Permalänk
Medlem

Uppgradera dator

ÄÄr sugen på att uppgradera dator då jag vill kunna spela nyare spel med på annan grafik än low nu till hösten. Dator ser för tillfället ut så här (https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3412619&view=l). Vad är det i datorn jag kan spara och vad kan jag byta ut? Skulle kunna lägga ut 7-8 tusen på uppgraderingar. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

@sweg123:

Den billiga vägen är att uppgradera ditt grafikkort, t.ex. till ett GTX 1060. CPU:n kan hänga med än idag, beroende på vilka spel du spelar och vad du har för skärm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

@saturday_sun: Har en 1920x1080 144hz skärm, har funderat på att köpa ssd, processor(måste köpa nytt moderkort då också om jag förstått det rätt) och grafikkort. FPS i CS går bara ner mer och mer, låg på stabila 270+ för 2 år sedan och är nere på runt hälften på vissa banor nu. Vad ska man satsa på? Spel jag tänkt på är Assassins creed, Star wars och kommer min nuvarande cpu klara dom spelen