vissa spel avslutas när jag spelar

Permalänk
Medlem

vissa spel avslutas när jag spelar

jag har AMD Radeon R9 380 sapphire nitro och jag kan spela CS:GO utan problem. jag köpte rust nyss och när jag kom in på en server så var jag inne i ca 1 minut sen så fick jag en svart skärm och en windows pop-up elr vad det nu heter det stog något att ''amd grafik hade slutat att fungera och återställts'' sen så stängdes rust ner och skärmen slocknade det var som att datorn inte var på lampan på skärmen blinkade det blir så när skärmen är på fast inte inkopplad eller att datorn inte var på. jag restartade datorn och jag kollade om det fanns nya drivrutiner och jag hittade inget. min bror höll på med datorn och han laddade ner AMD Gaming Evolved för att kolla drivrutinerna men jag hade dom senaste drivrutinerna installerade men när jag spelade rust igen så var jag inne i ca 15 minuter innan samma sak hände igen
det har aldrig hänt när jag CS:GO eller nått annat spel bara på rust och unturned

Permalänk
Medlem

Hur beter sig kortet om du belastar det hårt? Ex furmark eller sånt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: hur menar du. när jag spelade GTA 5 i stort sett allting på max men jag stängde av V-sync och annat skit så var det på 60-70 fps utan några problem. men när jag spelade rust/unturned så kommer det där medelandet

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: jag fick 7280 poäng på 3dmark demo firestrike eller vad det heter

Permalänk
Medlem

Ne det var mer om kylaren satt dåligt så kortet överhettade i vissa spel men missade att du skrev "aldrig hänt när jag CS:GO eller nått annat spel bara på rust och unturned" på slutet.
Rust har jag kunnat spela utan problem på mina AMD kort , en AMD llano ett R9 290 och nu R9 fury så spelet fungerar ju med AMD i alla fall ska se om det är installerat så jag kan testa nu med senaste drivrutinerna.

Edit det verkar fungera för mig, jag körde dock spelet i windowed.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: jag sänkte grafiken ifrån beatiful till good och nu har jag spelat cirka 2 timmar utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snek:

@jOnÄTÄn: jag sänkte grafiken ifrån beatiful till good och nu har jag spelat cirka 2 timmar utan problem

Är det 2GB eller 4GB varianten du har? Kan ju vara så att just de spelen är byggda så de kraschar om minnet tar slut på kortet. Men bra att det verkar löst sig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det 2GB eller 4GB varianten du har? Kan ju vara så att just de spelen är byggda så de kraschar om minnet tar slut på kortet. Men bra att det verkar löst sig

Jag har 4 GB

Skickades från m.sweclockers.com