Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Vill köpa en lumia 950 igen. Älskar windows phones. Har testat att köra launcher på min s7 men inte samma upplevelse. Är det värt o köpa en eller ska man vänta på och se vad microsoft releasar nu på mobile world congress?

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Vill köpa en lumia 950 igen. Älskar windows phones. Har testat att köra launcher på min s7 men inte samma upplevelse. Är det värt o köpa en eller ska man vänta på och se vad microsoft releasar nu på mobile world congress?

Den är ju så pass billig nu så har du 3500 över så finns den på el giganten verkar de som

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

Den är ju så pass billig nu så har du 3500 över så finns den på el giganten verkar de som

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag ska köpa en, finns en för 1 500 kr.

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Tror jag ska köpa en, finns en för 1 500 kr.

De var billigt.

Permalänk
Medlem

Hade en 950 ett tag sen. Hur ser det ut med uppdateringarna nu? Får man oftast uppdateringar nuförtiden?

Permalänk

@Wpox:
Jag är med insider, det är väl varje eller varannan vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Hade en 950 ett tag sen. Hur ser det ut med uppdateringarna nu? Får man oftast uppdateringar nuförtiden?

För oss icke insider tror jag det följer samma schema som windows 10, alltså 2:a tisdagen varje månad. Det är i alla fall då min uppdateras...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar att de lade till stöd för Chromecast, i övrigt tycker jag Lumia 950 är en väldigt bra lur.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdarchini:

@Wpox:
Jag är med insider, det är väl varje eller varannan vecka

Låter fint! Men hur är insider?

PS. Läste en tidigare kommentar här på sweclockers om att, är det verkligen värt med en windows 10 mobile, med alla dessa bug? Tänk om det uppstår en sitatuion där man verkligen behöver telefonen och vid detta tillfälle kan man inte ringa eller något dylikt.

Permalänk
Medlem

@Wpox: Nu kör jag inte insider, men jag har aldrig varit med om att man inte kunnat ringa med 950:an.
Dock hade jag en otrevlig bugg idag som gjorde att kameran vägrade starta, räckte med en omstart för att fixa det.
Var väl två tre veckor sedan förra omstarten, så det är väl överkomligt.

Permalänk
Medlem

Är HP elite X3 med docka värd att lägga åtskilliga fler tusenlappar mot Lumia 950 xl? Finns det någon likvärdig docka till Lumian?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Är HP elite X3 med docka värd att lägga åtskilliga fler tusenlappar mot Lumia 950 xl? Finns det någon likvärdig docka till Lumian?

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft display dock. XL är jävligt billig nu på blocket. Du kan hitta en för 2 000 kr. Display docken däremot, vet jag icke vart du kan få tag på den, förrutom för 1k.

Permalänk

@Wpox: Ja du, microsoft har ju själva sagt att insider buildsen kan vara ostabila och man inte ska lita på dom till 100%. Men jag är med preview, och jag har inte stött på några problem där förutom nå småbuggar där en app har stängt ned sig själv.

Permalänk
Medlem

Läste precis att MS slutar utveckla Minecraft på WP. Nu spelar jag ju inte detta men helt klart uppenbart att WP är dött i nuvarande form. Så otroligt synd.

Gick över till en galaxy s7 i oktober, hävdar fortfarande att 950xl är den bästa telefonen med det trevligaste OSet jag haft. men det är rätt så nice att ha de få appar jag har

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Läste precis att MS slutar utveckla Minecraft på WP. Nu spelar jag ju inte detta men helt klart uppenbart att WP är dött i nuvarande form. Så otroligt synd.

Det kommer fortfarande gå att ladda ner Minecraft till WP ett tag till i alla fall. Men, de har slutat att underhålla den appen.
Det kommer förmodligen en UWP-version som även fungerar i Windows 10 Mobile senare.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Många säger att windowsphone är företagarens telefon. Kanske mest för större företag. Håller på att starta enskild firma skulle jag ha någon fördel att ha en windowsphone? Finns det någon fördel gentemot tex android?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Många säger att windowsphone är företagarens telefon. Kanske mest för större företag. Håller på att starta enskild firma skulle jag ha någon fördel att ha en windowsphone? Finns det någon fördel gentemot tex android?

Skickades från m.sweclockers.com

Ptjae. Det är en bra försäkran om att ens anställda bara kan ringa och mejla. De lär inte sitta och tindra med mobilen på arbetstid iaf Kan ju ses som en fördel om man inte litar på att ens anställda sköter sitt jobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Många säger att windowsphone är företagarens telefon. Kanske mest för större företag. Håller på att starta enskild firma skulle jag ha någon fördel att ha en windowsphone? Finns det någon fördel gentemot tex android?

Skickades från m.sweclockers.com

Inga speciella saker. Men om du vill slippa investera i en dator finns ju continium och dockan

Permalänk
Medlem

En lumia 950 dual sim + dockan för 2k biligt?

Permalänk

@Wpox:

Det var bra pris tycker jag. Köper man den direkt från microsoft äre väl 4k va? Men då tror jag att dockan ingår.

Permalänk
Medlem

@Wpox:
Det är väl ett OK pris.
Gav nästan 3.9 för min 950XL för några veckor sedan utan docka.
Fick dock tag i en HP Desktop Dock för 499. Inet reade ut sin sista.
Fungerar alldeles utmärkt ihop 950XL och man kan ha telefon stående i den.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk

Jag har beställt en ny tele om något är intresserad av en 950XL med dockningsstation. Kosmetiskt så är den i bra skick förutom lite slitage i hörnen. Dock är batteriet dåligt, men det finns att köpa nytt för 340 kr på mytrendyphone (original).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wpox:

Vill köpa en lumia 950 igen. Älskar windows phones. Har testat att köra launcher på min s7 men inte samma upplevelse. Är det värt o köpa en eller ska man vänta på och se vad microsoft releasar nu på mobile world congress?

Jag sparkade igång min 950 i helgen då jag behövde filma av en skärm på en annan mobil. Blev lycklig av att se startskärmen, hur härlig skärmen är och tunn luren är.

Vill inte gå tillbaka till min IPhone SE.

Rykten säger ju att MS har stoppad försäljningen av Lumia, alla "lager" är tomma. Varit en del rykten om Surface Phone precis som deras laptops och imac "dödare". Men det är vågat.

Telefonen är ju bra, det är ju bara Win 10 mobile som just nu suger lite, framförallt om man sitter på insider ring..

Permalänk
Medlem

Jag sitter på insider slow och har inte märkt att något särskilt suger.

OS:et är ju hela grejen tycker jag. Varje gång jag håller en iOS eller Androidtelefon saknar jag Windows.

Enda app jag saknar just nu är väl Mina Fordon. Men den är inte direkt superkritisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se om och när HP släpper denna: http://www.windowsphonearea.com/unannounced-hp-smartphone-spo...

Annars var det väldigt tunt med Win10 Mobile på WMC denna gång. Har jag endast sett att Alcatels Idol Pro 4, som är en Europa-version av Idol 4S.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Finns det någon tredjepartsapp för Storytel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@museo12:
Fungerar inte den som finns på Windows App store?
https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/storytel/9nblggh33nhp

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk

Skulle säga att Windows Phone håller på att dö ut.. Appar försvinner, Kommer aldrig några nya uppdateringar förutom till sina egna appar. Nä, nästa gång blir det något annat!

Permalänk
Medlem

Intressant är dock att ingen någonsin tagit upp Microsofts Telemetri i WinPhone/Win10M.

Det är ju en stor sak i Win10 för datorer.
Samma sak gäller för Microsofts surfplattor med Win10.

Det kan ju inte bara vara på Win10 datorer som Microsoft samlar in användardata på.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Intressant är dock att ingen någonsin tagit upp Microsofts Telemetri i WinPhone/Win10M.

Det är ju en stor sak i Win10 för datorer.
Samma sak gäller för Microsofts surfplattor med Win10.

Det kan ju inte bara vara på Win10 datorer som Microsoft samlar in användardata på.

Det är väl ingen större ide att bli upprörd när google och apple gör precis likadant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop