Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Är denna nått att ha?
Eller ska man vänta till Black Friday?
http://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hua-g-...

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta på black friday, en månad kvar.

Permalänk
Skrivet av fiskmasen_99:

Har en Steam link. Använder den för att Streama material från datorn (film) till TVn. Det går att minimera Steam och då streama all ljud och bild till TVn.

Menar du att du streamar ditt skrivbord då eller? Är det inte lättare att bara köra chromecast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

Menar du att du streamar ditt skrivbord då eller? Är det inte lättare att bara köra chromecast?

Chromecast? Du menar nog RDP. För det är i princip vad en Steam link är. Hårdvarubaserad RDP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProVista:

Kan passa på att nämna att nyare Samsung Smart tv-apparater numera har en Steam Link app man kan ladda ner från appbutiken.

Så klart finns den inte i min "gamla" Samsung Apps butik

Vad för funktion ska Samsung Steam-Link appen ha?

---

Jag är typ den enda söder om stan (Stockholm) som äger en Steam Link.
Jag använder den främst för att få PC-spel spelbara för min flickvän (co-op) men även med kompisar (tänk co-op Move or Die, Ultimate Chicken Horse eller vår allas favorit - Speedrunners).

Annars använder jag den dessvärre inte så pass mycket som jag hade tänkt.
Kopplar mina Xbox One kontroller direkt till PC:n. Vet inte om jag gjort rätt dock.. eftersom man annars kan spela med min Wii U Pro Controller (https://steamcommunity.com/app/353380/discussions/0/133258092...).

Borde faktiskt använda mer.

En fråga till dig/er som har Steam-Link.
När jag startar Steam-Linken genom att hålla in "ON"-knappen på Steam-Controllern - hittar den inte min Steam-klient på datorn (står att min dator är OFF). Så jag startar om Steam - och då dyker den alltid upp och jag kan "komma in".

Är det även så för dig/er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

ToysRus listar det för 489:-, dock + frakt och utan möjlighet att förbeställa, kan gå att utnyttja ElGigantens prisgaranti om en köper i butik.

https://www.toysrus.se/produkt/super-mario-odyssey-switch-?id...

Elgigantens prisgaranti är pris ink frakt. Dvs det priset du som kund betalar för att få en i näven.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelmannen:

Elgigantens prisgaranti är pris ink frakt. Dvs det priset du som kund betalar för att få en i näven.

Och mot "lokala butikskonkurrenter". Men har förtydligat inlägget i fyndtråden.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glenn-Evert:

LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B7V för 14 392:- om man använder rabattkoden: lg20nk som skall gälla hela oktober enligt #17075214.
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/OLED55B7V/lg-5...
17890:- är billigast annars enligt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095122

Någon som vet om det går att applicera rabattkoden och köra Collect@Store eller köpa i butik med koden? Så man slipper vänta tills den är i onlinelager och slipper få den hemkörd med Postnord

Permalänk
Medlem
Skrivet av civ1:

Någon som vet om det går att applicera rabattkoden och köra Collect@Store eller köpa i butik med koden?

Det går tyvärr inte att använda rabattkoder vid Collect@Store. Om det funkar i butik eller ej har jag ingen aning om. Jag hade egentligen tänkt vänta till Black Friday med att köpa TV men detta var ju onekligen ett bra erbjudande. Vad tror ni, kommer det gå att få någon 55" Oled Tv billigare än 14.400 kr under Black Friday? Min tanke nu är att beställa på onsdag för att kunna använda Elgigantens prisgaranti ifall den skulle bli billigare under Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Det går tyvärr inte att använda rabattkoder vid Collect@Store. Om det funkar i butik eller ej har jag ingen aning om. Jag hade egentligen tänkt vänta till Black Friday med att köpa TV men detta var ju onekligen ett bra erbjudande. Vad tror ni, kommer det gå att få någon 55" Oled Tv billigare än 14.400 kr under Black Friday? Min tanke nu är att beställa på onsdag för att kunna använda Elgigantens prisgaranti ifall den skulle bli billigare under Black Friday.

Har precis testat att försöka köpa med "lg20nk" men får ingen skillnad i pris? Alltså inte collectstore.
Alltså en Lg teve och köpa på Elgigantens websidor, Oled 55. Använder lg20nk.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Jag har oxå försökt köpa en tv med rabatkod lg20nk. Det funkade först när jag skrev in rabatkoden i kundkorgen.
Men sen väntade jag nån timme och då fungerade det inte längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toban231:

Om du t ex ska uppgradera/bygga ut ditt lite mer avancerade WIFI-nätverk, passa på att köpa 3 st Ubiquiti UniFi produkter till bra pris på www.24.se med rabattkoden aftonbladet-3for2 (Gäller ett köp per kund, billigaste varan utan kostnad).

Finns säker nått annat trevligt att hitta också, då koden även gäller andra varor. Dock endast för ett köp per kund, så välj noga.

"Ej beställbar, återkom om 3-14 dagar" vad man än väljer. Det var ju lite meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan321:

Det går tyvärr inte att använda rabattkoder vid Collect@Store. Om det funkar i butik eller ej har jag ingen aning om. Jag hade egentligen tänkt vänta till Black Friday med att köpa TV men detta var ju onekligen ett bra erbjudande. Vad tror ni, kommer det gå att få någon 55" Oled Tv billigare än 14.400 kr under Black Friday? Min tanke nu är att beställa på onsdag för att kunna använda Elgigantens prisgaranti ifall den skulle bli billigare under Black Friday.

Det finns stor chans att det blir billigare men med inte mycket! Kanske 500kr. Kanske 13,990kr.
Tror inte blir mycket billigare. Förra året gick förra årets modell för 13,333kr.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

@acandell: fanns igår och tidigt morse. Slut eller så har 24.se ändrat lagersaldot till noll. Lite för bra erbjudande.

Permalänk
Skrivet av acandell:

"Ej beställbar, återkom om 3-14 dagar" vad man än väljer. Det var ju lite meningslöst.

Jag beställde tre DualShock 4 v2 och fick då en gratis, detta gjorde jag vid runt kl 01:30 inatt. Bekräftelsemail på ordern fick jag nu på morgonen. De kanske har insett att rabattkoden spridit sig lite för vilt.

Permalänk
Medlem

@Kandidaten: Är det här Wish-gate all over again?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Jag testade använda koden nu på tre Dualshock 4 v2 och det gick utmärkt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

@Kandidaten: Är det här Wish-gate all over again?

Tvi vale! Än så länge har jag inte blivit snuvad på konfekten, vi får se vad som händer!

Permalänk
Skrivet av Kandidaten:

Tvi vale! Än så länge har jag inte blivit snuvad på konfekten, vi får se vad som händer!

Vad menar ni med Wishgate?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Vad menar ni med Wishgate?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafik...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Jag testade använda koden nu på tre Dualshock 4 v2 och det gick utmärkt.

Är lite intresserad av samma men hittar ingenstans att trycka in nån rabattkod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Är lite intresserad av samma men hittar ingenstans att trycka in nån rabattkod?

"Presentkort" är jag rätt säker på att det heter på sidan. Try it!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tydligen uppskattades inte det eftersom mitt inlägg är spårlöst borttagen utan någon vidare förklaring eller varning...

Läser du första inlägget så förstår du varför ditt inlägg togs bort och varför även detta kommer försvinna/flyttas.

Permalänk
Medlem

Otroligt vad mycket skit 24.se verkar ha i sin butik. Verkar mest vara kinagrejer med prispåslag...

Skrivet av anon186252:

Har nog att göra med att det egentligen står i reglerna. Och eftersom mitt inlägg ger exempel ur kampanjen/rean så fick mitt inlägg, samt citering av ditt vara kvar.
Var själv för lat för att kolla reglerna innan mitt förra inlägg skrevs. Men det är en god idé att kika på sådant innan, om du är osäker. Står ganska tydligt varför ditt inlägg "inte uppskattades".

Brukar kunna vara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Otroligt vad mycket skit 24.se verkar ha i sin butik. Verkar mest vara kinagrejer med prispåslag...

Brukar kunna vara det.

Kolla genom prisjakt istället under deras butikssida, så kan man sålla bort allt skräp lite enklare med t.ex. omdömesverktyget.
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2413&lista=prod

Riktigt bra erbjudande. Beställde precis två Dualshock och ett PS4 headset, varav ena kontrollen blir gratis.
Fri frakt över 1000kr också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Antagligen inte mycket att hänga i granen, men bland Biltemas 75%-utförsäljning fanns nu även 8GB USB-minnen med jultema.

8 GB USB-minne, USB 2.0 : 15kr

8 GB USB-minnen på Prisjakt ligger på 39 kr och uppåt.

EDIT: Hm, inlägg #9000 i tråden kunde ha varit ett bättre tips än tomteminnen hos Biltema, aja

Vart kan man hitta hela rean? Hittar bara upp till 90% rea på utvalda produkter.

Permalänk
Medlem

@seraj5: http://www.biltema.se/sv/Kampanj/
Tror det är allt som finns listat online.
Råkade se minnena när jag var där idag.
Vet inte riktigt hur noggranna de är med att lista saker korrekt på hemsidan

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

@kokkelimokk Buzzador-tipset uppskattas. Gick med för länge sedan men det mesta var skräp, så kollar aldrig. Men om du har koll på när det kommer saker som faktiskt är bra får du gärna fortsätta att skriva om dem i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Kolla genom prisjakt istället under deras butikssida, så kan man sålla bort allt skräp lite enklare med t.ex. omdömesverktyget.
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2413&lista=prod

Riktigt bra erbjudande. Beställde precis två Dualshock och ett PS4 headset, varav ena kontrollen blir gratis.
Fri frakt över 1000kr också.

Det gjorde jag (främst i kombination med listning av billigast på prisjakt för att försöka nå de bästa klippen), men har man inget behov av konsoltillbehör, ovan listade nätverkskomponentet, raspberry pi eller chromecast så var det väl främst minneskort kvar som kunde vara småintressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Det gjorde jag (främst i kombination med listning av billigast på prisjakt för att försöka nå de bästa klippen), men har man inget behov av konsoltillbehör, ovan listade nätverkskomponentet, raspberry pi eller chromecast så var det väl främst minneskort kvar som kunde vara småintressant.

Riktigt. Man bör inte köpa sådant man inte har behov av.

Samtidigt kan man inte förvänta sig att varje rea innebär att det som reas är till behov för en.

Så tycker du agerar klokt med att inte köpa om du ej har behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

10% studentrabatt en vecka framåt på hela MaxGamings sortiment, via Studentkortet med kod SKMG17.

Bland annat kan Oculust Rift fås för 4491 kr (Prisjakt billigast 4999 kr), Nintendo SNES Classic MINI fås för 1431 kr (Prisjakt billigast 1590 kr), eller en 144hz skärm ViewSonic XG2401 fås för 2690 kr (Prisjakt billigast 2989 kr).

Med denna länk till Prisjakt kan ni se alla produkter som MaxGaming redan är billigast på, för att se om det kan bli några andra bra klipp.

Nintendo Switch för 3050 kr
https://www.maxgaming.se/switch-konsol/switch-neon-rod-bla

Två st i lager.