Ögongodis - spel med grym grafik!

Permalänk
Medlem

Kanske inte ligger i toppskiktet, men Dragon Age: Inquisition kan se riktigt bra ut.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Fan vad lite som har hänt sedan Crysis, 2007.
Önskar att Half-Life 3, med en ny Source motor gör nästa stora hopp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Kan bara hålla med, detta "spel" är rent ögongodis. Alla texturer och statiska modeller är grymma! Sen att det är lite mysko och inte så långt är en annan sak, tekniskt är det imponerande. Däremot stör jag mig på avsaknad av tesselering och bumpmapping på marken..

Som jag har förstått det så använder de någon form av 3D fotografering för att skapa texturer. Det ska både vara snabbare och snyggare. Sedan är både grafiken, storyn och musiken fantastik i detta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det där verkar vara ett trevligt spel! Tack för tipset

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Dark souls 2: Scholar of the first sin

DX11 kom in i spelet, och ljuset på många ställen ser fantastiskt ut, sen är de grymma på att bygga miljöer också grapparna på from software!

Elite dangerous - Episkt att släcka allt, dra på sig ett par bra hörlurar och cruisa i rymden! Man tröttnar fort dock, men det är bra gjort!

Rocket league - Dra på max settings där så tycker jag man får ett vackert och extremt underhållande spel

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

Tycker Rust ser bra ut i ultra grafik!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Rise of the Tomb Raider, sedan älskar jag även the Witness grafik och binding of isaac <3

Visa signatur

Terese

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Får man fråga vad detta är för grafikmod? Det ser väldigt bra ut, vart lite sugen på att lira Skyrim igen när jag såg det faktiskt

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Som jag har förstått det så använder de någon form av 3D fotografering för att skapa texturer. Det ska både vara snabbare och snyggare. Sedan är både grafiken, storyn och musiken fantastik i detta spel.

Det kallas för photogrammetry och teamet bakom spelet har en utförlig bloggpost om hur det går till. Det var den som fick mig att köpa spelet

Håller med om att storyn funkar, det är mest att den undersköna världen som inbjuder till utforskning inte har så mycket att erbjuda. Sen störde jag mig på att det i grottor förekom uppenbar återanvändning av svängar vilket störde då allt annat kändes så unikt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Xeraton: Photoreal ENB heter det tydligen, har inte testat, körde själv med Poupouri ENB.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

För en vecka sedan hade jag svarat Witcher 3 men nu efter att ha klarat Rise of the Tomb Raider finns det ny etta. Visst det är ett openworld vs ett icke openworld, så det är orättvist. Men Tomb Raider är perverts läckert. Älskar att de använt sig såpass flitigt av Tesselering.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av boniz:

ah, Skyrim kan bli väldigt vackert även utan ENB.. Men skyrim är väldigt fint spel!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

@tomten_alle: METRO LAST LIGHT REDUX

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Jag såg nu att de inte hade nämnts men Alan Wake

Alien: Isolation

Mad Max

och Rayman Origins (och Rayman Legends förstås)

står sig bra med i mitt tycke.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Rätt kul spel också dock väldigt liten spelvärld.

Skrivet av 220volt:

Det där verkar vara ett trevligt spel! Tack för tipset

Jo, jag har hunnit spela en del under dagen och gillar det mer och mer. Jag vet inte hur jag fick för mig att spelet var någon generisk 2D-plattformare när jag läste om spelet första gången. Senaste tidens mediaexponering gav en klart bättre bild av vad spelet faktiskt är. Kommer nog hamna rätt högt upp på listan över de spel jag gillade mest under året.

Permalänk
Medlem

Witcher 3 och Skyrim med Confidence Man's ENB/Reshade ligger på min topplista.
Utan någon modifikation så är det nog Battlefront.
Sedan har vi Assassin's Creed Syndicate som kan se otroligt bra ut.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@220volt:

Kan tipsa om att man kan ändra FOV i firewatch. Default är 55 eller nått sådant hemskt. Kika här:

http://steamcommunity.com/app/383870/discussions/1/4124462927...

Jag skrev in 2500 och det blev mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av milo_:

The Vanishing of Ethan Carter.

Man glömde ju fan av att spela spelet ibland pga av den helt sinnesjuka grafiken.
Skulle nog säga att TVEC och Battlefront är dom två mest realistiska spelen jag sett än så länge.

Permalänk

ARK: Survival evolved och även The Forest för att vara i så tidigt i utvecklingen

Sen har du även Heroes & Generals på steam Freetoplay
Tycker det ser oerhört bra ut pga spelet i sig och för att vara så litet men kanske inte en av dom bästa. Men tänkte jag lägger till den i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ryse Son Of Rome , ser riktigt jävla bra ut , spelade igenom det föra veckan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Det känns som att den grafiska utvecklingen har stått still sedan 2011/12 någon gång tycker jag. Visst blir spelen snyggare för varje år men jag tycker ändå det är marginellt, snyggaste spelen är oftast dom moddade, men dom blir oftast för krävande.
The Division ser fint ut annars tycker jag, även MGS5 var riktigt snyggt.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BerraJobb:

Det känns som att den grafiska utvecklingen har stått still sedan 2011/12 någon gång tycker jag. Visst blir spelen snyggare för varje år men jag tycker ändå det är marginellt, snyggaste spelen är oftast dom moddade, men dom blir oftast för krävande.
The Division ser fint ut annars tycker jag, även MGS5 var riktigt snyggt.

Själv tycker jag de blivit snyggare sedan dess men det är inte några större steg som tas förstås.

Far Cry och Crysis tog rejäla kliv när de kom. Speciellt Far Cry såg så galet bra ut mot vad som fanns vid tidpunkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Crysis 3 brukar väl vara det populäraste spelet när det gäller ögongodis

Håller med, när kommer / varför kommer inte 4'an?

Permalänk
Skrivet av BerraJobb:

snyggaste spelen är oftast dom moddade, men dom blir oftast för krävande.

kanske är just därför...

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Minecraft kan vara rätt sweet med shaders?
https://www.youtube.com/watch?v=LowvkEhK-9c

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Splinter Cell-serien har alltid varit snygga för sin tid.

Visa signatur

Chassi: Corsair Oblivian 650D | Moderkort: MSI Z68A-GD55 G3 | CPU: Intel 2600k 3.4GHz | Kylning: Corsair H80 | Ram: 8Gb DDR3 1600MHz | Grafikkort: MSI GTX 970 | Hårddisk: Samsung EVO 250GB SSD / WD Black 1TB / WD My Book 2TB (Raid 1) | Nätagg: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: The New Order

Fler bilder https://secure.flickr.com/photos/k_putt/sets/7215764435616511...

Permalänk
Medlem

@tomten_alle:

Battlefront kanske inte är snyggaste titlen men oj så optimerat, flyter som vatten på dom flesta systemen.
Batman är fett snyggt med

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

För en vecka sedan hade jag svarat Witcher 3 men nu efter att ha klarat Rise of the Tomb Raider finns det ny etta. Visst det är ett openworld vs ett icke openworld, så det är orättvist. Men Tomb Raider är perverts läckert. Älskar att de använt sig såpass flitigt av Tesselering.

Körde du det på 750ti som du har i din signatur eller något värre?
Jag är sugen på det spelet men vet inte om 680 håller måttet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Körde du det på 750ti som du har i din signatur eller något värre?
Jag är sugen på det spelet men vet inte om 680 håller måttet.

Spelade på 750 ti. Väldigt ooptimerat spel dock. Spelar ingen roll vilka inställningar jag körde på, hade max 30 fps. Det kan ju dock blivit bättre med nya patchar och drivers från Nvidia, men nu har jag redan klarat det och avinstallerat det så kan inte testa.