Permalänk
Medlem
Skrivet av eonen:

Jag köpte i7 8700k på inet och har orderbekräftelsen 15:05. Någon som köpt efter det och fått leveransbekräftelse?

Skickades från m.sweclockers.com

ser inte ut som det, min orderbekräftelse kom 15:06 och jag har inte fått leveransbekräftelsen, förhoppningsvis får dom in fler nästa vecka

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av eonen:

Jag köpte i7 8700k på inet och har orderbekräftelsen 15:05. Någon som köpt efter det och fått leveransbekräftelse?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte också i7 8700k och har orderbekräftelse 15:01, har inte fått någon leveransbekräftelse men får hoppas under nästa vecka!

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

Jag köpte också i7 8700k och har orderbekräftelse 15:01, har inte fått någon leveransbekräftelse men får hoppas under nästa vecka!

Min orderbekräftelse är 14:59. Och har leverans bekräftelse.

Bara hålla tummarna att du också får din snart vad vart det för MB för dig?
För mig vart det Strix gaming

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Ringde Dustin precis, antingen så var snubben nyvaken eller trött på alla som ringer och frågar efter sin CPU haha.. min packas idag så jag får den på måndag..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Ringde Dustin precis, antingen så var snubben nyvaken eller trött på alla som ringer och frågar efter sin CPU haha.. min packas idag så jag får den på måndag..

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog många som hör av sig om samma sak just nu...
Har själv mailat Webhallen angående när de får in fler, återkommer med vad de svarar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Min orderbekräftelse är 14:59. Och har leverans bekräftelse.

Bara hålla tummarna att du också får din snart vad vart det för MB för dig?
För mig vart det Strix gaming

Skickades från m.sweclockers.com

Kul för dig, bara gratulera! Jag körde också på ett strix, ska bli spännande att testa!

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem

Varför slösar dom öht tid på att tillverkar i3 och icke-K modeller?
Dom finns 25+ i lager men modellerna folk verkar vilja ha är slutsålda?

Och vad är detta med K? Är det typ cherry picked exemplar som ska lämpa sig bättre för uberklock? Eller är det bara exakt samma som icke-k fast med prispåslag?
I så fall, varför inte vikta produktionen mot K i början när det förmodligen är dom som säljer bäst till entusiaster?

Permalänk
Medlem

Detta är svaret jag fick av Webhallen.

Skrivet av Webhallen:

Hej,

Då tillgången är väldigt begränsad kommer det dessvärre dröja väldigt länge innan processorn kommer komma in till oss.

Det preliminära beskedet vi har nu är att vi kommer få in fler någon gång mot slutet av detta år, alternativt början av nästa.
Tyvärr kan vi inte ge ett mer specifikt svar än detta då vi inte har fått någon ytterligare information från vår leverantör.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Varför slösar dom öht tid på att tillverkar i3 och icke-K modeller?
Dom finns 25+ i lager men modellerna folk verkar vilja ha är slutsålda?

Och vad är detta med K? Är det typ cherry picked exemplar som ska lämpa sig bättre för uberklock? Eller är det bara exakt samma som icke-k fast med prispåslag?
I så fall, varför inte vikta produktionen mot K i början när det förmodligen är dom som säljer bäst till entusiaster?

K-processorerna är olåsta och går därför att överklocka, medan icke K är låsta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

Kul för dig, bara gratulera! Jag körde också på ett strix, ska bli spännande att testa!

Då är vi tre om det!

/Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaraxor:

K-processorerna är olåsta och går därför att överklocka, medan icke K är låsta.

Det förstår jag. Men frågan är om K är en viss delmängd av exemplaren, nått i stil med bara dom absolut bästa exemplaren? Dvs, Intel kanske inte kan tillverka obegränsat med K, utan plockar bara dom som bäst lämpar sig för överklockning, och därför så tar dom ut mer pengar?

Om inte, utan om K enbart kostar mer för att slippa få ett lås på sig, då borde dom ju nu vid initial brist kunna göra som så att uppemot 100% säljs som K för att maximera profit och få ut det folk (verkar) vilja ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Vad snackar du för skit, 8600k gick för exakt 500 kr mer på EG igårkväll än 1600x (Då har 1600x droppat flera hundra kronor sista veckorna)
Valet mellan en i5a som kan klocka 5,3ghz vs 4 ghz Rysen är för min del ett lätt val.

Ja, Amd-fanboys spelar mycket CB dessa dagar.

Intelfanboys är otroligt dryga också.

https://www.youtube.com/watch?v=S6yp7Pi39Z8&t=571s
om man ser detta test med bra minne spöar en Ryzen 3.9ghz en kabylake på 5.0ghz i flesta spel

fast glömde detta är ett forum att vara dryg o inte diskutera

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Permalänk

Nästan skamligt hur Elgiganten har hanterat sin release. Var en av få som lyckades knäppa ett efter 23:00 i onsdags, men sen dess har ju allt bara vart upp och ner. Ringde igår för jag saknade leveransbesked, fick som svar att de varken har haft eller kommer ha Coffee Lake på lager förrän 26 okt, trots att produkten legat uppe på hemsida med lagerstatus. "Din produkt har inte skickats" var svaret jag fick.

15 minuter efter samtalet fick jag ett leveransbesked med kollinummer till Bring. Idag ligger tydligen Brings servrar nere, så trots att det på elgigantens hemsida står att produkten är levererad kan jag inte tracka detta via kollinummer.

Permalänk

Finns tre stycken i7 8700k's på Ebay! Men känns sisådär.

Skrivet av Smultronskogen:

Nästan skamligt hur Elgiganten har hanterat sin release. Var en av få som lyckades knäppa ett efter 23:00 i onsdags, men sen dess har ju allt bara vart upp och ner. Ringde igår för jag saknade leveransbesked, fick som svar att de varken har haft eller kommer ha Coffee Lake på lager förrän 26 okt, trots att produkten legat uppe på hemsida med lagerstatus. "Din produkt har inte skickats" var svaret jag fick.

15 minuter efter samtalet fick jag ett leveransbesked med kollinummer till Bring. Idag ligger tydligen Brings servrar nere, så trots att det på elgigantens hemsida står att produkten är levererad kan jag inte tracka detta via kollinummer.

Ja verkligen.

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Inet's kundtjänst fick bekräftat att jag inte hann med att få första batchen som släpptes, och då var jag ändå ganska snabb att beställa, 15:01. Surt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det förstår jag. Men frågan är om K är en viss delmängd av exemplaren, nått i stil med bara dom absolut bästa exemplaren? Dvs, Intel kanske inte kan tillverka obegränsat med K, utan plockar bara dom som bäst lämpar sig för överklockning, och därför så tar dom ut mer pengar?

Om inte, utan om K enbart kostar mer för att slippa få ett lås på sig, då borde dom ju nu vid initial brist kunna göra som så att uppemot 100% säljs som K för att maximera profit och få ut det folk (verkar) vilja ha...

Ah, missförstod din fråga. Men tror att det kan vara något av en kombination av båda, att de låser de lite sämre men även vill kunna ta extra betalt för att slippa låset. Håller dock med om att de borde prioritera att tillverka de som de flesta vill ha.

Hos vilken återförsäljare tror ni det går fortast att få en? Fick ju svaret kring årsskiftet av Webhallen där jag har beställt, borde man avbeställa och köpa någon annanstans istället?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbie:

Pratade precis med Inet's kundtjänst fick bekräftat att jag inte hann med att få första batchen som släpptes, och då var jag ändå ganska snabb att beställa, 15:01. Surt...

Skickades från m.sweclockers.com

14:58 fick jag mitt "välkommen som kund" mail efter att jag lagt min beställning.

Jag har ju beställt en hel dator+montering med 8700k och z370 etc. Det står "bokat" på massa delar i min beställning, men "ej i lager" på både 8700k och z370 gaming-E. Eftersom jag vet att "ej i lager"-statusen på z370 är felaktigt då det står att ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING har 35st exemplar, så kan jag inte veta vad status är på mitt 8700k. Hade ju inte fått nåt sms oavsett eftersom det dessutom är 3dagars väntetid på mitt grafikkort och smset inte bör skickas förrän allt är monterat.

Blir väl att ringa kundtjänst och se om man kan få lite info

Permalänk
Skrivet av kimbie:

Pratade precis med Inet's kundtjänst fick bekräftat att jag inte hann med att få första batchen som släpptes, och då var jag ändå ganska snabb att beställa, 15:01. Surt...

Skickades från m.sweclockers.com

åh surt!Du borde få faktiskt! Jag beställt via Inet också fast jag var "too late" Jag beställa kl 15:09.. tycker ändå du borde få..
Jag lider med dig

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Är det värt att köra på i3 8350k istället för tänkta i5 8600k pga i3 finns i lager? den verkar ju ändå mäta sig ganska bra i spel...? Sen får man väl kanske byta upp sig sen när fler i5 / i7or finns i lager XD

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpii:

Är det värt att köra på i3 8350k istället för tänkta i5 8600k pga i3 finns i lager? den verkar ju ändå mäta sig ganska bra i spel...? Sen får man väl kanske byta upp sig sen när fler i5 / i7or finns i lager XD

Lite såna tankar har jag med 😨 Sitter på ett 4670k system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpii:

Är det värt att köra på i3 8350k istället för tänkta i5 8600k pga i3 finns i lager? den verkar ju ändå mäta sig ganska bra i spel...? Sen får man väl kanske byta upp sig sen när fler i5 / i7or finns i lager XD

När 8700K väl börjar komma in i lager igen och inte säljas ut så här snabbt så kommer Z390 samt Ryzen+ (Ryzen2?) inte vara så långt borta. Kommer själv att vänta tills början av nästa år och se hur allt ser ut då; att köra på en i3-8350K med 4c/4t är nog inte en så stor uppgradering från i5-4690K och uppåt.

Sen kan man även argumentera att priset på DDR4 är väldigt högt just nu, och om Samsung håller det de lovat (högre investering i minnesproduktionen) så kan vi nog se en prisnedgång på dessa

EDIT: NVM, var tydligen flashminnen:

https://m.sweclockers.com/nyhet/24090-samsung-investerar-150-...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

@Icte: Efter besvikelsen igår så lutar det åt samma sak för mig. Bara att vänta till januari alternativt hoppas på att de har fått in lager till black friday och kanske köpa något då. Känns inte supervärt att köpa AMD nu heller då de släpper nytt i februari (eller tidigare man vet ju aldrig). Rageat så på intel nu att man får lust att släppa intel helt och köra AMD:s nya sen istället.

Permalänk
Medlem

Beställde själv en i3 8350k, tillsammans med asus strix z370i. Från inet. Har även en 8700 (utan k) påväg från elgiganten. Så tänkte klura över helgen vilken jag behåller. i3'an verkar ju riktigt bra om man i stort bara spelar. Sedan kan man kanske förstå att det är färre som köper just den om de redan sitter på relativt nya processorer
Edit: Sitter i dagsläget på en i5 2500k.

Permalänk
Skrivet av bathamel:

Beställde själv en i3 8350k, tillsammans med asus strix z370i. Från inet. Har även en 8700 utan k påväg från elgiganten. Så tänkte klura över helgen vilken jag behåller. i3'an verkar ju riktigt bra om man i stort bara spelar. Sedan kan man kanske förstå att det är färre som köper just den om de redan sitter på relativt nya processorer
Edit: Sitter i dagsläget på en i5 2500k.

Du har pm!

Permalänk
Medlem

Min order från dustin är packad o påväg! Skönt, lite tråkigt att de inte skickade den igår bara när alla grejer från inet redan är framme.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag får väl behålla min order hos Inet.. Vet man aldrig om dom får den in tidigare eller något. Man kan alltid hoppas, samtidigt hoppas jag att dom släpps igen efter black friday då kan jag nog hitta något rea på moderkort z370 Eller hur hade ni gjort? Behålla ni order eller avbryta ni order?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Skrivet av Relive:

Min order från dustin är packad o påväg! Skönt, lite tråkigt att de inte skickade den igår bara när alla grejer från inet redan är framme.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå tråkig? Huvudsaken du får den medan många av oss missa det.. Det är mer tråkig för oss?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smultronskogen:

Nästan skamligt hur Elgiganten har hanterat sin release. Var en av få som lyckades knäppa ett efter 23:00 i onsdags, men sen dess har ju allt bara vart upp och ner. Ringde igår för jag saknade leveransbesked, fick som svar att de varken har haft eller kommer ha Coffee Lake på lager förrän 26 okt, trots att produkten legat uppe på hemsida med lagerstatus. "Din produkt har inte skickats" var svaret jag fick.

15 minuter efter samtalet fick jag ett leveransbesked med kollinummer till Bring. Idag ligger tydligen Brings servrar nere, så trots att det på elgigantens hemsida står att produkten är levererad kan jag inte tracka detta via kollinummer.

Är i exakt samma sits och upplevde precis samma sak, med skillnaden att hon jag pratade med inte kunde se om dom haft några, eller hur många dom skulle få eller ett om jag skulle få en av de som kom den 26:e "Kan inte tänka mig att vi inte tar hem så det räcker till alla som vill ha då". Allt dom sa utstrålade inkompetens och noll koll på sina affärer. Inte för att dom bryr sig men nu tänker jag lämna tillbaka min TV som jag köpte för 2 veckor sedan och aldrig mer handla där av principskäl.

Vad gäller en sakfrågan, en processor så klarar man sig nog utan den i några veckor till

Permalänk
Medlem

Hämtade ut på Pressbyrån idag, beställde 23:12 i onsdags!
Dock lite beslutsångest nu om jag ska köra på Coffe Lake eller ett 1600x...