Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Stackaren, min katt Ture, har utvecklat överjävlig öronskabb samt infektion - och ska på fredag till kliniken igen för behandling. Som tur det skaffade jag försäkring i tid så den kostnaden (2000 - 2500) blir mindre. Men veterinären hjälper mig med alla papper 🙂

När veterinären skulle kolla öronen litegran så skrek Ture som om det var slagsmål och sparkade bort mina händer och öronistrumentet med en spark som en jävla Ninja!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Måste köpa ny tändkasett till bilen. Den kostar ungefär hälften av vad jag har i inkomst just nu -,-

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en kaffekvarn från UK som skickades med UPS och givetvis så krånglar de,jag hade fått sms att de hade varit på dörren men jag var inte hemma utan skulle ringa dem och de har ju inte meddelat att de skull komma,tänkte jag ringer inte det skräpföretaget de får lösa det själva och sen efter ett tag så hittar man en lapp i brevlådan att paketet kan hämtas på nån flygplats men det är försent paketet skickas i i retur,så jädra onödigt,lämna in det till schenker servicepoint eller liknande istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

FUCKING JÄVLA SUGRÖV-GEKÅS har tagit fram TOMTAR! Fucking jultomtar! I AUGUSTI! Nu går fantamej skam på torra land!

Må Cthulhus flerdimensionella vrede drabba dem helt jävla omgående.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

FUCKING JÄVLA SUGRÖV-GEKÅS har tagit fram TOMTAR! Fucking jultomtar! I AUGUSTI! Nu går fantamej skam på torra land!

Må Cthulhus flerdimensionella vrede drabba dem helt jävla omgående.

En normal människa håller sig borta fån gekås😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Lego Master

@Stefflo:
Ja, det är inte jag som är där. Fick mess av en polare som också är av åsikten "ingen jul före Lucia", men som råkar befinna sig på det satans stället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

FUCKING JÄVLA SUGRÖV-GEKÅS har tagit fram TOMTAR! Fucking jultomtar! I AUGUSTI! Nu går fantamej skam på torra land!

Må Cthulhus flerdimensionella vrede drabba dem helt jävla omgående.

kan ju vara nån som vill skapa rubriker i pressen = billig reklam av ens företagsnamn då det når tiotusentals tittare & är helt gratis..

ganska idiotiskt sälja russin i augusti som man ska ha till jul?

skulle jag köpa en tomte så ska den vara beväpnad och medlem i Trädgårdstomtarnas Befrielsefront
http://www.gekas.se/entry/till-hemmet-tid-foer-tomtar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Lego Master

@Grönahunden:
Verkar vara de själva som lagt upp det på Instagram:
https://www.instagram.com/p/BJcXbFbj_ib/?taken-by=gekasullare...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

instagram, twitter, FB är alla "gratis" kanaler där man inte behöver köpa annonsplats för att synas (om man inte vill ha en reklam banner förstås)
sen dröjer det väl inte länge föränn nån nyhetssajt fångar upp denna nyhet som Clickbait så hittar några till gekås..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Är sur på SL. Betalar jag för något så förväntar jag mig att det fungerar. Förseningar till höger och vänster jämt.

Undrar vad min arbetsgivare skulle säga om jag dök upp 5-10 minuter sent hela tiden?

Vet inte riktigt. Känner mig bara skitarg på hela SL just nu. Jävla u-lands organisation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Är sur på SL. Betalar jag för något så förväntar jag mig att det fungerar. Förseningar till höger och vänster jämt.

Undrar vad min arbetsgivare skulle säga om jag dök upp 5-10 minuter sent hela tiden?

Vet inte riktigt. Känner mig bara skitarg på hela SL just nu. Jävla u-lands organisation.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Kört bil de senaste 5 åren. Skiter fullkomligt i trängselskatt och bilköer. Mår betydligt bättre idag. Slippa bli stressad av förseningar och uteblivna tåg är guld värt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Är sur på SL. Betalar jag för något så förväntar jag mig att det fungerar. Förseningar till höger och vänster jämt.

Undrar vad min arbetsgivare skulle säga om jag dök upp 5-10 minuter sent hela tiden?

Vet inte riktigt. Känner mig bara skitarg på hela SL just nu. Jävla u-lands organisation.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker de har bättrat på sig de senaste åren, men jag använder dock bara en ganska begränsad del av kollektivtrafiken.
Men jag är lite orolig för att SL ska göra att jag kommer sent till skolan ibland, min nya skola är stenhård när det gäller att komma i tid (= kommer man sent kommer man inte in på lektionen), och vill inte behöva ta en massa marginal..

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd

Ja. Går i bil tankar @griid.

Så jävla trött på det här. Nu är det inga stora förseningar det handlar om för det mesta men dom slösar ju bort min fritid. I stort sett varje dag. Varför i helvete ska jag stå där och svettas röven av mig helt i onödan när jag betalar för att få åka bussjävel.

Skulle inte kosta mig så mycket med bil egentligen i och med att jag jobbar och bor i samma kommun.

Jag har alltid lite marginal @Laccy. Är punktlig av mig och SL går ju inte att lita på alls.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

För fan den bästa tråden i hela forumet. Skit intressant att läsa igenom andras tankar och liv.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

Sista semesterveckan nu. För första gången sen jag började jobba (augusti 2008) har jag riktig ångest för att börja jobba igen, och därför har jag väl lite av en arbetslivskris kanske man skulle kunna kalla det.

Jag jobbar som mjukvaruutvecklare på ett företag i Stockholm. Jag började som frontendutvecklare i februari 2015, jobbade med det i nästan ett år, men kände inte att det passade mig. Jag jobbar gärna lite över hela stacken, och jag kände att det var alldeles för mycket fokus på frontend. Jag lärde mig inte så mycket nytt helt enkelt, och det lilla jag lärde mig var gammal teknik.

Så, jag bytte till iOS-utvecklare inom samma företag i mitten av december 2015. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av vare sig iOS eller Swift att tala om, så det har varit väldigt mycket att lära sig vilket jag tycker är stimulerade och roligt. Därav kände jag att det blev lite av en nytändning för mig. Ett par månader gick jag till jobbet med ett skönt sug i magen att bygga coola grejer i Swift.

Ett par månader senare annonserades det dock att den enda andra iOS-utvecklaren hade sagt upp sig, och han slutade 1 juli i år. Under våren och sommaren har jag varit inblandad i rekrytering av nya utvecklare till teamet, både för anställning och konsulter. Det har varit väldigt svårt, och det har tagit mycket tid. Vi gjorde en felsatsning på en konsult som inte visade sig leva upp till våra förväntningar, avslutade hans uppdrag, och hittade till slut en ny kille som visade sig vara väldigt duktig (otroligt skönt!). Initialt tog jag på mig mycket skuld för att det inte fungerande med den första konsulten, men jag har väl insett att det inte är så lätt att hitta någon kompetent om man inte själv riktigt kan området. Plus att det är okej att göra misstag så länge man lär sig från dem.

Vi har även anställt en ny kille som börjar i augusti/september, och ytterligare en till börjar kring årsskiftet. Den som börjar nu i augusti hoppas jag är en någorlunda erfaren iOS-utvecklare (inga varningsklockor har ringt under intervjuerna), och den som börjar kring årsskiftet är en erfaren utvecklare men helt novis inom iOS-sfären, precis som jag var när jag började som iOS-utvecklare.

På något konstigt vis har jag också lyckats bli scrum master i vårat team. Den andra iOS-utvecklaren, han som sa upp sig, var scrum master tidigare. När jag började i teamet frågade han ganska tidigt om jag ville vara det, och jag svarade ungefär "nja, men jag kan ta på mig några uppgifter". Sen dess har det rullat på och nu är jag hips vips scrum master. Inget jag är jättesugen på att vara men på något konstigt vis lyckades jag bli det. Jag får se när jag lyckas avsäga mig den rollen, om jag inte växer in i den. Vi får se.

Det jobbiga med det här är dock inte de nya människorna. Eller jo, men inte människorna i sig, utan att jag med så kort erfarenhet är den som förväntas lära upp alla nya som börjar. Jag har inget problem med att lära upp nytt folk, men när jag inte riktigt kan skiten jag lär ut tycker jag det är jobbigt. Utöver det, eftersom att jag på något magiskt vis också lyckats bli scrum master, så förväntas jag driva och utveckla utvecklingsprocessen och teamet, vilket inte alltid kommer sig så naturligt för mig. Allt detta medan teamet samtidigt förväntas bygga nya, snygga, stabila saker i appen (vi utvecklar alltså en iOS-app) och arbeta av ackumulerad teknisk skuld. Det känns helt enkelt för mycket ibland.

Men inget enskilt av det jag skrev här ovan är egentligen problemet, utan på senare tid har jag börjat känna någon slags allmän ångest inför jobbet. Jag älskar (rimliga) utmaningar, och jag älskar att koda (dvs själva problemlösningen), men just nu känns allt bara trögt och som att jag ständigt håller på med saker som för mig är prio 2. Jag får ofta ingen arbetsro och sitter ibland och stirrar in i skärmen ett tag innan jag börjar med något, bara för att kort senare bli avbruten på nytt.

Sen tycker jag att utvecklingsmijön för en iOS-utvecklare är under all kritik. Xcode kraschar dagligen, Swift tar lång tid att kompilera, simulatorn måste startas om, Xcode måste startas om, det finns inte tangentbordsgenvägar för vanliga uppgifter i Xcode, det finns ingen vettig dependencyhantering för iOS-projekt (vi kör CocoaPods, men det känns som ett stort jävla hack), Xcode Server klappar ihop när den känner för det, det finns ingen vettig lösning för backuper av bottar, man kan inte schedulera bottar till endast vardagar, etc etc.

Så jag vet inte. Kontentan är väl kanske att jag är skitless på allt sekundärt som har med mitt jobb att göra. Jag älskar själva kärnan av jobbet, att tillsammans med andra duktiga människor ta fram snygga lösningar på komplexa problem, men alltför ofta kommer allt onödigt fluff ivägen.

Om jag ska försöka vara lite positiv med mitt jobb så kommer det några punkter här:

* Många trevliga människor
* Jag får jobba på en Mac
* Förhoppningsvis behöver jag inte lägga lika mycket tid och energi på rekrytering av nytt folk under hösten
* Väldigt trevligt att arbeta med Swift, trots dess tillkortakommanden
* Väldigt engagerade kunder och medarbetare, för det mesta är detta mycket bra
* Vi har på mitt initiativ bytt från subversion till Git
* Vi har börjat köra CI och publicerar dagligen ett nattligt bygge för våra intressenter att ta del av
* Plus, det är en otroligt het arbetsmarknad för utvecklare i Stockholm, så om jag skulle lessna totalt på min nuvarande arbetsgivare behöver jag inte oroa mig för efterfrågan på mitt arbete

Men ja, summa summarum så är jag väl inte superpepp på att gå tillbaka till jobbet på måndag.

Permalänk
Medlem

Sista veckan innan studierna börjar igen. Vad händer? Jo jag blir smittad av en av gästerna som vi hade hemma hos oss på middag, sitter med feber och ont i halsen nu, yay...
Till råga på allt elände så lyckas en onlinebutik som jag köpt en tenniströja hos, och skickat tillbaka pga att den var defekt när jag fick den, skicka samma tröja i stället för en likadan tröja till mig. Hur efterbliven får man vara egentligen?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wishie:

Sista semesterveckan nu. För första gången sen jag började jobba (augusti 2008) har jag riktig ångest för att börja jobba igen, och därför har jag väl lite av en arbetslivskris kanske man skulle kunna kalla det.

Jag jobbar som mjukvaruutvecklare på ett företag i Stockholm. Jag började som frontendutvecklare i februari 2015, jobbade med det i nästan ett år, men kände inte att det passade mig. Jag jobbar gärna lite över hela stacken, och jag kände att det var alldeles för mycket fokus på frontend. Jag lärde mig inte så mycket nytt helt enkelt, och det lilla jag lärde mig var gammal teknik.

Så, jag bytte till iOS-utvecklare inom samma företag i mitten av december 2015. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av vare sig iOS eller Swift att tala om, så det har varit väldigt mycket att lära sig vilket jag tycker är stimulerade och roligt. Därav kände jag att det blev lite av en nytändning för mig. Ett par månader gick jag till jobbet med ett skönt sug i magen att bygga coola grejer i Swift.

Ett par månader senare annonserades det dock att den enda andra iOS-utvecklaren hade sagt upp sig, och han slutade 1 juli i år. Under våren och sommaren har jag varit inblandad i rekrytering av nya utvecklare till teamet, både för anställning och konsulter. Det har varit väldigt svårt, och det har tagit mycket tid. Vi gjorde en felsatsning på en konsult som inte visade sig leva upp till våra förväntningar, avslutade hans uppdrag, och hittade till slut en ny kille som visade sig vara väldigt duktig (otroligt skönt!). Initialt tog jag på mig mycket skuld för att det inte fungerande med den första konsulten, men jag har väl insett att det inte är så lätt att hitta någon kompetent om man inte själv riktigt kan området. Plus att det är okej att göra misstag så länge man lär sig från dem.

Vi har även anställt en ny kille som börjar i augusti/september, och ytterligare en till börjar kring årsskiftet. Den som börjar nu i augusti hoppas jag är en någorlunda erfaren iOS-utvecklare (inga varningsklockor har ringt under intervjuerna), och den som börjar kring årsskiftet är en erfaren utvecklare men helt novis inom iOS-sfären, precis som jag var när jag började som iOS-utvecklare.

På något konstigt vis har jag också lyckats bli scrum master i vårat team. Den andra iOS-utvecklaren, han som sa upp sig, var scrum master tidigare. När jag började i teamet frågade han ganska tidigt om jag ville vara det, och jag svarade ungefär "nja, men jag kan ta på mig några uppgifter". Sen dess har det rullat på och nu är jag hips vips scrum master. Inget jag är jättesugen på att vara men på något konstigt vis lyckades jag bli det. Jag får se när jag lyckas avsäga mig den rollen, om jag inte växer in i den. Vi får se.

Det jobbiga med det här är dock inte de nya människorna. Eller jo, men inte människorna i sig, utan att jag med så kort erfarenhet är den som förväntas lära upp alla nya som börjar. Jag har inget problem med att lära upp nytt folk, men när jag inte riktigt kan skiten jag lär ut tycker jag det är jobbigt. Utöver det, eftersom att jag på något magiskt vis också lyckats bli scrum master, så förväntas jag driva och utveckla utvecklingsprocessen och teamet, vilket inte alltid kommer sig så naturligt för mig. Allt detta medan teamet samtidigt förväntas bygga nya, snygga, stabila saker i appen (vi utvecklar alltså en iOS-app) och arbeta av ackumulerad teknisk skuld. Det känns helt enkelt för mycket ibland.

Men inget enskilt av det jag skrev här ovan är egentligen problemet, utan på senare tid har jag börjat känna någon slags allmän ångest inför jobbet. Jag älskar (rimliga) utmaningar, och jag älskar att koda (dvs själva problemlösningen), men just nu känns allt bara trögt och som att jag ständigt håller på med saker som för mig är prio 2. Jag får ofta ingen arbetsro och sitter ibland och stirrar in i skärmen ett tag innan jag börjar med något, bara för att kort senare bli avbruten på nytt.

Sen tycker jag att utvecklingsmijön för en iOS-utvecklare är under all kritik. Xcode kraschar dagligen, Swift tar lång tid att kompilera, simulatorn måste startas om, Xcode måste startas om, det finns inte tangentbordsgenvägar för vanliga uppgifter i Xcode, det finns ingen vettig dependencyhantering för iOS-projekt (vi kör CocoaPods, men det känns som ett stort jävla hack), Xcode Server klappar ihop när den känner för det, det finns ingen vettig lösning för backuper av bottar, man kan inte schedulera bottar till endast vardagar, etc etc.

Så jag vet inte. Kontentan är väl kanske att jag är skitless på allt sekundärt som har med mitt jobb att göra. Jag älskar själva kärnan av jobbet, att tillsammans med andra duktiga människor ta fram snygga lösningar på komplexa problem, men alltför ofta kommer allt onödigt fluff ivägen.

Om jag ska försöka vara lite positiv med mitt jobb så kommer det några punkter här:

* Många trevliga människor
* Jag får jobba på en Mac
* Förhoppningsvis behöver jag inte lägga lika mycket tid och energi på rekrytering av nytt folk under hösten
* Väldigt trevligt att arbeta med Swift, trots dess tillkortakommanden
* Väldigt engagerade kunder och medarbetare, för det mesta är detta mycket bra
* Vi har på mitt initiativ bytt från subversion till Git
* Vi har börjat köra CI och publicerar dagligen ett nattligt bygge för våra intressenter att ta del av
* Plus, det är en otroligt het arbetsmarknad för utvecklare i Stockholm, så om jag skulle lessna totalt på min nuvarande arbetsgivare behöver jag inte oroa mig för efterfrågan på mitt arbete

Men ja, summa summarum så är jag väl inte superpepp på att gå tillbaka till jobbet på måndag.

Men du som jobbar i Stockholm borde väl inte ha några problem att söka ett annat jobb som du mer eller mindre vet att du kommer att trivas med (både kompetens- och ansvarsmässigt). Arbetsmarknaden i Stockholm för utvecklare är väl inte direkt dålig om jag förstått saken rätt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

@Kalium: Han skulle sätta en så kallad rear naked choke (ett strypgrepp som man sätter bakifrån) på mig, "på skoj" naturligtvis, men den satt alldeles för snabbt, alldeles för hårt, och han släppte heller inte när jag gurglade STOPP STOPP STOPP. Och den satt också snett, så han hade underarmsbenet mot struphuvudet, så det gjorde ont ja. Men ont är väl en sak om jag hade blivit återställd. Nu har jag 40 år kvar i livet som handikappad, och det är väl snarare det som är lite... irriterande.

Man kan ju alltid vända sig till den privata vården för en operation som alternativ till 40 års handikapp. Om nu inte landstinget vill stå för notan.

Vore det någon stake i din kompis så borde han stå för kostnaden. Men han verkar väl inte så smart med tanke på hans tidigare agerande, right?

Permalänk
Medlem

Har lyckats få kontakt med en tjej jag gillar (klasskamrat åk 6-9, gick ut nian i somras) men jag vet inte vad jag ska skriva . Vad jag vill säga är att jag vill att hon ska veta att jag gillar henne och att jag skulle uppskatta ett svar. Några tips på hur jag ska uttrycka mig SweC?
Notera att hon inte vet att det är jag som har skrivit till henne än.
Vill inte göra något fel... :/

/Någon som inte har någon erfarenhet alls och är urusel på sociala interaktioner.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Tog bort en visdomstand förra torsdagen. Jävla skit. Ingen smärta - eller så, men jag känner mig konstant hängig och sjuk.

Tandläkaren var även hon en riktig satmara som sade precis fel saker för att jag skulle känna mig så obekväm som möjligt under ingreppet.

Permalänk
Mattecoach

@Laccy: Säg inte så. Även om det hade varit skönt om man kunde vara ärlig och rättfram så är det i de flesta situationer fel, ända gången det hade funkat är om hon redan gillar dig och är intresserad av dig också. Om så inte är fallet har man absolut en chans ändå, men då gäller det att hitta något gemensamt först. Prata bara, efter ett tag se om hon vill ses och fortsätt så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Laccy: Säg inte så. Även om det hade varit skönt om man kunde vara ärlig och rättfram så är det i de flesta situationer fel, ända gången det hade funkat är om hon redan gillar dig och är intresserad av dig också. Om så inte är fallet har man absolut en chans ändå, men då gäller det att hitta något gemensamt först. Prata bara, efter ett tag se om hon vill ses och fortsätt så.

Jag har försökt lista ut vad hon tycker men utan att gå in detalj så kan hon lika gärna gilla mig mig som ogilla mig...

Men ska jag bara svara med mitt namn typ? Hennes svar när jag frågade om det var hon var "Vem är det?", så jag antar att det passar?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd

Hade ungefär samma upplevelse @debben. Drog ut två åt gången och kände mig misshandlad efteråt men pratade till mig triangelmärkta värktabletter i förväg och tog det ganska bra på dom.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Där försvann allt hopp om mänskligheten, jag hoppar hela skiten sprängs av en stor jävla astroid snart...
någon i mitt hus har stulit mina vinterdäck och det är någon i byggnaden där jag bor. Du kommer inte in i vårat förråd utan en speciell bricka!
Jag har verkligen inte ekonomi för detta just nu!
Funderar på att sätta upp en arg jävla lapp för att avreagera mig lite på mina grannar. Vad hade ni gjort, mer än att polisanmäla förstås.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@Laccy: Genom vilken kanal är det ni pratat/chattat nu?
Eftersom det är en gammal klasskamrat som du spenderat tre år ihop så antar jag att du eller någon du känner/kände vet vilket telefonnummer/adress hon har. Är det då möjligt så lägg "fake-kontakten" bakom dig och ta istället kontakt med henne igen den vägen (Öga-mot-öga, Sms, telefonsamtal).
Säg hur du känner, få ett nej, deppa ihop och sen glöm bort henne. Finns fler tjejer som kommer dyka upp.

Eller så går det kanon och blir en fortsatt relation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Där försvann allt hopp om mänskligheten, jag hoppar hela skiten sprängs av en stor jävla astroid snart...
någon i mitt hus har stulit mina vinterdäck och det är någon i byggnaden där jag bor. Du kommer inte in i vårat förråd utan en speciell bricka!
Jag har verkligen inte ekonomi för detta just nu!
Funderar på att sätta upp en arg jävla lapp för att avreagera mig lite på mina grannar. Vad hade ni gjort, mer än att polisanmäla förstås.

Sådant där suger ju så hårt så man inte vet vart man ska ta vägen. Personligen brukar jag alltid känna mig oerhört kränkt om någon ger sig på min egendom. Har du någon chans att få ut något på hemförsäkringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knarra:

Sådant där suger ju så hårt så man inte vet vart man ska ta vägen. Personligen brukar jag alltid känna mig oerhört kränkt om någon ger sig på min egendom. Har du någon chans att få ut något på hemförsäkringen?

Tron på människan är tillbaka. Jag pratade med mor min om händelsen och spydde galla på mitt område. Hennes man ringde tillbaka några minuter senare och berättade att mina vinterdäck låg i deras garage(!?)
Jag har inget minne av att jag lagt dessa där. I mitt förråd är det ett märke på golvet av mina vinterdäck där de först huserade.
Jag sitter nu är helt konfunderad om när jag flyttade däcken. Ska nog köpa en minnesbok för att träna upp det.
Aja, allting löste sig och jag kan avboka mina nya hjul + fälg och lägga pengarna på något roligt.
Kanske en post för "lyckliga tråden" men kände att ni behövde veta mitt snedsteg
Trevlig helg.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

@Laccy: Genom vilken kanal är det ni pratat/chattat nu?
Eftersom det är en gammal klasskamrat som du spenderat tre år ihop så antar jag att du eller någon du känner/kände vet vilket telefonnummer/adress hon har. Är det då möjligt så lägg "fake-kontakten" bakom dig och ta istället kontakt med henne igen den vägen (Öga-mot-öga, Sms, telefonsamtal).
Säg hur du känner, få ett nej, deppa ihop och sen glöm bort henne. Finns fler tjejer som kommer dyka upp.

Eller så går det kanon och blir en fortsatt relation.

Jag fick av en slump tag på hennes nummer för väldigt länge sedan, så det är via SMS jag kontaktade henne. Och vi gick i samma klass i fyra år .
Men nej, jag kände henne inte direkt, mycket på grund av att sammanhållningen i den klassen var värre än hemsk typ, och att jag inte direkt är den som börjar prata med folk.
Som jag sa råkade jag få tag på hennes nummer och jag kan ta reda på var hon bor ganska lätt, men jag känner att SMS är vägen att gå, bara för att få fram det jag vill säga. Jag brukar ha svårt att få fram sådant muntligt och jag vet är det blir än värre framför henne...
Måste fortfarande komma på hur jag ska skriva det, vad jag vill säga vet jag väl ungefär men inte hur... >.<

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

@MyRus: Saab 9-3/9-5?

Permalänk

Fruktansvärt trött på alla obildade människor som slänger ur sig smörja hela tiden. Hur vilse får man vara? Att vara totalt ignorant och yra omkring utan mer än två alkaliserade hjärnceller kvar. Den sorten som är den värst är dom som försöker vara kloka och uttalar sig på facebook utan att ha en jävla aning dom pratar om men ser sig själva som experter. Då kanske ni säger, ta bort facebook? Hade man bara kunnat behålla chatten hade det varit ett jävligt bra alternativ. Microsoft, låt guden uppstå och ge MSN liv!