Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Varför tror du den ljusare skärmen är korrekt? Htc skall ju dessutom gjort ganska mycket väsen av sina "anti-mura" lösningar. Misstänker snarare att det är denna som fått frispel på den ena skärmen. Har en liten förhoppning om att en ny firnware skulle kunna lösa det. Har även en ticket hos HTC ang detta. Men de har inte givit ett jätteproffsigt intryck än så länge... (Långsamma svarstider och frågor som tycks vara automatöversatta till engelska att svara på)

Enligt xmatz på reddit har han fått headsetet utbytt och det nya har samma ljusnivå på båda skärmarna. Hans utbytta headset har det gråa mönstret på båda skärmarna och han uppfattar det som korrekt. Är inte säker på vad som stämmer, tycker själv den mörka skärmen är bättre därför den inte har det gråa mönstret. Jag hoppas problemet går att lösa med mjukvara, men ser mörkt ut.

xmatz på reddit skriver följande:
Hi, I received a new one yesterday, they also replaced my linkbox, because there's a small chance it could be caused by that. Both displays are the same now - both have the grey noise, but that's how it's supposed to be

Länk till tråden på reddit:
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4e5gce/left_displayeye...

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Avstängd

Tyvärr är man inte bortskämd med bildkvalitet på dagens gen

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ante9224:

Beställlde min den 7/3, befinner sig på Arlanda atm. Får den gissningsvis nästa vecka! Behöver dock invänta Pascal släppet innan jag kan börja använda den

Kommer du vänta på Pascal? Jag tror inte jag kan hålla mig så kommer nog köpa en 970 så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon9908:

Kommer du vänta på Pascal? Jag tror inte jag kan hålla mig så kommer nog köpa en 970 så länge.

Tänkte göra det, sitter på en gtx670 för stunden. Det ryktas ju om release nu på fredag så vi får se hur det går!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Varför tror du den ljusare skärmen är korrekt? Htc skall ju dessutom gjort ganska mycket väsen av sina "anti-mura" lösningar. Misstänker snarare att det är denna som fått frispel på den ena skärmen. Har en liten förhoppning om att en ny firnware skulle kunna lösa det. Har även en ticket hos HTC ang detta. Men de har inte givit ett jätteproffsigt intryck än så länge... (Långsamma svarstider och frågor som tycks vara automatöversatta till engelska att svara på)

Vart la du en ticket, och har du fått något svar alls?
Jag har skickat till Customer Service (HTC Europe), som länkades när jag beställde, dock autoreplyar den att jag ska vända mig till HTC UK. Har testat maila HTC UK och SE men ingen svarar, börjar bli riktigt tröt på detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vart la du en ticket, och har du fått något svar alls?
Jag har skickat till Customer Service (HTC Europe), som länkades när jag beställde, dock autoreplyar den att jag ska vända mig till HTC UK. Har testat maila HTC UK och SE men ingen svarar, börjar bli riktigt tröt på detta...

Oj. Vill minnas att det var HTC UK jag mailade. (men är tyvärr inte helt säker) De var snabba med att svara på mitt första mail (samma dag faktiskt) med ett bifogat "troubleshooting" dokument. Men när jag sedan svarade på detta tog det en vecka innan de svarade nästa gång. Och som sagt, kvaliten på engelskan är sådär... t.ex "Do you keep device running/or standby over night and found no display when you enter office in the next day?" (denna rad stod förövrigt som 2 separata frågor i samma formulär) Så de känns som sagt väldigt amatörmässiga.

Permalänk
Medlem

Fick nyss min Vive, hade inte ens fått trackingnummer utan paketet dök bara upp på jobbet dit jag beställde den Detta är alltså i Kanada. Har inte ens hunnit skaffa dator, ville vänta in i det sista så de nyare 1080 korten hann komma hoppades jag.. nu blir det att skaffa något billigt begagnat 970 så länge.

Permalänk
Medlem

Nu försvann min reservation och pengarna kom tillbaka på kontot.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

HTV Vive i Maj

är det nån som har fått någon information om när man kan tänkas få sin HTC VIVE beställde min 05/04/2016 pengarna är reserverade men inte dragna änu och ingen shiping mail med tracking numer har jag fått heller

Permalänk

@GamerViking: Undrar jag med!?
Beställde ungefär samtidigt som dig.
I tisdags förra veckan reserverades pengarna, sen 3 dagar senare på fredagen var dom tillbax på kontot?
Ringde min bank (Coop) inga problem från deras sida, & live chat med Htc & inga problem där heller.
Dom sa att ordern var in progress...
Seg väntan, vet inte om jag måste köpa ett gtx 970 akut eller hinner vänta på den nya generationen.

Visa signatur

Antec p182 - asus-p8p67-ws-revolution-b3 - intel i7 2600k@4.5ghz - evga Gtx 580 sli - corsair 16gb ram - Corsair1000W - crucial m4 128gb mm. - Windows 8.1 64bit - Samsung TFT 27" S27A950D LED 120Hz
Har visst inte uppdaterat signaturen på länge :)

Permalänk

helt otroligt att de kan göra så här pengarna reserverade och allt men har inte fått ett enda mail om vad som pågår har skrivit till htc via chatt och de säger allting är ok -_-

Permalänk
Skrivet av GamerViking:

är det nån som har fått någon information om när man kan tänkas få sin HTC VIVE beställde min 05/04/2016 pengarna är reserverade men inte dragna änu och ingen shiping mail med tracking numer har jag fått heller

Jag beställde min ~10 mars och fått besked på att den kommer inom en vecka.

Tyvärr så fick jag reda på att den sannolikt kommer en eftermiddag som jag inte är hemma, kommer DHL att leverera en annan dag eller behöver jag hämta paketet på deras "central"?

Permalänk

ok tycker det är jävligt konstigt att de reseverat pengarna och allt och inte ett ord från htc :/

Permalänk
Medlem

@Igelkotten Igge:

Jag reserverade oxo 10 Mars. Min erfarenhet med DHL är att de lämnar paket i närmaste postombud där man kan hämta senare, ICA, COOP eller vem det nu råkar vara hos dig

Permalänk
Medlem

Dilemma

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Har skjutit upp köp av dator pga att jag hoppades min Vive skulle anlända ungefär samtidigt som de nya 1080ti korten. Nu har jag en Vive hemma men ingen dator. Ska man vänta 1-2 månader tills jag hittar en gtx 1080 ti att lägga i köpkorgen, eller är det lika bra att slå till på en 980ti, hoppa över gtx1080ti som släpps nu och vänta tills nästa modeller släpps med de bättre minneskretsarna. 980ti har inte fallit nämnvärt i pris än, vilket förvånar mig. Efterfrågan borde ha sjunkit nu när folk vet att billigare kort med samma eller bättre prestanda är på G... Vad hade ni gjort??

Edit: Kanske en billigare gtx 970 istället för gtx980ti om man ändå vet att det kommer bytas ut inom ett halvår eller så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rayman:

Det kommer alltid att komma ett bättre kort i framtiden. Jag hade(har) slått till på ett 980ti! MEN nu har ju nvidia event imorgon natt så vänta tills efter det iaf.

Jag beställde ett 980ti i söndags men har tyvärr inte hört ett knyst från butiken sen dess. De brukar annars skicka dagen efter beställning.. Det är likadant med viven, inte hört ett pip från HTC heller (20e Mars beställning)

Jag sitter bokstavligt talat och kastar pengar på folk men ingen vill ta emot dem

Permalänk
Medlem

Jag har fått från dhl att min vive har skickats men kan inte tracka den? Skulle ju vara bra att veta om man ska vara hemma.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har fått från dhl att min vive har skickats men kan inte tracka den? Skulle ju vara bra att veta om man ska vara hemma.

För mig tog det ett par timmar efter notifieringen innan tracking-numret funkade

Permalänk
Medlem

Någon som hittat lämpliga extrafästen? Skulle behöva större yta att kunna använda tillfälligt.

Permalänk

Jaha slut på denna vecka och inte ett ljud från htc så inget tracking mail den här veckan heller -__- tycker htc iaf kan informera bättre om vad som pågår så folk sliper fundera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerViking:

Jaha slut på denna vecka och inte ett ljud från htc så inget tracking mail den här veckan heller -__- tycker htc iaf kan informera bättre om vad som pågår så folk sliper fundera

Testat logga in på Order status på htcvive.com ?

Jag fick faktiskt tracking nummer inatt på min vive (och på 980ti). Skulle tro att jag lämnar denna världen på tisdag nästa vecka!

Permalänk
Skrivet av Lutop:

Testat logga in på Order status på htcvive.com ?

Jag fick faktiskt tracking nummer inatt på min vive (och på 980ti). Skulle tro att jag lämnar denna världen på tisdag nästa vecka!

vilket datum beställde du din ?

Permalänk
Medlem

Fick min Vive precis, är så sjukt taggad men GTX 1080 måste släppas först :((

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Nu har min vive kommit med. Kommer hem från hong kong imorgon så nu känns det inte lika tråkigt att åka hem.

Btw när drar dom pengarna?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Nu har min vive kommit med. Kommer hem från hong kong imorgon så nu känns det inte lika tråkigt att åka hem.

Btw när drar dom pengarna?

när beställde du din då har inte fått nå mail eller nånting tycker deta börja bli riktigt itererande att man inte får redan på nånting och htc suport är inte mycke till hjälp heller :/ det ända man får till svar är att allt är ok och leverans i maj suck -_-

Permalänk
Medlem

@GamerViking: Slutet av mars. Dom reserverade pengarna förra veckan sen 7 dagar efter kom dom tillbaka och jag fick ett mail igår om att den var skickad och idag kom den och min sambo tog imot den.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

@Hymer: ok då kanske man får vänta till slutet av maj då jag beställde min runt 8 april

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Någon som hittat lämpliga extrafästen? Skulle behöva större yta att kunna använda tillfälligt.

Om det bara är tillfälligt kan du bara ställa dem på ett par stolar t.ex. Det fungarar utmärkt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Om det bara är tillfälligt kan du bara ställa dem på ett par stolar t.ex. Det fungarar utmärkt.

/hulle.

Hittar inte mina 2 meters stolar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@GamerViking: Slutet av mars. Dom reserverade pengarna förra veckan sen 7 dagar efter kom dom tillbaka och jag fick ett mail igår om att den var skickad och idag kom den och min sambo tog imot den.

Gratis Vive, nice..