Vilken serie (ej film) kan du rekommendera oss andra att se?

Permalänk
Medlem

Inspector Morse

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Friday night lights
Fargo

Permalänk

Förvånad ingen nämnt den än men Person of Interest, gillade den från avsnitt ett men framför allt sista säsongerna är nog bland det bästa jag sett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Jag höll tillbaka att se GoT för att jag inte trodde det var något för mig. Men sen för nån månad sen satte jag igång. 55 avsnitt på 2 veckor. Ja, jag ÄLSKAR serien och nu måste jag vänta tilla April tills nästa säsong kommer.
Så det är GoT (Game of Thrones) som jag kan rekommendera först.
Sen :
Person of Interest (http://www.imdb.com/title/tt1839578/)
Fringe (http://www.imdb.com/title/tt1119644/)

Person of interest tror jag många här skulle uppskatta om man letar efter en bra serie som är lite "teknik" inriktad och lite realistisk där nästan allt de säger är korrekt. I många andra tv serier när de ska göra något dator-relaterat så blir det bara löjligt.

Som för några avsnitt sedan så skulle de bygga en "super dator" för att inte spoila. Då använde de en massa ps3 konsoler och skapade ett cluster, trodde aldrig att man kunde göra så men tydligen går det att koppla ihop flera ps3 konsoler till en enda, rätt häftigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sopranos
Fargo
Walking Dead
Dead Set
Fear the Walking Dead
Game of Thrones
Ripper Street

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

True Detective är den bästa serien någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Som för några avsnitt sedan så skulle de bygga en "super dator" för att inte spoila. Då använde de en massa ps3 konsoller och skapade ett cluster, trodde aldrig att man kunde göra så men tydligen går det att koppla ihop flera ps3 konsoller till en enda, rätt häftigt.
Skickades från m.sweclockers.com

Verkligheten överträffar nog serien här:
https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3_cluster
1760 PS3'or
http://phys.org/news/2010-12-air-playstation-3s-supercomputer...

Permalänk
Medlem

Californication!

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk

Dark Angel
Doctor Who
12 Monkeys

Permalänk

Narcos är riktigt bra, förvånad att ingen nämt den ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Johan falk filmerna är riktigt bra

Nä, dom är orealistiskt skräp som utger sig för vara baserat på fakta.
Undvik!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Ja just det, Sopranos, GoT så klart! Men missa inte Banshee! Handlar om en kille som låtsas vara sheriff. Har aldrig sett någon få så mycket stryk och ändå kan stå på benen. Måste ses!

Permalänk
Entusiast

Pistvakt, säsong 1-2.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Lilyhammer

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Skrivet av Kalas_konrad:

Dark Angel
Doctor Who
12 Monkeys

Kanonserie!

Säsong 1 var hästlängder bättre än säsong 2.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk

Lexx! KanandensTyskt samarbete.
Lite buskisvarning ibland men underhållande Sci/Fi Serie

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk

The Expanse

Vet inte om någon har sagt den här men den är rätt okej Syfy serier, The Expanse.

http://www.imdb.com/video/imdb/vi905753113?ref_=tt_pv_vi_aiv_...

Visa signatur

Det är bättre att brinna intensivt i stället för att vittra bort

Permalänk
Medlem

Firefly är som sagt med riktigt bra. Mycket märkligt att den bara fick en säsong.

Permalänk
Medlem

Rome är bra. Har kollat igenom den serien flera gånger. Fast inte lika många gånger som Seinfeld. Och på tal om Seinfeld, Curb your enthusiasm är fantastiskt rolig.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att de bästa jag har sett är,
Vikings
The walking dead
Fear the walking dead
Prison Break
Suits
Sons of anarchy.

Game of thrones, följt serien sedan början och blir bara tröttare och tröttare på denna serie.. Enligt mig!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk

Mina favoriter är
Trailer park boys
The Flash
Doctor who
Arrow fram (Fram till andra halvan av s03)
Game of thrones
Supernatural
Breaking bad
Mr robot
Gotham

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

Skenet bedrar, den går på Sjuan.
Så jäkla bra när allt går åt helvete för Hyacinth.

\Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Stargate SG-1 är är min favorit. Stargate Atlantis är också sevärd om SG-1 föll en i smaken.
Universe, not so much.

Andra favvisar är Alla Star Trek serier där The Next Generation är vinnaren med Deep Space Nine som nära tvåa.

X-Files är jag väldans svag för med.

Nu är alla dessa rätt så gamla serier, så om jag ska nämna någon nyare så är The Walking Dead högst på min lista just nu. Älskar zombies, så TWD passar mig som handsken.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av wogworgr:

Stargate SG-1 är är min favorit. Stargate Atlantis är också sevärd om SG-1 föll en i smaken.
Universe, not so much.

Andra favvisar är Alla Star Trek serier där The Next Generation är vinnaren med Deep Space Nine som nära tvåa.

X-Files är jag väldans svag för med.

Nu är alla dessa rätt så gamla serier, så om jag ska nämna någon nyare så är The Walking Dead högst på min lista just nu. Älskar zombies, så TWD passar mig som handsken.

Någon med ungefär samma smak som mig
Antar att du redan kollat på Babylon 5, Farscape och Battlestar Galactica? De lär ju falla i smaken annars med tanke på de serier du listar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda imdb för att hitta nya TV-serier. De har samma typ av listor och sökfunktioner för serier som för filmer.

http://www.imdb.com/chart/toptv?sort=us,desc&mode=simple&page...
Lång lista, och merparten av de faller mig inte i smaken, men att kolla trailers på de så går det ganska snabbt att hitta något som ser sevärt ut. Bara söka på youtube efter seriens namn och "trailer" så hittar man trailers för i princip allt.

Ett par exempel på vad jag tyckte om från någorlunda nya serier:
Mörka:
Fargo
Hannibal

Brottsdokumentärer:
Making a Murderer
The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst

Vetenskap:
Cosmos: A Spacetime Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Någon med ungefär samma smak som mig
Antar att du redan kollat på Babylon 5, Farscape och Battlestar Galactica? De lär ju falla i smaken annars med tanke på de serier du listar.

Farscape påbörjade jag för några år sedan och hann in till tredje säsongen men jag föll av nånstans på vägen och det glömdes bort att glo vidare.
B5 och BG har jag faktiskt inte tittat på än. Hmm Finns de på något som netflix eller liknande?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av wogworgr:

Farscape påbörjade jag för några år sedan och hann in till tredje säsongen men jag föll av nånstans på vägen och det glömdes bort att glo vidare.
B5 och BG har jag faktiskt inte tittat på än. Hmm Finns de på något som netflix eller liknande?

Tror de är svårhittade på svenska streamingtjänster tyvärr.
Detta paket är dock värt varenda krona. (399kr) http://cdon.se/film/battlestar_galactica_-_the_complete_serie...
Kan ju dock förstå om man inte vill köpa en serie man aldrig sett något av

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Såg avsnitt 1 på animal kingdom us precis.
Känns hyfsat iaf.
Gillar huvudkaraktären.

Permalänk
Medlem

Kanske en lite mer "vuxen" serie man jag föll pladask för Madam Secretary. Lite West Wing-känsla men med mer hands on-drama.

Permalänk
Medlem

Banshee är helt klart en "hidden gem", grymt bra serie, tappar lite mot slutet men fortfarande sjukt bra.

Visa signatur

...