Dell XPS 13 9350 9360 varför så skilda recensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Då denna dator har infinity edge, dvs den är typ 12" med 13" skärm, så tror jag sleeves kan bli tricky. Du får mäta datorn i cm o kolla om det finns några

// LZ

Men borde inte sleeves & väskor för 12" ultrabooks passa denna då? Eller är problemet att dimensionerna på datorn är precis emellan 12"->13" ?

edit: Eller varför inte använda Dell's egna sleeve?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krft:

Men borde inte sleeves & väskor för 12" ultrabooks passa denna då? Eller är problemet att dimensionerna på datorn är precis emellan 12"->13" ?

edit: Eller varför inte använda Dell's egna sleeve?

Visste inte att Dell hade egna! De borde ju verkligen passa!

Om inte, så är det nog säkrast att mäta datorn o kolla specen på sleeven

// LZ

Permalänk
Medlem

Hej!

Har även jag fått hem min xps 13 9360 med FHD, i5, 8gb ram, 256gb ssd. Är inte helt nöjd med musplattan och tänkte höra hur den fungerar för er andra. Musplattan upplevs vara lite lös och ger ifrån sig ett klickande ljud då man bara nuddar den med fingret, dvs inte klickar ner den helt och hållet. Likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=Yt5SkI0c3lM.

Den är även inte så responsiv som jag skulle velat och jag upplever ett mindre "lagg" eller fördröjning från att jag börjar röra mitt finger tills att musen på skärmen faktiskt flyttar sig. Likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=Ru8-1KIYSbw.

Har även problem med att ansluta till en extern högtalare via bluetooth.

Senaste bios är installerat (1.0.7). Tänkte höra om det är någon som upplever något liknande eller har några tips eller om jag helt enkelt blir tvungen att skicka tillbaks datorn. :/

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pongo123:

Hej!

Har även jag fått hem min xps 13 9360 med FHD, i5, 8gb ram, 256gb ssd. Är inte helt nöjd med musplattan och tänkte höra hur den fungerar för er andra. Musplattan upplevs vara lite lös och ger ifrån sig ett klickande ljud då man bara nuddar den med fingret, dvs inte klickar ner den helt och hållet. Likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=Yt5SkI0c3lM.

Den är även inte så responsiv som jag skulle velat och jag upplever ett mindre "lagg" eller fördröjning från att jag börjar röra mitt finger tills att musen på skärmen faktiskt flyttar sig. Likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=Ru8-1KIYSbw.

Har även problem med att ansluta till en extern högtalare via bluetooth.

Senaste bios är installerat (1.0.7). Tänkte höra om det är någon som upplever något liknande eller har några tips eller om jag helt enkelt blir tvungen att skicka tillbaks datorn. :/

Tack på förhand

Det verkar som att du har fått ett dåligt exemplar om musplattan är lös.. Förklara det för Dell, och skicka tillbaka den. Tråkigt detta när det tar lång tid att skicka packet fram & tillbaka från usa.

Musplattan fungerar annorlunda i Windows 10, jag märkte ochså att det är en fördröjning (om väldigt lite). Jag är nästan helt säker på att det går att ställa in. I Ubuntu fungerar den felfritt från första början..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pongo123:

Hej!

Har även jag fått hem min xps 13 9360 med FHD, i5, 8gb ram, 256gb ssd. Är inte helt nöjd med musplattan och tänkte höra hur den fungerar för er andra. Musplattan upplevs vara lite lös och ger ifrån sig ett klickande ljud då man bara nuddar den med fingret, dvs inte klickar ner den helt och hållet. Likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=Yt5SkI0c3lM.

Den är även inte så responsiv som jag skulle velat och jag upplever ett mindre "lagg" eller fördröjning från att jag börjar röra mitt finger tills att musen på skärmen faktiskt flyttar sig. Likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=Ru8-1KIYSbw.

Har även problem med att ansluta till en extern högtalare via bluetooth.

Senaste bios är installerat (1.0.7). Tänkte höra om det är någon som upplever något liknande eller har några tips eller om jag helt enkelt blir tvungen att skicka tillbaks datorn. :/

Tack på förhand

Äsch vad dumt! Min platta klickar inte lätt/av sig själv. Möjligen så kan det vara lagg på 6-8ms innan den börjar röra sig - så lite att jag inte lider av det

Har du aktiverat Bluetooth? om du klickar på notification center bredvid klockan är BT på då?

Med vänlig hälsning Lazze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Hej,

Köpte en XPS 13 9343 när de kom ut, med QHD+ skärmen - skickade tillbaks den efter 4 dagar. Batteritiden var hemsk, typ 4 timmar max vid blandad användning. Upplevde även att cpu fläkten lät väldigt mycket.

Är nu sugen på en 9360 FHD, men den måste orka med 9-10 timmar på en laddning. Dell utlovar 22h vilken ingen tror på.

Är det någon här som har en 9350 och kan ge mig en riktig siffra på batteritid för blandad surf o typ Netflix? Hur är fläkten på denna?

Har någon hittat en riktig recension på 9360?

Alla recensioner och foruminlägg pekar åt olika håll på webben.

mvh Lazze

Jag har en T450s som jag är nöjd med. Såg att du kollat på en X1, men en X260 är kanske intressant?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag har en T450s som jag är nöjd med. Såg att du kollat på en X1, men en X260 är kanske intressant?

Blev en 9360 FHD i5 - än så länge toknöjd! Tryckt i 512gb pcie SSD i den

// LZ

Permalänk
Medlem

Nån som kan tipsa om en fungerande adapter för att koppla in HDMI i USB typ c-utgången? Köpte en på ebay som tyvärr inte funka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XerXes:

Nån som kan tipsa om en fungerande adapter för att koppla in HDMI i USB typ c-utgången? Köpte en på ebay som tyvärr inte funka.

Vet inte om du sett det, men Dell har en egen adapter med artikelnummer 470-ABMZ. Finns inte på Prisjakt konstigt nog, men bland annat Dustin har den. Detta så länge du inte har problem att betala runt en femhundring för adaptern det vill säga.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Hur lång tid tog det för er att få hem datorn? Beställde i tisdags och den har precis letat sig in i Sverige nu en vecka senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Vet inte om du sett det, men Dell har en egen adapter med artikelnummer 470-ABMZ. Finns inte på Prisjakt konstigt nog, men bland annat Dustin har den. Detta så länge du inte har problem att betala runt en femhundring för adaptern det vill säga.

Tack men tänkte väl främst om det fanns billigare alternativ. Tycker 500 är väl mycket för en adapter som jag bara behöver för HDMI.

Permalänk
Medlem

vilken var det du köpte på ebay? Jag var oxo sugen på att beställa därifrån

// LZ

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla med en 9360 att scanna efter ny gfx-driver, kom en ny för några dagar sen - stor skillnad.

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Tack men tänkte väl främst om det fanns billigare alternativ. Tycker 500 är väl mycket för en adapter som jag bara behöver för HDMI.

Har själv en sådan här: Valueline VLCP64650W02

Fungerar klockrent - önskar bara jag hade en lite bättre extern bildskärm, men det är en annan sak...

Permalänk
Medlem

Det var denna jag köpte som alltså inte funkar:

http://www.ebay.com/itm/Type-C-Male-to-HDMI-HDTV-Female-USB-3...

Kan för övrigt berätta att jag fick min money back-ansökan godkänd av microsoft, 2000kr tillbaka på denna alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Det var denna jag köpte som alltså inte funkar:

http://www.ebay.com/itm/Type-C-Male-to-HDMI-HDTV-Female-USB-3...

Kan för övrigt berätta att jag fick min money back-ansökan godkänd av microsoft, 2000kr tillbaka på denna alltså.

Denna har jag spanat på

http://www.ebay.co.uk/itm/Aluminum-alloy-USB-C-3-1-Type-C-to-...

// LZ

Permalänk

@in a bodybag: En annan beställde 27/10 och får sin idag på kvällen...

Permalänk

QHD i7 sugen, men...

hallå alla kunniga:)
har tittat mycket nu på xps 13 QHD i7 16bg ram
Har också läst en hel del om coil whine osv, har också läst att dell har sagt att dem kanske kan lösa det i slutet på året, hur är det med er som köpt laptop senast? har ni några problem med det?
tänkte också höra med er(om det finns någon) som har datorn med dessa spec, hur batteritiden ser ut, ser att många har kört med i5/FHD istället men..man är ju specs-kåt:p

tacksam för svar

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

@micke_89_: Jag kör i7 QHD 16GB.
Har runt 8-9 timmar batteritid (GNU/Linux).
Hört fläkten en gång, då var den kopplad till extern skärm. När jag drog ut USB-C kontakten så slutade fläkten låta.
Är överlag supernöjd!

Permalänk
Medlem

För koppling till extern skärm så köpte jag https://www.inet.se/produkt/8100019/usb-3-1-adapter-c-ha-till...
USB-C -> DisplayPort. Funkat fint för mig!

Permalänk
Skrivet av Kaptenlinkan:

@in a bodybag: En annan beställde 27/10 och får sin idag på kvällen...

Min fanns för avhämtning idag men valde att få den utkörd imorgon, förstår fortfarande inte varför det ska ta så otroligt lång tid att få en dator utskickad.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Skrivet av jherrlin:

@micke_89_: Jag kör i7 QHD 16GB.
Har runt 8-9 timmar batteritid (GNU/Linux).
Hört fläkten en gång, då var den kopplad till extern skärm. När jag drog ut USB-C kontakten så slutade fläkten låta.
Är överlag supernöjd!

okej...man kan väl anta att windows drar lite mer kräm? jag tänkte väl iofs dualboota win linux..kommer antagligen att sitta en del med extern skärm....fortfarande kluven :/...

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_89_:

hallå alla kunniga:)
har tittat mycket nu på xps 13 QHD i7 16bg ram
Har också läst en hel del om coil whine osv, har också läst att dell har sagt att dem kanske kan lösa det i slutet på året, hur är det med er som köpt laptop senast? har ni några problem med det?
tänkte också höra med er(om det finns någon) som har datorn med dessa spec, hur batteritiden ser ut, ser att många har kört med i5/FHD istället men..man är ju specs-kåt:p

tacksam för svar

På min kan höras ibland under belastning, men bara i ett helt tyst rum. Det låter ungefär som när en traditionell hårddisk läser eller skriver.

Permalänk
Skrivet av krft:

På min kan höras ibland under belastning, men bara i ett helt tyst rum. Det låter ungefär som när en traditionell hårddisk läser eller skriver.

Ok det är inte värre än så? Kör du Windows? Hur ser batteritiden ut på den? ursäkta lån av tråd förresten:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Skrivet av in a bodybag:

Min fanns för avhämtning idag men valde att få den utkörd imorgon, förstår fortfarande inte varför det ska ta så otroligt lång tid att få en dator utskickad.

Nu har jag väntat sedan 16.00 och det ska komma innan klockan 22.00, tror ni det klarar det?

Jag är onekligen en smula tveksam.. suck..

*P.S nu ringde det och berättade att det blir lite sena och erbjöd avlämningen en annan dag eller upp till 30 minuter sent, får ändå anses som helt okej!

Permalänk
Medlem

Mina rekommendationer:

1) Scanna GFX drivers för nya Intel 620 drivisar i enhetshanteraren
2. Ladda ner wifi drivers här:
http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads/cate...
3) Stäng av connected standby så här:
It's possible to disable Connected Standby (or more precisely InstantGo) through a registry hack:
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\CsEnabled
Change the value of this key to 0, then restart
4) I Killer network manager, stäng av Advanced Stream detect!!!! Så får du 4-500mbit upp o ner över AC
Nu har du en mkt bättre maskin

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptenlinkan:

Nu har jag väntat sedan 16.00 och det ska komma innan klockan 22.00, tror ni det klarar det?

Jag är onekligen en smula tveksam.. suck..

Du har ringt o bokat tid med dem? Annars så kommer de inte

// LZ

Permalänk
Skrivet av Tea42BBS:

Du har ringt o bokat tid med dem? Annars så kommer de inte

// LZ

Det ringde till mig i tisdags, har tid idag 18-22, men blir kanske till och med 22.30 det ringde precis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_89_:

Ok det är inte värre än så? Kör du Windows? Hur ser batteritiden ut på den? ursäkta lån av tråd förresten:)

Skickades från m.sweclockers.com

Nej verkligen inte.

Men eftersom det är en och annan person som lämnat tillbaka sin maskin till Dell så jag misstänker att det är olika på var och annat exemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krft:

Nej verkligen inte.

Men eftersom det är en och annan person som lämnat tillbaka sin maskin till Dell så jag misstänker att det är olika på var och annat exemplar.

edit: Batteritiden har jag aldrig riktigt kollat, brukar ha min "dockad" med extern mus/tangentbord/skärm/etc. Den klarar sig mer eller mindre en hel dag utan problem.