Permalänk
Medlem

Finns det några planer om att göra en perforerad front för luftflöde till define s? Köpte nämligen det chassi och jag märkte några grader skillnad med min vattenkylning.

tips på hur det kan se ut.

Källa

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Finns det några planer om att göra en perforerad front för luftflöde till define s? Köpte nämligen det chassi och jag märkte några grader skillnad med min vattenkylning.

tips på hur det kan se ut.

https://www.youtube.com/watch?v=9DXRTXvl2nk&ab_channel=BillOw...

Källa

Finns ju redan ett FD chassi med just detta. Define är helt annat koncept.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej har ett gammalt define r3 där usb portarna på toppen gått sönder. (styrplastbitarna har fallit bort)
Går det att få tag på reservdelar till dessa?
Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

Något jag saknar är en mer påkostad version av Define R5 Titanium med riktig metall i fronten istället för imitation av målad plast. Jag hade gärna betalt nästan dubbla priset för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hej! har en fråga angående resetknappen på Define R5 . Det känns att knappen sitter för långt nere. Det går nästan inte att trycka ner den på egen hand . Får använda mig av en penna . Ska det vara så eller har jag kanske fått ett måndagsexemplar.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Medlem

Hej, skulle rengöra filtret i fronten på min define S, när jag tog av frontpanelen så gick ena pluppen i sönder så nu går den inte att stänga helt. 100 spänn plus frakt för en ny front känns lite häftigt tycker jag.
Kan ju även tillägga att man fick ju ta i som en idiot när man skulle ha av fronten så att den gick sönder är ju inte så konstigt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

@Fractal Design: Har ni på G något liknande Chassi? Är det en collab mellan er och dem? Ser väldigt likt ut.

Tycker en sådan facelift vore trevligt för R5.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag använder Fractal Design R5 och är supernöjd!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Fractal Design: Hej fractal. Jag har ett define R5 svart utan sidofönster. Funderar på att byta till ett med fönster. Går det och finns det som reservdel? Har tittat på http://www.fractal-design-shop.de/ men hittade inte just det?
vh
/C

Permalänk
Fractal Design

Hej alla!

Vi ber om ursäkt för avsaknaden av svar under hela sommarperioden, det här kontot hamnade lite mellan stolarna här på kontoret. Vi ska försöka vara betydligt rappare framöver

Skrivet av Kilroy:

Det är väldigt många som klagar på att era tickande Dynamic GP-fläktar, är det ett problem ni är medvetna om och försöker få bort eller vad tänker ni om det här problemet?

Vi har noterat det och försöker ta bort det. Tickandet har förbättrats märkbart till den nya revisionen (Dynamic X2), men vi fortsätter arbeta på det.

Skrivet av Henrikfotograf:

Finns det några planer om att göra en perforerad front för luftflöde till define s? Köpte nämligen det chassi och jag märkte några grader skillnad med min vattenkylning.

tips på hur det kan se ut.

https://www.youtube.com/watch?v=9DXRTXvl2nk&ab_channel=BillOw...

Källa

Just Define-serien har ju som inriktning att vara tyst, vilket är mer eller mindre omöjligt med fläktgaller mot fronten. Vi ska dock överväga att återanvända den interna layouten från Define S med annan inriktning

Skrivet av biffenh:

Hej har ett gammalt define r3 där usb portarna på toppen gått sönder. (styrplastbitarna har fallit bort)
Går det att få tag på reservdelar till dessa?
Mvh Patrik

Till vanliga R3 (utan USB3) går det att köpa här: http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=396

Skrivet av blunden:

Något jag saknar är en mer påkostad version av Define R5 Titanium med riktig metall i fronten istället för imitation av målad plast. Jag hade gärna betalt nästan dubbla priset för detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för din feedback, vi ska överväga det!

Skrivet av Fille14:

Hej! har en fråga angående resetknappen på Define R5 . Det känns att knappen sitter för långt nere. Det går nästan inte att trycka ner den på egen hand . Får använda mig av en penna . Ska det vara så eller har jag kanske fått ett måndagsexemplar.

Tanken är att man inte ska råka trycka på den av misstag, så den är liten och nedsänkt.

Skrivet av Defender:

Hej, skulle rengöra filtret i fronten på min define S, när jag tog av frontpanelen så gick ena pluppen i sönder så nu går den inte att stänga helt. 100 spänn plus frakt för en ny front känns lite häftigt tycker jag.
Kan ju även tillägga att man fick ju ta i som en idiot när man skulle ha av fronten så att den gick sönder är ju inte så konstigt.

Kanske har fläktkabeln fastnat mellan piggarna i pluppen, då låses den. Hursomhelst, den ska tåla att man drar ordentligt så hör av dig till supporten på http://support.fractal-design.com/support/tickets/new så skickar de nog ut en ny frontpanel.

Skrivet av Hzup:

@Fractal Design: Har ni på G något liknande Chassi? Är det en collab mellan er och dem? Ser väldigt likt ut.

Tycker en sådan facelift vore trevligt för R5.

https://www.youtube.com/watch?v=cGM37Zp6Mw4

Det är inte ett samarbete men vi har också noterat att den är förvånansvärt lik.

Det rikliga användandet av glas är dock intressant, och ett spår vi kan tänkas följa i framtiden.

Skrivet av callexyz:

@Fractal Design: Hej fractal. Jag har ett define R5 svart utan sidofönster. Funderar på att byta till ett med fönster. Går det och finns det som reservdel? Har tittat på http://www.fractal-design-shop.de/ men hittade inte just det?
vh
/C

Den ska normalt sett finnas tillgänglig där, men de är för tillfället helt slut. Den bör finnas i shoppen innan slutet av september.

Permalänk

Har ett Fractal Design Integra R2 650W som nu börjat låta sjukt mycket i idle. Det överröstar allt annar i datorn. Innan har det varit knäpptyst, detta händer över en natt i princip.

Är det bara att acceptera? Har haft det i 3,5 år nu.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av jonataan.host:

Har ett Fractal Design Integra R2 650W som nu börjat låta sjukt mycket i idle. Det överröstar allt annar i datorn. Innan har det varit knäpptyst, detta händer över en natt i princip.

Är det bara att acceptera? Har haft det i 3,5 år nu.

Hejsan,

Trist nog så är det bara att acceptera problemet då garantin har gått ut. Det du kan göra är att blåsa rent fläkten och se om det hjälper, kan även vara att något har börjat dra mer ström (du sa att det i princip hände över en natt) vilket kan leda till en högre ljudnivå.

Permalänk
Medlem

@Fractal Design

jag har precis fått hem min nya Kelvin S36 och fick mig några funderare på vägen.

täckningen av färg på radiatorn är inte den bästa, antar hela är koppar så det egentligen inte är någon fara?

Det verkar vara bättre när man kommer mot slutet och början av radiatorn. Men har färgen annat jobb än just se fint ut eller ska den skydda mot att syre kommer mot metallen?

Med ovansidan av pumpen så ramlade ert märke bort så fort jag lyfte den ur kartongen

Undersidan av pumpen ser inte så snygg ut den heller. Skydsplasten låg inte helt emot utan den hade rest sig i ena änden, den som nu är missfärgad. Är detta något som kommer påverka prestanda på något vis?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av jazon:

@Fractal Design

jag har precis fått hem min nya Kelvin S36 och fick mig några funderare på vägen.

täckningen av färg på radiatorn är inte den bästa, antar hela är koppar så det egentligen inte är någon fara?

http://www.ladda-upp.se/tumnagel/atvxilpgawqoft/
http://www.ladda-upp.se/tumnagel/djsxnpmjyvagts/
Det verkar vara bättre när man kommer mot slutet och början av radiatorn. Men har färgen annat jobb än just se fint ut eller ska den skydda mot att syre kommer mot metallen?

Med ovansidan av pumpen så ramlade ert märke bort så fort jag lyfte den ur kartongen
http://www.ladda-upp.se/tumnagel/ljxlwlqrtaycgn/

Undersidan av pumpen ser inte så snygg ut den heller. Skydsplasten låg inte helt emot utan den hade rest sig i ena änden, den som nu är missfärgad. Är detta något som kommer påverka prestanda på något vis?
http://www.ladda-upp.se/tumnagel/cmcokzbeaivhwn/

Hallå,

Färgen på radiatorn är helt avsiktligt svag på insidan, att täcka flänsarna helt skulle sänka prestandan rejält.

Logo-plattan ska naturligtvis inte ramla av. Om den inte går att sätta fast igen, hör då av dig till vår support så kan de skicka ut en ny.

Undersidan på pumpen blir oxiderad så fort den kommer i kontakt med luft. Skyddsplasten är där för att det ska se bra ut första gången man installerar, men det gör ingen skillnad på prestandan.

Mvh,
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Idé: Node 304 med sex hotswap fack i fronten istället för befintliga hårddiskplatser.

Permalänk
Medlem

Hej fractaldesign! Jag skriver här pga en absolut not safe for PC grej har skett hemma hos mig.

Köpte för cirka 3-4 veckor sedan en Fractal Design Kelvin s24 Cpu kylare av NetonNet. För cirka en vecka sedan så köpte jag också mig ett Palit 1080 grafikkort. Gissningsvis så var kylaren riktigt avis på uppmärksamheten grafikkortet fick så den började pissa på mitt grafikkort.

Jag kom hem idag, för cirka 30 minuter sedan faktiskt. Och sätter mig ner vid skrivbordet för lite datorspelande. Startar skärmarna och märker att jag inte har någon bild. Konstigt tänker jag och sneglar över på datorn där jag ser att den inte är igång. Knäpptyst är den också. Som vanligt.

Lång historia kort så öppnar jag datorn och ser till min otroliga fasa att kylaren har pissat på mitt grafikkort. En svag ozonlukt sprider sig i rummet. Gött.

Jag ska över till en kompis nu med datorn, så ska vi se om något gått sönder eller om allting är stekt.
Pga datorn var avstängd så misstänker jag att nånting gått sönder. Eller så har en failsafe räddat datorn.

Nåja, med hjärtat i halsen så frågar jag nu er. Täcker eran garanti andra delar i systemet? Antar att jag får en ny kylare som ej läcker men det hjälper mig inte mycket om resten av datorn gått i graven.

Har försökt vara så trevlig som möjligt! Men är rätt uppspelt just nu. //Pontus

Permalänk
Fractal Design

@Wasp: Hejsan,

Tråkigt, förstår att du inte är så värst glad
Tyvärr kan vi inte hjälpa dig här, du får istället skapa en support-ticket på våran hemsida så hjälper supporten dig.

Rekommenderar att låta bli att pilla på dom skadade komponenterna och ha alla kvitton redo.
Här skapar du en ticket: http://support.fractal-design.com/support/tickets/new

/ Fractal Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

@wasprocker: Hejsan,

Tråkigt, förstår att du inte är så värst glad
Tyvärr kan vi inte hjälpa dig här, du får istället skapa en support-ticket på våran hemsida så hjälper supporten dig.

Rekommenderar att låta bli att pilla på dom skadade komponenterna och ha alla kvitton redo.
Här skapar du en ticket: http://support.fractal-design.com/support/tickets/new

/ Fractal Design

Jo det var planen. Men undrar om eran garanti täcker de andra delarna i systemet som fått smaka vatten?

I övrigt så verkar allt ok förutom grafikkortet. Men kan också vara för att kompisens dator är av en äldre variant

Permalänk
Medlem

Uppdatering samt en uppmärksamhetsbump. Mitt grafikkort är dött tyvär. Fläktarna och ledbelysning går gärna igång men får ingen bild. Alla andra komponenter är ok. Får jag någon ersättning för grafikkortet?:/

Permalänk
Fractal Design

@Wasp: Hej igen,

Förstår att du är orolig men vi diskuterar inte garantiärenden på forumet då varje fall behandlas enskilt, som jag skrev innan så ska du lämna in en ticket så tar supporten hand om ditt fall där.

Fractal Design

Permalänk

Hej Fractal Design. Det är så att jag köpte ett Define R5 i somras som jag är nöjd med hittills, dock har det undre dammfiltret börjat vibrera ibland, vilket innebär ett ganska irriterande ljud. När man trycker emot på dammfiltret så slutar vibrationerna, så det verkar som att det inte riktigt sitter så bra som det borde göra.

Finns det någon lösning på detta? Jag har tagit bort dammfiltret, men det känns ju inte som en lösning direkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av donpipino:

Hej Fractal Design. Det är så att jag köpte ett Define R5 i somras som jag är nöjd med hittills, dock har det undre dammfiltret börjat vibrera ibland, vilket innebär ett ganska irriterande ljud. När man trycker emot på dammfiltret så slutar vibrationerna, så det verkar som att det inte riktigt sitter så bra som det borde göra.

Finns det någon lösning på detta? Jag har tagit bort dammfiltret, men det känns ju inte som en lösning direkt.

Hej!

Ja vi får rapporter om det här problemet ibland och vi kikar på hur vi kan undvika det i framtida modeller. En inte så elegant men ofta effektiv lösning är att sätta en bit eltejp eller liknande på sidan av filtret för att göra det lite bredare. På så vis så sitter filtret tajtare och hindrar det från att vibrera.

mvh
Fractal Design

Permalänk
Medlem

Hej Fractal!
Jag undrar om det är möjligt att göra led-indikatorn på mitt Nano S konstant lysande? I nuläget blinkar lampan endast vid HDD-aktivitet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Hej Fractal!
Jag undrar om det är möjligt att göra led-indikatorn på mitt Nano S konstant lysande? I nuläget blinkar lampan endast vid HDD-aktivitet

De flesta moderkort har väl 2 anslutningar, en för HDD-led och en för power-led. Du har antagligen kopplat till HDD-led. Jag vet inte om Nano S har båda? Mitt Define (R2) har bara en led runt power-knappen, men ingen HDD-led. Så jag kopplade den till HDD-anslutningen, eftersom jag inte vill ha konstant lysande.
Dvs. flyttar du till power-led-kontakten, så borde det bli som du vill ha det.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags för er nu att släppa en uppföljare till node 605, den håller ju fortfarande måttet någorlunda som htpc chassi modell större men i dagens samhälle där VR kommer starkare och starkare och spelande i vardagsrum sker mer och mer så känns 605an inte direkt optimal när det kommer till att få plats med grafikkort på höjden där det mesta tycks bli lidande, så nån cm högre hade inte gjort nåt. Kabeldragningen blir lidande med mera. Kanske kolla på era andra chassin typ R5 och liknande som blivit hyllade. Vickar man omkull ett sånt och ändrar lite så vore det ju kanske inte så långt ifrån ett riktigt bra htpc chassi. Bara en tanke

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Tycker det är dags för er nu att släppa en uppföljare till node 605, den håller ju fortfarande måttet någorlunda som htpc chassi modell större men i dagens samhälle där VR kommer starkare och starkare och spelande i vardagsrum sker mer och mer så känns 605an inte direkt optimal när det kommer till att få plats med grafikkort på höjden där det mesta tycks bli lidande, så nån cm högre hade inte gjort nåt. Kabeldragningen blir lidande med mera. Kanske kolla på era andra chassin typ R5 och liknande som blivit hyllade. Vickar man omkull ett sånt och ändrar lite så vore det ju kanske inte så långt ifrån ett riktigt bra htpc chassi. Bara en tanke

Skulle vilja ha en 605 som är kortare, så matx får plats.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Skulle vilja ha en 605 som är kortare, så matx får plats.

Kortare? Antar att du menar smalare så att mAtx får plats och inget större för nu får väl till och med atx plats om man skippar optisk läsare om jag inte minns fel. Det jag tänker är att man kanske bland annat skulle kunna ta den typ av ventilation som finns vid fronten på dom mera vanliga chassina, den ribbade plast delen om du förstår vad jag menar och applicera även på ett htpc chassi. Som jag ser det idag så blir det mest att trycka ner alla kablar för att hoppa locket på plats, sticker det ut nånting utanför locket så frisera med sax. Det känns helt enkelt inte riktigt genomtänkt eller så är det bara jag som vill få det att vara mera än det egentligen är

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Köpte ett Define S för knappt ett år sedan och är överlag väldigt nöjd. Det enda jag kan klaga på är att när jag använder hörlursutgången som sitter på fronten så brusar det ganska högt, speciellt under load. Jag kan noll och ingenting om detta, men kanske att den är dåligt skärmad eftersom det just ökar med ökad belastning av systemet?

Visst är det lite tråkigt men samtidigt ingenting jag bryr mig speciellt mycket om. Känner inte att det är värt allt jobb att med posten skicka tillbaka till butik för att få det fixat. Speciellt inte eftersom jag klarar mig bra utan just den utgången.

Däremot kom jag nyligen att tänka på att det troligtvis sänker andrahandsvärdet en hel del, om jag nu kommer sälja chassit. Så jag tänkte i alla fall fråga om ni vet ifall det finns någon enkel lösning mot detta. Kanske bara en någon simpel kabel som behöver bytas ut?

Edit: Sen är jag bara lite allmänt nyfiken på om ni testat olika fläktplaceringslösningar och kommit fram till det "optimala" antalet fläktar och dess placering. Jag har alltid trott att fler fläktar betyder svalare dator, men kollar man runt lite så verkar det knappt vara en märkbar skillnad på t.ex. 3 fläktar eller 6. I alla fall inte i många andra chassin.

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Kortare? Antar att du menar smalare så att mAtx får plats och inget större för nu får väl till och med atx plats om man skippar optisk läsare om jag inte minns fel. Det jag tänker är att man kanske bland annat skulle kunna ta den typ av ventilation som finns vid fronten på dom mera vanliga chassina, den ribbade plast delen om du förstår vad jag menar och applicera även på ett htpc chassi. Som jag ser det idag så blir det mest att trycka ner alla kablar för att hoppa locket på plats, sticker det ut nånting utanför locket så frisera med sax. Det känns helt enkelt inte riktigt genomtänkt eller så är det bara jag som vill få det att vara mera än det egentligen är

Hela iden är att så lite ljud som möjligt läcker framåt (därför inga ribbor). Precis smalare är mer rätt ord, rätt bred idag och tjockare kan det bli svårt att klämma in den i en hylla. Men annars kan jag hålla med om höjden, men känns som den blir för fet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hela iden är att så lite ljud som möjligt läcker framåt (därför inga ribbor). Precis smalare är mer rätt ord, rätt bred idag och tjockare kan det bli svårt att klämma in den i en hylla. Men annars kan jag hålla med om höjden, men känns som den blir för fet.

Jo ribborna kanske släpper ut en del ljud så kanske ingen ultimat lösning men ger mig den på att FD har några duktiga ingenjörer för att lösa allt på ett bra sätt. Anledningen till formatet på 605 antar jag är att det följer nån form av standard för typ hemmabioförstärkare och annan sån där utrustning.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB