Nvidia Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara varför även Nvidias nya kort inte kan leverera något i DX 12? (ska man bara spela gamla spel med dessa grafikkort) Vad är det som gör att det skiljer så mycket mellan AMD och Nvidia.
Någon här som har koll och kan förklara.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Meh så inget 4k med hyffsad fps denna generationen heller

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hahaha Nvidia lovar och lovar men håller inte mkt. Jämför man priserna mellan Founders Edition och partner på 1080 på prisjakt är det ju nästan samma nivå där. Här handlar det om att kunna blåsa folk på så mkt pengar som möjligt så länge som möjligt inget annat. Nu hoppas jag på att AMD ska kunna leverera och lägga sig runt 4 000 kr. Då kommer man ju sälja som smör jämfört med tokigt dyra Nvidia.

Tyvärr hjälper det inte mycket, om inte AMD börjar sälja sina produkter. AMD fått stor budget stämpel och syns för lite ute i media (som lan event).

Få se vart AMD´s kort hamnar, men får hoppas OEM köper in gpuer från dessa, sen avtalet med Kina ger ju hel del välbehövlig kassa (får hoppas det går bra).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Grym prestanda!

Hysteriskt kul att läsa om alla som tycker det är dyrt och hur dumma, giriga och elaka Nvidia är nuförtiden. Kolla upp dollar priset, jämför det med när 980/970 lanserades. Bara där har ni typ 1000kr som Nvidia inte kan stå till svars för. Lägg sedan på att de självklart vill ha tillbaka en slant från den svindyra utvecklingen av chippet. Sen kanske chippen från tillverkaren är dyrare nu iom att det är så nytt och säkert har dåliga yields, Maxwell gick ju på gammal teknik och var säkert rätt billig då den var så förfinad.

GM200 lär inte varit billigare än Pascal, chippet är nästan det dubbla i storlek mot GP104 som sitter i 1070/1080. Förutom att teknikerna förhoppningsvis förfinas under resans gång, har du något som backar att TSMC's teknik för 28nm är i bättre skick än den nu aktuella 16nm-tekniken? Nvidia kan självklart inte stå till svars för dollarkursen, var det någon som nämnde det? Btw kul att du är så lättroad, väldigt sällan jag tycker det är hysteriskt kul i forumet, men det är ibland nästan så man blir gråtfärdig däremot.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

@cardeci: Kolla på toms hardware testerna. Det är inte 100 Mhz utan 200 i stock. 100 är när man sätter Powertarget till max och höjer templimit.

I det här fallet hade de inte ändrat på powertarget/templimit alls. Vilket man kan se på den medhörande kurvan. Däremot spelades det ett annat spel.

Och?

Det varierar beroende på spel och chip vad boost ger med skönskvärdena.

Alltid 0Mhz boost är [i]helt enligt specifikationerna[i].

Om du vill överklocka så ser du så klart till att du ändrar på inställningarna, men det är inget annorlunda än det brukar vara.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av sesese:

Någon som kan förklara varför även Nvidias nya kort inte kan leverera något i DX 12? (ska man bara spela gamla spel med dessa grafikkort) Vad är det som gör att det skiljer så mycket mellan AMD och Nvidia.
Någon här som har koll och kan förklara.

På vilket sätt levererar inte kortet i DX12?

AoS är extremt shader-tungt, så är helt förväntat att Fury X presterar riktigt bra samt att 1080 presterar väsentligt mycket bättre än 1070 då 1080 har 37 % högre shader-kapacitet jämfört med 1070. AoS utför också väldigt många draw-calls, Oxide själva har ju sagt att de inte riktigt förstår hur Nvidia korten kan prestera så pass bra i DX11 här.

Hitman verkar också vara väldigt shader-tungt, vilket nog är sant då det innehåller väldigt mycket ljuseffekter. Till skillnad från AoS så är antal objekt långt färre så antal draw-calls blir också långt färre vilket är förklaringen till att AMDs kort presterar riktigt bra i både DX11 och DX12. Även här presterar 1080 väsentligt bättre än 1070 då just shaders är flaskhals.

RoTR är i stället väldigt geometriintensivt, detta är något Nvidia har fördel i ända tillbaka till Kepler vilket också syns i resultatet. Här har 1070 och 1080 väldigt snarlik kapacitet, 1070 presterar faktiskt något bättre jämfört med 1080 i DX12 jämfört med DX11 här. 1070 är 54 % snabbare än Fury X i DX12 här.

Resultaten för DX12 är väldigt spretiga, går i nuläget överhuvudtaget inte att säga vem som kommer tjäna mest, mycket talar för att AMDs GCN kommer tjäna mest men det går inte att säga med säkerhet än. Finns riktningar spelmotorer kan ta som gör att Nvidia gynnas mer av DX12.

Artikeln nämner också att DX12 titlar också uppleves som väldigt buggiga, vilket kanske inte är så förvånande givet hur länge DX12 funnits. Historiskt sett har det tagit runt tre år innan en ny DX-version blir den dominerade i spel, sett ur det perspektivet har det faktiskt gått riktigt fort fram med DX12. Fördelen med att det tidigare tagit relativt lång tid är att man haft gott om tid att putsa på drivare och spelmotorer.

Så räkna med att DX11 är högst relevant en bra tid till, faktum är att man släppte en uppdaterad DX11.3 i samband med DX12. Nytt i DX11.3 är att man kan använda finesserna i feature level 12.1.

Edit: och även om 1070 har lägre genomsnittlig FPS i Hitman med DX12, kolla in "frame-times", inga spikar!

Dold text

Samma mönster i AoS med DX12, lägre genomsnittlig FPS men både 1070 och 1080 saknar de spikar som finns hos Fury

Dold text

History repeats itself i RoTR med DX12

Dold text

Det intressanta är att Fury inte har några problem alls med renderingstider i de DX11 titlar Guru3D testade. Så precis som SweC nämner: DX12 stödet är så här långt allt annat än problemfritt.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

@cardeci: Meningen med att köpa nya kort är inte för att ändra något i powertarget eller templimit. När du köper ett kort så ska du bara installera det och köra på. Så skyll inte på att det går att ordna, det går men det ska man inte behöva. När man börjar skydda sådana saker så kallar jag det för fanboy. Acceptera allt Nvidia gör men att neka deras misstag är extremt fanboy.

Samma sak gällde med AMD för ett tag sedan, de hade problem med drivrutinen att de körde klockfrekvensen inte fullt upp och man var tvungen att installera ett program för att hålla klocken uppe. Det är en lösning med det betyder inte att AMD kan skita i problemet och bara hänvisa till det. Lika väl gäller för Nvidia, de failade med temperaturen och powertarget.

Permalänk
Medlem

Tror jag vänta med Gkort uppdatering för en stund, ser vad AMD har att erbjuda..
Pengar kommer går åt annat under sommarlovet.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Finns de några nya spel med physx???

iallafall kommer du tappa brutalt I prestanda on du kör ett gammalt 560 ti som physx kort..

Skickades från m.sweclockers.com

Då skippar jag det. Stort tack för svar!

Blir nog ett 1080 och lutar mot Gigabyte då jag alltid varit riktigt nöjd med deras mobos, fast designen av EVGA tilltalar mig lite mer.
Någon som hade rekommenderat det ena över det andra? o:

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

På vilket sätt levererar inte kortet i DX12?

AoS är extremt shader-tungt, så är helt förväntat att Fury X presterar riktigt bra samt att 1080 presterar väsentligt mycket bättre än 1070 då 1080 har 37 % högre shader-kapacitet jämfört med 1070. AoS utför också väldigt många draw-calls, Oxide själva har ju sagt att de inte riktigt förstår hur Nvidia korten kan prestera så pass bra i DX11 här.

Hitman verkar också vara väldigt shader-tungt, vilket nog är sant då det innehåller väldigt mycket ljuseffekter. Till skillnad från AoS så är antal objekt långt färre så antal draw-calls blir också långt färre vilket är förklaringen till att AMDs kort presterar riktigt bra i både DX11 och DX12. Även här presterar 1080 väsentligt bättre än 1070 då just shaders är flaskhals.

RoTR är i stället väldigt geometriintensivt, detta är något Nvidia har fördel i ända tillbaka till Kepler vilket också syns i resultatet. Här har 1070 och 1080 väldigt snarlik kapacitet, 1070 presterar faktiskt något bättre jämfört med 1080 i DX12 jämfört med DX11 här. 1070 är 54 % snabbare än Fury X i DX12 här.

Resultaten för DX12 är väldigt spretiga, går i nuläget överhuvudtaget inte att säga vem som kommer tjäna mest, mycket talar för att AMDs GCN kommer tjäna mest men det går inte att säga med säkerhet än. Finns riktningar spelmotorer kan ta som gör att Nvidia gynnas mer av DX12.

Artikeln nämner också att DX12 titlar också uppleves som väldigt buggiga, vilket kanske inte är så förvånande givet hur länge DX12 funnits. Historiskt sett har det tagit runt tre år innan en ny DX-version blir den dominerade i spel, sett ur det perspektivet har det faktiskt gått riktigt fort fram med DX12. Fördelen med att det tidigare tagit relativt lång tid är att man haft gott om tid att putsa på drivare och spelmotorer.

Så räkna med att DX11 är högst relevant en bra tid till, faktum är att man släppte en uppdaterad DX11.3 i samband med DX12. Nytt i DX11.3 är att man kan använda finesserna i feature level 12.1.

Edit: och även om 1070 har lägre genomsnittlig FPS i Hitman med DX12, kolla in "frame-times", inga spikar!

Samma mönster i AoS med DX12, lägre genomsnittlig FPS men både 1070 och 1080 saknar de spikar som finns hos Fury

History repeats itself i RoTR med DX12

Det intressanta är att Fury inte har några problem alls med renderingstider i de DX11 titlar Guru3D testade. Så precis som SweC nämner: DX12 stödet är så här långt allt annat än problemfritt.

Man blir glad att det finns personer som du som kan för klara för en som inte förstår. (Jag tycker som lekman att Nvidia borde prioritera DX12 och 4K prestandard med sina nya kort.)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Jag tror att det kommer att vara samma skillnad mellan 1080 och 1080Ti som mellan 1070 och 1080.

Nej jag tror vi kommer se något i hästväg, 1080TI kommer vara mycket större och kanske hbm minnen gissar på 50%.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ja fy vad sega dom är, men folk som inte är så insatta och har missat att nya kort kommer köper dom kanske, finns ju idioter till allt.

Precis men man tycker allt att det är underligt då alla korten behöver sänkas i pris ,
skall bli väldigt intressant att se hur det blir med priserna den närmsta tiden.

Visa signatur

CASE NZXT H1 v2 Black MOBO MSI MPG B550I Gaming Edge
CPU AMD Ryzen 7 5700X GPU MSI RTX 4070 Ti GAMING X
MONITORS Asus ROG Swift PG279Q/Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

1070 ser alltså ut att vara ett toppval för de som värdesätter riktigt hög FPS men spelar i lite lägre upplösningar.

Japp precis som 970

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Är en smula besviken, visst prestandan är mycket bättre men inte så bra som jag hade hoppats på, detta kombinerat med den garanterat höga prislappen gör att detta inte är ett solklart köp så som jag kände med 1080 men där slår priset hål på verkligheten istället. De gamla korten känns mer prisvärda tyvärr.

Permalänk
Avstängd

@Yoshman: , @sesese:
Hitman (DX12) testas med Nvidia GTX 1070 FE och visar lite annorlunda resultat här?

Hur kommer det sig att på dessa tester hamnar 1070 på andra plats i alla upplösningar, före 390X och Fury. (obs: Varken Fury X eller Nano finns med i testet.)

http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_geforcegtx_107...

Jämför gärna med sweclockers och andra sajters tester...

Verkar vara mycket som kan påverkas beroende på de olika komponenterna och kanske mjukvaror man har i datorn när spel testas med DX12, eller?

MVH

Permalänk

Själv tycker jag inte att priset är så dyrt om man slår ut det på prestanda per krona.
Ska bli kul att se om AMD kan kontra med något intressant framöver.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk

Fuuuuck! Jag köpte ett begagnat 980Ti förra veckan. Hade på känn att detta kortet skulle bli fett men körde på ändå. Riktigt irriterad över mitt köp då jag oftast tycker att jag känner datormarknaden väldigt väl, det gjorde jag ju denna gången också men var inte riktigt rationell...
Aja jag spelar iallafall bara i 1080p så det kortet kommer förhoppningsvis hålla ett tag...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av anon4992:

ah yes ibland bättre att läsa än att kommentera

Är hypad iaf. Nu får AMD snabba på med några nyheter.

haha händer oss alla! Jo hade vart kul med lite rivalitet på marknaden.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Fuuuuck! Jag köpte ett begagnat 980Ti förra veckan. Hade på känn att detta kortet skulle bli fett men körde på ändå. Riktigt irriterad över mitt köp då jag oftast tycker att jag känner datormarknaden väldigt väl, det gjorde jag ju denna gången också men var inte riktigt rationell...
Aja jag spelar iallafall bara i 1080p så det kortet kommer förhoppningsvis hålla ett tag...

Allt handlar ju om vad du gav för kortet

Själv köpte jag ett EVGA med eftermarknadskylare för 3700kr inkl frakt. Tror inte att GTX 1070 kan konkurrera där prismässigt

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Datavetare

@RaBlack: om det är en som avviker är den rimliga förstatanken att den som avviker gjort något fel. Men backar man ett steg och faktiskt tittar på relativa skillnaden mellan 1070, Fury X, Fury och Titan X i 2560x1440 så är det väldigt små skillnader vilket betyder att det krävs en rätt liten förändring i systemet för att potentiellt ändra ordningen.

Just Overclockers Club kör med 6700K @ 4,5 GHz och för väldigt nära 100 % av spelen är det en snabbare CPU-konfiguration än t.ex. SweClockers 5930K @ 4,4 GHz. Overclockers Club har också väldigt snabbt RAM, 3400 MHz. Hur just Hitman skalar med CPU-kraft och minneshastighet vet jag inte, konstaterar bara att där finns en uppenbar skillnad.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

@Mange43:

Tack! Jo - jag är nöjd med det!

Ville mest bara slänga upp och visa att många 980 Ti överklockar bättre än vad sweclockers visade. Så 980 Ti och 1070 är i stort sett likvärdiga. Ge eller ta 1-2%.

Fast det är väl en sanning med modifikation.

Ett överklockat 980Ti är nästan lika bra som ett Stock 1070...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Fast det är väl en sanning med modifikation.

Ett överklockat 980Ti är nästan lika bra som ett Stock 1070...

https://www.youtube.com/watch?v=eMr7grvBljk

Ser ut som att ett överklockat GTX 980 Ti spöar ett överklockat GTX 1070 FE i de flesta tester.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Mina 980TI får sitta kvar denna Generation iaf , ca 50% extra prestanda under vatten. Väntar på 4K 120HZ under 10,000kr. I samband med det blir det en uppgradering.

Fick du 2 980ti och vattenkylning för under 10k?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

GTX 1070 FE ser jättebra ut på alla vis. En "tredjedel" av priset som ett Titan/Radeon PRO DUO. (Undra hur den presterar i 3 SLI.)

AMD ger Nvidia Monopol. Varför? Jo... det är så konkurrens kan funka också... "trissa upp priserna". AMD kan lägga högre priser nu utifrån Nvidias val av prissättning. AMD kan och kommer säkerligen tjäna mer nu än tänkt (om folk köper deras kort). Varför? Jo.. deras kort får in mer i vinst än Nvidias och vi kunder ser bara WOW vilka priser AMD har (lite lägre än Nvidias). Men än så länge så lyser de med deras frånvaro. Det värsta eller sämsta som kan ske nu är R.I.P AMD om folk INTE handlar AMD. Nu bör de komma ut med sina kort innan det går för långt. Nvidia kommer kontra Polaris med 1060Ti/1060 så PLEASE AMD släpp ut korten för de som vill köpa billigt nu.

DX12 har INTE bara Async... finns ju massa annat som förbättrats för både AMD och Nvidia sen DX11.
Nvidia gör bra ifrån sig med DX12. Varför tycker de flesta att Nvidia suger i DX12? Det finns bara ett fåtal spel än... med tiden så kommer nya drivrutiner anpassas bättre för DX12 och (pascal) och vi vet garanterat att Nvidia kommer leverera superba drivrutiner som kommer utnyttja kraften i deras kort (bara kolla på Maxwell DX11). Sedan ska vi inte glömma Vulkan som mer och mer kommer köras i fler spel (förhoppningsvis)... där har Nvidia satsas mycket också... Nvidia har också kommit med mycket annat med Pascal... Ansel, Simultaneous Multi-Projection, VRWorks, VRWorks Audio...

Jag tycker det är bra och roligt att se hur tekniken utvecklats i rätt riktning... ju mer nytt desto bättre för oss.

MVH

Har du siffror på att AMD tjänar mer per kort än NVIDIA?
Är bara skeptiskt till detta, för mig känns det som att det är tvärtom.

Det är ju klart att man går på prestanda per krona, om man nu inte måste ha topp-topp, då går man ju bara på prestanda.
Men med det så säger det ju inte att AMD har dåliga (billiga) komponenter?
Tror faktiskt mer att det är tvärtom där NVIDIA likt Apple har bra mycket större vinstmarginaler än AMD. Varför? Jo för att dom kan. Folk köper deras kort även om de ger mindre prestanda för samma pengar.
Anledningen brukar oftast skrivas som "drivrutins problem" , detta är en gammal myt som följt med väldigt länge, har haft båda tillverkarna och tycker jag haft minst lika mycket, om inte mer nu på senare, med NVIDIA än AMD.
Den enda gången jag vill minnas att någon jag känner haft mycket drivrutinsproblem är nog när det var ATI som styrde fortfarande.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Imponerande kort, presterar ungefär som ett överklockat eftermarknads GTX 980 Ti, men är alldeles för dyrt. Lär ligga runt 5000:- ett bra tag innan det sjunker. (Jämför med GTX 970 som ganska snabbt låg runt 3300:- efter lansering).

Är dock ändå nöjd med mitt 980 Ti - nästan ett års extra användning för lite mer än 2000:- får jag nog tycka var värt det.

Det är exakt så de vill att du ska känna, var väl därför man satte ett galet pris. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Hymer:

@MarkSix: Håller med, AMD är verkligen kassa på marknadsföra sig. Men dom sparkade väl typ hela den avdelningen för några år sen?

Det var rätt beslut för de gjorde ju ingen nytta.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

@Teicaus: Återigen, du behöver inte ändra något. Korten fungerar perfekt utan en enda ändring. Man får inte ut full boost, och i vissa fall kanske man bara får några Mhz boost i genomsnitt, men du är på intet sätt garanterad att korten kör på en frekvens om är 200Mhz över den de säljs med.

Och jag anser att nvidia har tabbat sig när de bestämde fläktkurvan, men jag anser inte att de, som du säger, ljuger, eller har falsk marknadsföring. Skillnaden verkar mest ligga i hur jag ser på boost.

Permalänk
Medlem

@cardeci: Ja det stämmer men hur nöjd blir du som kund att du får ut 30-40 Mhz istället för 150 eller 170 Mhz. Det är en skillnad, och på sättet hur Nvidia marknadsförde det känns det som om man blev lurad. Rent juridiskt sätt så gjorde de inga fel men bara av allmänt "good will" så var det fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Fuuuuck! Jag köpte ett begagnat 980Ti förra veckan. Hade på känn att detta kortet skulle bli fett men körde på ändå. Riktigt irriterad över mitt köp då jag oftast tycker att jag känner datormarknaden väldigt väl, det gjorde jag ju denna gången också men var inte riktigt rationell...
Aja jag spelar iallafall bara i 1080p så det kortet kommer förhoppningsvis hålla ett tag...

hur kan du ångra 980TI det är ett som är i samma nivå med 1080 (antar att ditt kort inte kör i org hastighet)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Undrar också egentligen om en 980ti OC är bättre än en 1070 OC. Det verkar som att eftermarknadskorten klockar bättre procentuellt till 980ti gentemot 10xx serien.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5