Permalänk
Medlem

Söker råd på Tangentbord + Mus

Håller just nu att kolla på lite olika företags möss och tangentbord efter som det varit några år sedan jag skaffa nytt och mitt nuvarande börjar smått glappa och irritera under dagarna...

Undrar om någon har något råd om bra tangentbord och mus, Vill hälst ha ett tangentbord med någon form av Macro support eftersom jag håller blandannat på att programmera och har just nu mer en ett par olika Macros på mitt Apex (Steelseries) tangentbord för att hjälpa mig med snabba former av kod hantering.

Men eftersom jag även är en gamer så har jag ju även en mus med inställbar DPI via dess mjukvara (Arachnid mus)

Note: Backlightning på tangentbord är gärna önskat men inte 100% ett måste, det är bra eftersom jag väldigt ofta sitter och jobbar och skriver sent in i natten och extra belysning på tangentbordet är bra att ha om man får svårigheter att hitta knapparna när man börjar bli trött

Här är vad jag har just nu, Inte säker om jag borde köra med det jag har på listan eller om det finns något som vore bättre för vad jag söker. Tar alla råd som går men vill hälst inte gå över total summa på 3000 SEK eftersom jag har annat som behöver införskaffas över dom kommande månaderna och jag har inga mer pengar som kommer in föränns tidigast februari nästa år
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10598009/yup

extra detalj
Permalänk

Har du provat Glaive?

Den är verkligen speciell i utformningen av sidoknapparna. Jag testade den kort men knapparna var otroligt konstigt placerade och svampiga och jag kan inte rekommendera den.

Permalänk
Medlem

@myusername: Prövade Glaive men designen på den va väldigt irriterande för någon som använder M4 and M5 ganska mycket..

Tangentborder var överkänsligt och kunde inte göra mitt arbete på det överhuvudtaget och ska åka in imorgon och kolla på annat. Så om någon vill ge något tips på bra tangentbord så kan jag hålla det i minnet när jag kommer dit. Ska däremot kolla på MX Brown i butiken först och se hur dom känns innan sista beslut

Mus kommer jag kolla på en G502 iställer för Glaive förmodligen.

Permalänk
Inaktiv

@Kithio:
Om du ligger i prisklassen 2tkr för tangentbord så titta även på "cm masterkeys pro", ducky shine, varmilo (se även förstaposten i den klistrade tråden längst upp på detta subforumet:vilket tangentbord ska jag köpa under rubriken "rekommenderade märken" för fler tips)