Blåst på Swec Marknaden?

Permalänk
Medlem

@b0bber: Jag har hemligt nummer vill du jag ska ringa honom och förklara läget?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Viktigaste tråden jag följer här inne. ska bli intressant hur detta slutar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

@b0bber: Jag har hemligt nummer vill du jag ska ringa honom och förklara läget?

Ingen större idé, hans nummer är inte i bruk, och hans morsa påstår varje gång jag pratat med henne och säger att 'det är skickat, borde komma om nån dag'.. Men jag har lite svårt att läsa henne, hon verkar uppriktigt intresserad av att detta ska lösa sig, men han kanske ljuger för henne också, eller så är hon bara duktig på att ljuga också..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Ingen större idé, hans nummer är inte i bruk, och hans morsa påstår varje gång jag pratat med henne och säger att 'det är skickat, borde komma om nån dag'.. Men jag har lite svårt att läsa henne, hon verkar uppriktigt intresserad av att detta ska lösa sig, men han kanske ljuger för henne också, eller så är hon bara duktig på att ljuga också..

Skickades från m.sweclockers.com

Säg till henne att han inte har skickat och hota med att polisanmäla detta. Tror hon tar det mer på allvar då.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag blev lurad förra året här på sweclockers och då handlade det om lite mera pengar, 2600kr för att vara exakt.
Jag lyckades spår honom med hjälpa av andra affärer han hade gjort tidigare här på marknaden och han hade också var otrolig seg men dom hade fått sina saker tillslut. Hans swish nummer hade också slutat fungera.
Jag kunde kolla upp hans adress då han bara bodde 1h från mig. Men han bodde så klart inte där men jag lyckades spåra hans ip-adress från hans steam-konto som jag lyckades få tag på.
Men sammanfattningen är att jag polisanmälde honom tillslut och gav polis all information som jag fick tag på och jag ska till rätten nu i mars så det kan hjälpa.

OM polisen ringer hans mamma kanske det blir andra bullar. Det kan hjälpa.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Oj oj oj. Det här måste följas! Hoppas du får dina grejer tillslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Nu har det gått så långt att polisanmälan är den enda rätta. Hoppas han är avstängd på Sweclockers så att han inte kan göra mer försök till bedrägerier här.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Säg till henne att han inte har skickat och hota med att polisanmäla detta. Tror hon tar det mer på allvar då.

Ja, det är precis min plan

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, hur gammal är den potentiella scammern ifall hans mamma är inblandad?

För övrigt hoppas jag självklart att det löser sig, tycker det är så surt med sånt här. Bra att ta tag i det oavsett, annars kommer denna person aldrig få lära sig den hårda vägen.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Av ren nyfikenhet, hur gammal är den potentiella scammern ifall hans mamma är inblandad?

Tror det framkom tidigare i tråden, orkar inte gå tillbaks och kolla men tidiga 20-årsåldern, 20-21 tror jag det var tal om.

Permalänk
Medlem

Har edvin gjort besök hos bedragaren än?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twinsen:

Haha skulle betala för att höra den konversationen mellan han och hans morsa

Trodde ärligt talat swec. var besparat sånt slödder. Har själv gjort några affärer här, både sålt och köpt, och det har aldrig varit några problem. köpte t.om. defekta minnen en gång på en annons och killen gav mig pengarna tillbaka direkt utan att jag behövde skicka tillbaka dem till honom ens (han hade inte använt dem på ett bra tag som jag förstod det). Så bara superbra erfarenheter här själv.

Problemet är väl när annonsörer som brukar hänga på blocket hittar hit så går marknaden ned i klass direkt. Oftast handlar det iof. bara om att den genomsnittlige annonsören överprisar saker.. men ibland så kommer rena lurendrejerier upp. Vill minnas att en person sålde felaktiga Windowskoder billigt på Sweclockers annonssida tidigare. Sådant kan man vara utan liksom..

Skrivet av crazysanta:

Köp alltid endast av medlemmar med referenser och 20+ affärer, då har du trygghet

Inte helt sant. Har tidigare sett trådar om hur folk blivit lurade av andra vars konton hade flertalet affärer slutförda på korrekt vis.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crazysanta:

Köp alltid endast av medlemmar med referenser och 20+ affärer, då har du trygghet

Då kan inga nya säljare/köpare etablera sig. Det är heller inte speciellt säkert..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Säg till henne att han inte har skickat och hota med att polisanmäla detta. Tror hon tar det mer på allvar då.

Jag gjorde faktist det idag, skickade ett SMS till henne och förklarade läget, väntade några timmar och sen ringde jag henne en signal.. Tror du jag fick något svar.. Nej, varken på SMS eller samtal.

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Jag gjorde faktist det idag, skickade ett SMS till henne och förklarade läget, väntade några timmar och sen ringde jag henne en signal.. Tror du jag fick något svar.. Nej, varken på SMS eller samtal.

Gör en anmälan och skicka bild eller något på det, så hon vet att du menar allvar. Såna här jävla idioter ska inte komma undan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Nästan en månader...
Otaliga telefonsamtal och SMS...
Men så kommer dagen, och säljaren levererar...

Men ingen I/O-plåt, ingen kylare och ingen spårbar frakt, var av de två sistnämda betalade jag för..

https://imgur.com/gallery/LsDfA

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Nästan två månader...
Otaliga telefonsamtal och SMS...
Men så kommer dagen, och säljaren levererar...

Men ingen I/O-plåt, ingen kylare och ingen spårbar frakt, var av de två sistnämda betalade jag för..

https://imgur.com/gallery/LsDfA

Skickades från m.sweclockers.com

Gör ett inlägg i Marknardsref-tråden så fler slipper gå på samma nit/säljare du haft oturen att göra!

Permalänk
Medlem

så satans tråkigt att det finns så pass oseriösa människor på sweclockers! Borde finnas någon typ av extra säkerhet här imo, för de som är seriösa bryr sig ofta inte om lite extra säkerhet frågan är vad säkerheten skulle vara

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Inför säljbetyg!***bort/mod***

Otrevligt/caps lock /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Inför säljbetyg!***bort/mod***

Fast SweC anser att feedbacktråden räcker. Personligen anser jag att den är i det närmaste meningslös, och har ALDRIG kollat en säljare där före köp. Säljarens betyg tycker jag ska stå direkt i anslutning till hans annonser, även om de kanske inte behöver länkas till alla hans forum-inlägg.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Personligen glömmer jag alltid bort feedbacktråden, vore bra med ett smidigare system.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt märke till att det finns samma användare som har olika användarnamn.
Kanske inget att hänga upp sig på men det känns då lite osäkert att göra affärer annat än face to face.

Permalänk

@b0bber: Ser att vi bor i samma län. Hör av dig om det blir så här igen då jag inte har något emot att åka på upptäcktsfärd genom Sverige under helgerna

Mvh en Wermlänning

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av beejac:

Har edvin gjort besök hos bedragaren än?

Var dit idag efter jobbet, slutade 18 så han inte se att paketet kom fram.

Skrivet av b0bber:

Nästan en månader...
Otaliga telefonsamtal och SMS...
Men så kommer dagen, och säljaren levererar...

Men ingen I/O-plåt, ingen kylare och ingen spårbar frakt, var av de två sistnämda betalade jag för..

https://imgur.com/gallery/LsDfA

Skickades från m.sweclockers.com

Såg först nu när jag läste tråden att du fått sakerna
Skönt att det kom fram, och skönt att ingen var hemma när jag åkte förbi idag efter jobbet, det hade varit lite pinsamt då jag antagligen inte skulle trott honom

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid hämta kylaren...
;- )
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@b0bber:
Han har väl varit runt halva Sverige och försökt hitta varan han inte hade från början

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du kan ju alltid hämta kylaren...
;- )
B!

Sant det iof

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frozensweetness:

@b0bber: Ser att vi bor i samma län. Hör av dig om det blir så här igen då jag inte har något emot att åka på upptäcktsfärd genom Sverige under helgerna

Mvh en Wermlänning

Se, vad trevligt, inte så långt mellan Grums och Karlstad heller

Skrivet av Edvin-89:

Var dit idag efter jobbet, slutade 18 så han inte se att paketet kom fram.

Såg först nu när jag läste tråden att du fått sakerna
Skönt att det kom fram, och skönt att ingen var hemma när jag åkte förbi idag efter jobbet, det hade varit lite pinsamt då jag antagligen inte skulle trott honom

Ha, näe, det skulle kunna vara lite pinsamt!
"Din jävel, var är grejorna"
-Jag har skickat, igår, jag lovar!! (Det var poststämlat 18/1)
"Du ljuger, din jävel!"

Skrivet av Cr0wl3y:

@b0bber:
Han har väl varit runt halva Sverige och försökt hitta varan han inte hade från början

Haha, antaligen, men det var samma grejor som utannonserades iaf!

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Ha, näe, det skulle kunna vara lite pinsamt!
"Din jävel, var är grejorna"
-Jag har skickat, igår, jag lovar!! (Det var poststämlat 18/1)
"Du ljuger, din jävel!"

Det hade varit något, kunde slutat hur som helst.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Nästan en månader...
Otaliga telefonsamtal och SMS...
Men så kommer dagen, och säljaren levererar...

Men ingen I/O-plåt, ingen kylare och ingen spårbar frakt, var av de två sistnämda betalade jag för..

https://imgur.com/gallery/LsDfA

Skickades från m.sweclockers.com

Sådär emballerar man inte ett moderkort.