Permalänk

Köpråd Gaming laptop 14-17k

Tja!

Har haft en Asus gaming laptop ett bra tag nu som jag köpte för ca 13k. Den har funkat utmärkt men börjar bli lite sliten. Det sitter ett GTX770m i den. Men nu är det dags att byta!

Den får alltså kosta mellan 14-17 tusen. ljud från fläktar osv bryr jag mig inte om
Är väldigt taggad på Battlefield 1.. kommer jag kunna spela det på en laptop runt det priset?

Om ni kan länka några ni tror kan vara "prisvärda" eller om ni vet att det ska komma nya laptops nu i framtiden som det kan va värt att vänta på

Mvh Mårten!

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat på att GTX 1000 serien kommer i mobila varianter.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Jag hade väntat på att GTX 1000 serien kommer i mobila varianter.

Är det nån som vet ungefär när de kommer? Skulle gärna vilja ha datorn innan december..

Permalänk
Medlem

http://pc-konsulten.se/ har en countdown till något som jag antar är 10-serien.

Permalänk
Medlem

råder dig verkligen också att vänta till GTX 10xx serien
med de prestandaförbättringar vi sett på desktopsidan lär GTX 1060 (m?) dra jämnt med GTX 980m minst, och om priserna på de nya datorerna är uppåt väggarna lär du oavsett kunna komma undan billigare om du köper en dator med GTX 9xxm när GTX 10xx kommit ut

kan du inte vänta så är GTX 980m absolut ett starkt och bra grafikkort som kommer stå sig fint i 1080p även framöver,

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverballs:

Är det nån som vet ungefär när de kommer? Skulle gärna vilja ha datorn innan december..

Skrivet av langvisaren:

http://pc-konsulten.se/ har en countdown till något som jag antar är 10-serien.

Kan mycket väl stämma
http://www.pcgamer.com/leaked-specs-show-gtx-1070-mobile-wiel...

"We should know more next week as it's rumored Nvidia will formally launch Pascal in mobile form at Gamescom 2016, which is scheduled for August 16."

Har iaf länge ryktas om Q3.

Permalänk

Nice, de är ju riktigt snart ju! sjävklart väntar jag då. Ska bli spännande att se vad de kommer med

Tack för informationen!

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Jag hade väntat på att GTX 1000 serien kommer i mobila varianter.

Skrivet av langvisaren:

http://pc-konsulten.se/ har en countdown till något som jag antar är 10-serien.

Skrivet av htbtoma:

råder dig verkligen också att vänta till GTX 10xx serien
med de prestandaförbättringar vi sett på desktopsidan lär GTX 1060 (m?) dra jämnt med GTX 980m minst, och om priserna på de nya datorerna är uppåt väggarna lär du oavsett kunna komma undan billigare om du köper en dator med GTX 9xxm när GTX 10xx kommit ut

kan du inte vänta så är GTX 980m absolut ett starkt och bra grafikkort som kommer stå sig fint i 1080p även framöver,

Skrivet av Chibariku:

Kan mycket väl stämma
http://www.pcgamer.com/leaked-specs-show-gtx-1070-mobile-wiel...

"We should know more next week as it's rumored Nvidia will formally launch Pascal in mobile form at Gamescom 2016, which is scheduled for August 16."

Har iaf länge ryktas om Q3.

Nu börjar det hända grejer!
Självklart är priserna höga nu för att det är nytt. Men tror jag måste kolla på 17-25 tusen kr nu istället.

Jag har ju en Asus ROG nu. Jag älskar den och har aldrig haft några problem med den.
Men frågan är ju alltid om man ska köra Asus eller MSI.. och va tror ni om ni tex kollar på komplett.se nu och tänker att jag vill spela Battlefield 1 på iaf high settings.
GTX 1080 är ju bara glömma men finns många GTX 1070 med "ok" pris.

Permalänk
Medlem

@Silverballs:

tror alla konfigurationer med GTX 1070 och i7 kommer att klara BF1 galant på ultra till och med
MSI eller ASUS ROG har jag ingen åsikt om, för mig skulle bästa skärmen och bästa kylningen avgöra
för egen del skulle även alla burkar utan 120hz+ skärm gå bort direkt

men satan vilka priser.. långt över vad jag trodde att det skulle landa på.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

@Silverballs:

tror alla konfigurationer med GTX 1070 och i7 kommer att klara BF1 galant på ultra till och med
MSI eller ASUS ROG har jag ingen åsikt om, för mig skulle bästa skärmen och bästa kylningen avgöra
för egen del skulle även alla burkar utan 120hz+ skärm gå bort direkt

men satan vilka priser.. långt över vad jag trodde att det skulle landa på.

Aa att ta betalt är de riktigt duktiga på.. men nu är det ju bara några timmar sen de kom.
Vi får se hur det ändras nu närmsta veckorna med priser och nya modeller osv

Permalänk

@Silverballs: Hittade de här nu,

Asus ROG
och
MSI

Vad tycker ni?

Permalänk
Mattecoach

Kolla in pc-konsulten.se

Testade olika konfigurationer, samtliga med 512 GB snabb SSD (NVMe).

17,3"-skärm, 1070, 6700: 24 030 kr

IVY Gaming Laptop 173 P Config Ändra tillval
Skärm:
17,3", FHD 1920x1080p, IPS ( +0:- )
CPU:
Intel® Core™ i7-6700 ( +2230:- ) + 2 230 kr
Grafikkort:
NVIDIA GeForce GTX 1070M 8GB GDDR5 ( 2920:- ) + 2 920 kr
G-Sync:
Stöd för intern och extern G-Sync ( +0:- )
RAM:
32GB Kingston, DDR4, 2133MHz, CL15 (4x8GB)( 1650:- ) + 1 650 kr
Lagring m2.SATA (slot 1):
512GB Samsung SM951 PCIe NVMe (2000MB/sR|1550MB/sW)( 2870:- ) + 2 870 kr
Lagring m2.SATA (slot 2):
Ingen vald ( 0:- )
Lagring 2.5 SATA (slot 1):
Ingen vald ( +0:- )
Lagring 2.5 SATA (slot 2):
Ingen vald ( +0:- )
Wi-Fi:
Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 Plus Bluetooth ( +80:- ) + 80 kr
Tangentbord:
Svenska ( +0:- )
Garanti:
18 månader ( +0:- )
Operativsystem:
Windows 10 Home ( +1090:- ) + 1 090 kr

Dold text

15,6"-skärm (4K!), 1070, 6700HQ: 23 390 kr

IVY Gaming Laptop 152 P Config Ändra tillval
Skärm:
15,6", 4K 3840x2160p, IPS ( 2490:- ) + 2 490 kr
CPU:
Intel® Core™ i7-6700HQ ( +0:- )
Grafikkort:
NVIDIA GTX 1070 8GB GDDR5 ( 2920:- ) + 2 920 kr
G-Sync:
Stöd för intern och extern G-Sync ( +0:- )
RAM:
32GB Kingston, DDR4, 2133MHz, CL15 (4x8GB)( 1650:- ) + 1 650 kr
Lagring m2.SATA (slot 1):
512GB Samsung SM951 PCIe NVMe (2000MB/sR|1550MB/sW)( 2870:- ) + 2 870 kr
Lagring 2.5 SATA (slot 1):
Ingen vald ( +0:- )
Wi-Fi:
Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 Plus Bluetooth ( +80:- ) + 80 kr
Tangentbord:
Svenska ( +0:- )
Garanti:
18 månader ( +0:- )
Operativsystem:
Windows 10 Home ( +1090:- ) + 1 090 kr

Dold text

17,3"-skärm, 1080, 6700: 28 410 kr

IVY Extreme Laptop 174 P Config Ändra tillval
Skärm:
17,3", FHD 1920x1080p, IPS ( 0:- )
CPU:
Intel® Core™ i7-6700 ( +2230:- ) + 2 230 kr
Grafikkort:
NVIDIA GTX 1080 8GB GDDR5X ( +0:- )
G-Sync:
Stöd för intern och extern G-Sync ( +0:- )
RAM:
32GB Kingston, DDR4, 2133MHz, CL15 (4x8GB)( 1650:- ) + 1 650 kr
Lagring m2.SATA (slot 1):
512GB Samsung SM951 PCIe NVMe (2000MB/sR|1550MB/sW)( 2870:- ) + 2 870 kr
Lagring m2.SATA (slot 2):
Ingen vald ( 0:- )
Lagring 2.5 SATA (slot 1):
Ingen vald ( +0:- )
Lagring 2.5 SATA (slot 2):
Ingen vald ( +0:- )
Wi-Fi:
Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 Plus Bluetooth ( +80:- ) + 80 kr
Tangentbord:
Svenska ( +0:- )
Garanti:
18 månader ( +0:- )
Operativsystem:
Windows 10 Home ( +1090:- ) + 1 090 kr

Dold text
Permalänk
Medlem

GTX 10-serien

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Medlem

Va, ingen som påtalat hur mkt billigare/bättre en stationär dator är än trots att OP tydligt säger sig vilja ha en laptop??

Permalänk
Medlem

@improwise:

TS vet ju om det så finns ingen mening med att dra upp det. Vissa värderar mobiliteten högre än pris/prestanda av olika skäl och det spelar ingen roll hur mycket billigare en stationär burk är då när den är betydligt mycket otympligare att flytta runt. Tex folk som jobbar på annan ort än man bor på och veckopendlar har ju inte mycket glädje av en stationär dator hemma i sovrummet när man sitter på hotellet 25 mil bort.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Jag köpte den bärbara från MSI med GTX 1070, den kommer idag i brevlådan så bli kul å se hur den presterar, men jag ha haft många MSI datorer tidigare och alltid varit nöjd. Det negativa är väl att den bärbara från MSI kostar ~24.000 men är ju behändigt att kunna flytta runt fanskapet hur man än vill. Eller ta med den på jobbet när man "jobbar". Så jag kan ju berätta sen hur den presterar och om jag kan rekommendera en sådan mackapär.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Skrivet av hunkaboy86:

Jag köpte den bärbara från MSI med GTX 1070, den kommer idag i brevlådan så bli kul å se hur den presterar, men jag ha haft många MSI datorer tidigare och alltid varit nöjd. Det negativa är väl att den bärbara från MSI kostar ~24.000 men är ju behändigt att kunna flytta runt fanskapet hur man än vill. Eller ta med den på jobbet när man "jobbar". Så jag kan ju berätta sen hur den presterar och om jag kan rekommendera en sådan mackapär.

Skulle va trevligt om du skrev sen, om hur datorn är osv

Permalänk
Medlem

Blev de en 120hz variant? 👌

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Skrivet av Silverballs:

Skulle va trevligt om du skrev sen, om hur datorn är osv

Nu har jag hunnit testa datorn lite och jag är hel nöjd. Testade bf4 på Shanghai 64 players och den ligger på +100 fps, allt annat är bra som skärmen så jag har inget att klaga på. Batteritid ca 3h bf4 spelande innan va tvungen att ladda.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Får ju för fan mer fps med den här bärbara än med min stationära jag hade förut med GTX 980 ti och en i7 6700k Riktigt bra prestanda i dom nya bärbara , jag ska älska med den ikväll

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86:

Rekommenderar dig att spela med strömkabeln i. Batteriet är inte fläskigt nog för att kunna driva datorn till fullo. Den throttlar GPU och CPU ganska hyfsat för att gå runt. Förutsatt att det inte sitter något superbatteri i den förstås

Så, mer FPS med sladd i!

Edit: Men, uppenbarligen är ju 1070:t så fräsigt att det glider runt i BF4 maxat ändå utan problem, även throttlat! Energi-Effektivitet-deluxe!
Vilket medför att gaminglaptops helt plötsligt faktiskt blivit portabla på riktigt i vissa fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Får ju för fan mer fps med den här bärbara än med min stationära jag hade förut med GTX 980 ti och en i7 6700k Riktigt bra prestanda i dom nya bärbara , jag ska älska med den ikväll

Väsnas den mycket? Är sugen på en...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@improwise:

TS vet ju om det så finns ingen mening med att dra upp det. Vissa värderar mobiliteten högre än pris/prestanda av olika skäl och det spelar ingen roll hur mycket billigare en stationär burk är då när den är betydligt mycket otympligare att flytta runt. Tex folk som jobbar på annan ort än man bor på och veckopendlar har ju inte mycket glädje av en stationär dator hemma i sovrummet när man sitter på hotellet 25 mil bort.

Trodde ironin i mitt inlägg var tydlig men uppenbarligen inte nog tydlig

Permalänk
Skrivet av Vaneriuz:

@hunkaboy86:

Rekommenderar dig att spela med strömkabeln i. Batteriet är inte fläskigt nog för att kunna driva datorn till fullo. Den throttlar GPU och CPU ganska hyfsat för att gå runt. Förutsatt att det inte sitter något superbatteri i den förstås

Så, mer FPS med sladd i!

Edit: Men, uppenbarligen är ju 1070:t så fräsigt att det glider runt i BF4 maxat ändå utan problem, även throttlat! Energi-Effektivitet-deluxe!
Vilket medför att gaminglaptops helt plötsligt faktiskt blivit portabla på riktigt i vissa fall!

Aa jag märkte att man fick mer fps med sladden i så jag kommer köra med den i

Skrivet av Nemomen:

Väsnas den mycket? Är sugen på en...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej den är faktiskt väldigt tyst

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Permalänk

Aa den är det

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@hunkaboy86:
Funderar på den du köpte eller den här...
https://www.komplett.se/product/891274/datorer/datorer-barbar...

Vad tror du? Är det någon annan som har en åsikt om det?

Permalänk
Skrivet av Nemomen:

@hunkaboy86:
Funderar på den du köpte eller den här...
https://www.komplett.se/product/891274/datorer/datorer-barbar...

Vad tror du? Är det någon annan som har en åsikt om det?

Dom har typ samma hårdvara så de som avgör är väl om du gillar asus utseende mer än msi. Går ju även att konfiguera själv på pc-konsulten.se så får du samma prestanda billigare

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Dom har typ samma hårdvara så de som avgör är väl om du gillar asus utseende mer än msi. Går ju även att konfiguera själv på pc-konsulten.se så får du samma prestanda billigare

Den här dök upp på Webbhallen. Vad tros om den? Under 20k.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/249501-w...

Skickades från m.sweclockers.com