Samsung säljstoppar Galaxy Note 7

Permalänk
Melding Plague

Samsung säljstoppar Galaxy Note 7

Kort efter rapporterna om produktionsstopp uppmanar Samsung samtliga användare av Galaxy Note 7 att stänga och returnera telefonen, något som ses som spiken i kistan för modellen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ, visar att de verkligen bryr sig om sina kunder (fastän de kanske blev tvingade till detta av myndigheter?)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tråkigt men rätt beslut för både kunder och Samsung.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Entusiast

Riktigt illa för Samsung som varumärke, men ibland kräver en bra lösning drastiska åtgärder. Tråkigt också att de inte lyckades lösa problem(en?) under fösta turen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

enda telefonen jag vart riktigt intresserad av sen min nexus 4.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Vad är det egentligen som skiljer Samsungs Note 7 batteri från övriga som gör att just denna brinner? Har de testat en helt ny batterityp eller vad? Ligger kanske cpu&gpu extremt nära batteriet och skapar värme?

Alltså det jag har svårt att förstå är varför just Galaxy 7 brinner men så få väldigt andra mobiler som nästan har identiska batterier.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Mycket bra initiativ, visar att de verkligen bryr sig om sina kunder (fastän de kanske blev tvingade till detta av myndigheter?)!

Inte det minsta. Enligt The Verge fortsatte Samsung att skicka ut ersättningstelefoner efter att det inrapporterade att tredje varianten av ersättarna hade skadat en användare.

http://www.theverge.com/2016/10/9/13215728/samsung-galaxy-not...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

enda telefonen jag vart riktigt intresserad av sen min nexus 4.

Tycker marknaden i största allmänhet var riktigt intresserad av denna telefonen, jag skulle säga att det varit 10-talets hetaste telefon.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Mycket bra initiativ, visar att de verkligen bryr sig om sina kunder (fastän de kanske blev tvingade till detta av myndigheter?)!

Bryr sig? Efter att om och om igen kapitalt misslyckas fixa problemet samt försöker tysta ner kunder som fått sina telefoner uppeldade? Först när alla operatörer i USA slutar sälja telefonen ger de med sig.
https://9to5google.com/2016/10/09/samsung-note-7-third-case-fire/

Permalänk

Samsung är verkligen skit och har alltid varit. Hur mycket batteriproblem har man inte haft egentligen med alla sina telefoner under åren? Skulle aldrig få för mig att köpa en Samsung lur när det finns så mycket andra märken med avsevärd bättre kvalité för halva pengen, LG, Huwaei, Oneplus osv.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Kanske ska köpa en Note 7 och sälja på ebay om 10 år då

Permalänk
Medlem

Blir på det viset när dom bestämmer öser ut med vettefan hur många modeller nu dom har på markanden. Galaxy A/C/E/J/S/Note/Xcover vad det nu mer.
Om dom bara kunde koncentrera på Budget/Mellan/Flaggskepp/Note och endast 4 olika modeller skulle det vara mycket enkelt för QC kontroll.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Tycker marknaden i största allmänhet var riktigt intresserad av denna telefonen, jag skulle säga att det varit 10-talets hetaste telefon.

Nja jag vet i tusan om jag håller med om ditt påstående, bortom Sweclockers och diverse mobilsidor så har jag inte hört/läst/sett mer av denna mobil än nån annan. Det man ser mest reklam om på tv är ju tex Honor8.
På tele2, telia, comviq m.m så är det ju oftast man har möts av iphone 7, samsung s7/s7 edge och för stunden även hypen kring honor8.
Men note har jag inte sett mycket av precis i det stora hela.

Men håller med om att den fått ett het mottagande på tyvärr helt fel sätt...

Visa signatur
Permalänk

Finns ingen telefon på marknaden just nu dom lockar. Synd detta händer. Har kvar min förboknong och hoppas smdom kommer sälja den nästa år istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Kanske ska köpa en Note 7 och sälja på ebay om 10 år då

Om du vill ha en bomb liggandes hemma i 10 år så

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att det är svårt att bygga mobiler speciellt när tekniken blir mindre och mindre som förmodligen ökar risken för problem.

Men med det sagt så tycker jag att det är konstigt att ett sånt stort företag som har enormt stor erfarenhet av sånt här kan skapa en sån katastrofalt dålig mobil.

Permalänk
Avstängd

Rip Note 7 jag som ville köpa en men men får vänta tills nästa år.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skäggig legend

Bara att skrota hela namnet, går inte att rädda det. Samsung death star 7!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Förvånad över att dom inte skickat hem såna laddningspåsar som jag har till mina lipo-ackar som första åtgärd och sedan hänvisat att kunden gjort fel som inte alltid förvarat telefonen i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Kanske ska köpa en Note 7 och sälja på ebay om 10 år då

Det tror jag inte du tjänar på. Saker blir ju inte värdefulla bara för de är misslyckade skräpprodukter 🙂 Sen riskerar du ju att bränna ner huset också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Lol, läste "säljtoppar" och tänkte; vad i helvete...

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar batteriet snart, börjar bli tradigt att vänta. Men det finns ju inga alternativ som kan konkurrera.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
99:e percentilen

Ja, jag kunde knappt hålla mig från att skratta högt när de inför start på flyget till Stockholm varnade för just specifikt Galaxy Note 7. Vilken fullständig skandal.

Tror tyvärr detta kan komma att dras upp som ett argument mot Android av iPhone-folk som tror att det bara finns "iPhone och Samsung".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vad är det egentligen som skiljer Samsungs Note 7 batteri från övriga som gör att just denna brinner? Har de testat en helt ny batterityp eller vad? Ligger kanske cpu&gpu extremt nära batteriet och skapar värme?

Alltså det jag har svårt att förstå är varför just Galaxy 7 brinner men så få väldigt andra mobiler som nästan har identiska batterier.

Man läser ju då och då om telefoner från andra märken som börjar brinna så helt ovanligt är det inte. Antar att det måste vara något med just Note 7 som gör att de mycket lättare fattar eld? De som levererar batterier till Note 7 levererar väl batterier till andra tillverkare också, så frågan är om inte detta är ett allmänt problem inom mobilbranschen?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hoppas de fixar batteriet snart, börjar bli tradigt att vänta. Men det finns ju inga alternativ som kan konkurrera.

Håller med dig, inga andra tillverkare kan konkurrera med en så het feature. Note 7 är i en klass för sig.

Tror dessvärre att väntan kan bli lång om inte oändlig.
Men tror dock om man kan vänta ungefär ett år när note 8 (eller vad för namn den nu kommer få) kommer bli intressant.
Hela denna Note7 historien kommer ju tvinga Samsung att släppa riktigt riktigt bra grejer nästa år för att få tillbaka förtroendet på märket från den stora massan som för tillfället förknippar Note7 eller till och med Samsung med mobiler som börjar ryka, brinna osv.
Tyvärr är många människor trångsynta (fanboys inkluderade) mycket svart och vit osv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, jag kunde knappt hålla mig från att skratta högt när de inför start på flyget till Stockholm varnade för just specifikt Galaxy Note 7. Vilken fullständig skandal.

Tror tyvärr detta kan komma att dras upp som ett argument mot Android av iPhone-folk som tror att det bara finns "iPhone och Samsung".

Jo fast använder någon det som ett seriöst argument så frågar jag mig om man ens ska ödsla energi på en sådan person.
Alla batterier kan ju fatta eld om inte skyddsmekanismer (som när batterier sväller) finns och detta handlar säkerligen om den mänskliga faktorn mer än något tillverkningsfel.

Vi förlorar ju alla på detta (samtliga mobilanvändare) då det krävs rätt mkt mineraler för att producera dessa enheter, detta ska nu skrotas.
Aktieägare kommer kräva åtgärdspaket som gör att Samsung kanske måste kicka kompetent folk osv.

Ingen tjänar på att Samsung tabbat sig i detta fallet, hoppas dom kommer på var/vad felet är så att miljoner telefoner slipper kasseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Ja, jag kunde knappt hålla mig från att skratta högt när de inför start på flyget till Stockholm varnade för just specifikt Galaxy Note 7. Vilken fullständig skandal.

Tror tyvärr detta kan komma att dras upp som ett argument mot Android av iPhone-folk som tror att det bara finns "iPhone och Samsung".

Ja, vi kommer garanterat höra argumentet "Men androidtelefoner exploderar väl?"

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är synd att samsung hela tiden är så besatta av apples produktlanseringar. När jag köpte min note 3 så lanserades den i slutet av oktober och var inte på marknaden förrän 1 månad senare.
Nu ska de stressa fram mobilerna snabbare och det som wjälvklart får stryka på foten är testningen. Hade de haft en månad till på sig på att testa utan att bli piskade av ledningen så hade detta troligtvis aldrig hänt. Det blir en extremt dyrköpt läxa, jag läste runt 150 miljarder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Håller med dig, inga andra tillverkare kan konkurrera med en så het feature. Note 7 är i en klass för sig.

Tror dessvärre att väntan kan bli lång om inte oändlig.
Men tror dock om man kan vänta ungefär ett år när note 8 (eller vad för namn den nu kommer få) kommer bli intressant.
Hela denna Note7 historien kommer ju tvinga Samsung att släppa riktigt riktigt bra grejer nästa år för att få tillbaka förtroendet på märket från den stora massan som för tillfället förknippar Note7 eller till och med Samsung med mobiler som börjar ryka, brinna osv.
Tyvärr är många människor trångsynta (fanboys inkluderade) mycket svart och vit osv...

Äsch fanboys köper den för att ha som handvärmare

Visa signatur

Gigabyte | I5 2500k | 8gb ram | GTX 570 1,25G (Win 7 64) | Antec Nine Hundred | Razer Mamba | Microsoft X6 | Icemat Siberia | BenQ 2420 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggalaxyy:

enda telefonen jag vart riktigt intresserad av sen min nexus 4.

Jag kan säga att Nexus 5 faktiskt är mycket bättre än Nexus 4 speciellt gällande prestanda och kamera och båda är mycket gediget byggda.