Permalänk
Cdon.com

Hej,

Tänkte nämna att vi gjort ett ansiktslyft på CDON.COM. (rensa cookies om ni inte får upp den nya layouten). Hoppas ni tycker att sidan är mer överskådlig och modern nu. Vi mottar gärna all feedback vi kan få, positiv som negativ.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Tänkte nämna att vi gjort ett ansiktslyft på CDON.COM. (rensa cookies om ni inte får upp den nya layouten). Hoppas ni tycker att sidan är mer överskådlig och modern nu. Vi mottar gärna all feedback vi kan få, positiv som negativ.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Det ser bra ut. Som förut men lite mer uppfräschad.
Den viktiga frågan är dock när ni tror nästa leverans av Asus 1080 Strix kommer in

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ronz:

Det ser bra ut. Som förut men lite mer uppfräschad.
Den viktiga frågan är dock när ni tror nästa leverans av Asus 1080 Strix kommer in

Hej!,

Kul att höra att du gillar den!

Tillgången på både 1080 och 1070 är minst sagt bristfällig. Vi fick in 2 st 1080 Strix idag, men de går som du säkert förstår ut till de som har lagt bokningar. Vi har tyvärr ingen status på när vi är ikapp då vi får in små kvantiter pö om pö.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Har försökt bli uppringd via eran callback funktion i 2 veckor ingen har ringt eller gjort nått börjar bli riktigt irriterad på hur fan ni hanterar ärenden så trött så jag tvungen leta upp mitt gamla konto här på swec för hitta ni har nån funktion .....

är fan skamligt hur ni löser kund ärenden ...

beställde 2 kaffebryggare ena var trasig vid leverans dvs DOA retunerade den 4 dagar efter gör ni kredit kontroll samt upprättar en faktura ... har inte ens bett om nått av de beställde dessa betala jag via direktbetalning ....

och nu när ni fått eran kaffebryggare i retur vägrar ni makulera fakturan ni vill jag ska betala en faktura på 399 kr när kaffebryggaren var på kampanj på 199 kr jag fattar verkligen ingenting ...

over and out sur som sören! sista gången CDON ...

att man ska behöva lägga 10 timmar för försöka få kontakt mer är ju fan under alla kritik vem ska jag fakturera min arbetstid ?

GÖR OM GÖR RÄTT!

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bajenvraket:

Har försökt bli uppringd via eran callback funktion i 2 veckor ingen har ringt eller gjort nått börjar bli riktigt irriterad på hur fan ni hanterar ärenden så trött så jag tvungen leta upp mitt gamla konto här på swec för hitta ni har nån funktion .....

är fan skamligt hur ni löser kund ärenden ...

beställde 2 kaffebryggare ena var trasig vid leverans dvs DOA retunerade den 4 dagar efter gör ni kredit kontroll samt upprättar en faktura ... har inte ens bett om nått av de beställde dessa betala jag via direktbetalning ....

och nu när ni fått eran kaffebryggare i retur vägrar ni makulera fakturan ni vill jag ska betala en faktura på 399 kr när kaffebryggaren var på kampanj på 199 kr jag fattar verkligen ingenting ...

over and out sur som sören! sista gången CDON ...

att man ska behöva lägga 10 timmar för försöka få kontakt mer är ju fan under alla kritik vem ska jag fakturera min arbetstid ?

GÖR OM GÖR RÄTT!

Hej,

Så skall det självfallet inte behöva vara, vänligen återkom med ditt ordernummer via PM så ser jag till att någon kontaktar dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt, väldigt kul att se er här CDON!

Permalänk
Medlem

PS4 service

Hej!

Jag köpte ett PS4 i början av maj, tyvärr var det defekt och jag kontaktade er för att få hjälp.

16 maj mailade jag er för att få information om hur servicen fungerar samt hur lång tid det hela kommer att ta.

17 maj informerades jag via mail att det kommer ta er 2-3 arbetsdagar att konstatera fel på konsolen och att jag inom 5-7 arbetsdagar från att ni mottog konsolen kommer få tillbaka en utbytesenhet.

30 maj mailade jag er för att kontrollera hur det går med servicen, eftersom servicelänken som ni bifogade i det ursprungliga mailet inte fungerade.

31 maj svarar ni mig via mail att konsolen blivit felskickad grund av att ni bifogat fel fraktsedlar till mig. Jag ifrågasätter servicetiden och ni svarar att jag kan få en rabattkod á 300kr. (denna är dock ännu ej utskickad)

7 juni mailade jag er för fjärde gången, återigen för att få reda på hur det går med servicen.

8 juni svarar ni att konsolen är vidareskickad till Sony och att ni skall återkomma om kompensation (vilket ni ännu ej gjort)

15 juni mailade jag er igen för att få en ny konsol utskickad. Detta var en dyrare variant men enligt mig en skälig ersättning då arbetstiden för CDON att konstatera fel på konsolen vid datumet 15 juni var 19 arbetsdagar, vilket alltså är mer än sex gånger så lång tid som ni lovat.

17 juni svarar ni att ni skall återkomma så snart ni har fått information från Sony?!

Jag har köpt en produkt av er. Ni har tagit på er ansvaret att svara för garantin.

Hur ni sköter kontakter med era leverantörer, Sony i detta fallet, kan omöjligen vara någonting som skall behöva drabba mig som kund hos er och jag förväntar mig att ni tar ert ansvar och löser denna situation.

Hälsningar

Thomas

Permalänk
Cdon.com

@toti:
Hej Toti,

Så skall det inte behöva vara, kan du återkoppla med ditt ordernummer via PM så skall jag kolla på ärendet.

Tack

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

@toti:
Hej Toti,

Så skall det inte behöva vara, kan du återkoppla med ditt ordernummer via PM så skall jag kolla på ärendet.

Tack

Mvh
Robin
CDON.COM

Hej Robin

Vore det inte bättre om ni styrde upp er kundsupport än att du sitter här och kör någon form av damagekontroll? Det är pinsamt att man måste gå omvägen via Sweclockers forum för att få hjälp med ett ärende (har själv erfarenhet av det). Det är i och för sig bra att du försöker lösa problem den här vägen, men du kan hälsa dina chefer att varje gång du hjälper någon här så är det ett bevis på att er vanliga support inte funkar och att jag som kund ska hålla mig långt borta från Cdon.

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte fråga ang pågående sommarrea. Kommer det vara något specifikt för just datordelar? Försöker fynda ny SSD på 400 eller 500 gig nämligen. Undrar också hur det funkar med era nya deals som ska komma varje tisdag? Finns det ngt speciellt klockslag dessa deals ska komma på eller är det olika?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Baradet Funkar:

Hej Robin

Vore det inte bättre om ni styrde upp er kundsupport än att du sitter här och kör någon form av damagekontroll? Det är pinsamt att man måste gå omvägen via Sweclockers forum för att få hjälp med ett ärende (har själv erfarenhet av det). Det är i och för sig bra att du försöker lösa problem den här vägen, men du kan hälsa dina chefer att varje gång du hjälper någon här så är det ett bevis på att er vanliga support inte funkar och att jag som kund ska hålla mig långt borta från Cdon.

Hej Baradet Funkar,

Självklart är vårt mål att alla ärenden skall hanteras och lösas vid första kontakten med kundservice och stanna där. Det är ett ständigt arbete för oss att säkerställa rutiner och processer för att möta våra kunders krav och förväntningar. Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig och det finns väldigt många olika faktorer, system som spelar in och kan skapa problem längs med vägen, vi arbetar som sagt för att hitta dessa och åtgärda dem dagligen.
Man får komma ihåg att kundservice hanterar väldigt stora volymer av ärenden och det medför också utmaningar.
Vi har som exempel tagit in ett helt nytt kundservice-system i slutet av Maj månad som vi är övertygade kommer att hjälpa oss att möta kundernas förväntningar.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat eftersom det inte tillförde diskussionen något, se §1.6 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har haft två supportärenden hos CDON inom 2 år. Båda gånger har det funkat utmärkt och snabbt. Jag följde och gjorde det som stod på deras hemsida.
CDON är trots allt "Nordens största varuhus" och det kommer alltid bli något supportärende som inte funkar till 100%. Det kommer inget företag undan.
Ni gör ett bra jobb CDON. Men man kan såklart alltid bli bättre. För 5-10 år sedan handlade jag aldrig hos er, men nu kan det bli ett par ordrar per år.

(Jag vill bra jämna ut åsikterna lite i denna tråd)

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej! Tänkte fråga ang pågående sommarrea. Kommer det vara något specifikt för just datordelar? Försöker fynda ny SSD på 400 eller 500 gig nämligen. Undrar också hur det funkar med era nya deals som ska komma varje tisdag? Finns det ngt speciellt klockslag dessa deals ska komma på eller är det olika?

Hej,

Angående sommarrea på datordelar är det något vi valt att hålla utanför. Däremot har vi löpande kampanjer på datordelar. Det enklaste är att kolla på vår kategorisida vad som är aktuellt just nu: http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/

Dealsen som släpps varje tisdag går live kl 10.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej @CDON.COM

Jag har en fråga angående er prissättning vid kampanjer. Ni har just nu rea på RAM-minne (detta) där ni anger 50% rabatt och ordinarie pris 1499:-. Det minnespaketet har inte kostat 1499:- sedan augusti förra förra året. Hur motiverar ni att detta är det ordinarie priset?

Det finns fler exempel på produkter där ni gör liknande saker, till exempel den här SSD-disken för 499:- och angivit 50% mot ordinarie pris. Den kostade visserligen 999:- för en månad sedan men ni har ju sänkt priset till 599:- sedan dess (2016-06-16) och rabatten blir alltså 17%. Fortfarande en fin rabatt men långt ifrån halva priset.

Jag har hittills bara haft positiva upplevelser av att handla hos er och jag vill kunna känna att jag kan lita på era prisangivelser.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ylledjur:

Hej @CDON.COM

Jag har en fråga angående er prissättning vid kampanjer. Ni har just nu rea på RAM-minne (detta) där ni anger 50% rabatt och ordinarie pris 1499:-. Det minnespaketet har inte kostat 1499:- sedan augusti förra förra året. Hur motiverar ni att detta är det ordinarie priset?

Det finns fler exempel på produkter där ni gör liknande saker, till exempel den här SSD-disken för 499:- och angivit 50% mot ordinarie pris. Den kostade visserligen 999:- för en månad sedan men ni har ju sänkt priset till 599:- sedan dess (2016-06-16) och rabatten blir alltså 17%. Fortfarande en fin rabatt men långt ifrån halva priset.

Jag har hittills bara haft positiva upplevelser av att handla hos er och jag vill kunna känna att jag kan lita på era prisangivelser.

Hej Vlledjur,

Ordinarie pris hämtas automatiskt och baseras på leverantörernas rekommenderade pris vilket motsvarar priset utan rabatter/kampanjer eller liknande. Rabatten i sin tur beräknas på leverantörernas rekommenderade pris och inte vårt tidigare rabatterade pris på hemsidan. På enstaka produkter kan vi tidigare haft ett rabatterat pris vilket gör att rabatten sänkts ifrån ett redan rabatterat pris, men en rabatt räknas alltid utifrån ordinarie pris oavsett om produkten varit rabatterad tidigare eller inte.

Jag hoppas detta förklarar hur rabattsatserna beräknas. Återkom gärna om du har fler frågor!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Vlledjur,

Ordinarie pris hämtas automatiskt och baseras på leverantörernas rekommenderade pris vilket motsvarar priset utan rabatter/kampanjer eller liknande. Rabatten i sin tur beräknas på leverantörernas rekommenderade pris och inte vårt tidigare rabatterade pris på hemsidan. På enstaka produkter kan vi tidigare haft ett rabatterat pris vilket gör att rabatten sänkts ifrån ett redan rabatterat pris, men en rabatt räknas alltid utifrån ordinarie pris oavsett om produkten varit rabatterad tidigare eller inte.

Jag hoppas detta förklarar hur rabattsatserna beräknas. Återkom gärna om du har fler frågor!

Mvh
Robin
CDON.COM

Hej Robin! Tack för ditt svar.

Då föreslår jag att ni ändrar er prispraxis eftersom ordinarie pris ska vara det pris som funnits i butiken över en längre tid enligt Konsumentverket Vägledning om prisinformation 2012 sektion 2.2.2 (k).

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ylledjur:

Hej Robin! Tack för ditt svar.

Då föreslår jag att ni ändrar er prispraxis eftersom ordinarie pris ska vara det pris som funnits i butiken över en längre tid enligt Konsumentverket Vägledning om prisinformation 2012 sektion 2.2.2 (k).

Hej Vlledjur,

Vi vill tacka dig för att du tog dig tid att uppmärksamma CDON på detta. Eftersom prisbilden ständigt förändras på grund av valutakurser och nyreleaser, framförallt på kompontener som exemplen du lyfte fram, kommer vi framöver endast ha dagspriser på den varugruppen. Vi kommer därmed sluta skriva ut rekommenderade priser eller tidigare priser, något vi korrigerat redan idag. Vi kommer vidare se över rutinerna internt för övriga varugrupper.

Tack för att du tog dig tid att komma med konstruktiv feedback, vi skickar en liten present till dig i PM.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stängt kundservice?

@CDON.COM:

Jag ska inte ta upp mitt specifika ärende utan undrar helt enkelt om ni har kvar kundtjänsten?
Jag har mailat en gång, anmält reklamation via formuläret en gång (en dryg vecka sedan..)
Och senast i måndags bett om att bli uppringd.
Inte ett svar på någon av kontaktvägarna.
Förra reklamationen fungerade utmärkt men var har Tobias och hans kolleger tagit vägen?
Jag kan förstå att det är bra att synas på ett forum som denna, men se till att lösa era synnerligen
akuta kundtjänstproblem.
Annars försvinner ni från marknaden inom ett år.
Att inte få ett kvitto på anmält ärende via mail är också helt kass.
Skärpning CDON!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Vlledjur,

Vi vill tacka dig för att du tog dig tid att uppmärksamma CDON på detta. Eftersom prisbilden ständigt förändras på grund av valutakurser och nyreleaser, framförallt på kompontener som exemplen du lyfte fram, kommer vi framöver endast ha dagspriser på den varugruppen. Vi kommer därmed sluta skriva ut rekommenderade priser eller tidigare priser, något vi korrigerat redan idag. Vi kommer vidare se över rutinerna internt för övriga varugrupper.

Tack för att du tog dig tid att komma med konstruktiv feedback, vi skickar en liten present till dig i PM.

Mvh
Robin
CDON.COM

Tack Robin! Skönt att se att ni hanterar sådant här på ett bra sätt

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av IngemarB:

@CDON.COM:

Jag ska inte ta upp mitt specifika ärende utan undrar helt enkelt om ni har kvar kundtjänsten?
Jag har mailat en gång, anmält reklamation via formuläret en gång (en dryg vecka sedan..)
Och senast i måndags bett om att bli uppringd.
Inte ett svar på någon av kontaktvägarna.
Förra reklamationen fungerade utmärkt men var har Tobias och hans kolleger tagit vägen?
Jag kan förstå att det är bra att synas på ett forum som denna, men se till att lösa era synnerligen
akuta kundtjänstproblem.
Annars försvinner ni från marknaden inom ett år.
Att inte få ett kvitto på anmält ärende via mail är också helt kass.
Skärpning CDON!

Hej IngemarB,

Vi beklagar att du inte mottagit svar på ditt ärende ännu. Dock skall du få kvitto på mejl när du skriver till oss, det får mig att tro att det blivit något fel i processen med ditt mejl.

Kan du återkoppla via PM med ditt ordernummer och vilken mejladress du skickade ifrån så skall jag genast kontrollera vad som gått fel.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bättre än kundtjänst..

Robin!

22 minuters svarstid kan jag leva med
Men det vore bra om du coachade dina kollegor lite mellan varven.
Och det nya systemet för kundtjänst som ni precis implementerat..
hur känns det på en skala mellan 1 och 10..?
Men jag tackar och bugar så får vi se om du tar detta ärende i mål hela vägen!

Skrivet av CDON.COM:

Hej IngemarB,

Vi beklagar att du inte mottagit svar på ditt ärende ännu. Dock skall du få kvitto på mejl när du skriver till oss, det får mig att tro att det blivit något fel i processen med ditt mejl.

Kan du återkoppla via PM med ditt ordernummer och vilken mejladress du skickade ifrån så skall jag genast kontrollera vad som gått fel.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av IngemarB:

Robin!

22 minuters svarstid kan jag leva med
Men det vore bra om du coachade dina kollegor lite mellan varven.
Och det nya systemet för kundtjänst som ni precis implementerat..
hur känns det på en skala mellan 1 och 10..?
Men jag tackar och bugar så får vi se om du tar detta ärende i mål hela vägen!

Hej IngemarB,

Vi jobbar fortfarande med att implementera systemet, det är mycket att ställa in och det tar och kommer ta sin lilla tid att få det att bli korrekt och välfungerande.
Routern kommer vi behöva ansöka om RMA till ASUS, återkoppla med informationen jag efterfrågade om via PM så skall vi försöka lösa ditt ärende så fort som möjligt.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi jobbar fortfarande med att implementera systemet, det är mycket att ställa in och det tar och kommer ta sin lilla tid att få det att bli korrekt och välfungerande.

Om jag får gissa så säger jag att det börjar nog bli smått intrimmat lagom till nästa "systembyte" som även det kommer behöva sin lilla tid för att börja fungera.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Om jag får gissa så säger jag att det börjar nog bli smått intrimmat lagom till nästa "systembyte" som även det kommer behöva sin lilla tid för att börja fungera.

Helt sjukt hur folk kan vara så negativa mot ett av Sveriges största nätbutiker. Det finns ingen butik som klarar sig från defekta produkter eller har felfri support så var glad för att dom försöker istället för att sprida negativitet!

Kommer antagligen själv ligga i RMA-tvist med CDON snart pga att mitt moderkort fått coil whine, återkommer med resultat!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Helt sjukt?

Skrivet av Gyhlen:

Helt sjukt hur folk kan vara så negativa mot ett av Sveriges största nätbutiker. Det finns ingen butik som klarar sig från defekta produkter eller har felfri support så var glad för att dom försöker istället för att sprida negativitet!

Kommer antagligen själv ligga i RMA-tvist med CDON snart pga att mitt moderkort fått coil whine, återkommer med resultat!

Jag tycker inte heller man kan gnälla över allt och synnerligen inte över att det finns kassa produkter som råkar hamna hos nätbutiken.
Men det är ett faktum att nätbutiken MÅSTE ha en fungerande kundtjänst eftersom jag som konsument är helt utlämnad när det uppstår problem vid ex reklamationer. CDON har ingen telefonkundtjänst vilket jag normalt brukar vara misstänksam mot. Jag handlar aldrig av mindre nätbutiker utan telefonsupport.
Men jag kan köpa det för en så pass stor aktör som CDON eftersom det kanske skulle äta upp resurser att bemanna telefonen.
Väljer man detta sätt att hantera kunder så får man se till att kommunikationen fungerar via mail och formulär med rimliga svarstider och man måste ha bra system som stödjer detta.
Nu har jag fått hjälp via forumet(!) av CDON och mitt ärende kommer säkert att lösa sig. Tyvärr verkar det som att företagen placerar sina duktigaste medarbetare som verkar förstå hur service skall se ut på just denna typen av forum. Det är samma sak med Telia digitaltv på Hemmabioforum.
Låt dessa personer styra upp kundtjänsten istället så blir flera personer nöjda. Vem tusan utom nördar som oss, hittar överhuvudtaget hit?

Permalänk
Medlem

Hej CDON.
Min order låg som "Behandlas" i Torsdags. Men nu är den tillbaka på "Förbokad".
Vad händer? Order 53309909

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ronz:

Hej CDON.
Min order låg som "Behandlas" i Torsdags. Men nu är den tillbaka på "Förbokad".
Vad händer? Order 53309909

Hej -Ronz,

Vad jag kan se så ligger din order som en förhandsbokning och den packas då inte. Förhandsbokningar skickas först till releasedagen och den har därav ännu inte skickas.

Jag skall kontrollera om vi har fått releasedatum för produkten och återkopplar här om jag hittar något datum.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ronz:

Hej CDON.
Min order låg som "Behandlas" i Torsdags. Men nu är den tillbaka på "Förbokad".
Vad händer? Order 53309909

Tjena,

Jag chippar in här som inköpare. Jag ser att du beställt ett 1080-kort, tyvärr så är det brist hos oss precis som samtliga återförsäljare. (http://www.sweclockers.com/nyhet/22293-nvidia-geforce-gtx-108...) Vi har några hundra bokningar på dessa kort och i torsdags fick vi in tre stycken bara för att sätta det i perspektiv. Vad som händer i vårt system då är att den kollar köordningen på beställningarna och skickar ut enligt turordningen. Då visar systemet att ordern "behandlas" för dig som kund, vilket den gjorde eftersom systemet kollade din plats i kön för att se om varan kunde skickas ut, vilket den inte kunde. Förstår att det inte är optimalt sätt att visa status i detta läget, men måste poängtera att detta är en väldigt unik situation och är inget vi vanligtvis har några problem med. Nu har tyvärr tillgången och efterfrågan varit helt skev och allt annat än önskvärd. Jag hoppas att tillgången släpper snart och att du får ditt kort så fort som möjligt.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tjena,

Jag chippar in här som inköpare. Jag ser att du beställt ett 1080-kort, tyvärr så är det brist hos oss precis som samtliga återförsäljare. (http://www.sweclockers.com/nyhet/22293-nvidia-geforce-gtx-108...) Vi har några hundra bokningar på dessa kort och i torsdags fick vi in tre stycken bara för att sätta det i perspektiv. Vad som händer i vårt system då är att den kollar köordningen på beställningarna och skickar ut enligt turordningen. Då visar systemet att ordern "behandlas" för dig som kund, vilket den gjorde eftersom systemet kollade din plats i kön för att se om varan kunde skickas ut, vilket den inte kunde. Förstår att det inte är optimalt sätt att visa status i detta läget, men måste poängtera att detta är en väldigt unik situation och är inget vi vanligtvis har några problem med. Nu har tyvärr tillgången och efterfrågan varit helt skev och allt annat än önskvärd. Jag hoppas att tillgången släpper snart och att du får ditt kort så fort som möjligt.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Hej!

Tack för svar! Då förstår jag hur det funkar. Bara att vänta

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken