Permalänk
Medlem

Skype fungerar inte

En dator med Mac OS X 10.7.5. Har tidigare kört Skype utan problem, men nu när man loggar in på Skype kommer det upp ett meddelande där det står:

Citat:

Vi har loggat ut dig eftersom du använder en föråldrad version av av Skype. Ladda ner senaste versionen nu

Trycker man på länken kommer man till en sida där det det står följande:

Citat:

Allt du behöver för att komma igång är Mac OS X 10.6 eller senare.

Så bra, eftersom datorn har Mac OS X 10.7.5 ska det ju därmed fungera, eller hur? Det står även:

Citat:

Om du vill ha senaste Skype för Mac (version 7+) behöver du Mac OS X 10.9 eller senare.

Det spelar ingen roll för mig, jag behöver inte ha senaste versionen, jag vill bara ha en version som fungerar!

När man sedan trycker på "Skaffa Skype för Mac" så laddas filen "Skype_7.36.0.507.dmg" ner. Öppnar man denna kommer det dock upp en Skype-ikon som har ett "förbjudet"-tecken över sig och om man försöker öppna filen får man följande meddelande:

Citat:

Den här versionen av programmet Skype kan inte användas med den här versionen av Mac OS X. Du har Mac OS X 10.7.5. Programmet kräver Mac OS X 10.9 eller senare.

Problemet är bara att jag fick aldrig välja vilken version av Skype jag ville ladda ner. När jag tryckte på "Skaffa Skype för Mac" valdes automatiskt denna version. När jag söker efter en version av Skype som funkar till Mac OS X 10.7.5 så hittar jag bara diverse skumma sidor, ingen som fungerar. Frågan är därmed:

Var hittar man en version av Skype som funkar till Mac OS X 10.7.5?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Om det inte finns någon version av Skype som funkar till Mac OS X 10.7.5, finns det något annat program man kan använda istället?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Avstängd

@Elektroman: www.hotmail.se
det kan hända att det inte finns någon uppdaterad klient för skype till Mac ännu.

testa köra via webgränssnittet.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia:
Skype har någonstans en sida var man kan välja versioner. Jag tror iofs att jag var inne i annat format och jagade program. Det ska finnas en sida (html) med arkiverade program någonstans.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Inaktiv

Skype har slutat fungera på min iphone och ipad om dom inte har senaste ios och mina datorer krånglar också och säger ifrån som din om dom kör på för gammalt os x. Skype på min iphone uppdaterade sig självt så vet jag inte hur det funkar längre.

Tror inte det går att göra något åt det faktiskt då äldre versioner helt enkelt inte funkar pga microsofts idiotiska sätt. Men varför folk som har apple prylar ska bli drabbade det är frågan då dom inget säljer till oss som regel. Att uppdatera mitt skype utan mitt medgivande är ju jämförbart med egenmäktigt förfarande och straffbart enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon270561:

Skype har slutat fungera på min iphone och ipad om dom inte har senaste ios och mina datorer krånglar också och säger ifrån som din om dom kör på för gammalt os x. Skype på min iphone uppdaterade sig självt så vet jag inte hur det funkar längre.

Tror inte det går att göra något åt det faktiskt då äldre versioner helt enkelt inte funkar pga microsofts idiotiska sätt. Men varför folk som har apple prylar ska bli drabbade det är frågan då dom inget säljer till oss som regel. Att uppdatera mitt skype utan mitt medgivande är ju jämförbart med egenmäktigt förfarande och straffbart enligt mig.

På Windows funkar Skype utmärkt och det har aldrig varit något tjafs om att man behöver ha senaste versionen av Windows för att det ska funka eller liknande. Det är Apple som håller på med sånt skit. Varför man ska ha senaste OSX för att kunna använda ett fristående program som Skype är bara ren idioti, och visar att Apple är ett äckligt korrupt företag som vill ha kontroll över allting.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Inaktiv

Så kan det nog vara också, dessvärre har jag bara två PC varav en laptop en liten asus och den vänder kameran upp och ner. Den andra är en stationär med i7 vad den nu heter en av dom senare samt ett gtx 1080 kort. Båda kör på win 10 så det skulle vara skoj att veta hur det tex är med in xp.

Sen är det ju väl så att skype stänger ner inte ios och skype är en microsoft produkt så vitt jag förstår.

Gillar verkligen båda platformarna så jag är verkligen ingen mac taliban utan har haft förbannat god nytta av pc hårdvara genom åren och alla mina pc rullar som hackmacar men mest för programmen jag vill använda inte för att det är apple grejor.

Permalänk

Prova denna guide: http://justindaigle.com/blog/2010/02/tutorial-change-mac-os-x...
I ditt fall så ändrar du till det Skype efterfrågar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av terrakowski:

Prova denna guide: http://justindaigle.com/blog/2010/02/tutorial-change-mac-os-x...
I ditt fall så ändrar du till det Skype efterfrågar.

Hmm ta då och läs där under vad som hänt för folk som testade det där så det är nog inte så lätt så att man bara ändrar mellan os versionerna så är det löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

På Windows funkar Skype utmärkt och det har aldrig varit något tjafs om att man behöver ha senaste versionen av Windows för att det ska funka eller liknande. Det är Apple som håller på med sånt skit. Varför man ska ha senaste OSX för att kunna använda ett fristående program som Skype är bara ren idioti, och visar att Apple är ett äckligt korrupt företag som vill ha kontroll över allting.

Det är samma sak i windows, men du har väl ett nyare windows och har inte märkt av det.
Microsoft gjorde en ändring för ett tag sedan så äldre versioner av skype inte fungerar längre.
Det är inte Apples fel att microsoft sätter krav på vilken version av OS X / MacOS som behövs.

Har datorn inte stöd för nyare OS? 10.7 är väldigt gammalt.
Annars bör ju web-klienten av Skype fungera.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."