Permalänk

Windows slutar funka :/

Jao jag skulle kunna beskriva mitt problem som att windows typ inte läser "windows filerna" längre, alltså kontrollpanelen fungerar ej samt andra windows funktioner, men om chrome är uppe så funkar det ungefär fint, internet fungerar inte längre (tror jag) men i vilket fall som hellst så händer detta lite slumpmässigt men inte jätte ofta men windows fungerar alltså inte längre.

2 st hårddiskar, windows sitter på en SSD.

direkt uppgradering från win 7 -> win 10, alltså ingen clean install.

Någon som vet varför detta händer?, ny hårddisk?, virus?, drivrutiner?.

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem

Utforskaren osv hänger sig? Vissa program, eller dom du har uppe fortsätter att fungera som dom ska?

Det låter som windows explorer har lite problem, eller att en process har hakat upp sig (och kanske håller på att dö).

Du skulle kunna prova om det blir bättre (detta är ingen fix, bara för att se om det hänger ihop) genom att trycka ctrl+alt+del, ta fram aktivtetshanteraren, leta rätt på systemprocessen nämnd "utforskaren" (rätt långt ner, det är dessutom lite felaktigt namn... processen heter "explorer" och är windows skal). Högerklicka och starta om den.

Släpper det då, ja då är det en glitch med windows guit/skalet som går att leta reda på vad det är, men om det inte är det... då är det värre.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T