Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur ofta man gå till ett å samma Pokestop?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Är det någon som vet hur ofta man gå till ett å samma Pokestop?

Typ var 3-5e minut

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Roligt när man väl är i stan, annars är det helt dött både vad gäller Pokéstops, gym och vilda Pokémon. Antar att det fylls på lite allteftersom amerikanerna klagar.

Alla Pokéstops är portaler från spelet Ingress, så det lär inte dyka upp några nya Pokéstops om inte någon som spelar Ingress registrerar och får godkänd en ny portal i din närhet.

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på pokestops och pokegym?
jag är bara lvl2 och fattar inte riktigt vad det går ut på
har hittat 3st. pokemon och kanske spelat i 15 minuter

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av keyser:

Alla Pokéstops är portaler från spelet Ingress, så det lär inte dyka upp några nya Pokéstops om inte någon som spelar Ingress registrerar och får godkänd en ny portal i din närhet.

Fast ingress är mer eller mindre nedlagt. De har även sedan länge tillbaka stoppat nya ansökningar om portaler.

PokemonGo är oändligt mycket mer populärt än vad ingress någonsin varit.
De måste göra spelet mer underhållande även utanför städerna!

Nu har de även via sin supportsida öppnat upp requests för PokeStops och Gym, möjligtheten att göra requests i alla fall, de tar ännu inte emot några.

Permalänk
Medlem

Hittade en del bilder som bra illustrerar var man hittar vissa pokemons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Fast ingress är mer eller mindre nedlagt. De har även sedan länge tillbaka stoppat nya ansökningar om portaler.

De kör fortfarande events och publicerar ny media, märkligt beteende för något som är nedlagt...
Men jag ser att de stoppat ansökningarna för nya portaler.

Permalänk
Medlem

@wRRM Hur trorvärdigt är det där egentligen? Vad jag vet cirkulerar det mycket rykten om huruvida sådana saker stämmer eller inte. Det vore ytterst märkligt att begränsa vissa pokémon till exempelvis industrilandskap eller sjukhus. Jag kan tänka mig vatten, skog eller liknande grundläggande miljömässiga faktorer spelar roll... men inte mer än så.

Det är inte heller bra om sådant här sprids på falska grunder då det kan leda till att det blir massa mer onödigt folk som springer runt exempelvis sjukhus bara för att de tror de ska få en speciell pokémon.

Sedan har även det där med att vissa pokémon kommer fram nattetid visat sig vara falskt. Dock kan de dyka upp specifika tider, vilka då kan vara på kvällen eller natten. Men något samband med en viss sort mestadels på natten i alla regioner finns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@wRRM Hur trorvärdigt är det där egentligen? Vad jag vet cirkulerar det mycket rykten om huruvida sådana saker stämmer eller inte. Det vore ytterst märkligt att begränsa vissa pokémon till exempelvis industrilandskap eller sjukhus. Jag kan tänka mig vatten, skog eller liknande grundläggande miljömässiga faktorer spelar roll... men inte mer än så.

Det är inte heller bra om sådant här sprids på falska grunder då det kan leda till att det blir massa mer onödigt folk som springer runt exempelvis sjukhus bara för att de tror de ska få en speciell pokémon.

Sedan har även det där med att vissa pokémon kommer fram nattetid visat sig vara falskt. Dock kan de dyka upp specifika tider, vilka då kan vara på kvällen eller natten. Men något samband med en viss sort mestadels på natten i alla regioner finns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tog en 3 timmars promenad igår och kan säga att många av bilderna stämmer iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Personligen börjar jag tappa suget lite, fungerar typ bara bra hemma inom min WiFi-zon. Utanför är det extremt osäkert vart man hamnar. Min närmaste pokestop gick inte att komma åt, trots att jag stog utanför den då den i spelet var förflyttad så pass långt åt sidan att jag inte kunde nå den.

Jag har på något vis fått ett Pokemon-ägg som jag försöker kläcka. Lägger mobilen upp och ner i fickan med batterisparläget på men då skärmen fortfarande måste vara på så har den lite allt möjligt för sig i fickan. Skulle nog behöva ett fodral så blir att skaffa ett snarast (tänkt skaffa ändå, har klarat mig i ett halvår utan att repa skärmen men lär väl inte fungera hur länge som helst). Inte hittat mer än en rattata och en sån där orange mask (vilka jag inte vill slösa pokeballs på) så var en rätt meningslös jakttur. Promenaden var desto skönare och trevligare och anledningen till att jag nu ens gick ut.

Så fort min semester är slut så lär det bli ett nytt försök om mitt intresse hunnit försvinna helt. Bör finnas betydligt mer Pokestops och gym på orten jag arbetar på vilket bör göra det lite enklare.

Tycker det fortfarande är rätt kul men GPS-problemen och alla krav spelet ställer på hur mobilen används gör det lite väl drygt att hålla på. Får hoppas en ny uppdatering kommer snart och gärna stabila servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag tog en 3 timmars promenad igår och kan säga att många av bilderna stämmer iallafall.

Och jag har fångat många pokemons "utanför" deras områden enligt bilden också. Så det är svårt att säga innan man har nog stort underlag för att göra någon som helst statistik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag tog en 3 timmars promenad igår och kan säga att många av bilderna stämmer iallafall.

Att bilderna stämmer, betyder det att du fick en viss typ av pokémon flera gånger inom samma radie/typ av ställe du var på? så att du därmed kan utesluta slumpen och "tur"...

Jag har en stark känsla av att den går på gräs, berg och vatten, om möjligt kanske även typ vägar. Så mycket mer borde inte spelet kunna hitta. För jag antar spawnpoints har blivit ditlagda med hjälp utav google map och vad den ser. Det känns inte riktigt som att den skulle vara så finkänslig som industriområde och sjukhus... utan då snarare "stor byggnad" och "bostadskomplex" som man enkelt ser....

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@wRRM Hur trorvärdigt är det där egentligen? Vad jag vet cirkulerar det mycket rykten om huruvida sådana saker stämmer eller inte. Det vore ytterst märkligt att begränsa vissa pokémon till exempelvis industrilandskap eller sjukhus. Jag kan tänka mig vatten, skog eller liknande grundläggande miljömässiga faktorer spelar roll... men inte mer än så.

Det är inte heller bra om sådant här sprids på falska grunder då det kan leda till att det blir massa mer onödigt folk som springer runt exempelvis sjukhus bara för att de tror de ska få en speciell pokémon.

Sedan har även det där med att vissa pokémon kommer fram nattetid visat sig vara falskt. Dock kan de dyka upp specifika tider, vilka då kan vara på kvällen eller natten. Men något samband med en viss sort mestadels på natten i alla regioner finns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av wRRM:

Jag tog en 3 timmars promenad igår och kan säga att många av bilderna stämmer iallafall.

Tror det är ökade chans att hitta dessa Pokémon på de platserna. Inte att de är låsta till att bara spawna där.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Örebro stämmer ganska bra.... fåglar (Pidgeys och Spearows) , råttor (rattatas) och psykfall (Drowzee) är verkligen överallt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Att bilderna stämmer, betyder det att du fick en viss typ av pokémon flera gånger inom samma radie/typ av ställe du var på? så att du därmed kan utesluta slumpen och "tur"...

Jag har en stark känsla av att den går på gräs, berg och vatten, om möjligt kanske även typ vägar. Så mycket mer borde inte spelet kunna hitta. För jag antar spawnpoints har blivit ditlagda med hjälp utav google map och vad den ser. Det känns inte riktigt som att den skulle vara så finkänslig som industriområde och sjukhus... utan då snarare "stor byggnad" och "bostadskomplex" som man enkelt ser....

Industriområden är ju utmärkta på exempelvis Hitta.se's kartor och sjukhus är väl med på de flesta kartor. Så omöjligt lär det inte va men det är ju områden där man inte bör springa allt för mycket i onödan tycker jag, så hoppas att det är falskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Typ var 3-5e minut

Haha oj då. Trodde vi pratade dagar eller iaf ett dygn 😂

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett så mycket ungdomar ute i parker som inte dricker öl i hela mitt liv.
(Spelar inte #pokemongo)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Ljudexpert

Jag har spelat i fyra dagar och inte hittat en enda Pokémon... Börjar tro det är fel på mitt spel. Bor iofs på landet (Ekerö utanför Stockholm) men jag har flera Pokéstops och gym runt mig och jag har även besökt Drottningholm (2ggr, en på dagen och en på kvällen) och där fanns det massor av Pokéstops och tre gym men 0 Pokémons. Gick runt i flera timmar (rastade hundarna samtidigt). Befinner mig uppenbarligen i ett Pokémonfritt samhälle haha. Men! Jag har träffat får, svanungar, spännande halvnakna skulpturer och hittat jefligt många pokébollar! Har även hunnit med att kläcka två 5-kilometersägg efter att jag upptäckte den funktionen.
Någon mer som varit med om att de bara fått sin starter-Pokémon och sedan inte hittat en enda till trots massor av Pokéstops och gym?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Örebro stämmer ganska bra.... fåglar (Pidgeys och Spearows) , råttor (rattatas) och psykfall (Drowzee) är verkligen överallt

Det är samma som jag hittat på alla ställen jag letat Pokémon. Har varit i och runt stan i hamnen i Nyköping. Och fyra timmar i Linköping i parker och stadskärnan
Har enligt pokedex hittat 56 olika (några har lagts till genom evolves) men iaf 80% är de samma du skrev (allra flesta drowsee)

Visa signatur

Desktop: R7 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Fick en Electabuzz Dessa har jag inte sett många av.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@elinablom: Låter onekligen skumt, ser du några pokemon i rutan nere till höger "nearby pokemon"? Utanför samhällen har jag sett att det är ganska glest med pokemons, men på drottningholm borde det ju inte vara några problem iaf.

Men testa att starta om appen helt i task manager, det löser en del andra problem.

Permalänk
Avstängd

Blir lite lack på att man inte har ett poke mart nära och min kompis sitter på ca 100 gånger fler pokebollar än mig............................... för han bor nära 2 stycken

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

@elinablom: Var också på Drottningholm för en vecka sen, hittade inte någon Pokémon där, gick väl runt i 2 timmar. Dock så är det enda gymmet jag hållit över ett dygn placerat i mitten av parken ^^

Det verkar som att spawnrate:n är som störst i städer, ute på landet kan det ibland vara helt dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Roligt när man väl är i stan, annars är det helt dött både vad gäller Pokéstops, gym och vilda Pokémon. Antar att det fylls på lite allteftersom amerikanerna klagar.

Jag bor inte inne i stan så att säga, utan i en förort till Stockholm, o här finns det både PokéStops, gym o pokémon

Skrivet av elinablom:

Jag har spelat i fyra dagar och inte hittat en enda Pokémon... Börjar tro det är fel på mitt spel. Bor iofs på landet (Ekerö utanför Stockholm) men jag har flera Pokéstops och gym runt mig och jag har även besökt Drottningholm (2ggr, en på dagen och en på kvällen) och där fanns det massor av Pokéstops och tre gym men 0 Pokémons. Gick runt i flera timmar (rastade hundarna samtidigt). Befinner mig uppenbarligen i ett Pokémonfritt samhälle haha. Men! Jag har träffat får, svanungar, spännande halvnakna skulpturer och hittat jefligt många pokébollar! Har även hunnit med att kläcka två 5-kilometersägg efter att jag upptäckte den funktionen.
Någon mer som varit med om att de bara fått sin starter-Pokémon och sedan inte hittat en enda till trots massor av Pokéstops och gym?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter väldigt märkligt, bara igår hittade jag minst 10-15 pokémons

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Ljudexpert

Ja visst verkar det skumt. Det finns ju säkert minst 10 Pokéstops på Drottningholm precis vid slottet och två gym bredvid varandra. Ändå är Nearby helt blank och jag hittar inget annat än levande djur IRL. Kul det med iofs men en enda liten Pokémon kunde man ju ha fått hitta.
Jag slösade en incense nu och då fick jag upp en ungefär var femte minut. Så de är ju inte osynliga. Men sedan tog det slut igen.

Ska testa installera om hela appen.

Skrivet av Chibariku:

@elinablom: Låter onekligen skumt, ser du några pokemon i rutan nere till höger "nearby pokemon"? Utanför samhällen har jag sett att det är ganska glest med pokemons, men på drottningholm borde det ju inte vara några problem iaf.

Men testa att starta om appen helt i task manager, det löser en del andra problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Fångade en pokemon från sängen, var den första som alla får och nu har jag tagit bort spelet från telefonen. Kändes rätt menlöst då det suger batteri som, jag vet inte vad.
Blev ingen hajp för mig iallafall även om man ser många på stan som går runt med näsan i mobilen än mer nu än tidigare. Kommer bli livsfarligt i trafiken detta.

Kan det vara därför vi sett så många bilolyckor den senaste veckan eller beror det bara på sommartrafiken.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Ljudexpert

Då är det kanske så helt enkelt att Pokémonsen inte hittat ut på Ekerö och Drottningholm :P. Ska fånga någon "ungdom" i centrum och fråga när jag åker och handlar i em.

Skrivet av RageW:

@elinablom: Var också på Drottningholm för en vecka sen, hittade inte någon Pokémon där, gick väl runt i 2 timmar. Dock så är det enda gymmet jag hållit över ett dygn placerat i mitten av parken ^^

Det verkar som att spawnrate:n är som störst i städer, ute på landet kan det ibland vara helt dött.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av elinablom:

Då är det kanske så helt enkelt att Pokémonsen inte hittat ut på Ekerö och Drottningholm :P. Ska fånga någon "ungdom" i centrum och fråga när jag åker och handlar i em.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske har du samma fel som jag på spelet och det är att "Nearby" alltid är tom. Även om jag står på en Pokémon så är Nearby tom.

Ekerö är ju inte så pyttelitet heller typ 25000 invånare i kommunen eller nåt.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Var ute fem och en halv timme igår mellan 21-2.30, gick då från Aspudden förbi Trekanten upp till Liljeholmen och sen vidare till Årsta. I Årsta finns det en liten park med 3 stycken pokestops nära varandra som folk lägger ut lures på hela tiden så där samlas en massa folk. Har nu en hel del pokemons och godis så tänkte använda ett lucky egg senare idag och evolva ca. 40 pokemon

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Ljudexpert

Men borde den inte synas på kartan då i alla fall? Så som de gjorde när jag körde en incense?

Nä sant, bor många här. Tänker att det kanske är så att det blivit något fel hos Niantic som gör att inga Pokémons spawnar här. Å andra sidan är befolkningen utspridd på en väldigt stor yta, inte särskilt tätbebyggt. Men när en bekant hittar mängder i Norsjö känns det ju lite skumt att det inte skulle finnas några här.

Skrivet av Milky Way:

Kanske har du samma fel som jag på spelet och det är att "Nearby" alltid är tom. Även om jag står på en Pokémon så är Nearby tom.

Ekerö är ju inte så pyttelitet heller typ 25000 invånare i kommunen eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com