Permalänk
Medlem

Någon som vill mappa lite?
lvl 77
Elemental split arrow - ~11k DPS
55+ res (Förutom chaos)
2,8k hp

Och någon som vill ha gratis jungle valley maps?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av formerself:

Riktigt kul med alla nya maps. Det blir dock viss frustration när man inte lyckas låsa upp mer än en map i en tier. Under hela gårdagen hade jag bara tillgång till Quay som enda T10, trots mina försök att låsa upp de andra genom att köra närliggande T9. Till slut lyckades jag byta till mig några av de jag saknade. Tips: använd /trade 820 för detta. Mycket aktiv byteshandel för att låsa upp the Atlas där.

Är det någon som haft framgångar med Essence crafting?
Själv har jag knappt gett mig in i det eftersom de inte ger så många mods som gynnar mig som kör Vortex. Om något så är det Essence of Hatred på Ring och Amulett som hjälper till med ~30% increased Cold Damage.

Har kört hyfsat mkt essence crafting för att dra in lite currency - 120c i stashen än så länge och då har jag köpt Abyssus för 90c, facebreakers 25c, osv osv

totaltt har nog essence-crafting gett mig ca 200c i ren currency med väldigt liten effort....nu när det gått en vecka så blir det nog många fler "hit & miss"....måste få bättre rolls och bättre stats överlag för att säljas snabbt....tidigare i veckan kunde man kränga "sådär" items för en duglig peng...

fortsatt givetvis INGEN RNG....inte ett enda drop som varit värt något över 20c

Permalänk
Medlem

Har en bugg med Vall Pact. Jag har 2% life leech och VP, men det leechar bara ibland. Hörde förut att RaizQT och några andra pratade om detta, men det var i 2.2 eller om det var 2.3. Tycker att vid det här laget borde GGG ha fixat det.

Någon annan som också upplever detta?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

fundera på att köpa kaoms heart bp, fick the void kortet, random belöning en kaoms heart.....
.....rng

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Har fortsatt NOLL JÄVLA RNG....enda sättet jag fått in currency på är att kränga rares...helt sjukt...verkligen inte ett enda drop som man blir glad över....

hatar fan det här spelet för tillfället

Permalänk

Lvl 80 marauder ground slam. Inte kört PoE på ett tag. Svåra bossar på maps. Canyon Map var 2 nya bossar. Som tur var mötte jag dom en och en. Var nära att dö ändå. Kör hardcore. Riktigt svårt. Testade Racecourse map och bossarna dödade mig nästan omedelbart.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Lvl 80 marauder ground slam. Inte kört PoE på ett tag. Svåra bossar på maps. Canyon Map var 2 nya bossar. Som tur var mötte jag dom en och en. Var nära att dö ändå. Kör hardcore. Riktigt svårt. Testade Racecourse map och bossarna dödade mig nästan omedelbart.

Canyon-bossarna bör inte dödas en i taget. När den ena dör så blir den andra betydligt starkare, så den optimala lösningen är att få ner båda två till lite liv och sedan döda båda två samtidigt.

Racecourse-bossarna är inte så väldigt farliga, men tjuren har en mekanik man bör känna till. Ibland ger han sig själv en buff som reflekterar 100% skada, så man kan lätt one-shotta sig själv om man inte är försiktig.

Sedan så blir ju inte senare bossar direkt lättare

Permalänk
Medlem

ibland har man tur.

Synd bara att man är så dålig på att värdera grejer, just nu ligger den ute för ett tok för högt pris.. men men

Permalänk
Skrivet av formerself:

Canyon-bossarna bör inte dödas en i taget. När den ena dör så blir den andra betydligt starkare, så den optimala lösningen är att få ner båda två till lite liv och sedan döda båda två samtidigt.

Racecourse-bossarna är inte så väldigt farliga, men tjuren har en mekanik man bör känna till. Ibland ger han sig själv en buff som reflekterar 100% skada, så man kan lätt one-shotta sig själv om man inte är försiktig.

Sedan så blir ju inte senare bossar direkt lättare

Ok tack det visste jag inte.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

ibland har man tur.
http://i.imgur.com/a3ZfrNH.png

Synd bara att man är så dålig på att värdera grejer, just nu ligger den ute för ett tok för högt pris.. men men

Det där var väldigt bra rolls på allting. Jag tror nog du skulle kunna sätta den på ca 8 ex med nuvarande priser. För någon dag sen kunde man köpa med sämre rolls för 5-6 ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Det där var väldigt bra rolls på allting. Jag tror nog du skulle kunna sätta den på ca 8 ex med nuvarande priser. För någon dag sen kunde man köpa med sämre rolls för 5-6 ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo 8 ex lät lite bättre än vad jag la upp den för, vi får se hur jag gör har ingen panik att sälja den heller

Permalänk

Lyckades med kul grej. Twitch-streamern Mathil nämnde igår kväll att hans nästa build skulle använda Starforge eller Brain Rattler. Starforge har jag inte råd med, men jag köpte direkt en 474 dps Brain Rattler för 8 chaos. Nu verkar den vara värd 60+ chaos.

Jag borde ha köpt fler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Lyckades med kul grej. Twitch-streamern Mathil nämnde igår kväll att hans nästa build skulle använda Starforge eller Brain Rattler. Starforge har jag inte råd med, men jag köpte direkt en 474 dps Brain Rattler för 8 chaos. Nu verkar den vara värd 60+ chaos.

Jag borde ha köpt fler...

Helt otroligt priser stiger som en luftballong på grund av att en streamer säger något bra. Samma sak hände ju med Voltaxic Rift efter ZiggyD körde Spark.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Det där var väldigt bra rolls på allting. Jag tror nog du skulle kunna sätta den på ca 8 ex med nuvarande priser. För någon dag sen kunde man köpa med sämre rolls för 5-6 ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Sålde den när jag fick ett bud på 9 exalts, lite lågt men det kändes inte som att jag förlorade alltför mycket på det.

Permalänk
Skrivet av zkin:

Sålde den när jag fick ett bud på 9 exalts, lite lågt men det kändes inte som att jag förlorade alltför mycket på det.

Ändå riktigt trevligt med ett sånt tillskott till sin ekonomi. Vad kommer du köpa för pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Sålde den när jag fick ett bud på 9 exalts, lite lågt men det kändes inte som att jag förlorade alltför mycket på det.

Ser nu att Shavronne's Wrappings har stigit mycket, verkar stiga fortfarande. Men 9 exalts är ju rätt trevligt ändå

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Ändå riktigt trevligt med ett sånt tillskott till sin ekonomi. Vad kommer du köpa för pengarna?

Jadu, jag vet inte riktigt.. Får se om det dyker upp en rolig build eftersom jag inte orkar/kan/har tid till att lära mig.

Nu när jag tänker efter så finns det en sweeper build som jag tyckte såg rolig ut.

Skrivet av oTiuZ:

Ser nu att Shavronne's Wrappings har stigit mycket, verkar stiga fortfarande. Men 9 exalts är ju rätt trevligt ändå

Ääsch typiskt men det är iaf fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Jadu, jag vet inte riktigt.. Får se om det dyker upp en rolig build eftersom jag inte orkar/kan/har tid till att lära mig.

Nu när jag tänker efter så finns det en sweeper build som jag tyckte såg rolig ut.

Ääsch typiskt men det är iaf fredag

Bättre att sälja än att se den gå ner i pris

Jag gjorde tabben och köpte en båge för 1EX, dagen efter var den på 30Chaos typ :/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Bättre att sälja än att se den gå ner i pris

Jag gjorde tabben och köpte en båge för 1EX, dagen efter var den på 30Chaos typ :/

Usch.

Kör till 99 % solo och har inte koll på trenderna så jag brukar sälja för lågt och köpa för högt, men har roligt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Usch.

Kör till 99 % solo och har inte koll på trenderna så jag brukar sälja för lågt och köpa för högt, men har roligt ändå.

Kör solo jag också och har ingen koll på vad som är bra eller inte så jag har nog sålt en del grejer till vendor som jag egentligen skulle kunna ha fått något för.

Det ända som jag har lyckats få var egentligen min Exalt. Några chaos har ju självklart droppat men inte mycket mer än så.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Jag kör en warchieftotem duelist/champ, numer lvl56 som jag kör solo.. en arcwitch som är lvl69 som jag endast kör i party med fruns arcwitch.

upplever att det droppar klart mer cards/chaos osv när jag kör solo med duelisten av nån orsak.. nån teori kring det? Vi försöker hålla oss som mest 3lvls över areas rent allmänt och jag gör väl typ samma solo också.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

ett par hundra jeweller's senare så har jag äntligen lyckats få 6S på bågen!

Nu ska man lyckas på 6L också..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Kör solo jag också och har ingen koll på vad som är bra eller inte så jag har nog sålt en del grejer till vendor som jag egentligen skulle kunna ha fått något för.

Det ända som jag har lyckats få var egentligen min Exalt. Några chaos har ju självklart droppat men inte mycket mer än så.

Har haft lite mer tur nu än vad jag haft på länge, sen starten på essence har jag samlat ihop 10 exalts och 140 chaos, en drös med fusings och jewellers. Då har jag inte använt chaos receptet utan via trade och drops.

Kör en billig firestorm build, den är inte lika bra som t ex earthquake men den var lätt att komma igång med

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

Har haft lite mer tur nu än vad jag haft på länge, sen starten på essence har jag samlat ihop 10 exalts och 140 chaos, en drös med fusings och jewellers. Då har jag inte använt chaos receptet utan via trade och drops.

Kör en billig firestorm build, den är inte lika bra som t ex earthquake men den var lätt att komma igång med

Allt jag lyckats hitta är en exalt och kanske 10 chaos. Resten av mina chaos är på receptet, har ingen vidare tur med fusings heller vilket jag skulle behöva just nu.

Fick mig nyss en tabula rasa men den hjälper mig inte så mycket tyvärr :/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Har haft svårt att hitta en build jag trivs med denna liga.
Vortex Elementalist - Nerfen av Elemental Conflux slog hårt här och en build som kändes riktigt bra förra ligan blev istället ganska svag denna liga. Övergav vid level 90.
Elemental Crit Ancestral Warchief Inquisitor - Jag påminde mig själv om att totems inte är så roliga. Hade även svårt att bli tankig. Övergav vid level 85.
Cospri's Malice Discharge CI Assassin - Pågående projekt jag nu levlar. Kan dock bli ganska dyr med Cospri's Malice, Voll's Devotion, Death's Door...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Allt jag lyckats hitta är en exalt och kanske 10 chaos. Resten av mina chaos är på receptet, har ingen vidare tur med fusings heller vilket jag skulle behöva just nu.

Fick mig nyss en tabula rasa men den hjälper mig inte så mycket tyvärr :/

Jag sålde två Tabula Rasa för 10c stycket (ESC). Kunde kanske fått nån chaos mer men jag lade mig under övriga och fick 5-10 intresserade på under minuten. Tror den är lite mer värd i EHC eftersom folk gillar att lvla nya chars med den.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Jag sålde två Tabula Rasa för 10c stycket (ESC). Kunde kanske fått nån chaos mer men jag lade mig under övriga och fick 5-10 intresserade på under minuten. Tror den är lite mer värd i EHC eftersom folk gillar att lvla nya chars med den.

Säljer du via poe.trade eller?

Jag har ingen vidare lust/ork att sitta och spamma i trade channels då jag inte använder poe.trade förutom när jag ska köpa saker.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Säljer du via poe.trade eller?

Jag har ingen vidare lust/ork att sitta och spamma i trade channels då jag inte använder poe.trade förutom när jag ska köpa saker.

Om du har en premium stash tab så kan du markera den som public och sätta priser på alla items i den, antingen individuellt eller ett pris som gäller för alla items i stashen. De dyker automatiskt upp på poe.trade. Så i princip är det 3-4 musklick och sedan invänta köpare.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av formerself:

Har haft svårt att hitta en build jag trivs med denna liga.
Vortex Elementalist - Nerfen av Elemental Conflux slog hårt här och en build som kändes riktigt bra förra ligan blev istället ganska svag denna liga. Övergav vid level 90.
Elemental Crit Ancestral Warchief Inquisitor - Jag påminde mig själv om att totems inte är så roliga. Hade även svårt att bli tankig. Övergav vid level 85.
Cospri's Malice Discharge CI Assassin - Pågående projekt jag nu levlar. Kan dock bli ganska dyr med Cospri's Malice, Voll's Devotion, Death's Door...

Har samma problem som du Elementalist nerfen slog lite hårdare än jag trott så gav upp vid 86 med min burning arrow...facebreaker shieldcharge totems ligger kvar på 87....nu en dual wield cycloner samtidigt som jag ska levla upp 2 sidoprojekt som kan gå helt åt skogen.

Vaal RF samt Detonate dead...får se hur det går men har sett något klipp på båda buildsen och ser skoj ut....så långt ifrån Meta man kan komma iaf

Gav förövrigt upp att bara farma för drops denna liga, fullkomligt noll RNG....började flippa items igen...så drygt när det blir ett "måste" men nu har man iaf currency nog att göra lite vadsom.

Permalänk
Skrivet av misguided:

Vaal RF samt Detonate dead...får se hur det går men har sett något klipp på båda buildsen och ser skoj ut....så långt ifrån Meta man kan komma iaf

Hur tänkte du överleva Vaal RF? Någon typ av Vall Pack Blade Vortex för att få tillbaks liv så fort som möjligt efter att den lämnar dig med 1 hp?

Fiixade en Voll's Devotion igår genom att köpa 6 The Brittle Emperor-kort (hade redan 2st från Diviner's Strongbox). Det jobbiga var att man väldigt gärna lämnar in korten med en gubbe som är level 1, så man slipper möjliga usla implicit mods (t.ex Grants Level 4 Clarity Skill). Fick gräva fram mitt andra konto, skapa en ny gubbe som i stort sett bara gick in i portals, plockade upp quest item / tittade på när en boss dog, lämnade genom portalen igen.

I slutändan blev det tyvärr inte en Voll's med "+1% to Maximum Resistances" eller "Enemies can have 1 additional Curse". Det blev "2% increased Movement Speed". Inte fantastiskt, men det är i alla fall lite användbart.