Skicka paket utomlands?

Permalänk
Medlem

Skicka paket utomlands?

Hoj

Vilket är det billigaste alternativet att skicka paket utomlands (England, london)?

Köpte en grej via Ebay å den kom fram som trasig.

Kort å gott han gick med på att refunda pengarna å så
men ville att jag skulle skicka tillbaka den problemet var bara att han kunde ej ge någon
"return shipping label".

Paketet väger ca 7kg 44cm längd 44cm bred 15cm höjd..
billigaste alternativet jag hitta var 550kr å det var på schenker.

finns det något billigare alternativ? eller något jag har missat.
det är ju han som kommer stå för kostnaden men ja 550kr då lär han ju smälla av med tanke på att han
skicka det för ca 220kr.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Kolla med TNT/fedex

Permalänk

Skickade nyligen ett paket utomlands och det var ett land inom EU. Skickade via Postnord och han i kassan sa "Tur att landet du skickar till är i EU, annars hade det kostat". Så tror det har lite med det att göra möjligtvis

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Ge han de priser du fått och fråga om han tycker det är värt det.
Skicka gärna med print screen så han inte tror du driver med han.

Jag brukar alltid säga att jag inte vill skicka tillbaka mina trasiga/felaktiga prylar när jag reklamerar på ebay, men då beställer jag iofs bara billiga småprylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

Kolla med TNT/fedex

TNT skickar ej åt privatpersoner.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix96:

Skickade nyligen ett paket utomlands och det var ett land inom EU. Skickade via Postnord och han i kassan sa "Tur att landet du skickar till är i EU, annars hade det kostat". Så tror det har lite med det att göra möjligtvis

Storbritannien är medlem i EU.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem

Tror inte du kommer hitta något billigare än Postnord. Du måste dock ta paketet och få pris hos ditt ombud alternativt ringa Postnords kundtjänst. Det pris du själv kan hitta på postnord.se är dyrare än hos ombudet.

Har själv skickat många paket inom EU och Schweiz på ca 5 - 15 kg med Postnord.

Permalänk

@twit: nej de har gått ur eller ska gå ur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trebrecks:

@twit: nej de har gått ur eller ska gå ur

Den processen kommer ta åtminstone två år, tills dess är de fortfarande medlemmar och ingenting fungerar annorlunda mot vad det gjorde innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

@twit: nej de har gått ur eller ska gå ur

Ska gå ut, är dock fortfarande med!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

@twit: nej de har gått ur eller ska gå ur

Som det ser ut nu kommer de utträda i April 2019, alltså om nästan två år. Återigen: Storbritannien är medlem i EU.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

@twit: nej de har gått ur eller ska gå ur

det lär ta 1-2år innan dom är klara,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Såg bra ut hamna runt 300kr där iaf.

har du använt denna sida förr?

Skrivet av Rolle2000:

Tror inte du kommer hitta något billigare än Postnord. Du måste dock ta paketet och få pris hos ditt ombud alternativt ringa Postnords kundtjänst. Det pris du själv kan hitta på postnord.se är dyrare än hos ombudet.

Har själv skickat många paket inom EU och Schweiz på ca 5 - 15 kg med Postnord.

Ok får ta mig en titt där också.

Men i nu läget ser det ut som han överväger att jag bara behåller den då produkten inte var värd mer än 500kr.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator