Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig i en sekund

tjoo, jag har fått ett spök problem.
detta är en helt ny rigg 3 månader gammal

i7-7700k
gtx 1070
ddr 4
asus z270-a prime
850w

när jag skulle göra ett @ så tar det ca 7 sec för att den ska komma fram jätte konstigt
tex. blablabla.hotma@il.com blev vet om jag skulle skriva @hotmail... och sedan försvan det och kommer tillbaka efter formatering..

och nu ca 1 månad efter så nu börjar datorn frysa sig i 1-2 sec och sedan flyta på som inget har hänt..
även i windos när jag kollar på film

vilken komponent kan göra så att datorn fryser sig så ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

@Doctor9: Saxat från Tomshardware:
Well, I was having the same problem as you with a lenovo recently upgraded to Windows 10, so I tried to search at task manager if something weird was happening. I figured that each time I got the keyboard lagged the Microsoft Windows Error Reporting process (WerFault.exe) appeared for a second between the processes that were running on my computer.

So I just decided to disable that service and stopped it. Then I needed to restart my laptop and till now (around 15 minutes) I am not having the problem anymore. Here how to disable the service

Blir det samma lagg med externt tangentbord??

Permalänk
Medlem

@ problemet är asus gpu tweaks fel, slå av keyboard shortcuts.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av axeburken:

@Doctor9: Saxat från Tomshardware:
Well, I was having the same problem as you with a lenovo recently upgraded to Windows 10, so I tried to search at task manager if something weird was happening. I figured that each time I got the keyboard lagged the Microsoft Windows Error Reporting process (WerFault.exe) appeared for a second between the processes that were running on my computer.

So I just decided to disable that service and stopped it. Then I needed to restart my laptop and till now (around 15 minutes) I am not having the problem anymore. Here how to disable the service

Blir det samma lagg med externt tangentbord??

De är ingen laptop han har.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

@Dragone: Förstås inte..
Men ett annat externt tangetbord då?