Hur jag kan återfå meddelanden från mobil med död skärm

Permalänk

Hur jag kan återfå meddelanden från mobil med död skärm

Hej som rubriken lyder så har min skärm dött på min Samsung galaxy s6, men problemet är att jag har ett par viktiga meddelanden som jag mycket gärna skulle vilja ha tillbaks men jag hittar inget bra sätt att få tillbaka dom. Har ni några lösningar på hur jag skulle kunna få tillbaks dom?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av boomshot86:

Hej som rubriken lyder så har min skärm dött på min Samsung galaxy s6, men problemet är att jag har ett par viktiga meddelanden som jag mycket gärna skulle vilja ha tillbaks men jag hittar inget bra sätt att få tillbaka dom. Har ni några lösningar på hur jag skulle kunna få tillbaks dom?

Starta mobilen och stoppa in en kabel? Sedan så kör du en säkerhetskopia via samsung Kies

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomshot86:

Hej som rubriken lyder så har min skärm dött på min Samsung galaxy s6, men problemet är att jag har ett par viktiga meddelanden som jag mycket gärna skulle vilja ha tillbaks men jag hittar inget bra sätt att få tillbaka dom. Har ni några lösningar på hur jag skulle kunna få tillbaks dom?

Som Andra94 sade ovan, har även för mig att Samsung Kies kan göra säkerhetskopia på allt (inklusive meddelanden)

Edit:Om du har ett skärmlås vet jag inte riktigt hur man löser det, men någon annan här kanske vet?
Normalt brukar man då koppla in datorn till en skärm och ansluta en bluetooth mus tex, men en snabb googling säger att S6:an ej har HDMI output via USB

Permalänk
Skrivet av andra94:

Starta mobilen och stoppa in en kabel? Sedan så kör du en säkerhetskopia via samsung Kies

Skrivet av Mögel:

Som Andra94 sade ovan, har även för mig att Samsung Kies kan göra säkerhetskopia på allt (inklusive meddelanden)

Jag testade det och då hittade den inte mobilen (av någon konstig anledning) men jag kan prova igen..

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Medlem

Samsung kies används inte längre utan har ersatts av Smart switch.

Du måste däremot klicka på "Tillåt" på skärmen 2 ggr för att kunna gör en backup

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

screen mirror via chromecast? använd tangentbord via usb för att få igång det. kolla upp på en annan mobil hur du måste trycka för att sen göra det i blindo på din egen

Permalänk
Avstängd

Om du har skärmlås, pin, pattern eller liknande är telefonen krypterad om du inte låser upp det. MAO kan inte info nås utan att låsa upp.

Förlorade tusentals bilder på detta när min Galaxy S2 skärm dog.

Kanske de har löst nu så man kan låsa upp via sladd in i datorn. Gick inte på den tiden tyvärr.

Permalänk
Medlem

Om du inte får ordning på det hade jag nog provat med något i stil med denna:
https://fyndiq.se/product/8540539-hdtv-hdmi-adapter-och-otg-k...

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av railman:

Om du inte får ordning på det hade jag nog provat med något i stil med denna:
https://fyndiq.se/product/8540539-hdtv-hdmi-adapter-och-otg-k...

Orkar inte kolla upp det själv, men:

Skrivet av Mögel:

en snabb googling säger att S6:an ej har HDMI output via USB

Permalänk
Medlem

@MarcusHuddinge: Verkar tyvärr så ja, då är det nog bara klicka i blindo...

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

Vilken typ av medd? Om det är SMS, gå till Samsung eller Google konto på webben och ladda ner därifrån. Om du nu har haft autobackup på i S6.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|