Permalänk
Medlem

Finns det ingen competitive mode till betan?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Finns det ingen competitive mode till betan?

Comp är avstängt tills nån gång efter launch. Anledningen är en revamp. Kan dock inte hitta tråden där Kaplan pratar om det.

Visa signatur

Close the world, txEn eht nepO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lain:

Comp är avstängt tills nån gång efter launch. Anledningen är en revamp. Kan dock inte hitta tråden där Kaplan pratar om det.

Aight ty, då är jag med. Vet du eller någon annan ifall progressen som man gör i betan kommer att sparas till färdiga spelet eller kommer allt att resetas tills dess?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Aight ty, då är jag med. Vet du eller någon annan ifall progressen som man gör i betan kommer att sparas till färdiga spelet eller kommer allt att resetas tills dess?

Resetas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Okey, förbeställer aldrig tänker prova öppen beta först så får vi se om det blir köp.

Du kan ju avboka ordern om du inte skulle tycka om det.

Permalänk
Medlem

Väldigt kul spel det lilla jag har spelat under kvällen blir garanterat ett köp av detta.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har en Early Access-kod till övers som inte används?

Permalänk
Skrivet av lain:

Comp är avstängt tills nån gång efter launch. Anledningen är en revamp. Kan dock inte hitta tråden där Kaplan pratar om det.

Avgick inte han?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Kan man spela redan nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Kan man spela redan nu?

Om du förbokat spelet och fått nycklar till betan. Annars är det torsdag som gäller för de andra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggs:

Du kan ju avboka ordern om du inte skulle tycka om det.

har lagt min förbeställning nu via Webhallen, kommer webhallen själva eller Battle.net skicka ut betakey?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

har lagt min förbeställning nu via Webhallen, kommer webhallen själva eller Battle.net skicka ut betakey?

Tveksamtom det fungerar fortfarande, det var väl innan en 29:e april?
Annars är den öppna betan imorgon.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lain:

Comp är avstängt tills nån gång efter launch. Anledningen är en revamp. Kan dock inte hitta tråden där Kaplan pratar om det.

Saxxat från blizzard själva
http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20743634851

Permalänk
Avstängd

@griid: fungerade kanon, förköpte spelet idag, tog faktura som betalningsmetod. Fick 2 beta koder som fungerade idag. Ångrar nog förköpet och spelar beta tills dom släpper spelet. Och handlar då!

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobiasf:

@griid: fungerade kanon, förköpte spelet idag, tog faktura som betalningsmetod. Fick 2 beta koder som fungerade idag. Ångrar nog förköpet och spelar beta tills dom släpper spelet. Och handlar då!

Du vet att du inte kan ångra köpet om du använt nycklarna? står klar och tydligt innan du aktiverar koderna

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

kommer overwatch endast vara för PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brazox:

kommer overwatch endast vara för PC?

Nej det kommer till PS4 och Xbone också.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Nej det kommer till PS4 och Xbone också.

Okej tack

Permalänk
Geeks Gaming

Man är välkomna in på Sweclockers Teamspeak senare idag och vara med och spela den öppna betan.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Inaktiv

Efter bara några sekunder ingame i spelet så är jag rädd för att detta spel är en flopp om inte Blizzard fixar detta till releasen.
Problemet är att spelet lider av muslagg. Ok i ett äventyrsspel, oförlåtligt i ett competetive FPS. För mig är det ospelbart. Efter en snabb googling så verkar det som jag är långt ifrån ensam om detta problem:

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/464e99/mouse_inpu...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:TWN2ZJMz...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1rQ1HRZ4...

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/475u4y/psa_if_you...

https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/3uj36i/overwatch_...

Permalänk
Medlem

ja jag känner av den där mus lagget,
det är ytters lite men den finns där.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Fick beta nyckel så ska testa hela helgen nu.

Spelet stödjer inte 3440x1440.. bugg?
Sen tycker jag att musen är lite efter, jag väntar en månad med att köpa i alla fall

Permalänk
Medlem

@downup: nepp det är blizzard som inte vill stödja 21:9.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte testa detta, men jag kan inte ens logga in på mitt nyligen skapta konto.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinFra:

@downup: nepp det är blizzard som inte vill stödja 21:9.

Funkar fint fint i wow, men antar att de tänker samma som Hots.. Folk med mer synfält har övertag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte lirat detta innan och trodde inte det skulle var min typ av spel men tycker det var rätt kul så får se om det blir köp efter betaperioden. Gillar att det känns så optimerat och slipat. Känner inte av muslagget men är kanske inte tillräckligt bra på att sikta för att märka ;D

Permalänk
Entusiast

Vet inte heller vilket input lag ni pratar om.
Jag anser mig själv ändå vara ganska känslig för sådant och jag har inte märkt något, kör i näst intill låsta 120FPS om det nu skulle påverka något.

När det gäller gameplayet så är jag helt såld, inte haft så kul i ett FPS på flera år! Blir definitivt ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@downup: Ja precis, har själv en ultrawide o tycker det är skitdåligt att dom inte kommer supporta det, men men.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Vet inte heller vilket input lag ni pratar om.
Jag anser mig själv ändå vara ganska känslig för sådant och jag har inte märkt något, kör i näst intill låsta 120FPS om det nu skulle påverka något.

När det gäller gameplayet så är jag helt såld, inte haft så kul i ett FPS på flera år! Blir definitivt ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är långt ifrån alla som känner av det. Av de poster jag har läst på forum, reddit etc. så är det främst competetive CS spelare, FPS-veteraner etc. som klagar på det. Har 2 polare som inte heller kan känna latencyn, men en av dem kunde inte känna det i Skyrim heller (ett spel med tvingad vsync). För min del är det så påtagligt att spelet inte blir kul att spela, samma med Skyrim.

Någon som utgav sig för att vara programmerare förklarade det som så att spelets grafikmotor och fysikmotor är ur synk med 17ms av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Efter ha lirat lite mer så gillar jag det ännu mer. Känns väldigt balanserat förutom Bastion som nästan jämt hamnar i topp. Annars så var det väldigt jämt alla matcher. Inte som i andra MP spel där ena laget dominerar totalt vilket är det tråkigaste som finns.