Permalänk
Skrivet av iller:

Du får koder som du kan regga på din maskin.

Okej, två frågor till, kommer det nya spel varje dag/vecka/månad? Och funkar de koderna för svenska konsoler?

Permalänk
Medlem

Affordable Space Adventures är ju med! Det kan jag rekommendera och nu får man det för åtta å en halv krona! Det får nog anses som ett kanonerbjudande

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Konsolgrävare

Omg! Nintendo NX hype!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Omg! Nintendo NX hype!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag såg fram emot någon form av information om NX i år, men tydligen får vi vänta tills nästa år. Förhoppningsvis släpps Zelda U ut i år och inte bara blir presenterad under E3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag såg fram emot någon form av information om NX i år, men tydligen får vi vänta tills nästa år. Förhoppningsvis släpps Zelda U ut i år och inte bara blir presenterad under E3

Nya Zelda ser ut att bli lanseringstitel för NX samt lanserad i en Wii U utgåva. Men ja, nog har man väntat länge på det där spelet.
Spelet ska vara spelbart på E3, blir intressant att se intryck från de som testar spelet där.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-04-27-nintendos-nx-con...

Permalänk
Konsolgrävare

Har nu skapat en Nintendo NX tråd:

Nintendo NX

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Yooka-Laylee
Bloodstained: Ritual of the Night
SteamWorld Heist
Tokyo Mirage Sessions
Mighty No. 9
Paper Mario: Color Splash
Lego Star Wars: Force Awakens
Mario & Sonic at the Rio 2016
Zelda Wii U

Något mer som kommer komma till Wii U som jag har glömt?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Yooka-Laylee
Bloodstained: Ritual of the Night
SteamWorld Heist
Tokyo Mirage Sessions
Mighty No. 9
Paper Mario: Color Splash
Lego Star Wars: Force Awakens
Mario & Sonic at the Rio 2016
Zelda Wii U

Något mer som kommer komma till Wii U som jag har glömt?

Det finns en hel del som till exempel Assault Android Cactus, Terraria, Red Goddess: Inner World, Kerbal Space Program, Dex, Ginger: Beyond Crystal, Shadow Puppeteer, Earthlock: Festival of Magic, Demon Tribe. Men Det är bara Terraria som ser ut att komma ut i år av de jag nämnde, de andra titlarna verkar .. bortglömda av någon konstig anledning.

Permalänk
Medlem

Hej nu när jag sitter hemma sjukskriven så tänkte jag köra igenom mario galaxy 1 och 2 som jag köpte för ett bra tag sedan hört att de ska vara bra. Men jag är väldigt tveksam till kontrollerna känns som man har 0 precision när man ska hoppa och landa på saker osv EX fiender.
Dock kör jag med icke original viftpinne och spakmodul, och Ir dioderna är också en eftermarknad (Men den spelar la ingen roll? ) Så min fråga är kommer jag märka skillnad om jag köper handkontroller från Nintendo eller är kontrollerna som de är i spelet? Vill ju inte förstöra spelupplevelsen med dåliga kontroller om det går att rädda, men att lägga ´640 kr på originalkontroll och inte märka skillnad är inte heller så kul

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Det är redan tipsat om i dagens fynd-tråden men nämner det även här om någon inte följer de trådarna:

Mario Kart 8 för 249kr och Xenoblade Chronicles X för 149kr:
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/nintendo-wii-o...
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/nintendo-wii-o...

Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej nu när jag sitter hemma sjukskriven så tänkte jag köra igenom mario galaxy 1 och 2 som jag köpte för ett bra tag sedan hört att de ska vara bra. Men jag är väldigt tveksam till kontrollerna känns som man har 0 precision när man ska hoppa och landa på saker osv EX fiender.
Dock kör jag med icke original viftpinne och spakmodul, och Ir dioderna är också en eftermarknad (Men den spelar la ingen roll? ) Så min fråga är kommer jag märka skillnad om jag köper handkontroller från Nintendo eller är kontrollerna som de är i spelet? Vill ju inte förstöra spelupplevelsen med dåliga kontroller om det går att rädda, men att lägga ´640 kr på originalkontroll och inte märka skillnad är inte heller så kul

Nu var det ett tag sedan jag spelade någon av dom men jag minns inte att jag hade något problem med orginal Wiimote och Nunchuck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej nu när jag sitter hemma sjukskriven så tänkte jag köra igenom mario galaxy 1 och 2 som jag köpte för ett bra tag sedan hört att de ska vara bra. Men jag är väldigt tveksam till kontrollerna känns som man har 0 precision när man ska hoppa och landa på saker osv EX fiender.
Dock kör jag med icke original viftpinne och spakmodul, och Ir dioderna är också en eftermarknad (Men den spelar la ingen roll? ) Så min fråga är kommer jag märka skillnad om jag köper handkontroller från Nintendo eller är kontrollerna som de är i spelet? Vill ju inte förstöra spelupplevelsen med dåliga kontroller om det går att rädda, men att lägga ´640 kr på originalkontroll och inte märka skillnad är inte heller så kul

Kan nog bero på att du kör en icke orginal viftpinne. IR-dioderna är väl endast till för att styra pekaren på skärmen för att plocka upp de där stjärnorna eller vad de kallades för och har inget med kontakten mellan kontrollen och konsolen.

Kommer inte ihåg att jag tyckte att precisionen skulle varit usel i Galaxy 2 och jag är bra petig när det kommer till dåliga kontroller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Konsolgrävare

Kollade på massa gameplays på Tokyo Mirage Sessions #FE idag och blev faktiskt riktigt taggad!

Någon annan som ser fram emot releasen?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej nu när jag sitter hemma sjukskriven så tänkte jag köra igenom mario galaxy 1 och 2 som jag köpte för ett bra tag sedan hört att de ska vara bra. Men jag är väldigt tveksam till kontrollerna känns som man har 0 precision när man ska hoppa och landa på saker osv EX fiender.
Dock kör jag med icke original viftpinne och spakmodul, och Ir dioderna är också en eftermarknad (Men den spelar la ingen roll? ) Så min fråga är kommer jag märka skillnad om jag köper handkontroller från Nintendo eller är kontrollerna som de är i spelet? Vill ju inte förstöra spelupplevelsen med dåliga kontroller om det går att rädda, men att lägga ´640 kr på originalkontroll och inte märka skillnad är inte heller så kul

Ett utmärkt val av spel, men jag skulle rekommendera att du kör på original. Ej originala nintendo kontroller kommer alltid att skilja sig i upplevelse jämfört med de äkta varorna.

Skrivet av tyvar1:

Kollade på massa gameplays på Tokyo Mirage Sessions #FE idag och blev faktiskt riktigt taggad!

Någon annan som ser fram emot releasen?

Jag vet fortfarande inte vad jag ska se fram emot, men jag ska definitivt köpa mig ett exemplar. Fick du tag i Fortissimo Edition förresten? Det var synd att det inte medföljer någon steelbook med då ända sedan du visade din kollektion har jag insett att steelbooks faktiskt är riktigt coola och ha, visste inte förut att de var i samma storlek som vanliga fodraler.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag vet fortfarande inte vad jag ska se fram emot, men jag ska definitivt köpa mig ett exemplar. Fick du tag i Fortissimo Edition förresten? Det var synd att det inte medföljer någon steelbook med då ända sedan du visade din kollektion har jag insett att steelbooks faktiskt är riktigt coola och ha, visste inte förut att de var i samma storlek som vanliga fodraler.

Haha jo det är lite oklart, men jag är faktiskt rätt taggad ändå

Yes Fortissimo Edition bokat

Jo det är rätt snyggt att steelboksen är i samma storlek!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Passade på att stödja Nintendo-bundlen med några enstaka $ för att hylla idén, trots att den inte hade nåt spel jag var intresserad av och inte redan ägde.

Har dock enbart 3DS så passar på att dela de två Wii U-koder jag inte har nytta av:

Affordable Space Adventures - Wii U
B0LXCQG6326PYT6P

Shantae and the Pirate's Curse - Wii U
B0LGGQ3M2TW3DFJ0


Först till kvart gäller och meddela här om ni använder nån av dom.

Båda koderna tagna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Passade på att stödja Nintendo-bundlen med några enstaka $ för att hylla idén, trots att den inte hade nåt spel jag var intresserad av och inte redan ägde.

Har dock enbart 3DS så passar på att dela de två Wii U-koder jag inte har nytta av:

Affordable Space Adventures - Wii U
B0LXCQG6326PYT6P

Shantae and the Pirate's Curse - Wii U
B0LGGQ3M2TW3DFJ0

Först till kvart gäller och meddela här om ni använder nån av dom.

Jag greppade koden för Shantae and the Pirate's Curse. Vänligt av dig, tack så mycket

Permalänk
Medlem

trodde först att Tokyo Mirage Sessions var nån nintendo event...

spelet har frekventa laddningstider på den digitala utgåvan, skulle inte rekommendera fysiska kopian om extras inte behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Passade på att stödja Nintendo-bundlen med några enstaka $ för att hylla idén, trots att den inte hade nåt spel jag var intresserad av och inte redan ägde.

Har dock enbart 3DS så passar på att dela de två Wii U-koder jag inte har nytta av:

Affordable Space Adventures - Wii U
B0LXCQG6326PYT6P

Shantae and the Pirate's Curse - Wii U
B0LGGQ3M2TW3DFJ0

Först till kvart gäller och meddela här om ni använder nån av dom.

Någon tråkig människa plockade Space Adventures utan att säga till. Tack ändå för chansen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Någon tråkig människa plockade Space Adventures utan att säga till. Tack ändå för chansen

Trist, men bra att du sa till att den inte fungerade, så slipper fler testa och bli besvikna.

Permalänk

Om ni fortfarande är intresserade av koder, har jag två här:

Retro City Rampage: DX - Nintendo 3DS

B0LJ1G3H4WJ8DG4G

Shantae and the Pirate's Curse - Nintendo 3DS

B0LH4QNQ4TTR4Q29

Först till kvarn förstås

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Om ni fortfarande är intresserade av koder, har jag två här:

Shantae and the Pirate's Curse - Nintendo 3DS

B0LH4QNQ4TTR4Q29

Först till kvarn förstås

Tänkte prova Shantae ändå, så tog den koden! Tack!

Permalänk
Inaktiv

Hm, verkar som det händer en del med Wii U och homebrew också: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1215749

Permalänk
Inaktiv

NintendoLife har samlat lite kommentarer från de inblandade i Nintendo Humble Bundle (som går ut imorgon, om någon skulle ha missat den). Kan vara läsvärt, de verkar nöjda och chansen att se en till bundling är nog rätt stor.

http://www.nintendolife.com/news/2016/05/feature_developers_p...
http://www.nintendolife.com/news/2016/05/interview_humble_bun...

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Bra start på helgen!

http://i.imgur.com/Rmd0jWPh.jpg

Förresten hur ser eran spelsamling ut? Här är min:

http://i.imgur.com/KDJf73kh.jpg

Jag funderar faktiskt på Rayman Legends för Wii U, är den bra eller värd att ha i hyllan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag funderar faktiskt på Rayman Legends för Wii U, är den bra eller värd att ha i hyllan?

Kanonkul! Speciellt om man spelar med några polare, fyra pers och några bärs, sen är det asgarv hela kvällen Jag har normalt mitt i hyllan, men just nu är det nedpackat i flyttkartonger.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Kanonkul! Speciellt om man spelar med några polare, fyra pers och några bärs, sen är det asgarv hela kvällen Jag har normalt mitt i hyllan, men just nu är det nedpackat i flyttkartonger.

Dåså, får helt enkelt vänta tills spelet har kommit in i lager igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Dåså, får helt enkelt vänta tills spelet har kommit in i lager igen

Kolla 14-16 minuter in på denna video https://www.youtube.com/watch?v=dFrxvOJWCsE
Eller denna video, https://www.youtube.com/watch?v=FJJYRC7IWtA, där dom spelar samma banor på 4 pers (ca 50 minuter in kommer Castle Rock banan). Blev fan sugen på att spela det nu, undrar i vilken flyttkartong Rayman hamnade

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv

Blev att peta lite på den där loadiine-exploiten. Mest gjort backups av mina spel tills dess att Cemu mognat (eller någon annan emulator kommit längre). Mario Kart 8 är väl det spel som har bäst stöd av det lilla jag läst om det innan, fungerar rätt okej även om upplevelsen på Wii U är betydligt bättre.

Olika injectors för att lägga in spel som inte stöds med VC har det skett en hel del utveckling med. Inget jag själv tittat på ännu men blir kanske senare. Exempelvis Chrono Trigger DS ser riktigt nice ut: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=202872901&postcoun...

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Kolla 14-16 minuter in på denna video https://www.youtube.com/watch?v=dFrxvOJWCsE
Eller denna video, https://www.youtube.com/watch?v=FJJYRC7IWtA, där dom spelar samma banor på 4 pers (ca 50 minuter in kommer Castle Rock banan). Blev fan sugen på att spela det nu, undrar i vilken flyttkartong Rayman hamnade

Tittade igenom båda videoklippen, det ser väldigt kul ut faktiskt, påminner en hel del om Castle Crashers. Blir definitivt ett köp, får hoppas att spelet bara kommer in till Webhallen igen

Permalänk

Jag måste fråga, är det någon här som köpte Star Fox Zero bara spelet och inte First Print Edition?