Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Om man skriver med versaler så går det. Eller om man byter till engelskt tangentbord. Bör komma en ny build snart förhoppningsvis.

Funkar inte när jag byter till engelskt tgb men versaler fungerar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som har extrema problem med att LINE appen kraschar konstant? Mäkta irriterande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon som har extrema problem med att LINE appen kraschar konstant? Mäkta irriterande...

Kör WP8 och Line kraschar aldrig för mig, jag använder den mycket dagligen.

Permalänk
Skrivet av stelex:

Kör WP8 och Line kraschar aldrig för mig, jag använder den mycket dagligen.

Jag kör W10M, och LINE kraschar varannan minut. Hade samma problem i WP8 om jag minns rätt. Själva LINE rullar på som klister för övrigt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Jag kör W10M, och LINE kraschar varannan minut. Hade samma problem i WP8 om jag minns rätt. Själva LINE rullar på som klister för övrigt också.

Har du provat att avinstallera appen, därefter göra en soft reset och sen installera appen igen? Funkar det inte får du meddela tillverkaren om problemet, de kanske har någon annan idé.

Permalänk

http://windowscentral.com/windows-10-mobile-may-soon-allow-us...

Äntligen, denna funktion har man väntat på länge känns det som

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

WU

Denna månadens uppdatering av win10 fick min Lumia 930 att vakna till lite. Känns rappare.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppdateringen blev min 930 jättteseg. Jobbigt
Jag får inte ner menyn där jag kan välja om wi-fi, bluetooth osv. ska vara på eller inte.
Skit

Permalänk

Så konstigt!

Har märkt att vissa funktioner inte funkar om man inte startar om telefonen ytterligare en gång efter en update. Testat det?

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Uppdaterade frugans 930 till w10m och senaste uppdateringen. Nu drar den batteri, typ en %i minuten om man bara kikar runt i menyer. Om man skriver SMS, även typ 4 tecken långt, så tar de kanske 10 sekunder innan det skickas iväg efter att man tryckt på skicka knappen. I batteriövervakningen står set att meddelanden+skype tagit 45% av batterit senaste 24 timmarna, kan det vara något knas med detta?

Någon som har förslag på fix?

Edit: Den blir väldigt varm också speciellt i högra nedre delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Om man skriver med versaler så går det. Eller om man byter till engelskt tangentbord. Bör komma en ny build snart förhoppningsvis.

Äntligen har dom fixat så man skriva a w och m i sökfältet igen.
Men nu dyker inte tangentbordet upp alla gånger 😀
Lösning på det är att gå ut till startskärmen och sedan in i edge igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som har samma problem som mig i Edge?
Skärmen blir helt vit och flimrar (endast i webbläsar delen alltså inte i url fältet) och även scroll pinnen (på högersidan) ser konstig ut håller jag inte bak och sedan går in på den igen slutar det och sen kommer det igen efter 10 sekunder max, detta är endast när jag skrollar också!

Permalänk
Medlem

För er som har en massa favoriter i ert HERE-konto och vill flytta över dem till Microsoft/Bing så kan jag tipsa om det här skriptet: http://www.jmevel.com/MapsFavoritesImporter
Det som behövs efteråt är att sortera upp platserna igen, så kan man passa på att städa lite bland platserna.

Skrivet av Pellepelikan:

Uppdaterade frugans 930 till w10m och senaste uppdateringen. Nu drar den batteri, typ en %i minuten om man bara kikar runt i menyer. Om man skriver SMS, även typ 4 tecken långt, så tar de kanske 10 sekunder innan det skickas iväg efter att man tryckt på skicka knappen. I batteriövervakningen står set att meddelanden+skype tagit 45% av batterit senaste 24 timmarna, kan det vara något knas med detta?

Någon som har förslag på fix?

Edit: Den blir väldigt varm också speciellt i högra nedre delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade nog startat om telefonen (antingen med en soft reset eller bara stänga av och sätta på) och sedan avvaktat ett par dagar för att se om det är någon uppdatering, indexering, cache eller vad som helst som telefonen jobbar med. Den kanske synkar meddelanden tex. Men om meddelande+skype fortsätter dra en massa batteri så är det nog något som är galet (tyvärr vet jag inte vad isf )

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

För er som har en massa favoriter i ert HERE-konto och vill flytta över dem till Microsoft/Bing så kan jag tipsa om det här skriptet: http://www.jmevel.com/MapsFavoritesImporter
Det som behövs efteråt är att sortera upp platserna igen, så kan man passa på att städa lite bland platserna.

Jag hade nog startat om telefonen (antingen med en soft reset eller bara stänga av och sätta på) och sedan avvaktat ett par dagar för att se om det är någon uppdatering, indexering, cache eller vad som helst som telefonen jobbar med. Den kanske synkar meddelanden tex. Men om meddelande+skype fortsätter dra en massa batteri så är det nog något som är galet (tyvärr vet jag inte vad isf )

Startat om har jag gjort flera gånger och den har väl legat ett dygn. Avinstallerade skype också utan verkan. Fortfarande består också problemet att det tar ca 10 sekunder från att man trycker på skicka tills att smset går iväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Startat om har jag gjort flera gånger och den har väl legat ett dygn. Avinstallerade skype också utan verkan. Fortfarande består också problemet att det tar ca 10 sekunder från att man trycker på skicka tills att smset går iväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Fabriksåterställt efter uppdateringen? Det behövde min sambos 640 innan den lugnade ner sig ordentligt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Läste att MS säljer sin hårdvaruavdelning till foxconn på Windows Insider.. Får väl se vad det innebär i längden

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Läste att MS säljer sin hårdvaruavdelning till foxconn på Windows Insider.. Får väl se vad det innebär i längden

Gäller bara feature phones, alltså inte deras Lumia-serie.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Uppdaterade frugans 930 till w10m och senaste uppdateringen. Nu drar den batteri, typ en %i minuten om man bara kikar runt i menyer. Om man skriver SMS, även typ 4 tecken långt, så tar de kanske 10 sekunder innan det skickas iväg efter att man tryckt på skicka knappen. I batteriövervakningen står set att meddelanden+skype tagit 45% av batterit senaste 24 timmarna, kan det vara något knas med detta?

Någon som har förslag på fix?

Edit: Den blir väldigt varm också speciellt i högra nedre delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Provat soft reset? Alltså att hålla in volym ner och strömknappen tills den vibrerar.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Fabriksåterställt efter uppdateringen? Det behövde min sambos 640 innan den lugnade ner sig ordentligt.

Nej der har jag inte får testa det när hon kommer hem:) tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Provat soft reset? Alltså att hålla in volym ner och strömknappen tills den vibrerar.

Jag har gjort flera soft reset i rad utan framgång tyvärr. Ska föla tipset om fabriksåterställning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar synkning av Edge mellan desktop och W10M nu? Jag hade en 640 i slutet av förra året och det tog minst 6 timmar innan reading list hade synkats till mobilen.

Kan Edge synka öppna flikar mellan olika enheter än?

Permalänk
Medlem

Går det att göra återställning genom usb? (trasiga skärmar på två lurar)

Edit: Fixat med Recovery Tool...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Nu blöder min L930 med Win10 batteritid igen.. hade 100% imorse och nu 28%. Kör med battery saver på och stängt av blåtand/location.
Har ringt 10 samtal, varit in på instagram 1 gång och tagit 1 kort.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Nu blöder min L930 med Win10 batteritid igen.. hade 100% imorse och nu 28%. Kör med battery saver på och stängt av blåtand/location.
Har ringt 10 samtal, varit in på instagram 1 gång och tagit 1 kort.

Även med den senaste builden från fast insider?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Möjligt att det står i tråden, men lat som jag är frågar jag här ändå.

Sist jag körde in wp10 på min Lumia 930 drog det batteri nå djävulskt + mina kontakter vägrade synka. (Dom synkade när jag la in wp8.1 igen)

Har dom åtgärdat detta än? Eller är det bara vänta på bättre tider?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Möjligt att det står i tråden, men lat som jag är frågar jag här ändå.

Sist jag körde in wp10 på min Lumia 930 drog det batteri nå djävulskt + mina kontakter vägrade synka. (Dom synkade när jag la in wp8.1 igen)

Har dom åtgärdat detta än? Eller är det bara vänta på bättre tider?

Batteritiden i WP8.1 var för mig överlägsen, kunde lätt klara mig två dagar med ganska mycket användande. Sedan kom Win10 och nu klarar jag mig kanske tio timmar. Däremot så synkas allt mellan operativsystemen utan problem så länge man är inloggad på kontot och har ställt in att synka

Permalänk
Skrivet av ronz:

Nu blöder min L930 med Win10 batteritid igen.. hade 100% imorse och nu 28%. Kör med battery saver på och stängt av blåtand/location.
Har ringt 10 samtal, varit in på instagram 1 gång och tagit 1 kort.

Jag har väldiga problem med min batteritid helt plötsligt, haft win10 någon månad nu men det blir värre och värre. Kör jag dessutom candy soda eller jelly tar den inte ens en timma! Jämför det med tjejens ifåne där hon kan köra en hel dag med spel utan skillnad.

Vad kan man göra? Så var den inte under win 8.1.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Jag har väldiga problem med min batteritid helt plötsligt, haft win10 någon månad nu men det blir värre och värre. Kör jag dessutom candy soda eller jelly tar den inte ens en timma! Jämför det med tjejens ifåne där hon kan köra en hel dag med spel utan skillnad.

Vad kan man göra? Så var den inte under win 8.1.

Ja jag vet inte.. Jag måste köra med battery saver på och blåtand/wifi/location avstängt samt lägsta skärmstyrkan.
Använder jag något bildredigeringsprogram så tar batteriet slut direkt..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

@Summoning: Är du insider?

Permalänk