Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Drar till Japan nästa vecka och yenen blir bara dyrare och dyrare

Var där i april var betydligt trevligare då tror det låg runt 73ish då eller något.

Men skulle säga att 1000 yen för över 80:- är mer normalt. De gånger jag varit där genom åren så är det nog närmare snittet på 83:- som gäller

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nils45:

Håller inte med om det sista.

Säg "som man inte tycker sig kunna påverka" istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Var där i april var betydligt trevligare då tror det låg runt 73ish då eller något.

Men skulle säga att 1000 yen för över 80:- är mer normalt. De gånger jag varit där genom åren så är det nog närmare snittet på 83:- som gäller

Jo visst har det varit billigt ett tag nu. Tror inte yenen har varit såhär hög sen jag bodde där typ 2011-2012. Känns dock surt när man på en vecka ser att 10% av resekapitalet går upp i rök=S.

Permalänk

Vår källare blev då översvämmad igår när det började regna i Bjuv, det var ju inte lite elektronik som rök...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av Milansson:

Vår källare blev då översvämmad igår när det började regna i Bjuv, det var ju inte lite elektronik som rök...

problemet är inte förstörd elektronik utan torka ut källaren innan det blir mögel överallt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

problemet är inte förstörd elektronik utan torka ut källaren innan det blir mögel överallt.

Vi har en riktigt gammal källare med tegelväggar typ så det är inget större problem, kan bara tänka mig vilket helvete försäkringsbolagen har just nu

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av Milansson:

Vi har en riktigt gammal källare med tegelväggar typ så det är inget större problem, kan bara tänka mig vilket helvete försäkringsbolagen har just nu

tegel, betong, trä, spelar ingen roll.. får man inte bort vattnet ur väggen så kommer det bli mögel.
luftavfuktare som står på Dygnet runt är det ända & döda alla mögelsporer med Klorin, spreja allt väggar tak golv rubbet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Milansson: Fyfan vad segt. Gick in och läste lite nyheter nu. Såg inte kul ut alls

Permalänk
Medlem

Ladyn tycker att jag nonchalerar saker som hon bryr sig om, vilket jag inte gör. Hon tycker att vardagen tillsammans är det som gör allting. Hon tycker jag lever för långt fram i tiden och inte i nuet och jag blev nästan orolig över hur hon var när hon berättade det här igår. Hon hamnade liksom i distans och var nästan lite skygg. Jag tror det löste sig framåt kvällen. Men nu istället kan jag inte tänka på något annat än hur jag ska göra för att hon ska förstå att jag bryr mig och vill förgylla vår vardag tillsammans.

För hon kan det handla om att typ.. unna sig saker, se till att man äter okej och bry sig om sånt. Hon tror att jag tycker att det är okej att käka pizza 4 dagar i rad och det tycker jag verkligen inte. Men jag har hamnat någonstans där jag helt plötsligt börjar tro att hon kommer göra slut över det här, alltså att hon har fått för sig att jag inte bryr mig om det som hon bryr sig om.

Och alla människor är ju olika. Det klart att vi har olika prioriteringar här i livet. Det har ju alla; men det känns som att hon går omkring nu, från igår, och tror att vi helt plötsligt är helt olika människor.

Och vi är verkligen olika människor men vi delar ändock så mycket och har så kul tillsammans. Hon jobbar kväll, jag jobbar dagtid. Hon kommer från dansvärlden och har varit professionell dansare och jag kommer från datavärlden. Hon är vääääldigt pk (vilket är bra) och jag,,,(paus),,, jag försöker vara det, men ibland drar man väl till med ett skämt, som kanske nu sådär i efterhand inte alls var så smart. Men sen så har vi vårt gemensamma intresse som är teater och det var så vi träffades..

Och jag ba vet inte, hon säger att jag inte ska oroa mig men jag gör det ändå. Så jag vet inte vad poängen med det här inlägget är mer än att typ... Känner någon att denne kan relatera så vore det nöjs att läsa ett par ord. Jag vill ju vara med henne till tusen, alltså verkligen till tusen. Så jag känner att jag måste på något sätt lyckas förgylla hennes vardag tillsammans med min och införliva mig i det hon bryr sig om och jag bara undrar hur jag ska lyckas se saker som jag obviously inte har brytt mig om tidigare men som jag vill bry mig om!

(?)...

Sen så kanske hon är lite off pga. jobb och semester och allt sådant, framtiden, dåtiden, familj och vänner man inte ofta träffar osv. Sen så sa jag väl typ ... igår över sms ... att jag typ ville flytta ihop med henne, och hon tycker det är sånt man gör efter man har varit ihop i en lång tid. Vi har varit ihop sen i Oktober, så ja - det kanske inte var mitt bästa genidrag hittills.

Hai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misak Koim:

Ladyn tycker att jag nonchalerar saker som hon bryr sig om, vilket jag inte gör. Hon tycker att vardagen tillsammans är det som gör allting. Hon tycker jag lever för långt fram i tiden och inte i nuet och jag blev nästan orolig över hur hon var när hon berättade det här igår. Hon hamnade liksom i distans och var nästan lite skygg. Jag tror det löste sig framåt kvällen. Men nu istället kan jag inte tänka på något annat än hur jag ska göra för att hon ska förstå att jag bryr mig och vill förgylla vår vardag tillsammans.

För hon kan det handla om att typ.. unna sig saker, se till att man äter okej och bry sig om sånt. Hon tror att jag tycker att det är okej att käka pizza 4 dagar i rad och det tycker jag verkligen inte. Men jag har hamnat någonstans där jag helt plötsligt börjar tro att hon kommer göra slut över det här, alltså att hon har fått för sig att jag inte bryr mig om det som hon bryr sig om.

Och alla människor är ju olika. Det klart att vi har olika prioriteringar här i livet. Det har ju alla; men det känns som att hon går omkring nu, från igår, och tror att vi helt plötsligt är helt olika människor.

Och vi är verkligen olika människor men vi delar ändock så mycket och har så kul tillsammans. Hon jobbar kväll, jag jobbar dagtid. Hon kommer från dansvärlden och har varit professionell dansare och jag kommer från datavärlden. Hon är vääääldigt pk (vilket är bra) och jag,,,(paus),,, jag försöker vara det, men ibland drar man väl till med ett skämt, som kanske nu sådär i efterhand inte alls var så smart. Men sen så har vi vårt gemensamma intresse som är teater och det var så vi träffades..

Och jag ba vet inte, hon säger att jag inte ska oroa mig men jag gör det ändå. Så jag vet inte vad poängen med det här inlägget är mer än att typ... Känner någon att denne kan relatera så vore det nöjs att läsa ett par ord. Jag vill ju vara med henne till tusen, alltså verkligen till tusen. Så jag känner att jag måste på något sätt lyckas förgylla hennes vardag tillsammans med min och införliva mig i det hon bryr sig om och jag bara undrar hur jag ska lyckas se saker som jag obviously inte har brytt mig om tidigare men som jag vill bry mig om!

(?)...

Sen så kanske hon är lite off pga. jobb och semester och allt sådant, framtiden, dåtiden, familj och vänner man inte ofta träffar osv. Sen så sa jag väl typ ... igår över sms ... att jag typ ville flytta ihop med henne, och hon tycker det är sånt man gör efter man har varit ihop i en lång tid. Vi har varit ihop sen i Oktober, så ja - det kanske inte var mitt bästa genidrag hittills.

Hai

Hej!

Ni har kommit till den första krisen.. brukar vara runt 6 månader.. det är då relationen går från rent djuriskt sex till att man börjar fundera på framtiden och börjar se varandras svagheter..

Denna fas är normal och det är hur ni hanterar denna som avgör om ni ska gå vidare med varandra eller inte..

Det är viktigt att även du ser över dina känslor för henne och vad ni kan ha tillsammans om några år.. ser ni att ni är för olika och har olika mål i livet så är det kanske bäst att avsluta här...

..men ser ni båda samma mål framför er och båda känner att ni älskar varandra så är det bara att köra på.. ett förhållande är ALLTID kompromisser, så man får inte som man vill varje gång..

Lycka till..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av babbelfisk:

Sur, väldigt sur och arg.

Har en granne på 80 år som är helt störd. Bor i bostadsrätt med fristående hus med trädgård. Kollade med styrelsen i föreningen om vi fick bygga om staketet och då flytta ut det lite så vi fick större trädgård då marken bredvid inte används till något och fick OK på det efter vi fick godkännade från minst 2 grannar. (Frågade 4 på 'vår sida' av vägen och 2 på andra sidan av gångvägen och alla sa att de var OK).

Denna granne var inte hemma då, men han hatar beslutet och har mordhotat mig, min sambo samt son flera gånger i sin ilska över att styrelsen har godkänt detta beslut. Han placerar spikar under våra däck på bilarna, kastar in stenar på gräsmattan och river bort jordankare när vi börjar bygga. Han kommer släpande på en slägga och säger att han ska slå sönder mig totalt.

Styrelsen i bostadsrättsföreningen gör ingenting åt det utan låter honom fortsätta trakassera oss. Vi har typ 8 polisanmälningar mot honom, men polis gör inget heller.

Så sur. Väldigt sur. Och arg. Horgubbe. Tack för mig.

Sätt på dig en gopro och gå över och konfrontera honom om hans hot och trakasserier.. försök få allt på film.. åk sedan till polisen med filmen?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Sätt på dig en gopro och gå över och konfrontera honom om hans hot och trakasserier.. försök få allt på film.. åk sedan till polisen med filmen?

Det finns redan filmer på det, men polis lägger ner ändå. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Slutet kan vara nära för min Toyota Carina II -92. Styrservon har slutat att fungera. Antingen är det servopumpen eller styrväxeln som måste bytas. Att köpa nya delar är svindyrt. Att lyckas hitta delar på någon närbelägen skrot blir sista utvägen. Som det är nu är bilen en trafikfara och jag som hoppats på att den skulle gå några år till.

Av någon konstig anledning fungerade servostyrningen idag igen så jag fyllde på lite styrservoolja och hoppas på det bästa. Begagnad servopump är inte hela värden att fixa men om det är fel på styrväxeln blir det så mycket jobb att byta att det inte lönar sig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av babbelfisk:

Sur, väldigt sur och arg.

Har en granne på 80 år som är helt störd. Bor i bostadsrätt med fristående hus med trädgård. Kollade med styrelsen i föreningen om vi fick bygga om staketet och då flytta ut det lite så vi fick större trädgård då marken bredvid inte används till något och fick OK på det efter vi fick godkännade från minst 2 grannar. (Frågade 4 på 'vår sida' av vägen och 2 på andra sidan av gångvägen och alla sa att de var OK).

Denna granne var inte hemma då, men han hatar beslutet och har mordhotat mig, min sambo samt son flera gånger i sin ilska över att styrelsen har godkänt detta beslut. Han placerar spikar under våra däck på bilarna, kastar in stenar på gräsmattan och river bort jordankare när vi börjar bygga. Han kommer släpande på en slägga och säger att han ska slå sönder mig totalt.

Styrelsen i bostadsrättsföreningen gör ingenting åt det utan låter honom fortsätta trakassera oss. Vi har typ 8 polisanmälningar mot honom, men polis gör inget heller.

Så sur. Väldigt sur. Och arg. Horgubbe. Tack för mig.

Visst är det trevligt med Svenska polisen? När dem inte har tid för sånt här.

Har varit med om liknande situationer. Ett när polisen till och med hörde hot och våld utan att agera för tid inte fanns. Inget ont mot polisen men dom har för lite resurser vilket helt är regeringens fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev påkörd bakifrån på 90 väg i måndags pga saktade ner när bilen framför skulle svänga. Har fortfarande inte blivit kontaktad av motpartens försäkringsbolag.
Båda har länsförsäkringar dock olika regioner. Han som körde på min bil tog på sig allt.
Ringde mitt bolag i onsdags och frågade vad som händer och de sa att jag skulle avvakta de har kontaktat motpartens bolag och bett dom ringa mig.
Någon som har erfarenhet av sån här hur lång tid det brukar ta? Första gången jag behöver använda försäkringsbolagets tjänster.
Kom även försent till jobbet får jag ersättning för detta?

Fast jag fick i alla fall 900kr löneökning i måndags. Bilen är bara ful den fungerar forfarande. Och inga människor blev skadade så skitbitter är jag inte

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:

Det kan tyvärr ta ganska lång tid. När jag blev påkörd när jag färdades på cykel. Tog det ca 3 månader innan några pengar trillade in. Han som körde på mig tog på sig skulden på plats, sen ändrade han sig. Sen vägra han svara varesig mitt försäkringsbolag eller sitte eget. (jag jagade hans bolag en hel del). Men med polisanmälan och vittnet så gick det vägen efter ett tag. Och eftersom han vägra svara så gick dem helt på min linje.

(fick även ersättning för trasiga kläder, förlorad arbetsinkomst, plåster bandage sjukvård etcetera)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

@jOnÄTÄn:

Det kan tyvärr ta ganska lång tid. När jag blev påkörd när jag färdades på cykel. Tog det ca 3 månader innan några pengar trillade in. Han som körde på mig tog på sig skulden på plats, sen ändrade han sig. Sen vägra han svara varesig mitt försäkringsbolag eller sitte eget. (jag jagade hans bolag en hel del). Men med polisanmälan och vittnet så gick det vägen efter ett tag. Och eftersom han vägra svara så gick dem helt på min linje.

(fick även ersättning för trasiga kläder, förlorad arbetsinkomst, plåster bandage sjukvård etcetera)

Okej det hjälper inte mig att han fyllde i anmälan via deras hemsida och skickade in? Han kan fortfarande ändra sig? Vet nämligen exakt vad som står i den eftersom han inte kunde bra svenska så jag fick hjälpa med hälften. Sen har han bara trafik så spelar ingen roll för hans del om han är vållande eller ej.
Tråkigt om jag ska behöva köra med en trasig kofångare i 3 månader flagnade ju även lack så blir ju garanterat rost o skit där... Hur ser bolaget på om jag monterar ner kofångaren själv och fixar dit lite skyddande lack?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Man tar inte på sig ansvaret. Man skriver hur det gått till och sen utvärdera fbolagen vems fel det är. Så fungerarde det för mig iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej det hjälper inte mig att han fyllde i anmälan via deras hemsida och skickade in? Han kan fortfarande ändra sig? Vet nämligen exakt vad som står i den eftersom han inte kunde bra svenska så jag fick hjälpa med hälften. Sen har han bara trafik så spelar ingen roll för hans del om han är vållande eller ej.
Tråkigt om jag ska behöva köra med en trasig kofångare i 3 månader flagnade ju även lack så blir ju garanterat rost o skit där... Hur ser bolaget på om jag monterar ner kofångaren själv och fixar dit lite skyddande lack?

Skrivet av SexMachine:

Man tar inte på sig ansvaret. Man skriver hur det gått till och sen utvärdera fbolagen vems fel det är. Så fungerarde det för mig iaf

Har han fyllt i en anmälan så är det nog rätt grönt. För då blir det precis som "SexMachine" säger att försäkringsbolagen utvärderar. I mitt fall tror jag inte ens han ville anmäla det till sitt bolag, då det som hände på hans bil var ett hack i kofångaren. Värre var det med min cykel, som blev duktigt sned. (klippte bakhjulet). Jag skulle råda dig att INTE fixa det själv. Ditt bolag borde skicka dig till "deras" verkstad där skadorna dokumenteras. Blir det rost så får dem fixa det. Men tror din kofångare är gjord i plast

edit: är din bil sned i bakänden / plåten där bak är skadad är det sannolikt så att dem skrotar bilen. Om den inte är relativt ny.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Har han fyllt i en anmälan så är det nog rätt grönt. För då blir det precis som "SexMachine" säger att försäkringsbolagen utvärderar. I mitt fall tror jag inte ens han ville anmäla det till sitt bolag, då det som hände på hans bil var ett hack i kofångaren. Värre var det med min cykel, som blev duktigt sned. (klippte bakhjulet). Jag skulle råda dig att INTE fixa det själv. Ditt bolag borde skicka dig till "deras" verkstad där skadorna dokumenteras. Blir det rost så får dem fixa det. Men tror din kofångare är gjord i plast

edit: är din bil sned i bakänden / plåten där bak är skadad är det sannolikt så att dem skrotar bilen. Om den inte är relativt ny.

Jo kofångaren är ju plast men där den sitter emot karossen bakom hjulhuset längs med den skarven har det lossnat lite lack det har även blivit lite repor. Tror ej någon plåt blivit sned så de borde inte lösa in den. Det är en 9-5 från 2006. Men jag får la hoppas på det bästa så jag slipper köra runt med en sådan skada

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade mitt teoriprov för körkort B förra veckan med 62/65 rätt. Kuggade dock privat uppkörning nu i tisdags eftersom jag höll för hög fart genom cirkulationsplatser. Nåväl, jag får väl ta det lite lugnare då nästa gång tänkte jag. Bokade en ny tid till idag. Jag tyckte att jag körde helt gudomligt hela tiden, och fick t.o.m beröm efteråt för hur trafiksäkert och smidigt jag körde. Men blev kuggad igen för att hon tyckte att jag stod för nära bilen på min högra sida när jag backat in på en parkering. Hur fan kan en sådan skitsak förstöra allting? Jag kan 100% garantera att det var lika trångt på båda sidorna, och jag sa till henne redan innan jag parkerade att det var en väldigt trång ruta. Men där ville hon stå ja. Känns som om hon bara underkände mig för att jag är privatist.... Så sjukt ångestfullt att kugga två gånger, blir helt galen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag bestämde mig för att beställa hem ett caselab merlin sm8 efter jag aldrig har blivit nöjd med min tidigare chassin, haft 900d och define men dom har sina brister och nu fick jag reda på att det kommer vara 6-7 leverans tid

Men jag kan i alla fall börja planera mitt tredje vattenkylnings bygge

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hade mitt teoriprov för körkort B förra veckan med 62/65 rätt. Kuggade dock privat uppkörning nu i tisdags eftersom jag höll för hög fart genom cirkulationsplatser. Nåväl, jag får väl ta det lite lugnare då nästa gång tänkte jag. Bokade en ny tid till idag. Jag tyckte att jag körde helt gudomligt hela tiden, och fick t.o.m beröm efteråt för hur trafiksäkert och smidigt jag körde. Men blev kuggad igen för att hon tyckte att jag stod för nära bilen på min högra sida när jag backat in på en parkering. Hur fan kan en sådan skitsak förstöra allting? Jag kan 100% garantera att det var lika trångt på båda sidorna, och jag sa till henne redan innan jag parkerade att det var en väldigt trång ruta. Men där ville hon stå ja. Känns som om hon bara underkände mig för att jag är privatist.... Så sjukt ångestfullt att kugga två gånger, blir helt galen.

Det är garanterat bara för att du är privatist.

Jag fick köra upp 3 gånger pga första gången gjorde jag fel när jag höll lite för hög fart på gångfartsområde, vilket var rätt att jag vart kuggad för.
Men den andra gången så gjorde jag inga fel förutom att jag "inte kollade på trafiken som åkte på motorvägen" när jag skulle köra på.
Jag kollade och höll koll på de fordon som kom från vänster (vred huvudet också) men vart kuggad ändå.
De två första körde jag upp privat.

Fick sen veta att jag hade blivit kuggad andra gången, inte för att jag "gjorde fel" utan för att jag körde upp privat.
Körde upp med körskola på samma plats. Gjorde lite fel då men vart godkänd.

Så kör upp med körskola.
Brukar alltid kosta samma plus att du får lite tid för övning innan uppkörningen.

Permalänk
Medlem

Lyckades precis tappa min telefon, med displayen neråt. Den är död nu

R.I.P min älskade Lumia 930

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Det är garanterat bara för att du är privatist.

Jag fick köra upp 3 gånger pga första gången gjorde jag fel när jag höll lite för hög fart på gångfartsområde, vilket var rätt att jag vart kuggad för.
Men den andra gången så gjorde jag inga fel förutom att jag "inte kollade på trafiken som åkte på motorvägen" när jag skulle köra på.
Jag kollade och höll koll på de fordon som kom från vänster (vred huvudet också) men vart kuggad ändå.
De två första körde jag upp privat.

Fick sen veta att jag hade blivit kuggad andra gången, inte för att jag "gjorde fel" utan för att jag körde upp privat.
Körde upp med körskola på samma plats. Gjorde lite fel då men vart godkänd.

Så kör upp med körskola.
Brukar alltid kosta samma plus att du får lite tid för övning innan uppkörningen.

Likt dig klarade jag det idag på 3 försök. JÄVLAR VAD GLAD JAG ÄR! Fick en väldigt pratglad & trevlig handledare, kände att hon gillade mig.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Blir galen snart, lyckas inte hitta något jobb, känns som jag kastat tre år på högskolan i sjön...

Har tagit en kandidatexamen förra året i ekonomi, men har absolut noll erfarenhet, vilket jag hela tiden verkar falla på. Vet inte hur jag ska lyckas få erfarenhet om jag inte får ett jobb...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Bostadssituationen är fasiken helt vild...
4½ år i kö hos LKF och det går inte att få något vettigt alls... Inte jättetaggad på att lägga ut 1,5 millar heller. Bott i korridor i 3 år nu.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Bostadssituationen är fasiken helt vild...
4½ år i kö hos LKF och det går inte att få något vettigt alls... Inte jättetaggad på att lägga ut 1,5 millar heller. Bott i korridor i 3 år nu.

Hör av dig och tryck på hos privata hyresvärdar. Dom har ofta inget kösystem och man måste göra om sin intresseanmälan var 3e månad. Ofta blir det också först till kvar. Så kolla flera gånger om dagen. Kanske någon gång i timmen om du har möjlighet.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Det är ju helt sjukt att det fortfarande inte finns någon uppskattad leveranstid på mina 1080s från EVGA... Är plats 1 i kön på 2st FTW hos Inet men dom har inte fått något datum från EVGA men samtidigt ser man att det trillar in kort hos folk både höger och vänster på forumen likväl reddit. Tror jag blir tokig, känns som man slängt pengar i sjön även fast man vet att dom kommer att komma.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Mattecoach

@Ostbiten: Lösningen för mig var att ta ett "skitjobb" (inget som hade med utbildningen att göra).

Efter några månader på detta jobb, samtidigt som jag sökte annat, fick jag ett jobb som jag är nöjd med. Det är alltid lättare när man har erfarenhet, även om den inte är särskilt relevant...