Permalänk
Entusiast
Skrivet av polkal:

Någon annan som fått mail från Blizzard inatt om lanseringen där de visar dessa priser? De stämmer inte med deras hemsida.

Standard €29,99
Origin €44,99

Nej och i så fall är det antingen ett bluffmejl från någon som utger sig för att vara Blizzard som väldigt gärna vill att du ska klicka på länken i mailet eller så är det bara ett genuint misstag från Blizzards sida då 39.99 Euro/Dollar har varit spikat ganska länge.

Jag tror på det förstnämnda om avsändaren inte redan är vitlistad av dig.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

tycker att spelet är sjukt kul, men om man får en bra grupp eller möter en bra grupp så är vissa kartor sjukt obalanserat känns det som..
var på en defend bana, jag körde torbjörn och placerade min turret på ett smart ställe, en annan körde Bastion och placerade sig själv bredvid min turret, framför dessa 2 stod en tank med feta skölden, samt en support tätt intill som healade lite. motståndarna var inte ens i närheten av att lyckas komma fram

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nej och i så fall är det antingen ett bluffmejl från någon som utger sig för att vara Blizzard som väldigt gärna vill att du ska klicka på länken i mailet eller så är det bara ett genuint misstag från Blizzards sida då 39.99 Euro/Dollar har varit spikat ganska länge.

Jag tror på det förstnämnda om avsändaren inte redan är vitlistad av dig.

jag fick ett sånt mail jag med och jag tvivlar på att det är bluffmail då jag ENDAST använder denna epost för blizzard och har aldrig någonsin reggat eller använt denna mail någon annanstans

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Entusiast

@issue: @polkal:

Never mind inboxen hade inte uppdaterats, hade också fått mailet och avsändaren är vitlistad för mig så det är Blizzard.
Priset är dock i pund (£) och inte i Euro (€)

29.99 £ är i skrivande stund värt 363kr.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

@issue: @polkal:

Never mind inboxen hade inte uppdaterats, hade också fått mailet och avsändaren är vitlistad för mig så det är Blizzard.
Priset är dock i pund (£) och inte i Euro (€)

29.99 £ är i skrivande stund värt 363kr.

Var jag som läste lite för snabbt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är nog som du säger, bara oss i eliten som köpt det

Du kan ju inte klaga på matchmaking när i stort sett alla bra och dåliga spelare är i samma level första dagen...
Det är ju inte garanterat att riktigt bra spelare nötar spelet heller, de kan ju mycket väl ha annat och göra och levlar därför lika långsamt som dåliga spelare.

Men så småningom så ska ju rankat komma, då lär alla hamna i sina rätta "fack"!

Jag och några kompisar spelade i grupp igår och märkte hur pass lätt det gick, tror vi vann 80% av det vi spelade.
Tror matchmaking ger sig efter en tid in i spelet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Konsolgrävare

Fan spelet var så otroligt roligt så köpte mig 50 st lådor. Fick 7 St legendary skins och några andra dyrra grejer 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tvekar fortfarande på om detta är ett värt köp för mig.
För det mesta spelar jag CSGO och de flesta nya AAA titlar som släpps, men även indiespel är av intresse. Team fortress 2 tyckte jag var riktigt kul.

Borde jag köpa spelet :)?

Permalänk
Medlem

Bästa känslan som Mercy när Payloaden(attacker och overtime) stannar 0.86m från målet och man hör ett RIP-tire i horisonten så man slänger sig i skydd och alla förutom roadhog dör då jag hade healing beam på honom. Pop the rez på fyra teammates, hoppa fram med side-arm och panga ner två fiender samtidigt som resten av laget städar bort det sista...and Victory!

POTG och man badar i commendations, så kul kan man ha som Mercy. 8)
Har nu spelat nästan exklusivt Mercy upp till lvl 20, lol.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av headphone.ninja:

Bästa känslan som Mercy när Payloaden(attacker och overtime) stannar 0.86m från målet och man hör ett RIP-tire i horisonten så man slänger sig i skydd och alla förutom roadhog dör då jag hade healing beam på honom. Pop the rez på fyra teammates, hoppa fram med side-arm och panga ner två fiender samtidigt som resten av laget städar bort det sista...and Victory!

POTG och man badar i commendations, så kul kan man ha som Mercy. 8)
Har nu spelat nästan exklusivt Mercy upp till lvl 20, lol.

den känslan alltså! Grymt jobbat! 😃
Kör också Mercy som Main! Så jävla rolig hero! Har också devil skinet! 😉

Skrivet av seqr:

Tvekar fortfarande på om detta är ett värt köp för mig.
För det mesta spelar jag CSGO och de flesta nya AAA titlar som släpps, men även indiespel är av intresse. Team fortress 2 tyckte jag var riktigt kul.

Borde jag köpa spelet :)?

om du gillar TF2 så ska du garanterat köpa OW!
Gillar TF2 men fastnade direkt i OW när jag kom med i Closed Beta, otroligt mycket roligare än TF2 enligt mig. Har spelat CS, BF och COD också men har aldrig fastnat i spelen som jag har nu gjort för OW! Köp, köp, köp! 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Vart tog alla medelmåttiga spelare från betan vägen? Antar dom inte köpte spelet

Som gammal gubbe / casual gamer är jag så sjukt förvånad över hur bra alla som spelar är, loggade in efter jobbet igår och folk låg ju kring level 10-15 och man blev helt löjligt överkörd..

Tycker matchmakingen funkar dåligt, extremt sällan det är jämna matcher

Kan hålla med där. Spelar själv inte värst mycket längre utan lite på kvällarna ibland. Tycker jämt man blir överkörd av någon snorvalp med twitchreflexer som en gud. Börjar dock lära mig lite mer nu om hur overwatch funkar. Spelar ensam också och då blir det väl mycket svårare än om man kör med folk så du kan ha en helt annan taktik.

Ang matchmakingen så är den väl okej tycker jag. Även om det ibland slinker in någon eller några som har högre level har jag lyckats vinna ändå. Det blir ju en annan femma om man möter fem pers som spelar med varandra, då är det kört direkt.

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig om ni vill ha någon att spela med! finns på teamspeak på sweclockers också
Dannyboy#1120

MVH Daniel.

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Kan hålla med där. Spelar själv inte värst mycket längre utan lite på kvällarna ibland. Tycker jämt man blir överkörd av någon snorvalp med twitchreflexer som en gud. Börjar dock lära mig lite mer nu om hur overwatch funkar. Spelar ensam också och då blir det väl mycket svårare än om man kör med folk så du kan ha en helt annan taktik.

Ang matchmakingen så är den väl okej tycker jag. Även om det ibland slinker in någon eller några som har högre level har jag lyckats vinna ändå. Det blir ju en annan femma om man möter fem pers som spelar med varandra, då är det kört direkt.

Jo fast idag har det spårat ur totalt. Spelat nån timme sen jag kom hem.... Fattar inte hur alla hinner lira? Var och varannan spelare är ju level 15+

Blev precis matchad (som level 7) mot ett lag där alla var 15+... Hade ju inte en chans, vi blev löjligt överkörda...

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jo fast idag har det spårat ur totalt. Spelat nån timme sen jag kom hem.... Fattar inte hur alla hinner lira? Var och varannan spelare är ju level 15+

Blev precis matchad (som level 7) mot ett lag där alla var 15+... Hade ju inte en chans, vi blev löjligt överkörda...

Jo, har haft ett par sådana rundor idag jag med..Tur är att det inte tar lång stund innan matchen är över och man slipper sitta där och bli förödmjukad i 30+ min.

Permalänk

Hade världens galnaste match där båda lagen fastnade på 99% sista checkpointen med overtime i över två minuter...

Permalänk
Medlem

Om någon vill spela så lägg till rigge#2320. Hade varit kul och dra ihop en full premade.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Galet dåligt det gick, typ 20 matcher, förlora 90% av gångerna. Men trött idag så spela rådåligt men en spelare borde inte sänka alla matcher

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Någon som spelat quake tidigare som testat overwatch..? Kan det jämföras på något sätt?

mobila gubbar som tracer och grim reaper gubben kanske assimilerar mobiliteten i quake/ut? eller snipern om man gillar rail och grappling hook har spelat en massa quake och ut men föredrar tankiga gubbar med aoe, typ zarya är perfekt med ett vapen som påminner om lg/rl/flak och en ult likt orianna/magnus. spelet är väldigt likt ett moba trots att det är ett fps.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Köpte det men... meh.
Kan inte sätta fingret på't men fastna inte som i betan. fick kanske nog där...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Det är jäkligt svårt tycker jag. Hittar ingen hero som jag verkligen gillar. Men rätt kul ändå, förhoppningsvis blir man bättre med tiden =P

Permalänk
Medlem

jag har hittat 5st som jag spelar beroende på bana samt vad dom andra tar.
Torbjörn, Bastion, Reaper, Lúcio, Mercy

men jag måste säga att jag hatar Q abilityn (om det ens är den, ingen koll=)) för flickan i roboten samt gubben med träben, tycker nog att smällradien är lite väl stor

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Tror alla polare har köpt overwatch, alla lirar det

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Karazhan:

Tror alla polare har köpt overwatch, alla lirar det

haha samma här. Min battlenet friend list var helt död tills overwatch kom ut 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

haha samma här. Min battlenet friend list var helt död tills overwatch kom ut 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Själv så valde jag att köpa total war istället, får se om overwatch någonsin kommer på sale

Permalänk
Vägledare

Fan vad det laggar på min laptop som har ett GTX 860M. När jag provade det under betan hade jag stabila 60fps på Medium där det mycket sällan dippade med 10 fps. Men nu....fungerar det knappt med allt på Low O.o På vissa ställen har jag 60fps, och även då känns det laggigt, men oftast mycket lägre.
Hjälp någon ;(( Blir galen. Vill bara hem just nu så jag kan spela på min stationära.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Miikks:

Fan vad det laggar på min laptop som har ett GTX 860M. När jag provade det under betan hade jag stabila 60fps på Medium där det mycket sällan dippade med 10 fps. Men nu....fungerar det knappt med allt på Low O.o På vissa ställen har jag 60fps, och även då känns det laggigt, men oftast mycket lägre.
Hjälp någon ;(( Blir galen. Vill bara hem just nu så jag kan spela på min stationära.

Hmmm, det låter ju väldigt märkligt.
Och du har inte råkat ändra multipliern för resolution eller något sådant? Satt på hög Anti-aliasing?

Har du provat senaste drivrutinen? Om du har den har du provat att ominstallera den förra drivrutinen?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Vägledare

@Sisyfos: Nä det har jag inte. Gjorde igår en tråd om just drivrutinerna.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Hmmm, definiera "jobba för fullt".
Händer det alltså alltid när grafikkortet ligger på max belastning eller är det snarare när man når riktigt höga framerates?

För jag har cappat min FPS på 119 (kör alltid så pga mindre tearing med min 120Hz-skärm) och mitt grafikkort får ändå jobba i 100% hela tiden när jag kör med en Medium/High-blandning på mitt GTX 780.

Hur har du cappat fpsen i overwatch? Blir tokig på att tearing! V-sync i overwatch medför det värsta inputlagget jag någonsin har upplevt tyvärr.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Agustavsson:

Hur har du cappat fpsen i overwatch? Blir tokig på att tearing! V-sync i overwatch medför det värsta inputlagget jag någonsin har upplevt tyvärr.

Jag cappar den via "RivaTuner" som följer med MSI Afterburner https://gaming.msi.com/features/afterburner
När den är satt så cappas precis varenda spel till 119FPS och så har jag haft det så länge jag kan minnas, har typ aldrig märkt någon tearing och slipper djävulens påfund V-Sync.

Om du till exempel cappar FPS:en på 59FPS och har en 60Hz-skärm så lär det dock inte bli mycket bättre.
Tearing blir nämligen mycket mindre i högre framerates av någon anledning som jag ej kan förklara, det är därför man använder en 120Hz/144Hz-skärm eller köper en Freesync/G-Sync skärm

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag har en ny favorithero varje dag. Just nu Winston, igår var det Zarya, och i förrgår Junkrat
Gillar att alla hero's är bra, men vid olika tillfällen. Det gör mycket att man kan byta emellan.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken