Permalänk
Medlem

Du verkar vara en riktigt inbiten FS15-spelare

Som sagt, min dator fungerar utmärkt med FS15 och även jag har rätt många maskiner som behöver renderas samtidigt.

Datorn som länkas borde vara mer än tillräcklig, Komplett har även dator med 1080 för ytterliggare 1000:- men med något sämre CPU - kan vara värt det även den har en ful låda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

En 27" på 1080p tar inte mer än en 22" på 1080p, så tummen spelar ingen roll utan det är upplösningen. Men 1440p är inget bekymmer på ett 1070. Moddar och rendering drar cpu och minne. Har svårt att du inte ska klara av många spel på hög upplösning med intel 6600k och geforce 1070 samt 16GB minne. Är G-sync verkligen ett krav? En 27" 1440p 144hz skärm dubblas i pris när den ska ha g-sync.

Hur mycket är det du behöver köpa? Kan du återvinna något från nuvarande dator?

Som jag skrev tidigare så är min nuvarande maskin en iMac ... som är bra på det jag köpte den till (redigera/rendera film).
La ut ca 40.000:- på den för ngt år sedan ... och tänker behålla den för det primära ändamålet ...

När jag spelar FS15 på min iMac använder den en bråkdel av tillgängliga resurser, gällande CPU och RAM-minne ...
Det verkar snarare vara så att det är grafik-kortet, eller mjukvaran till det ("kontrolleras" av apple), som inte är gjort för "gaming".

Om ett "1070" är fullgott ser jag ingen anledning att lägga ut mer pengar än nödvändigt ... det var ett svar "åt det hållet" jag hoppades på att få här.

Angående G-sync ... ja ... är det värt att lägga pengarna på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Du verkar vara en riktigt inbiten FS15-spelare

Som sagt, min dator fungerar utmärkt med FS15 och även jag har rätt många maskiner som behöver renderas samtidigt.

Datorn som länkas borde vara mer än tillräcklig, Komplett har även dator med 1080 för ytterliggare 1000:- men med något sämre CPU - kan vara värt det även den har en ful låda.

Att spela "moddade kartor" är nästan uteslutet på min iMac ... fungerar endast med ett fåtal (som "bygger på" Giants egna originalkartor).
Får i så fall ställa ner grafik-inställningarna på "lägsta" och köra 1080p (på en "5K" skärm !!!) för att slippa "lagg"... vilket i sin tur gör att spelet ser ut som skräp ...

Permalänk
Medlem

Köpte farming simulator 2015 på steam rea. Är det stor skillnad till 2017. Har inte hunnit spela än annat än tutorials, men undrar hur det är med hire workers, gör dom bara den uppgiften man ger dom, och sen är dom borta?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av zosma:

Köpte farming simulator 2015 på steam rea. Är det stor skillnad till 2017. Har inte hunnit spela än annat än tutorials, men undrar hur det är med hire workers, gör dom bara den uppgiften man ger dom, och sen är dom borta?

Jag har kört sen FS 2013 och jag tycker det är stor skillnad på FS15 och 17 men vet andra som inte tycker , olika hur man tycker antar jag. Kolla youtube

Ja om du sätter en Worker på tex att så ett fält kommer han/hon att köra tills hela fältet är gjort, om den inte kör fast, får slut på diesel eller frön

Permalänk
Medlem
Skrivet av TornFalken:

Jag har kört sen FS 2013 och jag tycker det är stor skillnad på FS15 och 17 men vet andra som inte tycker , olika hur man tycker antar jag. Kolla youtube

Ja om du sätter en Worker på tex att så ett fält kommer han/hon att köra tills hela fältet är gjort, om den inte kör fast, får slut på diesel eller frön

Jag har inte spelat fs på länge, råkade se tråden i mina bevakningar och tänkte fråga dig som spelat fs17:

Har de fixat fysikmotorn än? Jag spelade fs13 med dural's MoreRealistic mod och SoilMod. När 15 kom så släpptes aldrig MR pga. att dural lade av moddandet, och originalfysiken i fs15 var lika kass som fs13. Spelet kändes platt och tråkigt i jämförelse och jag fastande aldrig för det.

Så hur beter sig fysiken i fs17? Jag vill ha nåt liknande fs13 med MR, har du inte provat det så kan man säga att det löser alla problem som fs13 hade:
Man kan stapla balar, jag hade en stor stack fyrkantsbalar staplade ~10 i höjd utan att de trillade omkring.
Traktorerna slirar på åkrarna om du inte har tillräcklig vikt för det du ska dra, likaså orkar de bara dra rimliga maskiner sett till hästkraftantal.
Listan kan göras lång men dessa två är väl de jag uppskattade mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag har inte spelat fs på länge, råkade se tråden i mina bevakningar och tänkte fråga dig som spelat fs17:

Har de fixat fysikmotorn än? Jag spelade fs13 med dural's MoreRealistic mod och SoilMod. När 15 kom så släpptes aldrig MR pga. att dural lade av moddandet, och originalfysiken i fs15 var lika kass som fs13. Spelet kändes platt och tråkigt i jämförelse och jag fastande aldrig för det.

Så hur beter sig fysiken i fs17? Jag vill ha nåt liknande fs13 med MR, har du inte provat det så kan man säga att det löser alla problem som fs13 hade:
Man kan stapla balar, jag hade en stor stack fyrkantsbalar staplade ~10 i höjd utan att de trillade omkring.
Traktorerna slirar på åkrarna om du inte har tillräcklig vikt för det du ska dra, likaså orkar de bara dra rimliga maskiner sett till hästkraftantal.
Listan kan göras lång men dessa två är väl de jag uppskattade mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Dural har släppt MR till 17. Sen så finns det en mod som heter seasons med nu som gör spelet än mer realistiskt

Permalänk
Medlem

@gtijohan: Fräckt, då är spelet mycket mer intressant än föregångaren. Får se när jag får tid att testa det, sitter fast djupt ner i Zelda:BotW träsket just nu och sen står DiRT4 på tur.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850