Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RellVek:

Varför kollar ni på Amazon när det bara är att beställa direkt från oculus hemsida? Gratis frakt och 449€, inga fler avgifter!
https://www.oculus.com/rift/

För att jag och säkert många andra har goda erfarenheter av Amazon och hur de bl.a. hanterar returer och garantiärenden. Handlar man direkt från Oculus (Facebook?) känns det som att de mest är intresserade av en försäljning och att man därefter är ganska utelämnad.

Det går att beställa från Amazon UK för ca 4700kr, dvs 150kr mer än från Tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Köpte kitet + en extra sensor ifrån oculus egna sida, paketet är redan skickat!

Bra start på semestern

Permalänk
Medlem

Det här var då sjukt lockande!

Jag sitter just nu på en i5-4460, r290 och 8gb ram. Tror ni att jag kan få till en lyckad upplevelse med en sådan maskin? Jag testade VRMark och fick ca 122 fps i medeltal utan större dippar. Rekommenderade specifikationer borde ha gett ca 109 fps i medeltal.

Hur är det sedan med skillnaderna i spellkompabilitet mellan Vive och Rift? Finns det många spel som funkar (bra) på en, men inte på andra?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

För att jag och säkert många andra har goda erfarenheter av Amazon och hur de bl.a. hanterar returer och garantiärenden. Handlar man direkt från Oculus (Facebook?) känns det som att de mest är intresserade av en försäljning och att man därefter är ganska utelämnad.

Det går att beställa från Amazon UK för ca 4700kr, dvs 150kr mer än från Tyskland.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara säga positiva saker om oculus support. Hade ett problem med mitt headset (var bland de första), var väldigt enkelt och smidigt att skicka tillbaka det. Varje gång fick jag ett nytt utan större problem. Vid tillfället var jag rätt sura på dom eftersom problemet inte löstes, men såhär i efterhand så inser jag att de inte kunde ha gjort det mycket bättre. JAg var juockså en av de i allra första batchen och få hade detta problem.

Hade grå tint över ena skärmen, fick en ny, med grå tint över andra skärmen. Visade sig att de ska vara "grå tint" då det var de senaste skärmarna som jag förstod det. Var för att slippa släpning, helsvart skärm gick tyvärr inte att ha. Märker ingen större skillnad nu när båda skärmarna är likadana. Var värre när de var olika. Hela processen med att skicka tillbaka 2 headsets och få tillbaka nya gick på totalt 3-4 veckor. Dvs rapportera -> skicka -> ta emot -> testa ->rapportera -> skicka -> ta emot -> testa. Svenska butiker kan vara värre

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge kampanjen pågår?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tompanhuhu:

Köpte kitet + en extra sensor ifrån oculus egna sida, paketet är redan skickat!

Bra start på semestern

Då jag kan lite och inget om Rift, varför köpte du en extra sensor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Då jag kan lite och inget om Rift, varför köpte du en extra sensor?

Det behövs en extra sensor för full room scale, dvs. att man kan gå omkring i rummet när man spelar. Nöjer man sig med att spela sittandes eller stående ska de två medföljande sensorerna räcka gott och väl.

Jag skulle nog rekommendera att man köper grundpaketet och prövar det först. En extra sensor går ju alltid att köpa till i efterhand om man skulle vilja det och eftersom det är fraktfritt tillkommer inga extra kostnader jämfört med att beställa allt i ett svep.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Någon som vet hur länge kampanjen pågår?

6 veckor verkar flera olika medier ange.

Skrivet av anon25463:

Då jag kan lite och inget om Rift, varför köpte du en extra sensor?

För bättre roomscale. Det följer med två sensorer, men tre sensorer rekommenderas för en god upplevelse på nära samma nivå som Vive.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rekl3M:

Mannen! Rift är till och med bättre Smidigheten och lättheten i Rift är ljusår före Vive.

KÖP!

Något som gör just Rift bättre än Vive? Antar att du mest syftar på vikten eller är det något mer?

Skrivet av Rekl3M:

Det hade verkligen varit bra med nya modeller vid det här laget. Dessa och även PSVR som jag ser som mer eller mindre samma sak även om den är vendor locked officiellt hör ju till samma idag ganska daterade generation.

Men för de 4392kr jag betalade? Svårt som fan att stå emot, inväntar bara leverans nu. Dirt Rally, Elite Dangerous, Project Cars och Subnautica ser jag fram emot att testa av de spel jag har som har stöd för Rift.

Skrivet av Gremanz:

Är det enda som hindrar mig från att slå till på detta.

Zenimax äger Bethesda, Zenimax försöker döda Oculus... men visst, efter ett halvår lär det dyka upp någon mod som gör att Fallout 4 funkar med Ocolus. Kanske.

Jag får också för mig att priset på Vive lär ligga oförändrat ett tag till, de lär sälja gott om nya headsets när F4 kommer ut.

Riktigt trist att Zenimax väljer att straffa de kunder som valt "fel" lösning. Hade varit snyggare om de inte blockerade utan slåss direkt mot Facebook istället bara. Inte för att jag förväntar mig speciellt mycket av just Zenimax.

Skrivet av Tompanhuhu:

Köpte kitet + en extra sensor ifrån oculus egna sida, paketet är redan skickat!

Bra start på semestern

Grattis! Jag beställde igår eftermiddag men ordern har inte rört sig något. Uppdaterar ordersidan då och då för att se om den rört på sig men icke. Sedan insåg jag det inte igår att det kunde vara bra med en till sensor men jag lär nog ändå bara använda min sittandes (simulatorer) och den går ju alltid köpa löst senare.

Hoppas på en snabb och bra leverans för dig, är ju något man gärna har hemma lagom till helgen. Iofs vore det ju nice att ha den redan igår, semester även för min del.

Permalänk
Inaktiv

Flera på reddit som köpt detta kit för $290 genom att också köpa en $100 bundle voucher för Rift på Amazon.

Sjukt billigt.

Permalänk
Medlem

@Gremanz hur funkar det då? Länk till reddittråden eller vouchern plz

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

@Gremanz hur funkar det då? Länk till reddittråden eller vouchern plz

Det här skulle jag också vara intresserad av. Pengar bränner lite i fickan xD

Vad tror ni annars om framtiden för de olika plattformerna? Jag är inte så orolig för att hårdvaran i Rift ska bli utdaterad, men jag är lite orolig för att platformen ska ta stryk. Jag minns i tiderna hur Microsoft satsade på HD-DVD för Xbox 360 och det failade... det misstaget gör jag inte om. Oculus har ju just nu både Zenimax och Valve mot sig, och Microsoft verkar komma med en stor satsning också inom ett år. Det är tufft motstånd... hur går det i så fall med kompabiliteten om Oculus drar kortaste strået?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Oculus har ju just nu både Zenimax och Valve mot sig, och Microsoft verkar komma med en stor satsning också inom ett år. Det är tufft motstånd... hur går det i så fall med kompabiliteten om Oculus drar kortaste strået?

Även Valve stödjer Oculus så vad skulle kunna hända menar du?

Permalänk
Medlem

Med alla dessa skatter såsom kemikalieskatten så har svenska åf svårt att konkurera prismässigt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sando:

Det här skulle jag också vara intresserad av. Pengar bränner lite i fickan xD

Vad tror ni annars om framtiden för de olika plattformerna? Jag är inte så orolig för att hårdvaran i Rift ska bli utdaterad, men jag är lite orolig för att platformen ska ta stryk. Jag minns i tiderna hur Microsoft satsade på HD-DVD för Xbox 360 och det failade... det misstaget gör jag inte om. Oculus har ju just nu både Zenimax och Valve mot sig, och Microsoft verkar komma med en stor satsning också inom ett år. Det är tufft motstånd... hur går det i så fall med kompabiliteten om Oculus drar kortaste strået?

Det är en viss risk. Så länge det inte finns standarder som efterföljs så finns det alltid en risk. Största risken är väl just om VR tokfloppar. Utvecklingen går väldigt trögt förtfarande. Sonys PSVR-satsning tyckte jag såg lovande ut men nu ett par månader senare så undrar jag hur seriös deras satsning är.

Något som bör tala för att både Rift och Vive bör hålla ett par år framåt är att det är dessa som har marknadsandelar på PC så marknaden finns redan, även om den förstås är väldigt liten. De som redan har en lösning lär nog inte vara lika intresserade av att köpa en ny dyr produkt heller.

Kan du vänta eller har det tight ekonomiskt och inte suktar efter att använda VR med simulatorer så kan det vara bra att vänta lite till.

Skrivet av Foxmaner:

Med alla dessa skatter såsom kemikalieskatten så har svenska åf svårt att konkurera prismässigt...

Nu är det ju Oculus själva som säljer. Så ÅF'ar kan inte konkurrera då de är flera steg dyrare. Observera att det även på Amazon är just Oculus själva som säljer.

Kvittar vilket land det gäller, finns alltid en skatt som ska betalas. Sedan är svenska ÅF'ar duktiga på att salta priset när de har möjlighet med. Personligen är jag för att Amazon satsar på Skandinavien för ökad konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det här var då sjukt lockande!

Jag sitter just nu på en i5-4460, r290 och 8gb ram. Tror ni att jag kan få till en lyckad upplevelse med en sådan maskin? Jag testade VRMark och fick ca 122 fps i medeltal utan större dippar. Rekommenderade specifikationer borde ha gett ca 109 fps i medeltal.

Hur är det sedan med skillnaderna i spellkompabilitet mellan Vive och Rift? Finns det många spel som funkar (bra) på en, men inte på andra?

Som jag har förstått det ska mer eller mindre alla spel gå att spela på både Vive och Rift men det blir lite klurigt i de få spel som utvecklats med t.ex. Oculus Touch i åtanke. Det kan givetvis förekomma en del buggar och liknande men i stort verkar det fungera bra, det är dock ganska få titlar som bara finns till endera headset och jag tror inte att det rör sig om mer än några enstaka titlar.

Skrivet av ehallq:

Kan bara säga positiva saker om oculus support. Hade ett problem med mitt headset (var bland de första), var väldigt enkelt och smidigt att skicka tillbaka det. Varje gång fick jag ett nytt utan större problem. Vid tillfället var jag rätt sura på dom eftersom problemet inte löstes, men såhär i efterhand så inser jag att de inte kunde ha gjort det mycket bättre. JAg var juockså en av de i allra första batchen och få hade detta problem.

Hade grå tint över ena skärmen, fick en ny, med grå tint över andra skärmen. Visade sig att de ska vara "grå tint" då det var de senaste skärmarna som jag förstod det. Var för att slippa släpning, helsvart skärm gick tyvärr inte att ha. Märker ingen större skillnad nu när båda skärmarna är likadana. Var värre när de var olika. Hela processen med att skicka tillbaka 2 headsets och få tillbaka nya gick på totalt 3-4 veckor. Dvs rapportera -> skicka -> ta emot -> testa ->rapportera -> skicka -> ta emot -> testa. Svenska butiker kan vara värre

Jo, jag kröp till korset och la en beställning jag också. Tack för informationen. Fan, det är ju det här man egentligen har drömt om sen man var liten grabb och även om det mesta bara är tech demos är jag oerhört förväntansfull.

Jag tror att väldigt många är intresserade av VR och att de flesta som provar det får en positiv upplevelse men priset är verkligen en stor stoppkloss för 'adopteringen' i brist på bättre ord. Det här är första gången som VR är tillgängligt för gemene man bortsett från väldigt begränsade PSVR och jag tror faktiskt att det här kommer att gynna utvecklingen i stort.

Är man teknikintresserad så kanske inte 9.000kr är något bekymmer men för gemene man är det oerhört mycket att spendera på en leksak och som många påpekar är det mest en prisdumpning (och vidareutveckling av tekniken så klart) som krävs för att det ska få större fäste för brist på intresse lär det inte finnas.

Skrivet av Gremanz:

Flera på reddit som köpt detta kit för $290 genom att också köpa en $100 bundle voucher för Rift på Amazon.

Sjukt billigt.

Skrivet av Extremaz:

@Gremanz hur funkar det då? Länk till reddittråden eller vouchern plz

Jag googlade lite snabbt och det verkar som att man fick en kupong på £100/$100 att använda i 'Oculusbutiken' om man beställde Rift + touch tidigare i år. Troligtvis har dessa funnits att köpa på eBay alt. att folk har fått koderna gratis från vänner och bekanta och koderna verkar både gå att använda till att köpa hårdvara men även spel.

Skrivet av anon5930:

Grattis! Jag beställde igår eftermiddag men ordern har inte rört sig något. Uppdaterar ordersidan då och då för att se om den rört på sig men icke. Sedan insåg jag det inte igår att det kunde vara bra med en till sensor men jag lär nog ändå bara använda min sittandes (simulatorer) och den går ju alltid köpa löst senare.

Hoppas på en snabb och bra leverans för dig, är ju något man gärna har hemma lagom till helgen. Iofs vore det ju nice att ha den redan igår, semester även för min del.

Jag beställde igår eftermiddag och ikväll fick jag ett mail om att de hade 'behandlat min order', vad det nu innebär, och det stod att jag skulle hålla utkik efter kommande mail med trackingnummer.

@Tompanhuhu Har ditt paket rört sig alls? Vilken speditör används?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren:

Skickades med ups leverans idag, är fan som ett barn på julafton helt till mig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag beställde igår eftermiddag och ikväll fick jag ett mail om att de hade 'behandlat min order', vad det nu innebär, och det stod att jag skulle hålla utkik efter kommande mail med trackingnummer.

@Tompanhuhu Har ditt paket rört sig alls? Vilken speditör används?

Lika som här med då, ordern behandlad, inväntar mail om tracking-information. Dock fick jag detta mail 16:32 i måndags, 40 minuter efter ordern lades. Men sen har det varit tyst.

Skrivet av Tompanhuhu:

@ågren:

Skickades med ups leverans idag, är fan som ett barn på julafton helt till mig!

UPS, ugh. Men bra nog antar jag. Får se om de är kapabla att leverera denna gång, fraktbolag med tre siffror har jag lärt mig att ha så lite att göra med som möjlig.
Har du å, ä eller ö i antingen ditt namn eller addressen? Lite så jag funderar på om det segat ner det för min leverans. Känns som det är fraktbolaget som saktar ner leveransen då statusen är just:
"Order status Processing for shipping
Tracking numbers (TBA when your order ships)"

Kul att du redan fått den redan! Låter som leveransen ändå går rätt fort då. Fick du något mail om att Oculus levererat eller knackade UPS plötsligt bara på?
Ja du har ju att göra under sommaren. Något program mer virtuellt fint väder hade ju kunnat vara en storsäljare just nu hehe.
Av ren nyfikenhet, vad har du tänkt att testa/använda den med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lika som här med då, ordern behandlad, inväntar mail om tracking-information. Dock fick jag detta mail 16:32 i måndags, 40 minuter efter ordern lades. Men sen har det varit tyst.

De kanske blev tagna på sängen av det stora intresset och det verkar som att man får vänta längre ju senare man beställde. Frakten verkar i alla fall inte ta särskilt lång tid så om de bara får tummen ur och dammar iväg våra enheter idag så är chansen stor att man hinner få hem dem till helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@anon5930: Inget mail ifrån oculus, men orderstatus på deras sida uppdaterades med spårningsnummer

Permalänk
Medlem

Till alla er som beställt rift och har monsterdatorer!

Testa supersampling, det blir _mycket_ bättre! Skarpare och mer "där" känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Till alla er som beställt rift och har monsterdatorer!

Testa supersampling, det blir _mycket_ bättre! Skarpare och mer "där" känsla.

Tror du 5820K + 1080ti maxar fps'en med det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Tror du 5820K + 1080ti maxar fps'en med det på?

Ja, det räcker med 150% SS eftersom allt över det tydligen ändå inte gör någon visuell skillnad. (Finns en lång reddit-tråd om just varför allt över 1.5x inte gör skillnad).

Med min dator i sign kör jag allt utan problem med 1.5x SS.

Din dator kommer klara det galant.

Permalänk
Medlem

Hur aktiverar man SS på Riften?
Jag har ett GTX 1070

Permalänk
Medlem

Var skickas de ifrån? Enligt deras garantivillkor får man bara ett års garanti om de köps utanför europa nämligen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

De kanske blev tagna på sängen av det stora intresset och det verkar som att man får vänta längre ju senare man beställde. Frakten verkar i alla fall inte ta särskilt lång tid så om de bara får tummen ur och dammar iväg våra enheter idag så är chansen stor att man hinner få hem dem till helgen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det är nog den förmodligen mest troliga anledningen. Det är ju ett jävligt bra pris ändå och många som väntat på lägre priser eller velat fram och tillbaks har nog slagit till nu.
Jo, verkar gå fort med leveransen så fort detta inletts. Otålig väntan på statusuppdateringar dock hehe.

Vore verkligen bra med leverans innan helgen, jävlar vad rastlös man kan bli om man väntar på något trevligt ska leverareras. Personligen undviker jag oftast att beställa för nära helgen om möjligt. Exempelvis grafikkort och liknande är sånt jag vill ha i näven ASAP.

Skrivet av Tompanhuhu:

@anders190: Inget mail ifrån oculus, men orderstatus på deras sida uppdaterades med spårningsnummer

Ah, tack. Då har de definitivt inte skickat någon här ännu. Får hoppas det sker under dagen bara.

Skrivet av Yorg:

Var skickas de ifrån? Enligt deras garantivillkor får man bara ett års garanti om de köps utanför europa nämligen.

Bra fråga, bör synas på tracking-informationen, när man väl får denna. Förmodar att de har ett lager i EU, den enda som hitills fått produkten gick det väldigt snabbt för trots allt.

Hur man än vänder och vrider på det så är 1 år väldigt kort garantitid med. Ofta talande för produkten med i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, det är nog den förmodligen mest troliga anledningen. Det är ju ett jävligt bra pris ändå och många som väntat på lägre priser eller velat fram och tillbaks har nog slagit till nu.
Jo, verkar gå fort med leveransen så fort detta inletts. Otålig väntan på statusuppdateringar dock hehe.

Vore verkligen bra med leverans innan helgen, jävlar vad rastlös man kan bli om man väntar på något trevligt ska leverareras. Personligen undviker jag oftast att beställa för nära helgen om möjligt. Exempelvis grafikkort och liknande är sånt jag vill ha i näven ASAP.

Ah, tack. Då har de definitivt inte skickat någon här ännu. Får hoppas det sker under dagen bara.

Bra fråga, bör synas på tracking-informationen, när man väl får denna. Förmodar att de har ett lager i EU, den enda som hitills fått produkten gick det väldigt snabbt för trots allt.

Hur man än vänder och vrider på det så är 1 år väldigt kort garantitid med. Ofta talande för produkten med i mitt tycke.

Varorna skickas från Irland och försäljningen sköts av deras EU-butik (någon nämnde att det står Oculus Ireland som försäljare) och garantin gäller i två år för oss européer.

Att de är baserade på Irland är troligtvis p.g.a. bolagsskatten och bl.a. Apple har ett liknande upplägg.

Citat:

Om du köpte produkten inom EU är garantitiden två (2) år.

https://static.oculus.com/documents/Rift_Warranty_Swedish.pdf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Var skickas de ifrån? Enligt deras garantivillkor får man bara ett års garanti om de köps utanför europa nämligen.

Min skickades ifrån NL antar att de är Nederländerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur man än vänder och vrider på det så är 1 år väldigt kort garantitid med. Ofta talande för produkten med i mitt tycke.

Jag tyckte de va väldigt kort. Har svårt och se att man använder den mycket mer än 10 max 20 timmar i veckan om man inte blir åksjuk, de blir inte många timmar innan garantin gått ut

Permalänk
Medlem

@Tompanhuhu: Tror någon skrev 2år , länkat lite högre upp i tråden. 10-20h per vecka är ju nästan 1000h på ett år, hur mycket som hellst. Rimligare är nog 0-20h per månad förutom när upplevelsen är fräsch