera film. Tror alltså att det ska vara lugnt ändå, så länge inte muspekaren lämnar spår efter sig och den låga responstiden inte märks allt för mycket. Den andra skärmen med 4K känns inte värt det, förutom att det kostar 3500 extra så har den ungefär samma responstid och halverar nästan batteritiden. Gillar inte heller tanken på att den är en spegel, och även om man redigerar 4K så ser man i stort sett ingen skillnad från normalt avstånd gentemot en 'nersamplad' 4K i FHD.

Har haft en Zenbook UX32VD hittills, och har ännu inte hittat något som är lika prisvärt och har en lika fantastisk skärm som den. Nu när jag har 4K film hänger den inte längre med annat än att kunna spela upp det. Redigering är att drömma om. Kanske kan vara dags för XPS 15.

Är inte färgåtergivningen(som är bättre på 4k skärmen) något ni som videoredigerar värdesätter?

Batteritiden kanske väger tyngre för de flesta

Permalänk
Skrivet av Roj Norris:

Jag beställde en Dell XPS 15 (Skylake - FHD - 9550), 512 SSD, 16 GB RAM för en vecka sedan och fick sedan ett skumt mail på engelska att jag skulle bekräfta mina kredituppgifter via mail. Eftersom jag aldrig har varit med om någonting sånt tidigare där jag har behövt verifiera mina kredit-handlingar via mail ignorerade jag mailet. När jag pratade med kundtjänsten så berättade hon för mig att det är tydligen så deras finansavdelning i Indien jobbar och att hon förstår att det kan kännas konstigt att ge någon sina kredituppgifter via mail som är på engelska till någon med ett indiskt namn (varför inte ändra det då så att man slipper sånt och uppdatera eran e-commerce till 2016??). I alla fall sa hon att jag skulle göra om beställningen och välja direktbetalning istället för att slippa ge ut mina kredituppgifter. Så i fredags gjorde jag en ny beställning och mina pengar drogs med en gång från mitt konto. Nu är det måndag och jag har fortfarande inte fått nån orderbekräftelse (eller ett ordernummer så jag kan följa min beställning...).
Hur lång tid tog det för er att få ett bekräftelse mail på ordern? Och då menar jag inte ett mail som bara bekräftar att beställning är mottagen (med bara ett internet-kvittonummer) utan ett mail som bekräftar att ordern behandlas (med ett ordernummer + kundnummer... Utan den infon kan man nämligen inte följa sin orderstatus...).
När jag pratade med någon på kundtjänsten idag sa hon att hon skulle skicka ett mail med en bekräftelse på ordern. Men det gjorde hon aldrig... allt känns bara så skumt med deras kundservice. Plus att Dell inte ens har studentrabatt så fattar inte hur de ser sig överleva i framtiden om kunden (vi) inte har något värde i deras ögon. Har någon haft liknande problem med deras kundtjänst? eller vad tycker ni hur deras kundtjänst har fungerat för er?

Jeg er rigtig ked af at høre, om din oplevelse med vores kundtjänst, og at du endnu ikke har modtaget mail fra dem som lovet. Hvis du sender mig dit internet kvitteringsnummer i PM, vil jeg med glæde se nærmere på sagen.

Samtidig vil jeg informere om, at vi faktisk tilbyder studierabat til alle studerende i Sverige. Alt du skal gøre for at kunne tage del i rabatten er blot at sende mig et billede af dit studiekort, så sørger jeg for at du får en rabatkode til vores webshop.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av Särimner:

Dell har studentrabatt, men man får krångla till det för att få rabatt. Ta bild på din studentlegitimation och skicka till Karina @DellCare här så får du studentrabatt.

För mig dröjde det tre dygn innan orderbekräftelse kom, och det gjorde det efter det ringde från Irland som ville verifiera att jag hade beställt.

Nu beställde jag den 20e Januari och efter en vecka så såg jag att FHD version med 512 GB SSD var tillgängligt så annullerade jag ordern och väntar som nu 8e Februari fortfarande på mina pengar. Riktigt jobbigt att behöva sitta ute med tjugotusentals kronor!

@Särimner

Jeg beklager at returneringen af din ordre har taget længere end forventet, men kan informere om, at jeg endelig har fået bekræftelse fra finansafdelingen om, at pengene er på vej til din konto. Du skulle derfor meget gerne kunne se dem indenfor ganske få dage.

For at sikre mig at alt går efter planen, følger jeg op med dig på fredag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.