CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Vlledjur,

Ordinarie pris hämtas automatiskt och baseras på leverantörernas rekommenderade pris vilket motsvarar priset utan rabatter/kampanjer eller liknande. Rabatten i sin tur beräknas på leverantörernas rekommenderade pris och inte vårt tidigare rabatterade pris på hemsidan. På enstaka produkter kan vi tidigare haft ett rabatterat pris vilket gör att rabatten sänkts ifrån ett redan rabatterat pris, men en rabatt räknas alltid utifrån ordinarie pris oavsett om produkten varit rabatterad tidigare eller inte.

Jag hoppas detta förklarar hur rabattsatserna beräknas. Återkom gärna om du har fler frågor!

Mvh
Robin
CDON.COM

Såhär skriver Svensk Handel:

Skrivet av Svensk Handel:

... Med ordinarie pris avses det pris som företaget normalt säljer produkten för. Det krävs att priset har tillämpats under en något så när lång tid. Ett ordinarie pris får aldrig vara fiktivt.

För att i marknadsföring kunna jämföra ett rea-pris med ett tidigare ordinarie pris krävs att det påstådda ordinarie priset ska ha tillämpats i en sammanhängande period om minst fyra veckor omedelbart innan den marknadsförda prissänkningen. Vissa undantag finns, ...

Skrivet av Svensk Handel:

Ett överkorsat pris, pris inom parentes eller liknande anses vara ett ordinarie pris om inte annat har angivits. För att i marknadsföringen kunna använda uttrycken cirkapris eller rekommenderat pris (rek pris) som jämförelse till ett nedsatt pris krävs dels att priset är rekommenderat av tidigare säljled och dels att det kan antas att priset faktiskt har tillämpats på marknaden i viss utsträckning. Det går alltså inte använda det som jämförelsepris om priset tillämpas på marknaden endast i oväsentlig mån.

Om de marknadsrättsliga reglerna bryts är marknadsföringen vilseledande och otillbörlig.

Källa: http://www.svenskhandel.se/aktuellt-och-opinion/nyheter/2016/...

Nu är jag ingen jurist, men av det du skriver så verkar ni iaf inte följa Svensk Handels tolkning av reglerna kring marknadsföring.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hurtigbullen:

Såhär skriver Svensk Handel:
Källa: http://www.svenskhandel.se/aktuellt-och-opinion/nyheter/2016/...

Nu är jag ingen jurist, men av det du skriver så verkar ni iaf inte följa Svensk Handels tolkning av reglerna kring marknadsföring.

Hej Hurtigbullen,

Vi har lyft det vidare och CDON kommer att se över processen som tidigare nämnt.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Hurtigbullen,

Vi har lyft det vidare och CDON kommer att se över processen som tidigare nämnt.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Kommer detta överseende att resultera i någon förändring denna gång?
För detta har påpekats och Cdon har sagt att ni ska titta på det/åtgärda/ändra åtskilliga gånger i denna tråd men någon skillnad har ej märkts!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Kommer detta överseende att resultera i någon förändring denna gång?
För detta har påpekats och Cdon har sagt att ni ska titta på det/åtgärda/ändra åtskilliga gånger i denna tråd men någon skillnad har ej märkts!

Hej,

Vår förhoppning är att det skall leda till en bättre process och en ökad kundnöjdhet. Tiden får utvisa vilket resultat vi får till följd utav överseendet.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Hurtigbullen,

Vi har lyft det vidare och CDON kommer att se över processen som tidigare nämnt.

Tack!

Mvh
Robin
CDON.COM

Robin, precis som nån skrev så har detta varit uppe i tråden tidigare, men ni fortsätter på samma sätt. Här är ett exempel från er nuvarande sommar-rea (som du kanske kan lyfta uppåt och korrigera omgående):

På er sommarrea, se http://cdon.se/sommarrea/dator/laptops/, listar ni följande laptop:
http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-g9-791-548j-i5-630...

Ni anger pris till 12.890:-, ordinarie pris till 16.190:- samt att det är 20% rabatt.

I verkligheten ser er prishistorik ut såhär (källa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3432793):
2016-06-14 -100:- 12 890:-
2016-04-08 -500:- 12 990:-
2016-04-01 -279:- 13 490:-
2016-03-23 -221:- 13 769:-
2016-03-18 -1000:- 13 990:-
2016-03-14 +1000:- 14 990:-
2016-03-11 -1000:- 13 990:-
2016-03-07 +1000:- 14 990:-
2016-03-04 -1000:- 13 990:-
2016-02-29 -1200:- 14 990:-
2016-02-05 +200:- 16 190:-
2016-01-21 -200:- 15 990:-
2015-12-08 Nytt pris 16 190:-

Mao har ni haft priset 12.990:- i mer än två månader fram tills "rean" startade och enligt de regler som gäller så är just 12.990:- ert ordinarie pris. Även om priset 12.990:- skulle gällt kortare tid än 4 veckor så kan ni inte påstå att ordinarie priset skulle vara 16.190:- eftersom ni själva inte tillämpat det annat än under en kort tid för ca 6 månader sen. Ni har inte heller angivit att prisjämförelsen gäller nånting annat än ert ordinarie pris.

Slutsatsen blir att rabatten är 100:-, eller 0,07%, vilket knappast uppfyller kravet på "väsentlig rabatt" som ställs för att få kalla det rea.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Det vanliga myglet med priser tar aldrig slut.
Men irriterande är det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Redovisa köplats för förhandsbokning av Asus 1080 Strix-kort?

@CDON.COM: - gällande turerna runt Asus 1080 Strix-kort finns på Sweclockers en forumtråd som både avhandlar de olika tillverkarnas tillverkningstempo och de svenska återförsäljarnas leveransmöjligheter. I tråden fastställs att ett flertal svenska återförsäljare - bland annat @Webhallen, @Komplett och @Inet - klart och tydligt anger vilket könummer enskilda kunder som frågar har. CDON, däremot, vägrar uppge könummer.

Från konsumentperspektiv har jag svårt att förstå företagets ovilja att vara sina kunder till lags. Av nedanstående inlägg framgår tydligt att CDON har en förbokningskö, och att det i kön råder en viss turordning. Såvida ordersystemet inte körs på ett magnetbandsbaserat stordatorsystem från 1960-talet har jag själv svårt att förstå var problemet egentligen ligger.

Skrivet av CDON.COM:

Vi har några hundra bokningar på dessa kort och i torsdags fick vi in tre stycken bara för att sätta det i perspektiv. Vad som händer i vårt system då är att den kollar köordningen på beställningarna och skickar ut enligt turordningen. Då visar systemet att ordern "behandlas" för dig som kund, vilket den gjorde eftersom systemet kollade din plats i kön för att se om varan kunde skickas ut, vilket den inte kunde.

Jag tror jag talar för många av de kunder som förbokat Asus 1080 Strix kort att det är önskvärt att CDON tar bladet från munnen i den här frågan - vad exakt krävs för att den enskilda kunden skall få besked om vilken plats i turordningen han eller hon har?

Med tanke på att vi ligger ute med med ansenliga 7 490 SEK var (det pris som CDON inledningsvis sålde korten för, innan en sänkning plötsligt skedde) tycker jag det är rimligt att företaget ger sina kunder samma bemötande som sina konkurrenter. Tar inte CDON sina kunders fullt legitima frågeställningar på det allvar de förtjänar har jag svårt att se varför kunderna skall betrakta CDON med motsvarande grad av allvar.

Återigen - vad krävs för att CDON skall kunna meddela sina kunder sina respektive köplatser? Om CDON av praktiska skäl inte utan vidare åtgärder kan redovisa köplatserna - vilka åtgärder avser företaget vidta för att lösa problemet? När väntas i sådana fall problemet vara löst?

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hurtigbullen:

Robin, precis som nån skrev så har detta varit uppe i tråden tidigare, men ni fortsätter på samma sätt. Här är ett exempel från er nuvarande sommar-rea (som du kanske kan lyfta uppåt och korrigera omgående):

På er sommarrea, se http://cdon.se/sommarrea/dator/laptops/, listar ni följande laptop:
http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-g9-791-548j-i5-630...

Ni anger pris till 12.890:-, ordinarie pris till 16.190:- samt att det är 20% rabatt.

I verkligheten ser er prishistorik ut såhär (källa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3432793):
2016-06-14 -100:- 12 890:-
2016-04-08 -500:- 12 990:-
2016-04-01 -279:- 13 490:-
2016-03-23 -221:- 13 769:-
2016-03-18 -1000:- 13 990:-
2016-03-14 +1000:- 14 990:-
2016-03-11 -1000:- 13 990:-
2016-03-07 +1000:- 14 990:-
2016-03-04 -1000:- 13 990:-
2016-02-29 -1200:- 14 990:-
2016-02-05 +200:- 16 190:-
2016-01-21 -200:- 15 990:-
2015-12-08 Nytt pris 16 190:-

Mao har ni haft priset 12.990:- i mer än två månader fram tills "rean" startade och enligt de regler som gäller så är just 12.990:- ert ordinarie pris. Även om priset 12.990:- skulle gällt kortare tid än 4 veckor så kan ni inte påstå att ordinarie priset skulle vara 16.190:- eftersom ni själva inte tillämpat det annat än under en kort tid för ca 6 månader sen. Ni har inte heller angivit att prisjämförelsen gäller nånting annat än ert ordinarie pris.

Slutsatsen blir att rabatten är 100:-, eller 0,07%, vilket knappast uppfyller kravet på "väsentlig rabatt" som ställs för att få kalla det rea.

Hej Hurtigbullen,

Rom byggdes inte på en dag och CDON har cirka 12 miljoner olika artiklar att uppdatera och hålla koll på. Därav kan det som du säker förstår ta ett litet tag att få till en förändring på alla artiklar och kampanjer/priser. Det är också därav vi är extremt tacksamma för att våra kunders feedback, som tack för din insats har vi skickat en liten present via PM. Just den laptopen är vi ju också billigast på enligt prisjakt, vissa konkurrenter har ju även redovisat ett reapris med samma ordinariepris som vi på just den laptopen så det är ju ett förekommande misstag även bland andra företag.
Vi kommer under dagen redigera de alternativ du har redovisat så att det stämmer överens och återigen tack för att du hjälper oss att förbättras!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av First Ninja:

@CDON.COM: - gällande turerna runt Asus 1080 Strix-kort finns på Sweclockers en forumtråd som både avhandlar de olika tillverkarnas tillverkningstempo och de svenska återförsäljarnas leveransmöjligheter. I tråden fastställs att ett flertal svenska återförsäljare - bland annat @Webhallen, @Komplett och @Inet - klart och tydligt anger vilket könummer enskilda kunder som frågar har. CDON, däremot, vägrar uppge könummer.

Från konsumentperspektiv har jag svårt att förstå företagets ovilja att vara sina kunder till lags. Av nedanstående inlägg framgår tydligt att CDON har en förbokningskö, och att det i kön råder en viss turordning. Såvida ordersystemet inte körs på ett magnetbandsbaserat stordatorsystem från 1960-talet har jag själv svårt att förstå var problemet egentligen ligger.

Jag tror jag talar för många av de kunder som förbokat Asus 1080 Strix kort att det är önskvärt att CDON tar bladet från munnen i den här frågan - vad exakt krävs för att den enskilda kunden skall få besked om vilken plats i turordningen han eller hon har?

Med tanke på att vi ligger ute med med ansenliga 7 490 SEK var (det pris som CDON inledningsvis sålde korten för, innan en sänkning plötsligt skedde) tycker jag det är rimligt att företaget ger sina kunder samma bemötande som sina konkurrenter. Tar inte CDON sina kunders fullt legitima frågeställningar på det allvar de förtjänar har jag svårt att se varför kunderna skall betrakta CDON med motsvarande grad av allvar.

Återigen - vad krävs för att CDON skall kunna meddela sina kunder sina respektive köplatser? Om CDON av praktiska skäl inte utan vidare åtgärder kan redovisa köplatserna - vilka åtgärder avser företaget vidta för att lösa problemet? När väntas i sådana fall problemet vara löst?

Hej First Ninja,

Vilket fantastiskt bra förslag! Vi kommer under dagen att skicka ut kö-positionen till alla som bokat kortet. Vi återkopplar med en liten present via PM till dig som tack för att du tagit dig tid att lämna din feedback.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej First Ninja,

Vilket fantastiskt bra förslag! Vi kommer under dagen att skicka ut kö-positionen till alla som bokat kortet. Vi återkopplar med en liten present via PM till dig som tack för att du tagit dig tid att lämna din feedback.

Mvh
Robin
CDON.COM

Imponerande att ni tar till er av kritik samt anpassar eran verksamhet efter kundens behov.
Tummen upp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej First Ninja,

Vilket fantastiskt bra förslag! Vi kommer under dagen att skicka ut kö-positionen till alla som bokat kortet. Vi återkopplar med en liten present via PM till dig som tack för att du tagit dig tid att lämna din feedback.

Mvh
Robin
CDON.COM

Kul att ni har en effektivare kundtjänst på Sweclockers än på er hemsida. Jag har frågat om köplats kanske 4 gånger de senaste två veckorna och har blivit ignorerad varje gång. Har bara fått något svar om att kortet inte har något releasedatum ännu och att de skulle höra av sig när de vet mer (spoiler: de har inte hört av sig).

Aja, bra att ni har skickat ut informationen nu.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej First Ninja,

Vilket fantastiskt bra förslag! Vi kommer under dagen att skicka ut kö-positionen till alla som bokat kortet. Vi återkopplar med en liten present via PM till dig som tack för att du tagit dig tid att lämna din feedback.

Mvh
Robin
CDON.COM

Robin - jag lyfter på hatten. Jag var absolut inte ute efter några slags belöningar alls, framförallt inte efter mitt tämligen syrliga inlägg. Att CDON inte bara tar emot kritiken, utan också hanterar den på ett konstruktivt vis tycker jag är talande för hur jag missbedömt företagets ambitionsnivå. Jag kan inte annat än att lyfta på hatten för bemötandet, den snabba återkopplingen och sättet CDON under dagen via e-post informerat samtliga förbokande kunder om vilken köplats de har. Hela handhavandet är ett skolboksexempel på god kundomvårdnad, flexibilitet och välvilja!

Framför gärna budskapet till övriga medarbetare! Återigen - tack så mycket!

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Fick hem min Acer xb27hu igår och den fungerar ej. Om jag beställer en ny idag, kommer den även skickas idag då?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gustenrocks:

@CDON.COM:

Fick hem min Acer xb27hu igår och den fungerar ej. Om jag beställer en ny idag, kommer den även skickas idag då?

Hej,

Om det är denna menar http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb271hubmiprz-p354..., så finns varan på lager. Läggs beställningen innan kl 14 idag kan varan skickas idag.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Enligt prisjakt kostar Acer x34A 11 990 kr hos er. Men på er hemsida kostar den fortfarande 12 990 kr. Är det prisjakt som har gjort fel?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Saliciouscrumbs:

Enligt prisjakt kostar Acer x34A 11 990 kr hos er. Men på er hemsida kostar den fortfarande 12 990 kr. Är det prisjakt som har gjort fel?

Hej,

Priset på 12 990 stämmer. Körningen mot Prisjakt görs endast några gånger om dagen, så det är inte alltid priserna stämmer överens.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gustenrocks:

Tja,

Tänkte bara säga att ditt paket finns att hämta ut nu. Hoppas du har mycket nöje med din skärm i helgen.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON.COM: Hämtade ut den tidigare och den fungerar så långt att den startar iaf, inte hunnit mer än så. Kundtjänst har dock inte hört av sig ännu angående min retur men det kanske kommer nästa vecka då.

Permalänk

Någon ny info om tillgänglighet av Asus GTX 1080 strix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Hurtigbullen,

Rom byggdes inte på en dag och CDON har cirka 12 miljoner olika artiklar att uppdatera och hålla koll på. Därav kan det som du säker förstår ta ett litet tag att få till en förändring på alla artiklar och kampanjer/priser. Det är också därav vi är extremt tacksamma för att våra kunders feedback, som tack för din insats har vi skickat en liten present via PM. Just den laptopen är vi ju också billigast på enligt prisjakt, vissa konkurrenter har ju även redovisat ett reapris med samma ordinariepris som vi på just den laptopen så det är ju ett förekommande misstag även bland andra företag.
Vi kommer under dagen redigera de alternativ du har redovisat så att det stämmer överens och återigen tack för att du hjälper oss att förbättras!

Mvh
Robin
CDON.COM

Hej Robin,

Tack för rabattkoden. Jag ska klura lite på om jag kan hitta på något skoj med den.

Precis som du säger så kan ju fel smyga sig in och det kan ta tid att fixa saker, men jag tycker nog ni kan granska era kampanjer lite bättre. Jag satt precis och spanade på en ny laptop att ersätta min nuvarande med och sprang på denna hos er:

Asus G752VT-GC037T
Just nu prissänkt till 15.990:-, rabatt 11%, "ordinarie" pris 17.990:-
Dessutom med rabattkod, hela 4000:- i rabatt från "ordinarie" pris, dvs 13.990:-

Källor:
http://cdon.se/hemelektronik/asus-g752vt-gc037t-17-3-i7-6700h...
http://cdon.se/hemelektronik/asus_gamingkamp_v21/

Vad det gäller "ordinarie" priset på 17.990:- så har ni aldrig tillämpat det, iaf inte efter vad som syns i prisstatistiken. Prishistoriken på prisjakt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3359374) ser ut som följer:

CDON
2016-06-28 +1000:- 15 990:-
2016-06-27 +1000:- 14 990:-
2016-06-23 Nytt pris 13 990:-

Mao, någon 11% rabatt är det inte tal om, priset ni tar just nu är 1000:- mer än vad den kostade hos er för en vecka sen och 2000:- mer än vad den kostade för två veckor sen, så i realiteten är rabatten i bästa fall ingen rabatt alls och i sämsta fall en prishöjning med ca 14%, beroende lite på hur man ska se på saken.

Om vi sen kollar på rabattkoden som ser ut att ge ett kanonpris så sänker den egentligen bara priset till vad datorn kostade hos er för två veckor sen. Fast visst, priset med rabattkoden är riktigt bra. Hade jag däremot missat kampanjen och köpt datorn utan rabattkod så hade jag nog känt mig jäkligt lurad.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Någon ny info om tillgänglighet av Asus GTX 1080 strix?

Vi kommer få in ett gäng på fredag enligt leverantör.

Vänligen,
Linus Wendel

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi kommer få in ett gäng på fredag enligt leverantör.

Vänligen,
Linus Wendel

Har "gänget" något antal?

(hint: det ser inte seriöst ut från en så stor aktör som CDON att ange lagerantal i "gäng")

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hurtigbullen:

Hej Robin,

Tack för rabattkoden. Jag ska klura lite på om jag kan hitta på något skoj med den.

Precis som du säger så kan ju fel smyga sig in och det kan ta tid att fixa saker, men jag tycker nog ni kan granska era kampanjer lite bättre. Jag satt precis och spanade på en ny laptop att ersätta min nuvarande med och sprang på denna hos er:

Asus G752VT-GC037T
Just nu prissänkt till 15.990:-, rabatt 11%, "ordinarie" pris 17.990:-
Dessutom med rabattkod, hela 4000:- i rabatt från "ordinarie" pris, dvs 13.990:-

Källor:
http://cdon.se/hemelektronik/asus-g752vt-gc037t-17-3-i7-6700h...
http://cdon.se/hemelektronik/asus_gamingkamp_v21/

Vad det gäller "ordinarie" priset på 17.990:- så har ni aldrig tillämpat det, iaf inte efter vad som syns i prisstatistiken. Prishistoriken på prisjakt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3359374) ser ut som följer:

CDON
2016-06-28 +1000:- 15 990:-
2016-06-27 +1000:- 14 990:-
2016-06-23 Nytt pris 13 990:-

Mao, någon 11% rabatt är det inte tal om, priset ni tar just nu är 1000:- mer än vad den kostade hos er för en vecka sen och 2000:- mer än vad den kostade för två veckor sen, så i realiteten är rabatten i bästa fall ingen rabatt alls och i sämsta fall en prishöjning med ca 14%, beroende lite på hur man ska se på saken.

Om vi sen kollar på rabattkoden som ser ut att ge ett kanonpris så sänker den egentligen bara priset till vad datorn kostade hos er för två veckor sen. Fast visst, priset med rabattkoden är riktigt bra. Hade jag däremot missat kampanjen och köpt datorn utan rabattkod så hade jag nog känt mig jäkligt lurad.

Tjena,

Kul att du brinner för vår prissättning och fortsätter lyfta exempel för att förbättra vår butik. Just denna produkten är intressant eftersom den visar att man inte kan lita blint på prisjämförelsesidor i alla lägen. Vi är fullt medvetna om att det råder transparens på marknaden gällande prissättning. Men om du tittar på denna produkten på Prisjakt ser det ut som att vi fick in varan/den indexerades 2016-06-23 till 13 990 kr. Jag kan tyvärr inte svara på varför den inte indexerats förrän då eftersom vi haft varan i lager sedan 2016-01-18. Så priset 17 990 kr har tillämpats tidigare. Du kan även klicka in på våra kollegor i branschen och se vad de listar som ordinariepris. Priset 13 990 kr var dessutom ett kampanjpris vi hade över midsommarhelgen som endast gällde tors-söndag och då gällde inte 4000 kr rabattkoden.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Har "gänget" något antal?

(hint: det ser inte seriöst ut från en så stor aktör som CDON att ange lagerantal i "gäng")

Hej,

Nej, tyvärr då inte leverantör har angett ett exakt antal. Jag vill som tidigare i tråden poängtera att detta är en väldigt unik situation som är allt annat än tillfredsställande både för oss som återförsäljare och er som kunder. Den enda informationen jag fått är att vår leverantör ska få in en skeppning 6/7 och det som blir tilldelat oss kommer komma in på lager 7/7. Hur mycket det blir i exakta antal kommer jag veta först 6/7, men det råder fortfarande brist på korten så skulle bli förvånad om det blev mycket mer än en handfull. Hoppas det besvarar din fråga.

Vänligen,
Linus Wendel

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Nej, tyvärr då inte leverantör har angett ett exakt antal. Jag vill som tidigare i tråden poängtera att detta är en väldigt unik situation som är allt annat än tillfredsställande både för oss som återförsäljare och er som kunder. Den enda informationen jag fått är att vår leverantör ska få in en skeppning 6/7 och det som blir tilldelat oss kommer komma in på lager 7/7. Hur mycket det blir i exakta antal kommer jag veta först 6/7, men det råder fortfarande brist på korten så skulle bli förvånad om det blev mycket mer än en handfull. Hoppas det besvarar din fråga.

Vänligen,
Linus Wendel

Nej, det gör det tyvärr inte.

"Ett gäng" som slang betyder i min vokabulär ett större antal, iaf inte bara några stycken som ni skrivit om tidigare. En handfull är knappast "ett gäng", även om vi gränsar över i semantik. Jag tror att ni gör er själva en otjänst om ni lovar mer än ni kan hålla med tanke på tidigare händelser.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Nej, det gör det tyvärr inte.

"Ett gäng" som slang betyder i min vokabulär ett större antal, iaf inte bara några stycken som ni skrivit om tidigare. En handfull är knappast "ett gäng", även om vi gränsar över i semantik. Jag tror att ni gör er själva en otjänst om ni lovar mer än ni kan hålla med tanke på tidigare händelser.

Detta gäller inte bara CDON. Det är samma problem för alla återförsäljare..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Nej, det gör det tyvärr inte.

"Ett gäng" som slang betyder i min vokabulär ett större antal, iaf inte bara några stycken som ni skrivit om tidigare. En handfull är knappast "ett gäng", även om vi gränsar över i semantik. Jag tror att ni gör er själva en otjänst om ni lovar mer än ni kan hålla med tanke på tidigare händelser.

Nu går du lite väl långt. "Ett gäng" är inte ett bestämt antal eller ett större antal utan bara ett annat sätt att säga "några stycken".

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Nej, tyvärr då inte leverantör har angett ett exakt antal. Jag vill som tidigare i tråden poängtera att detta är en väldigt unik situation som är allt annat än tillfredsställande både för oss som återförsäljare och er som kunder. Den enda informationen jag fått är att vår leverantör ska få in en skeppning 6/7 och det som blir tilldelat oss kommer komma in på lager 7/7. Hur mycket det blir i exakta antal kommer jag veta först 6/7, men det råder fortfarande brist på korten så skulle bli förvånad om det blev mycket mer än en handfull. Hoppas det besvarar din fråga.

Vänligen,
Linus Wendel

Tack för dina svar. Irriterande situation men det är inte mycket man kan göra verkar det som. Får nog köpa ett annat kort.

Permalänk
Medlem

Hej köpte för över en månad sen en Predator XB270HUDbmiprz. Skärmen hade backlightbleed och jag prövade RMA detta, och fick godkänd DOA.

Eftersom jag bor i finland och skärmen skulle till malmö så vet jag att det kan ta en stund. Men nu har det gått 3.5 veckor sedan jag förde den till posten, samt kunde spåra att för 3 veckor sen kom den till åland. Sedan gick den till cdons retursortering samma dag, efter detta har jag inte kunnat spåra paketet.

Har hört av mig med cdons personal, men dom beklagar och säger att jag skall vänta.
Men hur länge måste jag "ännu" vänta fören nånting börja hända?
Som konsument har jag för mig att jag har rätt att häva köpet ifall reparationen inte går inom skälig tid, vilket börjar locka. För börjar bli frustrerad på väntandet.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2