Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Det skadliga är för hårddisken i boxen, vibrationer och magnetiska fält är aldrig en bra kombo för dessa. 1 meter minimum från större högtalarelement är att rekommendera (Sub, 8 tum+) På lite mindre doningar som stativare 6½ och neråt så räcker en halv meter.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Skrivet av Songless:

............ Tror ni det gör något att ha det ståendes på en subwoofer?
..........

Inte för att vara sådan men hade inte du jobbat i elektronikbranschen? Du har vanligtvis en väldigt stor och stark magnet i subben. Att ställa en enhet som bland annat jobbar genom att magnetisera tunna, tunna skivor direkt över denna i förhållande jätte magnet är att be om att saker ska förstöras (läs data tappas).

För övrigt jätte tråkigt att läsa hur Siba behandlar sina kunder

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Inte för att vara sådan men hade inte du jobbat i elektronikbranschen? Du har vanligtvis en väldigt stor och stark magnet i subben. Att ställa en enhet som bland annat jobbar genom att magnetisera tunna, tunna skivor direkt över denna i förhållande jätte magnet är att be om att saker ska förstöras (läs data tappas).

För övrigt jätte tråkigt att läsa hur Siba behandlar sina kunder

Ja men jag har haft min sub ståendes i flera år precis brevid tvbänken och därmed nära mitt ps3 som jag haft fram tills nu innan jag köpte ps4 pro o xbox one och det har fungerat klockrent utan problem. Så tror inte det är så kinkigt som ni vill få det till men visst man skall ju givetvis vara försiktig om man kan.

Angående hur Siba behandlar sina kunder så är det oerhört tråkigt och jag har flera vänner som bojkottat dem pga liknande händelser. Vid inköpet fick jag fick inte ens reda på att jag kunde få med Forza Horizon 3 gratis utan det märkte jag först när jag kom hem och såg erbjudandet på hemsidan. När jag påpekade detta för kundservice så fick jag mer eller mindre som svar att jag fick skylla mig själv och att deras personal inte kan hålla reda på alla erbjudanden dem har. Snacka om lagom oproffsigt....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Så tror inte det är så kinkigt som ni vill få det till
Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är precis så kinkigt men det beror helt och hållet på hur kraftigt magnetfält som elementet i subben läcker och hur mycket vibrationer som sprids till platsen i fråga. Under inga omständigheter bör man ha ett högtalarelement i närheten av en mekanisk hårddisk

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Jo det är precis så kinkigt men det beror helt och hållet på hur kraftigt magnetfält som elementet i subben läcker och hur mycket vibrationer som sprids till platsen i fråga. Under inga omständigheter bör man ha ett högtalarelement i närheten av en mekanisk hårddisk

Är ingen värsting till sub jag har om man nu skall se till stort och kraftigt element. Är en triangle galaxy sub. Och om det nu är så kinkigt skulle väl i sådana alla datorhögtalare med sub slå ut varenda burks hårddiskar?

Permalänk
Medlem

@Songless: Som jag skrev tidigare, storleken på elementet blir avgörande , detta är lite förenklat då mindre element också kan vara farliga beroende på hur kraftiga dom är men datorhögtalare är oftast rätt klena och skulle dom ha lite kraftigare doningar så är dom oftast magnetiskt avskärmade vilket hjälper en del. Normala subwoofers för hembio/hifi är dock generellt inte magnetiskt avskärmade och dessutom normalt betydligt kraftigare vilket ger mycket starkare vibrationer (inte bra för den lilla skrivarmen som ligger oerhört nära den snurrande plattan) och magnetfält (inte bra för skivan eller läshuvudet)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tellus82:

@Danne_485: Som jag skrev tidigare, storleken på elementet blir avgörande , detta är lite förenklat då mindre element också kan vara farliga beroende på hur kraftiga dom är men datorhögtalare är oftast rätt klena och skulle dom ha lite kraftigare doningar så är dom oftast magnetiskt avskärmade vilket hjälper en del. Normala subwoofers för hembio/hifi är dock generellt inte magnetiskt avskärmade och dessutom normalt betydligt kraftigare vilket ger mycket starkare vibrationer (inte bra för den lilla skrivarmen som ligger oerhört nära den snurrande plattan) och magnetfält (inte bra för skivan eller läshuvudet)

Hm, intressant. Kan kanske förklara varför min PS3 till synes käkat hårddiskar under året. Nu vet jag inte om mina JM Labs Chorus 714 S är tillräckligt kraftfulla men PS3 med dess hårddisk har varit ett par centimeter ifrån. Misstänker fortfarande att det varit de 2,5" hårddiskar som kommit från Hitachi som varit usla.

Kan förstås vara usel strömförsörjning i min PS3 också. Men mest troligt är nog ändå kvaliten på diskarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter 2 år har jag så äntligen gjort den bra investeringen på en extern hdd, clas hade ett bra pris på en 5 TB. så nu ska spelen äntligen slippa bråka om platsen.

jippie!!!

Hade problem med att alla spel inte fick plats, och fått ta bort och ominstaller på nytt beroende på vad man ville spela. har 500gb versionen.
Hoppas också på snabbare laddtider som usb3 ger.

Inte märkt av det än,men beror nog på att det tar sån evig tid att installera spelen. hittade inget sätt att bara flytta spelen till nya hdd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fataren:

Efter 2 år har jag så äntligen gjort den bra investeringen på en extern hdd, clas hade ett bra pris på en 5 TB. så nu ska spelen äntligen slippa bråka om platsen.

jippie!!!

Hade problem med att alla spel inte fick plats, och fått ta bort och ominstaller på nytt beroende på vad man ville spela. har 500gb versionen.
Hoppas också på snabbare laddtider som usb3 ger.

Inte märkt av det än,men beror nog på att det tar sån evig tid att installera spelen. hittade inget sätt att bara flytta spelen till nya hdd.

Hehe jo, jag har också en HDD på 500GB i min Xbox One och den blir full fort. Jag har för mig det är runt 330-350GB ledigt vid leverans. Du bör få högre hastigheter på den externa hårddisken med, märkte själv en klart märkbar skillnad. Och då har jag en liten extern 2,5" HDD på 1TB som är allt annat än någon prestandadisk.

Du kan flytta spelen. Lite osäker på vart man gör det med nuvarande Xbox dashboard men med förra gick man in någonstans under settings, apps & games och sedan valde spelet i listan, valde att flytta till extern hårddisk och sedan bara vänta på att det blir klart.

Permalänk
Medlem

Tänkte börja köra lite Red dead redemption igen men orkar inte ladda ner det till min one. Om jag kör det på mitt 360 så är det bara att fortsätta på sparfilen när jag väl fixat det till min one va?

Skrivet av fataren:

Efter 2 år har jag så äntligen gjort den bra investeringen på en extern hdd, clas hade ett bra pris på en 5 TB. så nu ska spelen äntligen slippa bråka om platsen.

jippie!!!

Hade problem med att alla spel inte fick plats, och fått ta bort och ominstaller på nytt beroende på vad man ville spela. har 500gb versionen.
Hoppas också på snabbare laddtider som usb3 ger.

Inte märkt av det än,men beror nog på att det tar sån evig tid att installera spelen. hittade inget sätt att bara flytta spelen till nya hdd.

Flytta spelen går göra gjorde själv det åt en vän när jag fixa en extern SSD.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag var nog för snabb där, avinstallerade alla direkt och började tanka hem dom igen på nya, nåja, bara 21 spel kvar.

Måste tillägga att jag uppskattar alla roliga spel som finns på 360 och nu går att få till one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om jag kör det på mitt 360 så är det bara att fortsätta på sparfilen när jag väl fixat det till min one va?

Det är helt korrekt

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera från Xbox one till one S eller ska man vänta till Scorpio?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Är det värt att uppgradera från Xbox one till one S eller ska man vänta till Scorpio?

Skulle inte jag gjort i alla fall, om du inte måste ha en 4k bluray.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en Xbox one s på en hyffsat bra deal på Black Friday (som en billig uppgradering för att kunna lira nya spel)
Från att jag har vart ganska dålig på FPS lir så vart det totalt omöjligt att lira på konsol, (hade iofs dom aningarna innan)Men att Battlefield 1 utan mus är totalt ospelbart, dessutom är allt en gråbrun sörja, med en omöjlighet att urskilja fiende eller allierad. Sedan har vi Forza Horizon 3, som alla har höjt till skyarna för världens bästa bilspel som jag såg fram till, äntligen ett lir som man kan köra på handkontroll. Kunde vart ett riktigt bra spel om det gick att styra bilfan. Ett fullt ratttutslag ska inte ta 2 sekunder, det ska ske instant. Med inställningarna går det att ändra från väldigt kass kontroll av bilen till ingen kontroll alls.

Visa signatur

En rondell är inget farthinder, det är en utmaning...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dredden:

Skaffade mig en Xbox one s på en hyffsat bra deal på Black Friday (som en billig uppgradering för att kunna lira nya spel)
Från att jag har vart ganska dålig på FPS lir så vart det totalt omöjligt att lira på konsol, (hade iofs dom aningarna innan)Men att Battlefield 1 utan mus är totalt ospelbart, dessutom är allt en gråbrun sörja, med en omöjlighet att urskilja fiende eller allierad. Sedan har vi Forza Horizon 3, som alla har höjt till skyarna för världens bästa bilspel som jag såg fram till, äntligen ett lir som man kan köra på handkontroll. Kunde vart ett riktigt bra spel om det gick att styra bilfan. Ett fullt ratttutslag ska inte ta 2 sekunder, det ska ske instant. Med inställningarna går det att ändra från väldigt kass kontroll av bilen till ingen kontroll alls.

Det verkar som du fått en X1 som går på halvfart.

FH3 är det inget som hlest problem för mig att styra. Har du gamemode på tvn.

Permalänk
Skrivet av Dredden:

Skaffade mig en Xbox one s på en hyffsat bra deal på Black Friday (som en billig uppgradering för att kunna lira nya spel)
Från att jag har vart ganska dålig på FPS lir så vart det totalt omöjligt att lira på konsol, (hade iofs dom aningarna innan)Men att Battlefield 1 utan mus är totalt ospelbart, dessutom är allt en gråbrun sörja, med en omöjlighet att urskilja fiende eller allierad. Sedan har vi Forza Horizon 3, som alla har höjt till skyarna för världens bästa bilspel som jag såg fram till, äntligen ett lir som man kan köra på handkontroll. Kunde vart ett riktigt bra spel om det gick att styra bilfan. Ett fullt ratttutslag ska inte ta 2 sekunder, det ska ske instant. Med inställningarna går det att ändra från väldigt kass kontroll av bilen till ingen kontroll alls.

Tycker att det du beskriver mest tyder på att konsolen är defekt på något sätt.

Permalänk
Medlem

Hej,

Har köpt en begagnat xbox360 på kul med en drös spel till. Verkar dock som att de spelen jag köpt redan blivit redeemade online, finns det något sätt att få in dessa till min gamertag om jag har orginalkonsol, fodral, kod och i vissa fall kvittot till spelet?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Hej,

Har köpt en begagnat xbox360 på kul med en drös spel till. Verkar dock som att de spelen jag köpt redan blivit redeemade online, finns det något sätt att få in dessa till min gamertag om jag har orginalkonsol, fodral, kod och i vissa fall kvittot till spelet?

Tyvärr inte, koderna blir låsta till det microsoft-konto man registrerar koden på, så det spelar ingen roll om man har kvitton kvar eller inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

Tyvärr inte, koderna blir låsta till det microsoft-konto man registrerar koden på, så det spelar ingen roll om man har kvitton kvar eller inte.

Hade hoppats att Microsoft har någon tjänst liknande ~battlenet där det räcker med kartongen för diverse saker. Så det ända sättet är alltså att be personerna i fråga flytta licensen manuellt?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Hade hoppats att Microsoft har någon tjänst liknande ~battlenet där det räcker med kartongen för diverse saker. Så det ända sättet är alltså att be personerna i fråga flytta licensen manuellt?

Tyvärr är det inte så lätt, en digital licens kan inte flyttas till ett annat konto som jag förstått det, utan säljaren måste bestämma sig för om hans/hennes konto ska ingå i försäljningen, men då ingår allt från denne personens konto.

Någon annan som vet om det går att överlåta licenser eller gamertag för att föra in på sitt konto?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zeagan:

Hej,

Har köpt en begagnat xbox360 på kul med en drös spel till. Verkar dock som att de spelen jag köpt redan blivit redeemade online, finns det något sätt att få in dessa till min gamertag om jag har orginalkonsol, fodral, kod och i vissa fall kvittot till spelet?

Är det digitala spel det handlar om, inte skivor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det digitala spel det handlar om, inte skivor?

Skickades från m.sweclockers.com

Troligen digitala, det som är på skivor är väl inga problem med med tanke på andrahandsmarknaden från game, gameshop osv?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Inaktiv

CDON har rätt bra priser på en del UHD-BD filmer idag. Senaste Mad Max för 99kr var den som stod ut mest från mig. Kan ju vara nämnvärt för er med UHD-TV och Xbox One S.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Är det värt att uppgradera från Xbox one till one S eller ska man vänta till Scorpio?

Tycks som att allt för många har problem med att S låter mer osv. Om du tvunget måste ha 4K, kan det nog vara värt att vänta lite till på att de första S säljs ut helt och folk börjar bekräfta att den inte låter så mycket mer.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agerberg:

Troligen digitala, det som är på skivor är väl inga problem med med tanke på andrahandsmarknaden från game, gameshop osv?

Bör inte vara något problem, såvida inte användaren misstar eventuella DLC-vouchers för spelnyckeln. Vad jag vet kräver inget Xbox 360 eller One-spel som levereras på skiva aktivering med nyckel. Möjligt undantag för onlinepass men det systemet skrotade de utvecklare som använde det för flera år sedan och gällde ändå bara multiplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bör inte vara något problem, såvida inte användaren misstar eventuella DLC-vouchers för spelnyckeln. Vad jag vet kräver inget Xbox 360 eller One-spel som levereras på skiva aktivering med nyckel. Möjligt undantag för onlinepass men det systemet skrotade de utvecklare som använde det för flera år sedan och gällde ändå bara multiplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är skivor så då är det nog inget problem. Kändes som att jag behövde ha licensen knutet till ett live-konto för att köra multiplayer

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zeagan:

Det är skivor så då är det nog inget problem. Kändes som att jag behövde ha licensen knutet till ett live-konto för att köra multiplayer

Ah, bra. Då det är skivor så är det bara att spela. Skivan är själva licensnyckeln för spelet i det fallet. Och skaffar du en Xbox One kan du återanvända samma skivor med de titlar som är kompatibla för att spela samma spel på den nyare plattformen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Tycks som att allt för många har problem med att S låter mer osv. Om du tvunget måste ha 4K, kan det nog vara värt att vänta lite till på att de första S säljs ut helt och folk börjar bekräfta att den inte låter så mycket mer.

Vad är det för problem med One S?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Proffsmobbare

Finns det något sätt att spela Assassins Creed Rouge på Xbox One?