Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Administrativ avgift

När får Komplett in alla eftermarknads 1080TI? Och vilken modell får ni in först?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Komplett.se

@andra94:

Hej,

Dessvärre så har vi ingen konkret information om när dessa dyker upp i vårt sortiment men vill absolut citera och hänvisa er till en artikel här på Sweclockers som skriver lite kring detta.

Nvidia Geforce GTX 1080 Ti från partner hittar ut på bild.
"Mot slutet av mars månad lanserar tredjepartstillverkare Geforce GTX 1080 Ti med sina egna kylarlösningar och inför detta visas ett flertal modeller på bild."

Med vänliga hälsningar,
Oscar, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur många skärmar av denna

https://www.komplett.se/product/896116/gaming/skarmar-tillbeh...

hade ni till kampanjpriset 3799 kr?

Känns lite märkligt att det står att ni har 36 st i lager nu, men priset är ändrat tillbaka till 4990 kr.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Komplett.se

@Ralle_81:

Hej,

Erbjudanden och kampanjer räcker generellt sett under en viss tidsperiod eller så länge produkten finns i lager. I detta fall med Asus 24" LED G-Sync Rog Swift PG248Q så varade erbjudandet mellan den 8/3-15/3 dvs. 1 vecka, dessvärre kan jag inte svara på hur många skärmar det gällde.

Med vänliga hälsningar,
Oscar, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har ni slutat med 6900K på Komplett PC? Det finns ett gäng 6 Core och 6950X, men ser inte någon med 6900K (som i75 hade innan)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Komplett.se

@Dockland:

Tjena!

Varför inte Intel Core i7-6900K finns i konfigurationen bland våra Komplett PCs just nu är för att vi dessvärre inte har dem i lager, inte heller med ett bekräftat datum. Så snart dessa närmar sig leverans så dyker de åter igen upp i konfigurationen.

Skulle det vara intressant att lägga en beställning med just denna CPU nu så kan du kontakta oss så skall vi se ifall vi kan hjälpa dig vidare.

Med vänliga hälsningar,
Oscar, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/895039/gaming/skarmar-tillbeh...

Fan va fint pris. Skulle köpa XB271 för 7490 men lyckas få denna för 5790!

Man tackar!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

https://www.komplett.se/product/895039/gaming/skarmar-tillbeh...

Fan va fint pris. Skulle köpa XB271 för 7490 men lyckas få denna för 5790!

Man tackar!

Ja, har också suttit med prisjakt-appen i högsta hugg och spanat på de 3-4 skärmarna som finns i den klassen. Detta priset var dock oslagbart (och tydligen samma panel på alla). Kommer nog få hem min idag, men är lite orolig för backlight bleed och liknande. Om det är för jäkligt hoppas jag det är smidigt att få skärmen utbytt hos komplett... håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knoffen:

Ja, har också suttit med prisjakt-appen i högsta hugg och spanat på de 3-4 skärmarna som finns i den klassen. Detta priset var dock oslagbart (och tydligen samma panel på alla). Kommer nog få hem min idag, men är lite orolig för backlight bleed och liknande. Om det är för jäkligt hoppas jag det är smidigt att få skärmen utbytt hos komplett... håller tummarna!

Jaa sjukt billigt jämfört med de andra. Var sugen på XB271HU men för 2000kr billigare och samma panel så är det strunt samma.

Lite orolig för BL bleed jag med men hört man ska dra ner ljusstyrkan så ser man knappt. Fått min idag så ska hämta den snart

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Jaa sjukt billigt jämfört med de andra. Var sugen på XB271HU men för 2000kr billigare och samma panel så är det strunt samma.

Lite orolig för BL bleed jag med men hört man ska dra ner ljusstyrkan så ser man knappt. Fått min idag så ska hämta den snart

Installerat och kontrollerat skärmen nu. Sjukt lite BLB, inga döda pixlar och allmänt bra. Behöver kalibrera lite till, men annars är jag hur nöjd som helst med AG271QC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knoffen:

Installerat och kontrollerat skärmen nu. Sjukt lite BLB, inga döda pixlar och allmänt bra. Behöver kalibrera lite till, men annars är jag hur nöjd som helst med AG271QC.

Min är inne också! Kunde inte köra 165hz först och trodde den var förstörd men det visade sig att mitt 780TI är för dåligt för kunna köra 165hz haha. Så väntar på lite nya delar

Riktigt nöjd och har väl en del blacklightbleed som kan synas vid mörka bilder men helt ärligt man tänker knappt på det och är aldrig märkbart om man inte helt svart på skärmen. Tar man en bild med kameran så ser det rikigt illa ut och inte alls som det gör i verkligheten.

Btw vad kör du för färginställningar och brightness nivå?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

@Komplett: Hur blir det med kemikalieskatten, kommer det att bli möjligt att handla från komplett.no istället för att slippa skatten??

Permalänk
Medlem

@ramlösa: Inköp från Norge betyder tull och skatt. Nej du kan inte handla från .no och få varor från Sverige då detta skulle betyda att Komplett begår ett brott ifall dom försöker undvika tull och moms.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Hjälpsam

@Coca: Har inte Norge förhandlat sig till frihandel med EU?
Alltså ingen tull och skatt.
http://www.eu-upplysningen.se/EU-i-Varlden/Handel-med-lander-...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Komplett.se

@ramlösa:

Hej ramlösa,

dessvärre så sitter jag inte på någon information kring hur detta kan tänkas påverka våra priser, om det gäller hela vårt sortiment eller inte.
Tyvärr så levererar inte heller komplett.no till Sverige så den vägen är dessvärre inte möjlig.

Jag vill rekommendera dig att skicka ett mail till vår kundservice om du skulle ha några ytterligare frågor kring just kemikalieskatten så kanske dem kan hjälpa dig.

Med vänliga hälsningar,
Oscar, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Så kan det vara, mer än vad jag är insatt i.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

@komplett
hej, håller på och konfigurerar en Komplett Gamer Xtreme - GTX1080Ti Edition. just nu kan man bara välja ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming utan OC , det står att det är bekräftat 78stk av OC varianten den 29april . Om man verkligen vill ha OC versionen istället borde det väl gå att fixa förutsatt att det finns i lager?

Permalänk
Komplett.se

@jimbojp:

Hej jimpojp!

Kontakta gärna vår kundtjänst så skall det nog inte vara några större beskymmer att hjälpa dig, vill dock inte lova för mycket då kontakt med lagret kommer att ske innan vi kan bekräfta att det är möjligt.

Tack!

Med vänliga hälsingar,
Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

@jimbojp:

Hej jimpojp!

Kontakta gärna vår kundtjänst så skall det nog inte vara några större beskymmer att hjälpa dig, vill dock inte lova för mycket då kontakt med lagret kommer att ske innan vi kan bekräfta att det är möjligt.

Tack!

Med vänliga hälsingar,
Oscar W, Komplett.se

Tack för snabbt svar. Det fanns att välja nu när det kommit in på lager, så det löste sig

Permalänk
Medlem

Hej.

Kommer ni ta in Roccats Pure Owl mus?
http://www.roccat.org/sv-SE/Products/Gaming-Mice/Kone-Pure-Se...
ROC-11-725

Då ni tagit in Roccats EMP som släpptes nyligen så hoppas jag ni även tar in denna.

Mvh
Jimmie

Permalänk
Komplett.se

@JimmieSan:

Hej Jimmie,

dessvärre så har vi idag inga konkreta svar på när eller om dessa kan tänkas komma in i vårt sortiment.

Med vänliga hälsningar,
Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Vad gäller med garanti när man köper en såkallad demovara?

Edit: Gäller fortfarande öppet köp i 45 dagar om det är en demovara?

Permalänk
Komplett.se

@Jyrinki:

Hej Jyrinki!

Demo varor har 1 års garanti och som vanligt gäller våra 45 dagas öppet köp även på dessa varor.

Med vänliga hälsningar,
Oscar W, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

@Komplett:

Kan ni beställa en sån här https://www.komplett.se/product/909553# då jag har skrivit till Samsung och dom skriver så här?

Hej Johan, Tack för att du kontaktat Samsung Support. Bästa du kan göra för att få tag i den är att kontakta en återförsäljare och be dom beställa den. Hoppas det går bra ! Med vänliga hälsningar / With kind regards Fredrik Samsung Support För telefonsupport, vänligen ring oss på 0771-726786 Våra öppettider är: Måndag - Fredag 8-19, Lördag 10-15 För ytterligare support besök gärna vår hemsida: www.samsung.se/support För mer information om våra produkter: www.samsung.se

Bliv ledsen så fort jag fick min lön så tänkte jag köpa denna tillsammans med Samsung Galaxy s7 edge får väl deppa ett tag till.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Komplett.se

@superegg:

Hej!

Jag tog mig friheten för att se ifall det var så att jag hade denna liggandes hos mig men tyvärr inte.

Jag vågar inte heller svara på ifall det är så att vi kan/kommer ta in dessa igen, men jag rekommenderar starkt att du kontaktar vår kundservice med samma fråga så skall dem troligtvis kunna ta det vidare.

Tack!

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

@superegg:

Hej!

Jag tog mig friheten för att se ifall det var så att jag hade denna liggandes hos mig men tyvärr inte.

Jag vågar inte heller svara på ifall det är så att vi kan/kommer ta in dessa igen, men jag rekommenderar starkt att du kontaktar vår kundservice med samma fråga så skall dem troligtvis kunna ta det vidare.

Tack!

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Så nu har jag skickat dom ett mail får se vad som säger.

Tack ändå!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

That moment när man tror att man fyndar men egentligen inte alls göra det http://imgur.com/a/2z88f

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Har upprepade gånger nu råkat ut för att komplett inte accepterar något av mina betalkort och jag förstår inte riktigt varför. Är det någon annan som upplevt likande problem?

Har testat med två olika VISA-kort, från olika banker, det ena ett kreditkort och det andra ett debitkort. Har gott om pengar på båda och inga problem med säkerhetskoder eller liknande.
Har testat på olika datorer och olika webläsare.

Permalänk
Medlem

@Komplett:
Vad är skillnaden på dessa två olika lagerstatus.
"Inte i lager. 28 st. obekräftat 28.jun.2017. Datumet är preliminärt."
"Tillgänglighet: 28 st på väg in den 28.jun.2017. Datumet är bekräftat."

Beställde hela mitt datorpaket hos er då jag tänkte att det var smidigast att ha allt från samma återförsäljare men börjar genast ångra mig.
Den sista produkten som inte fanns hos er i lager stod det på "Tillgänglighet: 28 st på väg in den 28.jun.2017. Datumet är bekräftat."

Kollar mailen idag och förväntade mig att paketet skulle vara skickat så att jag skulle kunna bygga ihop datorn innan och i helgen då jag är ledig då. Då går jag in på er hemsida och ser att det är ändrat till "Tillgänglighet: 28 st på väg in den 29.jun.2017. Datumet är bekräftat."

Hur kan ett datum som är bekräftat ändras utan att ni ger någon information?

Permalänk
Medlem

@Komplett Jag har ett Samsung Evo microsd kort som jag har fått utbytt två gånger pga samma fel. Har tidigare inte behövt skicka tillbaka de trasiga korten utan har fått snabb och bra hjälp direkt. Jag har nu fått samma fel igen på det nya kortet, men den här gången ville supportchatten att jag skulle skicka tillbaka kortet. Jag är inte så sugen på att dela med mig av mina privata dokument och bilder som finns på kortet och vill därför inte skicka tillbaka det till er.. Kan man få hjälp. Jag skulle vilja häva köpet och skaffa ett kort som fungerar.

Felen som uppstår är att jag inte längre kan skriva ny data till korten, men gammal data kan fortfarande läsas. T.ex. clean i diskpart säger succeeded men inga förändringar görs på kortet, all data går fortfarande att läsa.

EDIT: kortet verkar inte gå att läsa alls nu, kanske vågar skicka tillbaka det trots allt.

EDIT2: kan läsa datan igen... vafan är det som händer...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535