Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Fått hem en urtrött katt. Vart på sommarkollo en vecka jagat fjärilar och muckat med grannkatt. Aldrig vart så lugn hela hon är en degklump

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem

Kobran bedövar sitt byte:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Haha, katten ser nästan ilsken ut på bilden längst ner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Haha, katten ser nästan ilsken ut på bilden längst ner

Han är bara 1,5 år och tenderar till att hetsa upp sig väldigt vid bus. Jag har ju precis tagit över honom men redan kommit långt med mycket. Han är t ex redan nästan lika lydig som min abessinier (som jag haft sedan 2007). Kan gå ut utan koppel och han går in när jag säger till, väldigt duktigt.

Om jag kommer ihåg att ta med mobilen ut så blir det bilder senare på hans nyupptäckta favoritsysselsättning: Fånga insekter med båda tassarna samtidigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur tränar du mutar med mat?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Han är bara 1,5 år och tenderar till att hetsa upp sig väldigt vid bus. Jag har ju precis tagit över honom men redan kommit långt med mycket. Han är t ex redan nästan lika lydig som min abessinier (som jag haft sedan 2007). Kan gå ut utan koppel och han går in när jag säger till, väldigt duktigt.

Om jag kommer ihåg att ta med mobilen ut så blir det bilder senare på hans nyupptäckta favoritsysselsättning: Fånga insekter med båda tassarna samtidigt.

Rena rama mini tigern ju

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oqvist:

Hur tränar du mutar med mat?

Grunden är att bygga en så trevlig hemmamiljö och nära relation som möjligt så att utelivet alltid blir nr 2. Jag pratar mer eller mindre oavbrutet med alla katter, det har visat sig väldigt viktigt för trygghet och kontakt.

På vägen dit använder jag bl a Cosma snackies http://www.zooplus.se/shop/katt/kattgodis_snacks/cosma/cosma_... (bästa priset hittills, så vill ni prova är det rätt tillfälle).

Skrivet av anon246659:

Rena rama mini tigern ju

När han går loss på ens händer så är liknelsen inte helt fel!

Tänderna är inga problem, han är relativt försiktig. Klorna är däremot ett större problem. Jag fick höra från en bekant till förra (numera avlidne) ägaren att klippa klor var "omöjligt", men jag har lyckats med omöjligheter tidigare, så snart kommer jag göra ett första försök. På egen hand dessutom eftersom det är så jag vill kunna klippa honom.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sägs att de ska lugna ner sig vid två års ålder. Idag har fötterna fått vad de tål vid ett flertal tillfällen. Hoppade upp på nackstödet på stolen sedan blev hon lite osäker på hur hon skulle ner eller vad fasen vet jag så då börja hon käka på kinden, öronen och pannbenet och tugga på allt hon kom åt ett tag. Tror hon gör det för att få uppmärksamhet eller något för vill hon ha mat så ökar frekvensen av attackerna markant. Ofta är det bara jaktinstinkten ibland kommer hon på sig själv med att va hårdhänt och börjar slicka istället Håller igen men känns då ändå.

Och gormar man åt henne så fattar hon inte vinken alls. Men som sagt klorna är snäppet värre sylvassa och närmast omöjligt att få henne att samarbeta tillräckligt länge för att få dem klippta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Varmt ute så hon (Greta) har gjort ett skrymsle i häcken att ligga i

BUSTED! Fann ena katten (Grynet) på upptäckts färd i en bekants bil (han har katter själv som brukar vara i bilen)

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Fräs åt katten

@oqvist: Är katten besvärligt så fräs. Ge ett väsande ljud. Det förstår katten som en varning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stigw:

@oqvist: Är katten besvärligt så fräs. Ge ett väsande ljud. Det förstår katten som en varning.

Mina kollar bara på mig som jag vore dum i huvudet. Öppna en kolsyrad dryck funkar iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla på den jäveln, där ligger han helt nöjd med att han lekt bort husses reservnyckel till bilen någonstans, så att husse nu tvingas äta pasta och ketchup till middag, som om detta vore någon slags studentkorridor.

En riktig bandit, det där.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/bLMAew3.jpg

Kolla på den jäveln, där ligger han helt nöjd med att han lekt bort husses reservnyckel till bilen någonstans, så att husse nu tvingas äta pasta och ketchup till middag, som om detta vore någon slags studentkorridor.

En riktig bandit, det där.

Man ser verkligen hur lite han bryr sig. En äkta gangsterkatt!

Permalänk
Medlem

En bild på Fanta när hon var ca 7 månader gammal.

20141003_DSC_0417 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

http://i.imgur.com/bLMAew3.jpg

Kolla på den jäveln, där ligger han helt nöjd med att han lekt bort husses reservnyckel till bilen någonstans, så att husse nu tvingas äta pasta och ketchup till middag, som om detta vore någon slags studentkorridor.

En riktig bandit, det där.

Kolla under kylskåpet. Allt som mina katter (bara en kvar nu) slarvat bort har hittats under kyl/frysskåpet. Tack vare att jag varit tvunget att dra ut kylskåpet så jag kommer åt sakerna där under så har golvmattan fått lida för det. Även klösmärken på tapeten. Dyr kattj***l , men jag älskar katten mer än annat för det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag fick komma och "provgosa" den här fantastiska lilla ragdollkillen i veckan, som jag nu självklart har tingat. Bara fyra veckor gammal än så länge, och får vänta åtta veckor till innan han får flytta hem till mig och Zelda. Vet inte riktigt vad jag ska kalla honom än, men i stamtavlan heter han Cunningham.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landmarks:

https://68.media.tumblr.com/be83554123b8e6fbdc7bdea5ae2941ad/tumblr_oqks5iqiue1v4jvdko1_540.jpg

Jag fick komma och "provgosa" den här fantastiska lilla ragdollkillen i veckan, som jag nu självklart har tingat. Bara fyra veckor gammal än så länge, och får vänta åtta veckor till innan han får flytta hem till mig och Zelda. Vet inte riktigt vad jag ska kalla honom än, men i stamtavlan heter han Cunningham.

Ceasar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Man ser verkligen hur lite han bryr sig. En äkta gangsterkatt!

Haha, ja gud ja. Stone cold for life.

Skrivet av AMD-FX:

Kolla under kylskåpet.

Bra tips, men tyvärr inte där heller. :I

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av anon246659:

Ceasar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är faktiskt inte helt dumt ändå!
Jag har funderat på Lumos, men vore kul med något som knyter an till stamtavlenamnet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

https://68.media.tumblr.com/be83554123b8e6fbdc7bdea5ae2941ad/tumblr_oqks5iqiue1v4jvdko1_540.jpg

Jag fick komma och "provgosa" den här fantastiska lilla ragdollkillen i veckan, som jag nu självklart har tingat. Bara fyra veckor gammal än så länge, och får vänta åtta veckor till innan han får flytta hem till mig och Zelda. Vet inte riktigt vad jag ska kalla honom än, men i stamtavlan heter han Cunningham.

Om nu befintlig katt heter Zelda är ju denna killens namn Mario, kanske dyker upp en Link och/eller Luigi senare också

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det är faktiskt inte helt dumt ändå!
Jag har funderat på Lumos, men vore kul med något som knyter an till stamtavlenamnet också.

Stava då rätt, Caesar.
Namnet som gett upphov till Kejsare och Tsar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inaktiv

Har vi fler hifi-katter här?
Här har ni anledningen varför jag drar mig för att köpa en ny tävä

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Har vi fler hifi-katter här?
Här har ni anledningen varför jag drar mig för att köpa en ny tävä
http://i.imgur.com/HpgpXWf.jpg

Min katt är anti-hifi. Hatar högtalarljud och springer och gömmer sig om jag spelar något.

Angående ny TV, rekommenderar att hänga den halv-högt på väggen och inte ha en tv-bänk under. Hehe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Min katt är anti-hifi. Hatar högtalarljud och springer och gömmer sig om jag spelar något.

Angående ny TV, rekommenderar att hänga den halv-högt på väggen och inte ha en tv-bänk under. Hehe.

Lyx!
Redan testat. Din lilla ligisten hoppar upp och försöker fånga vad hon nu ser haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Lyx!
Redan testat. Din lilla ligisten hoppar upp och försöker fånga vad hon nu ser haha

Clever girl!

Permalänk
Medlem

Såg nyss dokumentären "Pet Fooled" och har definitivt fått mig ändra på vilken mat katterna får. Det kommer bli Royal Canine i fortsättningen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Ohem: Var hittar man filmen?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

@Ohem: Och då väljer du ett märke som använder spannmål och ägs av Mars?

Royal Canin är så klart bättre än Friskies och annan dynga du kan köpa på ICA. (Mjao helt ok) Men ryktet RC har kommer från framgångsrik lobbying, inte kvalité.

När mina två katter kom från Katthemmet fick de först RC (som de åt på katthemmet) men de var tammefan konstant hungriga och ena katten hade också småirriterad hud. Bytte till Thrive efter lite olika provande och de har inte tiggt mat en enda gång sedan dess och hudirritationen försvann också. Först trodde jag de inte gillade maten men de blir helt enkelt så mätta och stannar mätta länge. Min ena katt som kom lite småknubbig har gått ner i vikt trots jag bytte från indoor/Sterilised-mat till ”vanlig”. Välj något spannmålsfritt med hög proteinhalt, finns många att välja på. Och så klart, så mycket blötmat som möjligt före torrfoder även om det kanske inte alltid går.

Permalänk
Avstängd

Har en katt fråga min katt ibland kanske en eller två gånger per år så bruka hon mjau jätte mycket och länge med, och så försöker hon gömma sig ibland under täcket ibland på andra ställe, och om man flyttar på katten så går hon tillbaka under täcket igen och hon verka vara helt borta under den tiden med.

Vad kan detta bror på?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Har en katt fråga min katt ibland kanske en eller två gånger per år så bruka hon mjau jätte mycket och länge med, och så försöker hon gömma sig ibland under täcket ibland på andra ställe, och om man flyttar på katten så går hon tillbaka under täcket igen och hon verka vara helt borta under den tiden med.

Vad kan detta bror på?

Hon löper?