Permalänk
Medlem

gratis w10 update ?

Kör w7 men förmodar att man till slut bli tvungen ta till sen nya w10

va väl medveten om gratis kampanjen som va, men kan man i efterhand skaffa gratis ?

hittade denna sida, men skiljer den sej från vad w10 är `?

https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrad...

Permalänk
Medlem

På den sidan kan du fortfarande uppgradera dig till Windows 10 gratis, ja.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inget alls. Allt de kräver är att du använder nån form av assistansmjukvara, antingen ms egna eller 3depart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inget alls. Allt de kräver är att du använder nån form av assistansmjukvara, antingen ms egna eller 3depart.

ok vad innebär det ?

jag använder "vanligt" w7 pro

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Och 110% inte laglig att använda eller sälja på det sättet. Inte något annat sätt att sälja något som kostar upp mot 90% billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Och 110% inte laglig att använda eller sälja på det sättet. Inte något annat sätt att sälja något som kostar upp mot 90% billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar utmärkt, tänker inte direkt jaga säljaren å kräva nån form utav certifikat från ms av honom..

Men man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, om jag vill sälja min iphone 6 för 500kr betyder det inte att jag har stulit den även om det är oroväckande billigt, hehe..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rocket:

Fungerar utmärkt, tänker inte direkt jaga säljaren å kräva nån form utav certifikat från ms av honom..

Men man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, om jag vill sälja min iphone 6 för 500kr betyder det inte att jag har stulit den även om det är oroväckande billigt, hehe..

Inte finns heller "köp i god tro"..
Känner du för att köpa en licens för en hundring så är det inte säkert att den håller livet ut.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av toru:

ok vad innebär det ?

jag använder "vanligt" w7 pro

Skickades från m.sweclockers.com

Att du är berättigad till den fria uppdateringen om du använder MS egna eller tredjepartsmjukvara för assistans i MS operativsystem..
Vet ej om/hur detta kollas så du kan troligen lugnt uppgradera gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toru:

ok vad innebär det ?

jag använder "vanligt" w7 pro

Det innebär att du kan starta skärmtangentbordet en gång så blir du kvalificerad, men det spelar knappast någon roll att du gör ens det. Enda anledningen till att de babblar om "assistive technologies" är för att det ska se ut som att deadlinen i slutet av juli var på riktigt. MS är fortfarande precis lika sugna på att få över folk till W10 som tidigare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Har hört/läst någonstans att det ska bli prenumerationsavgift på W10 framöver. Det kan ju förklara varför MS är så pigga på övergång till W10. Jag kan ju ha helt fel och i så fall är jag glad. Finns någon som vet mer?

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Detta har jag helt missat... Fånigt av MS att fortsätta erbjuda W10 med lite omskrivningar.. haha. Tycker gott MS kan släppa åtminstonen Home för alla som vill ha det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dr.Mabuse:

@LemonIllusion: Detta har jag helt missat... Fånigt av MS att fortsätta erbjuda W10 med lite omskrivningar.. haha. Tycker gott MS kan släppa åtminstonen Home för alla som vill ha det.

Meanade du inte att citera stigw?