Permalänk

Strömförsörjning

Jag har tänkt mig bygga en dator men vet inte hur jag ska göra med strömförsörjningen. Ett nätaggregat tar alldeles för stor plats, finns d inget mindre man kan köpa och sedan sätta mindre fläktar på andra ställen istället?

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk

Jodå.. finns Chieftec "1U" eller nåt sånt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

hmm, förstår du mig om jag säger att jag vill bara ha kablar min mamma säger att strömförsörjningen kanske blir för hög eller nåt men ja vettefan. snälla försök o hjälpa mig

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk

asså själva chassit är inget problem. men nätaggregat är alldeles för stora

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk

antingen så sliter du ut innehållet ur ett väldigt litet nätagg eller så kör du med en liten extern låda för det hela, kanske inte världens snyggast lösning, men då får garanterat inga problem med att det tar plats i chassit.
Det är på detta sätt jag tänkt att lösa strömförsörjningen till mitt kommande miniITX-projekt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk

men det är det jag har problem med. kan du nämna ett litet nätaggregat. typ som inte har nån fläkt och som man bara för ström igenom? eller svårt o förklara men.

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Medlem

Det var ju precis det Delarium gav förslag på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CWG]Tobbe
men det är det jag har problem med. kan du nämna ett litet nätaggregat. typ som inte har nån fläkt och som man bara för ström igenom? eller svårt o förklara men.

Ta det från början och berätta exakt vad det är du behöver och varför. Blir förvirrad här

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CWG]Tobbe
hmm, förstår du mig om jag säger att jag vill bara ha kablar min mamma säger att strömförsörjningen kanske blir för hög eller nåt men ja vettefan. snälla försök o hjälpa mig

Bara kablar? Din mamma säger att den kanske blir för hög?

Delarium kom med ett bra förslag om jag förstått vad det är du är ute efter.
Ett nätaggregat som är litet? Ett "1U" nätagg är litet.. Bara ett par cm höga. Dom används väl i rack antar jag.
Så ett sånt passar nog utmärkt?

[EDIT]

Ett sånt kanske passar dina behov?http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ENH200W1U

Visa signatur

Att bli gammal är oundvikligt. Att växa upp är frivilligt.

Permalänk

nu är det ju så att jag kan inte producera pengar. finns det nåt billigare alternativ

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

Xp 2500+@2530mhz | Radeon 9800 pro 460/390 | Abit NF7-S | Vattenkylning: Eheim 1046, Innovatek FlatFlow, Innovaradi Dual.
3Dmark2001 Min dator

Permalänk

k, tack ändå

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tro att du kommer undan biligare än 599:-

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHISS-200U1A

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk

hmm. det där med slakt ^^ hur mycket kan man sära på ett nätagg? hur många lösa delar finns d? ^^

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk

öppna och kolla så får du se

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Han är säkert 14 eller nåt sånt. Har inte din mamma sagt att man inte ska pilla i såna saker som nätaggregat? Mitt råd är iaf att du inte ska försöka "sära" på nätaggregatet. Sånt är farligt! Lite synd att du inte kan producera pengar. Du hade ju kunnat trycka några 100-lappar till mig annars...

Permalänk
Medlem

Det finns i princip bara en del i nätagget, så det är inte mycket att sära på.
Med ett såpass kompakt nätagg tror jag inte ens du tjänar på att ta av locket på det.

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk

Han ska nog klämma in det i en 20x20x20cm kub för miniITX-burk. 1U är väll typ 2-3cm högt om jag inte har fel... Om du är lite händig så kan du nog hitta någonstans på kortet där det är en rak linje utan delar, bara såga och dra ledningar istället för banorna. OBS! Du förbrukar garantin ganska rejält och om du inte vet vad du håller på med så lyckas du nog inte.

[OFFTOPIC]
osytol, ang. topic.
Jag skulle föreslå att slita ut datorn, dränka med pulversläckaren, ta på grillvantarna och slita ut hårddisken...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6000 @ 2.54Ghz | Corsair XMS2 2x512MB 5400C4 | Asus P5B | Radeon X1900XT | Raptor 74GB | 2x WD 320GB| Creative X-Fi
Fujitsu Lifebook P1032 | Transmeta Crusoe 700MHz | 6h Full load

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CWG]Tobbe
nu är det ju så att jag kan inte producera pengar.

Malmskillnadsgatan?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk

Hur mycket plats har du till nät aggregatet om du inte vet mäy och kolla om vi inte vet hur mycket plats det rör sig om är det svårt att säja vad du kan pilla in där....

vilka delar ska du ha i datorn????

utan dena information är det svårt att hjälpa dig....

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk

hmm, som planerat ska ja lak ha dom vanligaste komponenterna. en diskettläsare, en cd-läsare o hårddisk. nu slipper man ju massa extra kortjävlar på grund utav att allt är så jävla kompakt. enligt mina uträkningar är detta möjligt. men beror förstås hur mycke slakt d blir ^^

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Malmskillnadsgatan?

hihi ja den funkar juh

Visa signatur

Intel Core i7-12700K | Corsair Vengeance RGB RS DDR4 3600MHz 32GB | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

vad är d om ja får fråga :S

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Medlem

En gata i Stockholm känd för sin stora mängd prostituerade kvinnor som hänger där.

Du måste verkligen vara ung.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

jaha, den. den har ja varit på många gånger ^^

Visa signatur

Rad 5 - Plats 110 - Nick: Devill

c u there - Dreamhack Summer 2003

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CWG]Tobbe
jaha, den. den har ja varit på många gånger ^^

Jasså Tobbe det är där du hänger???
Hittade ett inlägg du gjort

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...