CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Miska:

Det var det sämsta.

De utlovade 6890 kronor som jag skulle få tillbaks var bara snack!
Nu får jag bara 887 kronor istället.

Förlåt, men ni hamnade i skitlistan för mig och jag kommer aldrig handla från er mer!

Hej HCOC,

Vi beklagar det inträffade. Skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM så skall jag genast se efter vad som gått fel.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kaninjägarn:

Har lagt order 53615745 men varan i fråga har ej kommit in än men nu säljs den 5% billigare så om ni kan ljustera min order så jag får det nya priset när varan väl kommer in i lager?

Med vänlig hälsning, Alexander

Hej Kaninjägarn,

Det var tråkigt att du önskade avbeställa. Vi skall försöka leverera fortare i framtiden!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thorulk:

Jag har alltid haft en relativt bra kontakt med er men nu måste jag faktiskt få undra lite.

Jag köpte ett mobilfodral som heter Plånboksfodral till Huawei Mate 8 - Svart, man kan ju relativt lätt tro att den skulle passa en mate 8 men nu när jag har fått telefonen ser jag att det är en annan telefon på bilden. Jag kontaktade kundtjänst för att fråga om bilden eller texten var fel och det är ju bland dom sämsta kontakterna jag haft med en kundtjänst någonsin.

Först får jag prata med en person som säger att hon inte kan lova att återkomma om det idag. Fine. Jag ringde själv till eran underleverantör "rabta.se" och kommer då 3 gånger till ett mobilsvar som man inte ens förstår vad de säger. När jag väl får kontakt så säger han efter några ord att han inte förstår svenska och när vi tar det på engelska så förstår han inte heller. Det är alltså ingen växel utan en privat telefon.

Då kontaktar jag kundtjänst igen, förklarar att ni kanske borde kika den underleverantören och att jag vill avbeställa och får bara som svar att det inte går.

Flera minuter mellan svaren från kundtjänstagenterna, korta och opersonliga som fan och inte hjälpsamma.

Är det sant att ni inte kan avbeställa ordrar?
Och vad har hänt med den relativt asbra cdon-supporten?

Hej Thorulk,

Såhär skall det självfallet inte behöva vara. Skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM så skall jag be ansvarig återkoppla till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni levererar fel vara och slutar svara på mail

Efter tre veckors strul börjar jag lacka ur rejält på CDONs behandling av kunder. Här är historiken:

Ordernr: 53672234

2016-07-04 - Jag beställer en OBD-adapter som ser ut så här:

Betalning dras omedelbart från mitt konto.

2016-07-07 - Jag får ett mail, där CDON frågar om leveransadressen verkligen stämmer eftersom jag har en annan folkbokföringsadress (juli = semestertider, dvs vanligt att folk reser bort). Jag svarar omedelbart att det är korrekt att jag vill ha varan skickad till den adress jag har skrivit in i ordern.

2016-07-12 - Jag får ett nytt mail, där det står:
"Tack för ert svar. Vi kontaktar leverantören om detta och återkommer till er."
5 dagar efter mitt svar har CDON alltså fortfarande inte skickat varan.

2016-07-15 - Jag blir uppringd av CDON som frågar om adressen stämmer. CDON lovar att se till att produkten till slut ska skickas.

2016-07-19 - CDON levererar något jag inte har beställt. Ser ut så här:

Förvisso också en OBD-adapter men alldeles för stor för att jag skulle överväga att köpa den.

Jag tittar på min orderhistorik och ser att länken till varan jag beställde numera är död. Jag mailar att jag jag vill returnera produkten eftersom jag inte har beställt den.

2016-07-21 - Jag får svaret:
"Vi hjälper dig gärna med ett utbyte av varan [...]
Godkänner du att vi lägger upp en ersättningsorder som skickas med en faktura från Qliro? I annat fall hjälper vi dig givetvis med en kostnadsfri retur till oss så kan du lägga upp ordern på nytt med valfritt betalningssätt istället."

Jag svarar:
"Hur ska ni kunna skicka rätt vara, när länken till rätt vara i min order (http://cdon.se/accessoarer/bluetooth-obd2-elm-327-elm327-bild...) inte längre fungerar? Har varan utgått ur sortimentet?

Jag är INTE intresserad av ett byte till något annat jag inte heller beställde. Kan ni inte leverera det jag faktiskt beställde, får ni faktiskt betala tillbaka."

2017-07-25 - Fortfarande inget svar från CDON på mailet från 2016-07-21. Nu har det gått tre veckor sedan min beställning.

Ärligt talat, hur svårt kan det vara? Antingen skickar CDON varan jag beställde eller, om den har utgått, betalar tillbaka mina pengar. Sedan ordnar ni med kostnadsfri retur av den icke beställda varan som ni skickade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrvjorn:

"Tack för ert svar. Vi kontaktar leverantören om detta och återkommer till er."

Tror inte det är Cdon som har skickat den.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xrvjorn:

Ni levererar fel vara och slutar svara på mail

Efter tre veckors strul börjar jag lacka ur rejält på CDONs behandling av kunder. Här är historiken:

Ordernr: 53672234

2016-07-04 - Jag beställer en OBD-adapter som ser ut så här: https://www.kjell.com/se/image/Product_236341sv/grid/1
Betalning dras omedelbart från mitt konto.

2016-07-07 - Jag får ett mail, där CDON frågar om leveransadressen verkligen stämmer eftersom jag har en annan folkbokföringsadress (juli = semestertider, dvs vanligt att folk reser bort). Jag svarar omedelbart att det är korrekt att jag vill ha varan skickad till den adress jag har skrivit in i ordern.

2016-07-12 - Jag får ett nytt mail, där det står:
"Tack för ert svar. Vi kontaktar leverantören om detta och återkommer till er."
5 dagar efter mitt svar har CDON alltså fortfarande inte skickat varan.

2016-07-15 - Jag blir uppringd av CDON som frågar om adressen stämmer. CDON lovar att se till att produkten till slut ska skickas.

2016-07-19 - CDON levererar något jag inte har beställt. Ser ut så här:
https://www.kjell.com/se/image/Product_238186sv/grid/1
Förvisso också en OBD-adapter men alldeles för stor för att jag skulle överväga att köpa den.

Jag tittar på min orderhistorik och ser att länken till varan jag beställde numera är död. Jag mailar att jag jag vill returnera produkten eftersom jag inte har beställt den.

2016-07-21 - Jag får svaret:
"Vi hjälper dig gärna med ett utbyte av varan [...]
Godkänner du att vi lägger upp en ersättningsorder som skickas med en faktura från Qliro? I annat fall hjälper vi dig givetvis med en kostnadsfri retur till oss så kan du lägga upp ordern på nytt med valfritt betalningssätt istället."

Jag svarar:
"Hur ska ni kunna skicka rätt vara, när länken till rätt vara i min order (http://cdon.se/accessoarer/bluetooth-obd2-elm-327-elm327-bild...) inte längre fungerar? Har varan utgått ur sortimentet?

Jag är INTE intresserad av ett byte till något annat jag inte heller beställde. Kan ni inte leverera det jag faktiskt beställde, får ni faktiskt betala tillbaka."

2017-07-25 - Fortfarande inget svar från CDON på mailet från 2016-07-21. Nu har det gått tre veckor sedan min beställning.

Ärligt talat, hur svårt kan det vara? Antingen skickar CDON varan jag beställde eller, om den har utgått, betalar tillbaka mina pengar. Sedan ordnar ni med kostnadsfri retur av den icke beställda varan som ni skickade mig.

Hej Xrvjorn,

Jag kollar om korrekt vara finns, annars ordnar jag så du blir tillbakabetald. En handläggare kommer höra av sig till dig med vilket det blir.

Jag beklagar även att det blivit såhär, varan säljs av en extern handlare på CDON.COM. Vi kommer att se över vart felet skett.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förlåt om det börjar bli tjatigt. Har ni någon information om hur det ser ut med Asus 1080 Strix OC-korten? Står det helt stilla fortfarande?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Är det lång väntetid hos den verkstad ni använder er av? (Captech Distibution AB)

Har skickat in en trasig SSD som jag köpte av er på CDON.com och nu har det gått två veckor utan att ett skit har hänt hos verkstaden. Står bara "Nytt serviceärende". Mitt paket kvitterades den 12 juli.

SEC0011-40754

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thofiman:

Är det lång väntetid hos den verkstad ni använder er av? (Captech Distibution AB)

Har skickat in en trasig SSD som jag köpte av er på CDON.com och nu har det gått två veckor utan att ett skit har hänt hos verkstaden. Står bara "Nytt serviceärende". Mitt paket kvitterades den 12 juli.

SEC0011-40754

Hej Thofiman,

Inom 4 veckor skall du ha tillbaka produkten hemma hos dig, har du inte det ta kontakt med kundservice så hjälper de dig vidare.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Miska:

Ja, låter ju väldigt märkligt men har du mail så har du ju bevis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag kollar om korrekt vara finns, annars ordnar jag så du blir tillbakabetald. En handläggare kommer höra av sig till dig med vilket det blir.

Kan du se till att handläggaren hör av sig på telefon? Eftersom omloppstiden på mail har varit minst 2 dagar och är uppe på 5 dagar 'and counting' på senaste mailet tror jag vi sparar veckor på att ta det på telefon i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag beklagar även att det blivit såhär, varan säljs av en extern handlare på CDON.COM. Vi kommer att se över vart felet skett.

Mvh
Robin
CDON.COM

Hej Robin!
Efter att ha följt denna tråd alldeles för länge utan egentlig anledning så börjar jag se ett mönster. Ni verkar ha förhållandevis mycket problem med "externa handlare" . Eftersom ni inte verkar ha någon kontroll över dem och deras agerande, kanske ni bör fundera om ert system med externa handlare är bra för er, ert varumärke samt era kunder då det verkar skapa ganska mycket irritation.

Tack för mig.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Thorulk,

Såhär skall det självfallet inte behöva vara. Skulle du kunna återkoppla med ditt ordernummer via PM så skall jag be ansvarig återkoppla till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Jag har precis inget intresse alls av att bli kontaktad av ansvarig vem nu det är av de legioner av personer jag pratat med. Hur du fick frågorna i mitt inlägg till att jag var intresserad av att diskutera vidare är rätt konstigt. Det jag ville ha va en motivering till om det här är en ovanlig grej eller om det här är det nya cdon. Den här tråden är väl inte bara till för att få fart på supporten?

Nu fick jag ett till mail där jag blir informerad om att skalet passar Mate 8 telefonen.
Detta kommer inte som en chock då jag fick skalet förra veckan och har ögon. Det som kommer till en chock är däremot att jag ser att supporten igen frågade eran leverantör om skalet passade två telefoner, vilket jag förklarade för dem är omöjligt då telefonerna är helt olika storlekar. Sen fick jag för säkerhets skull en länk till den andra telefonens skal också.

Nu var det här relativt ofarligt då det gällde ett 110kr mobilskal, men jag brukar köpa hårdvara av er och hade det här varit dyr elektronik hade livet sugit rätt hårt.

Jag håller med tidigare om att ni borde se över era underleverantörer, men beställer jag på cdon.com förväntar jag mig att de är representanter från eventuella leverantörer.

Kika upp rabta.se om du vill göra cdon en tjänst. Fixa bilderna på mate 8 skalet då det är felaktiga bilder och text på produkten vilket jag tror är relativt olagligt om ni vet om det, vilket ni borde efter det här.

Shapea upp er för f*n. Jag kommer kolla denna tråden innan jag beställer igen, det här är under min smärtgräns och det är inte som man inte kan beställa från något annat ställe på internet.

Nej, såhär ska det inte behöva vara, och jag som konsument har alternativet att inte utsätta mig eller några av mina vänner som jag rekommenderar för det heller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Litenskit:

Hej Robin!
Efter att ha följt denna tråd alldeles för länge utan egentlig anledning så börjar jag se ett mönster. Ni verkar ha förhållandevis mycket problem med "externa handlare" . Eftersom ni inte verkar ha någon kontroll över dem och deras agerande, kanske ni bör fundera om ert system med externa handlare är bra för er, ert varumärke samt era kunder då det verkar skapa ganska mycket irritation.

Tack för mig.

Hej Litenskit (Inget illa menat men det är ditt nickname),

Det är en utmaning för oss att hålla reda på alla våra handlare. Men vi är övertygade om att vi kommer kunna leverera enligt förväntan med lite tid och vilja. Vi ser ständigt över organisationen och försöker förbättra för att möta kundernas förväntningar. Det är också därför vi är tacksamma för all feedback vi får.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej HCOC,

Jag har lyft frågan till ansvarig för marknadsplatsen och vi kommer se över detta. Tack för att du tog dig tid att visa oss länkarna.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thorulk:

Jag har precis inget intresse alls av att bli kontaktad av ansvarig vem nu det är av de legioner av personer jag pratat med. Hur du fick frågorna i mitt inlägg till att jag var intresserad av att diskutera vidare är rätt konstigt. Det jag ville ha va en motivering till om det här är en ovanlig grej eller om det här är det nya cdon. Den här tråden är väl inte bara till för att få fart på supporten?

Nu fick jag ett till mail där jag blir informerad om att skalet passar Mate 8 telefonen.
Detta kommer inte som en chock då jag fick skalet förra veckan och har ögon. Det som kommer till en chock är däremot att jag ser att supporten igen frågade eran leverantör om skalet passade två telefoner, vilket jag förklarade för dem är omöjligt då telefonerna är helt olika storlekar. Sen fick jag för säkerhets skull en länk till den andra telefonens skal också.

Nu var det här relativt ofarligt då det gällde ett 110kr mobilskal, men jag brukar köpa hårdvara av er och hade det här varit dyr elektronik hade livet sugit rätt hårt.

Jag håller med tidigare om att ni borde se över era underleverantörer, men beställer jag på cdon.com förväntar jag mig att de är representanter från eventuella leverantörer.

Kika upp rabta.se om du vill göra cdon en tjänst. Fixa bilderna på mate 8 skalet då det är felaktiga bilder och text på produkten vilket jag tror är relativt olagligt om ni vet om det, vilket ni borde efter det här.

Shapea upp er för f*n. Jag kommer kolla denna tråden innan jag beställer igen, det här är under min smärtgräns och det är inte som man inte kan beställa från något annat ställe på internet.

Nej, såhär ska det inte behöva vara, och jag som konsument har alternativet att inte utsätta mig eller några av mina vänner som jag rekommenderar för det heller.

Hej Thorulk,

Tråkigt att du känner så. Det är alltid enklare för oss att se vart det går fel om vi får sätta oss in i ärendet. Men jag respekterar det du säger.
Behandlingen är inte en sådan som man förväntar sig vid ett köp och där har vi brustit. Är detta vanligt? Nej det är inte en majoritet som råkar ut för liknande typ av fall som du läser om här på facebook/sweclockers och liknande forum. Man får ha i åtanke att vi har tusentals kommunikationer med våra kunder dagligen, även nu under semestertiderna, tro det eller ej när man läser i dessa forum så har vi faktiskt en majoritet som är nöjd. Med detta i åtanke så är detta inte en ursäkt, vi tycker det är tråkigt när bollen fallen mellan stolarna även om det är en mindre procentsats av alla kontakter som sker så är alltid 1 för mycket. Det enda vi kan göra i efterhand är att be om ursäkt. Samtidigt vill jag tacka dig för att du tog dig tid att skriva till oss, det är det enda sättet som vi kan bli bättre.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Asus 1080 Strix OC - nästa leveransdatum + aktuella köplatser?

Skrivet av Mickur:

Har ni någon information om hur det ser ut med Asus 1080 Strix OC-korten? Står det helt stilla fortfarande?

@CDON.COM - jag instämmer i ovannämnde talares förfrågan. När är nästa leverans egentligen schemalagd? Dessutom - kan ni göra er besväret att skicka ut ett nytt epostmeddelande med besked om aktuella könummer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Avstängd

Har ett litet dilemma här, behöver ett USB minne som ni vill ha 99kr för men fri frakt börjar vid 100kr så jag måste köpa nått onödigt som jag inte behöver, vilken är eran billigaste vara?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Enligt prisjakt http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&o=own_... så är det en kniv för 3:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1009750
Men jag litar inte på riktigt på den infon då dom två andra butikerna tar runt 500:-för samma kniv.
Och den är "tillfälligt slut".

Så CDON har ni sålt denna kniv för 3:- till någon person alls?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com

Angående GTX 1080 / GTX 1070 leveransdatum

Tjena Sweclockare,

Vi ser att det är många som frågar om leveransdatum på GTX 1080 och GTX 1070. Som det ser ut nu så har vi inga hundra procent säkra datum för en hel del av korten då vi allt som oftast får reda på att vi har fått kort allokerade bara någon dag innan de kommer in till oss!

Ni är mer än välkomna att kontakta kundtjänst och fråga om leveransdatum på det kort ni bokat / planerar att köpa så ska vi göra vårt bästa för att så snabbt som möjligt ge er ett datum på när korten blir tillgängliga!

Ha en trevlig fredag och helg!

Mvh,
Erik
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Eftersom upplevelsen detta året varit väldigt bra så har jag testat handla mat, kattmat+sand, godis, skivor, kläder och skor, köksattiraljer, ficklampor mm. Allt har levererats både i tid och väl emballerat. Enda undantaget var en leverans via Marketplace som glömdes bort av försäljaren, men efter ett mail till supporten så skickades den omedelbart.

Fortsätter ni fungera som ni gör nu så kommer jag styra om ännu fler typer av produkter till er. Jag vet inte exakt vad som hänt internt, men förändringarna märks och är verkligen till det bättre, över hela linjen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Asus 1080 Strix OC - aktuell köplats?

Skrivet av CDON.COM:

Vi ser att det är många som frågar om leveransdatum på GTX 1080 och GTX 1070.

[...]

Ni är mer än välkomna att kontakta kundtjänst och fråga om leveransdatum på det kort ni bokat / planerar att köpa så ska vi göra vårt bästa för att så snabbt som möjligt ge er ett datum på när korten blir tillgängliga!

Tack. Jag har följt anvisningen men fick dessvärre endast ett tämligen intetsägande svar tillbaka via chattfunktionen:

Citat:

Du [11:32:41]
Hej! Jag har genom CDON:s supporttråd på Sweclockers.com:s forum uppmanats att kontakta kundtjänst gällande min förhandsvisning av grafikkortet Asus 1080 Strix OC (ordernummer X). Min korta fråga är dels vilken min aktuella köplats idag är, och dels när leveransen beräknas i förhållande till de senaste uppgifterna från era inköpare?
X [11:34:56]
Vi har tyvärr inte fått något beräknat releasedatum från leverantören än, och jag kan därför inte se aktuell köplats eller liknande.
Du [11:36:26]
Okej. Tack. Något att tillägga som du bedömer jag kan vara intresserad av att veta? (jag har ju väntat nästan två månader nu, och jag ligger ju ute med ganska mycket pengar)
X [11:37:14]
Eftersom vi ännu inte fått in varan är det ganska begränsat vad det är jag kan se. Finns inte så mycket att berätta i dagsläget, alltså.

@CDON.COM - intrycket är att kundtjänsten inte alls har tillgång till samma uppgifter som ni som bevakar Sweclockers forum; trots era uppmaningar här förefaller det ju tyvärr som man överhuvudtaget inte har några som helst detaljer om enskilda beställningar att dela med sig av.

Någon på företaget har ju dock bevisligen kontakt med inköparna, och någon har ju dessutom vetskap om vilken köplats respektive förhandsbokande kund har. Innan ni stänger för helgen värdesätter jag därför om ni åtminstone kan överväga att skicka ut ett förnyat köplatsbesked via e-post.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk

Otydlig lagerstatus

Hej,

Jag ser att datorskärmen Acer Predator XB270HUD ingår i er sommarrea: http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb270hudbmiprz-tn-...

Det framgår dock inte tydligt huruvida varan finns i lager. Det står bara "Beräknad leveranstid: ". Kan ni svara på ifall varan finns i lager och hur lång den väntade leveranstiden är?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Hej,

Jag ser att datorskärmen Acer Predator XB270HUD ingår i er sommarrea: http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb270hudbmiprz-tn-...

Det framgår dock inte tydligt huruvida varan finns i lager. Det står bara "Beräknad leveranstid: ". Kan ni svara på ifall varan finns i lager och hur lång den väntade leveranstiden är?

Tack!

Så som jag har förstått det hela så finns skärmen i deras lager. Det såg likadant ut när jag beställde min och den kom på någon dag.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk

Hej, ville bara bekräfta att varan fanns i lager. Fick den med posten idag

Permalänk

Hej! Jag beställde några datorkomponenter för runt 10 000kr, eftersom det stog 1-3 leverans tid och det faktiskt gick att beställa köpte jag de. Nu 3 dagar senare står det inte ens att de är skickade eller är på väg än. Supporten är så seg så jag skriver här istället. Det var ytterst viktigt för mitt job att jag får in alla delar så fort som möjligt. Samtidigt samma dag beställde jag från en annan sida också, de varor fick jag andra dagen.. Nu är jag lite förvirrad, om ni hade saker i lager varför inte skicka de direkt? Om jag måste vänta tills lagret fylls osv vill jag avbeställa och ha pengar tillbaka.
Mvh

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det väl konstaterat i denna tråd många,många gånger att Cdon´s leveranstid väldigt ofta inte har någon som helst förankring i den riktiga världen.
Och det även lång tid efter påpekanden och Cdon´s lovande att dom ska fixa det i denna tråd.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Kommer ni köra kampanj på Netgear Arlo inom en snar framtid?
Inet är billigast på den med 2 kameror till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av DorothyClock:

Hej! Jag beställde några datorkomponenter för runt 10 000kr, eftersom det stog 1-3 leverans tid och det faktiskt gick att beställa köpte jag de. Nu 3 dagar senare står det inte ens att de är skickade eller är på väg än. Supporten är så seg så jag skriver här istället. Det var ytterst viktigt för mitt job att jag får in alla delar så fort som möjligt. Samtidigt samma dag beställde jag från en annan sida också, de varor fick jag andra dagen.. Nu är jag lite förvirrad, om ni hade saker i lager varför inte skicka de direkt? Om jag måste vänta tills lagret fylls osv vill jag avbeställa och ha pengar tillbaka.
Mvh

Om du vill avbeställa så är det bara att logga in på ditt konto och avbeställa ordern. Gällande återbetalning så lär det nog dröja upp till 7 arbetsdagar innan du får pengarna tillbaks från dom här mupparna.
Nästa gång, köp inget från CDON.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain