Permalänk
Medlem

Slutade tvärt för 3 månader sen, har inte tagit en enda prilla sen dess. Snusade General exklusivt i 20 år och gudarna ska veta att det inte går enda morgon, en enda kafferast då jag inte längtar efter den underbara doften och smaken av en prilla General.....

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

@Hotspur: Varför slutade du?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Trevlig tråd!

Snusar primärt Knox Vit Stark då jag får de för 26kr dosan (Tobaksbutiken vid StarGym i Östersund, om ni ville veta) och 30kr på de flesta Ica-butiker. Har alltid gillar Skruf och den starkare smaken men studentekonomin räcker inte till Skruf på runt 46kr-ish. Knox Stark Vit är gjort utav Skruf och starkheten finns där.

När pengar finns så lyxas det till med en dosa lös av något slag, förutom General Lös, usch. Annars testar jag någon ny portion. Börjat gillar Granits Maxxad, riktigt trevlig snus, OK prislapp med mycket prillor. Kan även rekommendera Mustang för personerna på en budget, mycket snus, 33kr på COOP/Ica och helt okej styrka.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Som vardags snus kör jag LD portion, händer att jag köper en och annan dosa general portion eller grov portion.

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

General XR White. Köper stockar online för 229 kr/st. Helnöjd Ska jag finsnusa hemma kan det bli Ettan Lös ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@Hotspur: Varför slutade du?

Gjorde en deal med mina föräldrar som båda röker. Slutar ni så slutar jag. Älskar att snusa, men vill gärna ha med dem ett par år till liksom. Var nog det enda som skulle kunnat motivera mig faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk

Snusade General men sedan jag började plugga har jag bytt till Granit för att spara cash... Jag tror den är mest lik General.

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk

Snusar istället för att röka nu så får ta smällen att bli kallad tjej

Catch XR Mint Slim large (mesatdels)
Testar lite olika miniprillor också bla: Jakobssons melon och Al capone Vanilj.

När jag rökte var det Röda marlboro 1pkt/dag..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd

Rapé Original

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Brukar köpa http://swedsnus.nu hink med Portion Special snus för 799:-.. Enligt de själva så är 450:- av priset skatt och moms... Sjukt med tanke på vad man köpte dosor för förr

Men tycker den är helt okej att snusa, smakar bra och om man inte orkar ha vatten på dom så funkar de ändå. Enlgit mig själv då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Snusar istället för att röka nu så får ta smällen att bli kallad tjej

Catch XR Mint Slim large (mesatdels)
Testar lite olika miniprillor också bla: Jakobssons melon och Al capone Vanilj.

När jag rökte var det Röda marlboro 1pkt/dag..

Bli kallad tjej? Har aldrig förstått folk som kallar andra människör för tjejer bara för de snusar t.ex mint snus.. Allt är väl ändå en smaksak

Hade jag kunnat så hade jag slutat snusa helt, men försökt för många gånger för att orka mig på ett försök igen
Snus är väl ändå bättre än cigg, råkar du gilla mint snus så är väl de ingen som ska bry sig om det.

Permalänk
Medlem

Snusade General i 15 år och sedan General portion i 10.

Sedan slutade jag efter att jag upptäckt Vejpning (helt suveränt), se denna sida ni som är intresserade:

http://www.e-cigarettforum.se/index.php

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Jag testade siberia Extremely strong -80°C nyligen, fy fan det är sånt som förkortar livslängden med 5 år och ger en näsblod, det är 44 mg nicotin per gram snus om jag inte missminner mig jag har snusat i 11 är nu och jag fick en rejäl nicokick.

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

Lite kluven på vad man ska köpa imorgon
Ska man slå på stort med en stock Rapé, eller köpa något budget snus :[[

Permalänk
Medlem

Granit lös och general lös. vejpar till vardags och har gjort detta i många år.snuset tar jag ibland då jag inte vill vara utan det 100%

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

Kronan eller Kronan extra stark kör jag white varianterna är för klent för mig

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Köpte Odens Extreme med smak av hästskit(?) för skojs skull för att pröva nåt utöver General G3 extra stark, och jag kan säga att niktotinet i Odendosan måste ha sänks till de påsarna som låg i botten eftersom jag höll på att svimma så fort jag prövade att ta de få som fanns kvar i dosan. Fyfan, så snurrig blev jag inte ens när jag började snusa. Kändes som en fruktansvärd hög dos då jag tappade balansen på nån sekund när kicken kom och hann precis spotta ut snusen innan jag föll ihop.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

LD Lös

Är jag bekväm av mig så är det General extra stark som gäller

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Snusade General och rökte Marlboro i ca 28 år innan jag slutade med båda 24/7-15.

Händer man saknar det men är inte så farligt egentligen. Det man behöver är en ursäkt till att sluta har man det är det inte så svårt.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Har provat det mesta inom snus, och vardagssnuset blir då Smålands orginal. Lös blir det självklart General Lös, och när jag lyxar till det med finportion blir det den nya Göteborgs rapé orginal.

Kan inte snusa whitesnus av någon anledning, får såna grova sår.

Visa signatur

Define Mini | 2600k | GTX 780 | HX 650W | Samsung 830 128GB | 3TB HDD | PB278Q 27" - 2x 17" | IBM Model M2 | G500 |

Permalänk
Inaktiv

Blir ofta Skruf White här, då det är svårt att få tag i många av dom andra märkerna när man beställer snus till Frankrike. Brukar handla på snusline som skickar snusen från Israel (extra roligt då dom skriver "religious goods" på paketet).

Permalänk
Avstängd

knox white stark för det är den bästa av dom billigare och kostar 240kr stocken eller så och laddar upp med 3 rullar åt gången

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Bytt från Rapé och general white till granit vit, blir ibland rapé XR.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Snusade allt möjligt i +10 år, tycker snus är som öl skit kul å testa alla höll upp i 2 år vilket ledde till 15 kilo viktökning och stressproblem.

Så nu har man börjat igen och fastnat för General onyx

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Ettan lös såklart! då jag har lyckats snusa för mkt så jag fått skavsår blire nån dosa lacket, förstår inte dom som snusar nånting bara för att det är billigt, vad är idén med att snusa om man är för snål för att snusa det man egentligen föredrar?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Skiftade nyligen till Gustavus Original, mest för att den kostar 175:-/stock där jag handlar.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Vit knekt till vardags.. Är jag sugen på något "lite extra" så brukar jag köpa en grov lös

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Granit vit, köper för 196kr stocken nu

Samma här fram till för en månad sen, då jag körde total cold turkey och slutade efter 20 års missbruk.
Finns roligare saker att lägga 400:- spänn i månaden på.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av pellski87:

Ettan lös såklart! då jag har lyckats snusa för mkt så jag fått skavsår blire nån dosa lacket, förstår inte dom som snusar nånting bara för att det är billigt, vad är idén med att snusa om man är för snål för att snusa det man egentligen föredrar?

Principsak för mig. Kostade knappt 20kr för en dosa när jag började. Kan ju dessutom vara billigt (-ish) och gott. Köpte på mig en stock general vit och en stock rapé vit på finlandsbåten över påsk men annars blir det knox blå och knox vit stark.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek