Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Drar 5 veckor till Japan och röjer runt imorgon. Trotts att yenen gått upp är jag rätt nöjd med situationen;-) Nu ska här ätas och drickas igenom halva japan=D

Kommer även tillbaks till ett sminkat kök (luckbyte, kakel osv).

Permalänk
Medlem

KÖRKORT!!! Fyfan vad glad jag är!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

KÖRKORT!!! Fyfan vad glad jag är!

Grattis!

Minns själv känslan när man får höra "Du är godkänd"

Då ville man dansa loss på torget

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

KÖRKORT!!! Fyfan vad glad jag är!

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Grattis!

Minns själv känslan när man får höra "Du är godkänd"

Då ville man dansa loss på torget

Skrivet av DozeN:

Tack Känns nästan olagligt att köra utan någon bredvid sig nu..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

En vecka kvar till semester, nybliven båtägare, lagt många svårigheter bakom mig - har tagit tid men vilken resa.

Fått ny roll på jobbet som låter mig få använda ytterligare en av mina tidigare utbildningar och ge mig intressantare inblick i företaget (rapporterar till ledningsgrupp) och nya kontaktytor istället för att enbart vara en drönaringenjör. Lagomt mycket ansvar, intressant och roliga uppgifter.

Mindre operation nästa vecka som löser många års bekymmer. Efter sommaren ska jag läsa komvux 250p nätbaserat, och fixa högskolebehörigheten. Även det blir ett avslut på många års grubblerier.

Känns riktigt bra, många gamla surdegar blir man av med vilket lättar sinnet för att istället fylla på med positiva grejer. Fantastiskt att ta tag i livet och börja styra istället för att bara flyta med. Aktiva val som sorterar bort 80% av aktiviteter vilka varit mindre viktigt och istället kör 100% på det man verkligen vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Bastun är snart varm. Öl finns i kylskåpet. Har en chipspåse och en skål dipp som ligger och väntar. Avslutar nog bastun med en kall dusch innan jag börjar se på försnacket inför den stora fotbollsmatchen ikväll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Grattis!

Minns själv känslan när man får höra "Du är godkänd"

Då ville man dansa loss på torget

I mitt fall trodde jag han skämtade, jag misslyckades med första uppkörningen och tyckte inte andra försöket var så mycket bättre.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Ska åka till hufudstaden för första gången i princip, var där när jag var fem men det är inget jag minns. Ska bli skoj, får se om någon fattar min skånska.
Två dagar på hotell och sedan ska jag upp till Umeå och testa forsränning och deltaga i ett 25 års kalas.

Permalänk
Avstängd

Hundar i allmänhet, favoritraser är Samoyed, Siberian Husky, Golden Retriever, Cavalier, Šarplaninac, Newfoundland. Får ni inte ett leende när ni ser dessa videoklipp är det något som är fel:

Permalänk
Medlem

Var på utförliga kompetens- och personlighetsevalueringar idag gällande att få drömjobbet. Fick reda på att jag inte är helt tappad, och psykologen hatade mig inte, så det är ju lite kul. Nu skall en whisky avnjutas, och imorgon drar jag hem till barndomshemmet mitt i Dalarna efter alldeles för lång tid i Stockholm. Bra kombination av omständigheter på det stora hela.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Semester, ESL Cologne, SGDQ och pizza på ingång.
Denna dag blir bara bättre och bättre.

Eventuellt en öl för att möta upp denna goda sinnesnärvaro

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem

Min arbetsgivare gick för ett tag sedan ut med varselbesked. 100 tjänster skulle bort, var säker på att jag skulle åka (vikarie sedan 2014). Fick i dagarna reda på att jag klarar mig. Då jag passerar 2 års anställningstid i sommar så kommer jag automatiskt att bli tillsvidareanställd. Mitt nuvarande vikariat går ut den 31/8. Fast anställd fr.o.m den 1/9

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem

Fick en för låg lönehöjning igår(i mitt tycke för i år) på mitt nuvarande jobb men ska på en arbetsintervju idag för ett nytt jobb.
Vet inte varför jag skriver i denna tråd men tror intervjun kommer gå bra
Blev kallad dagen efter jag skickat ansökan så det är väl ett bra tecken antar jag.

Något som är positivt 100% är att jag går på 5 veckor semester om 3 timmar^^

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Jag fick det nya jobbet jag sökte. Suktat efter det ett par år, och fick svar idag. Fruktansvärt goda nyheter! Ikväll drar jag på Orsayran och firar det!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Bokat in resa till Nordkorea i augusti och nästa vecka ska jag hälsa på en fantastisk tjej, livet kunde inte vara bättre!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Fick en för låg lönehöjning igår(i mitt tycke för i år) på mitt nuvarande jobb men ska på en arbetsintervju idag för ett nytt jobb.
Vet inte varför jag skriver i denna tråd men tror intervjun kommer gå bra
Blev kallad dagen efter jag skickat ansökan så det är väl ett bra tecken antar jag.

Något som är positivt 100% är att jag går på 5 veckor semester om 3 timmar^^

Intervjun gick bra, skrev på papper idag
Fick lite ökad lön också, skadar ju inte.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Bokat in resa till Nordkorea i augusti och nästa vecka ska jag hälsa på en fantastisk tjej, livet kunde inte vara bättre!

Nordkorea? Intressant val, någon speciell anledning?

Jag själv hade aldrig vågat resa in i Nordkorea
Har dock varit i Sydkorea, var bara i Seoul dock men älskar Sydkorea

Permalänk
Inaktiv

Har varit arbetslös i 3 år+ och börjat som tim på en bensinmack. Igår var jag dessutom på en intervju angående säljarjobb inom byggbranschen som kändes riktigt bra. Njuter just nu av livet och längtar till varje dag som jag ska jobba. När jag berättar att jag bla ska jobba 17 dagar i sträck så säger de flesta "va, får man det? Usch, trist nu på sommaren". Själv njuter jag av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Nordkorea? Intressant val, någon speciell anledning?

Jag själv hade aldrig vågat resa in i Nordkorea
Har dock varit i Sydkorea, var bara i Seoul dock men älskar Sydkorea

Familjemedlem ska dit med jobbet och vi åker med Alltid varit fascinerad av ett så stängt land. Läste nu en lista på top-15 svåraste länderna att besöka och det var inte ens med så har en del andra på listan nu

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Bokat in resa till Nordkorea i augusti och nästa vecka ska jag hälsa på en fantastisk tjej, livet kunde inte vara bättre!

Då är det äntligen fredag och dags för att hälsa på tjejen! Nervositeten på topp!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Semestern börjar officiellt om 28 minuter för mig men kunde pysa lite tidigare idag och har semestrat en stund redan.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Många som är på/ska påbörja sin semester, så man blir ju lite avis när man sitter på kontoret och knegar. Men jag ska inte klaga: efter 3 års väntan ska jag i höst äntligen ut och resa ordentligt igen! Har fixat working holiday-visum och enkelbiljett till Sydney, bara försäkring kvar sen är allt klart! Åker 5e oktober och ska förhoppningsvis vara där i två år! Blir lycklig bara av att tänka på att få komma ut i världen igen

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk

Hittat ett pizzaställe som faktiskt gör goda pizzor i Umeå, Svalan Pizzeria på ringvägen, vilka goda pizzor :D.

Gav upp hämtpizza i Umeå helt för över ett år sen eftersom dom smakar skit, har testat i princip alla ställen men bajskvalitet överallt. Senast jag åt pizza var när vi var till kanarieöarna för ett halvår sen och där var dom ok men så fick jag ett tips om Svalan och tänkte att ok jag gör ett försök och har nu 2ggr i rad fått goda pizzor så kanske man kan börja äta pizza igen :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Tror visst att det finns en gud ändå. Sittandes någonstans på Komplett.se.

Hårddisken i arbetsdatorn gick ju och tvärdog för mig för ett par dagar sen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1435435-problem-med-har...

Var väl lite rädd att jag skulle bli tvungen att skicka in hela datorn, inkl. den trasiga disken för att garantin ( har 3 års inskicksgaranti ) skulle ev. gå igenom.

Men så nu i morse fick jag ett mail:

"Hej!
Tack för ditt mail.

Ja, om det har blivit så fel så du inte kan gå vidare för att formatera hårddisken så är det något hårdvarufel på själva hårddisken. Jag kan göra så att jag skicka ut en ny hårddisk (en exakt likadan) så du kan installera med den istället. Då behöver du inte returnera den gamla hårddisken utan du kan slänga den, vänta bära tills du har fått den nya och kollat så allting fungerar.

Kan du återkomma och bekräfta att adressuppgifterna stämmer så ordnar jag ett utskick.

Med vänliga hälsningar
Kundservice"

Så där gjorde dagen lite lättare.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag fick precis reda på att jag blev godkänd på terminens sista inlämningsuppgift, så nu är jag ÄNTLIGEN färdig med min universitetsutbildning (gjorde uppehåll efter jag blev färdig med mitt exjobb och har jobbat i 2.5 år, men haft tjänstledigt sedan februari). Förbannat skönt. Nu blir det semester och sedan nytt jobb i september.

Permalänk
Medlem

Frugan visade sig vara gravid
Vi har en dotter på ~1.5 år så blir perfekt med ett syskon till henne nu.
Lång och orolig väntan som väntar dock, bara hoppas allt går vägen :/

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Frugan visade sig vara gravid
Vi har en dotter på ~1.5 år så blir perfekt med ett syskon till henne nu.
Lång och orolig väntan som väntar dock, bara hoppas allt går vägen :/

Stort grattis! Håller tummarna för att allt går som det ska

OnT:
Ny bil och flickvännen börjar plugga på universitet idag. Skönt att kunna få en normal vardag ihop efter att hon jobbat både kvällar och helger i snart två år. Börjar också få lite större ansvar på jobbet, vilket är kul.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Bytte ut mitt lortiga cpu-block igår kväll och gjorde rent radiatorer, bytte slangar etc. Gjorde ett 12 timmars läcktest och blev klar kl13 i dag. Hann tortera datorn i en kvart innan jag skulle till jobbet och om tempen håller i sig fick jag en sänkning på minst 20C.

Vill bara hem och fortsätta tortera datorn nu

Kul med barn och sånt där men det slår nog inte en sänkning på 20 grader

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |