Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Har flera enheter med NFC. Men använder det aldrig. Tror det har med att alla prylar jag har NFC, synkar direkt upp med min mobiltelefon när jag startar dem.

Men tack! Blir ett par Urbanista!
(.. om de finns kvar )

Edit: De gjorde de! Lade en beställning.
Har för mig att de har "öppet köp" = öppna produkten och pröva försiktigt med möjligheten att lämna tillbaks om man inte är nöjd (inom 14 dagar).

Bäst på att applicera det har Dustin, Elgiganten och nu NetOnNet varit, tycker jag

Uh???
Köp du ett par Ubanista, tror det blir bäst så!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Denna bräda var nedsatt till 299 för inte så länge sen, och det var den värd! 399 är väl ett acceptabelt pris det också, men mer skulle jag personligen inte betala.

Om jag ska vara rak: Känslan är den plastigaste och mest membran-lika upplevelse jag haft på något mekaniskt tangentbord jag provat. (nu är jag inte någon konnäsör som testat alla möjliga brädor, men ändå..)
Man får liksom inte den där solida, klickiga känslan vid bottningar som vissa ger... Men fördelen är att brädan nog är lite tystare -liksom dovare - än många andra mekaniska!

Stommen är lite vek, vilket gör att när man som mig kör spel med piltangenterna så känns det som att hela mitten av tangentbordet liksom flexar en aning neråt när man tex gasar i bilspel...

Själva tangenterna är väl knappast högkvalitet, men den låga profilen på dem är riktigt trevlig, och kan vara en bra kompromiss för den som är van vid lägre tangentbord. De sitter dock rätt djupt i stommen vilket kan kännas lite ovant först.. Speciellt om man kommer från tex Corsairs mekaniska tangentbord

Såg sent att du skrev om detta. Ja, för 299:- är det ett riktigt kap. Visste inte att det var lite under förväntan för 399:-.
Som med så många andra produkter som dessa är det värt att få klämma och känna, alla letar efter olika känslor och kvalitéer.
Detta kanske inte är det bästa tangentbordet för insteg i mekaniska världen trots allt, kanske istället ger det avsmak.
Men om man skulle gilla känslan i det, och med prislappen till, kanske det skulle fungera som ett backup, om hållbarheten också var känd.

Visa signatur

CPU: Intel i5 8600K - Mobo: Asus Z370-F - RAM: Corsair Vengeance RGB DDR4 3200MHz, 4x8GB - GFX: Asus Strix RTX 2060 - SSD: Samsung 750 EVO, 840 EVO, 960 EVO, 850 PRO - HDD: WD Red 4TB - PSU: EVGA SuperNova G2 750W - Chassi: Fractal Design Define R4 Window - OS: W10

Permalänk
Medlem

Finns det någon här på forumet med HyperX i tipstråden?

Funderar på om det är dags att pensionera mitt gammla gratis-tangentbord från acer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänkte lägga upp ett tips i fyndtråden men ville bara checka här först ifall det på något sätt skulle bryta mot reglerna.

Det handlar om att köpa prylar från kina via en "förmedlings-hemsida" där man kan få tag på datorkomponenter EXTREMT billigt i förhållande till vad det kostar i Sverige.

Mina prylar "fastnade" inte i tullen så jag har inte betalat någon moms. Är det känsligt att tipsa om prylar som köpes på det sättet? Skall sägas att även om jag hade betalat moms hade jag sparat nästan 50% oavsett.

Om någon kan verifiera att tips likt dessa inte bryter mot forumreglerna på något sätt så slänger jag upp tipset senare ikväll, jag har aldrig gjort ett kap liknande detta tidigare i mitt liv.

För att precisera lite vad det handlade om i mitt fall så betalade jag runt 4000kr för ett nytt GTX 1080Ti.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag tänkte lägga upp ett tips i fyndtråden men ville bara checka här först ifall det på något sätt skulle bryta mot reglerna.

Det handlar om att köpa prylar från kina via en "förmedlings-hemsida" där man kan få tag på datorkomponenter EXTREMT billigt i förhållande till vad det kostar i Sverige.

Mina prylar "fastnade" inte i tullen så jag har inte betalat någon moms. Är det känsligt att tipsa om prylar som köpes på det sättet? Skall sägas att även om jag hade betalat moms hade jag sparat nästan 50% oavsett.

Om någon kan verifiera att tips likt dessa inte bryter mot forumreglerna på något sätt så slänger jag upp tipset senare ikväll, jag har aldrig gjort ett kap liknande detta tidigare i mitt liv.

För att precisera lite vad det handlade om i mitt fall så betalade jag runt 4000kr för ett nytt GTX 1080Ti.

Må väl.
- Mansion

länka det här annars. låter ju dock lite för bra för att vara sant som den sidan, computerstocklots eller vd den nu hette

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Corsair Void Wireless RGB Pro för 969:- hos proshop.
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Corsair-Gaming-VOID-...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4469175&utm_campaign=al...

Köpte för 1299:- igår på netonnet, brytit förpackningen. Surt sa räven..

Skickades från m.sweclockers.com

Det där struntar Netonnet i. Går att lämna tillbaka hur som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av popn:

Corsair Void Wireless RGB Pro för 969:- hos proshop.
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Corsair-Gaming-VOID-...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4469175&utm_campaign=al...

Köpte för 1299:- igår på netonnet, brytit förpackningen. Surt sa räven..

Skickades från m.sweclockers.com

Kan alltid ringa NetOnNet och fråga ifall du kan få tillbaka mellanskillnaden då du köpte den inom två veckor istället för att returnera och köpa nya. Brukar gå bra!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag tänkte lägga upp ett tips i fyndtråden men ville bara checka här först ifall det på något sätt skulle bryta mot reglerna.

Det handlar om att köpa prylar från kina via en "förmedlings-hemsida" där man kan få tag på datorkomponenter EXTREMT billigt i förhållande till vad det kostar i Sverige.

Mina prylar "fastnade" inte i tullen så jag har inte betalat någon moms. Är det känsligt att tipsa om prylar som köpes på det sättet? Skall sägas att även om jag hade betalat moms hade jag sparat nästan 50% oavsett.

Om någon kan verifiera att tips likt dessa inte bryter mot forumreglerna på något sätt så slänger jag upp tipset senare ikväll, jag har aldrig gjort ett kap liknande detta tidigare i mitt liv.

För att precisera lite vad det handlade om i mitt fall så betalade jag runt 4000kr för ett nytt GTX 1080Ti.

Må väl.
- Mansion

Kan du skicka pm vart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag tänkte lägga upp ett tips i fyndtråden men ville bara checka här först ifall det på något sätt skulle bryta mot reglerna.

Det handlar om att köpa prylar från kina via en "förmedlings-hemsida" där man kan få tag på datorkomponenter EXTREMT billigt i förhållande till vad det kostar i Sverige.

Mina prylar "fastnade" inte i tullen så jag har inte betalat någon moms. Är det känsligt att tipsa om prylar som köpes på det sättet? Skall sägas att även om jag hade betalat moms hade jag sparat nästan 50% oavsett.

Om någon kan verifiera att tips likt dessa inte bryter mot forumreglerna på något sätt så slänger jag upp tipset senare ikväll, jag har aldrig gjort ett kap liknande detta tidigare i mitt liv.

För att precisera lite vad det handlade om i mitt fall så betalade jag runt 4000kr för ett nytt GTX 1080Ti.

Må väl.
- Mansion

Låter intressant, lär inte bryta mot några regler, om du är osäker kan du väl posta fyndet här så får mod avgöra om det platsar i fyndtråden? Skicka gärna PM om du bestämmer dig för att inte posta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Jag tänkte lägga upp ett tips i fyndtråden men ville bara checka här först ifall det på något sätt skulle bryta mot reglerna.

Det handlar om att köpa prylar från kina via en "förmedlings-hemsida" där man kan få tag på datorkomponenter EXTREMT billigt i förhållande till vad det kostar i Sverige.

Mina prylar "fastnade" inte i tullen så jag har inte betalat någon moms. Är det känsligt att tipsa om prylar som köpes på det sättet? Skall sägas att även om jag hade betalat moms hade jag sparat nästan 50% oavsett.

Om någon kan verifiera att tips likt dessa inte bryter mot forumreglerna på något sätt så slänger jag upp tipset senare ikväll, jag har aldrig gjort ett kap liknande detta tidigare i mitt liv.

För att precisera lite vad det handlade om i mitt fall så betalade jag runt 4000kr för ett nytt GTX 1080Ti.

Må väl.
- Mansion

PM gärna också mig om du inte tänker lägga upp länken här

Att du länkar länken här är dock BRA för forumet och för oss andra - för att kunna verifiera om hemsidan är pålitlig.

Ju fler som kan bekräfta, desto bättre. Dock är (jag iaf) nyfiken så PM gärna om du har möjlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Det där struntar Netonnet i. Går att lämna tillbaka hur som.

Skrivet av Icte:

Kan alltid ringa NetOnNet och fråga ifall du kan få tillbaka mellanskillnaden då du köpte den inom två veckor istället för att returnera och köpa nya. Brukar gå bra!

Tack för tipset! Ska åka och kika med dom och se vad dom säger.

Update: Var till Netonnet och killen i kundtjänsten sa att de bara har prisgaranti inom Netonnet, men han tog tillbaka lurarna och jag fick tillbaka pengarna.
När jag skulle signera kvittot så frågade jag vart på kvittot han ville ha signaturen varpå han säger ''äh, det är skit samma var du skriver, jag bryr mig inte''.
Rätt skön haha

Permalänk
Hedersmedlem

****Inlägg utbrutna till egen tråd****

Vi ger "Billiga grafikkort från Wish"-diskussionen en egen tråd Fortsätt gärna diskussionen här: Billiga grafikkort från Wish (Utbruten tråd)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vad tyst det blev här i diskussiomstråden så fort wish-tråden skapades

Permalänk
Medlem

Beställde faktiskt Sony wh-1000 igår som jag tipsade om i andra tråden, lyssnade bara på föregångaren gillade dem och de nya ska väl i princip bara vara bättre, får hoppas jag får dem till nästa måndag. Ska bli intressant att testa hur flygläget där den kompenserar för trycket!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av csaam:

Steelseries Arctis 7 1490:- på CDON (Fri frakt)

1290:- hos Webhallen om man bara loggar in

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunpieSoft:

Massdrop EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 DT GAMING 699$ Cirka 5800kr med frakt

EDIT: + Destiny 2 med köpet (limited)

Prisjakt 8399:- Webhallen

Som alltid när man handlar från Massdrop får man tänka på att 25% moms och Postmords ockeravgift på 125 kr tillkommer. Priset landar då i slutändan på ~7250 kr.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Som alltid när man handlar från Massdrop får man tänka på att 25% moms och Postmords ockeravgift på 125 kr tillkommer. Priset landar då i slutändan på ~7250 kr.

Massdrop skickar via DHL och ALLT från dem verkar fastna i tullen. (De kan ju ta ut en avgift som de tjänar pengar på.)

Massdrop uppger dessutom felaktigt varans amerikanska listpris - inte det faktiska försäljningspriset - vilket tillsammans med fraktkostnaden (jodå, den räknas också med) är det värde som tull och moms tas ut på. Den felaktiga debiteringen av tull och moms går i och för sig att lösa men då måste man kontakta postens tullavdelning INNAN man hämtar ut paketet och vänta till dess att de har behandlat reklamationen, viket tar en vecka.
Been there, done that ...

Att handla från USA krånglar dessutom till det om man behöver reklamera och skicka tillbaka en vara.
Det är mycket enklare att beställa från andra EU-länder eftersom man då bara betalar det aktuella landets moms (Tyskland: 19 %; Storbritannien: 20 %) och omfattas av EU:s konsumentköplagar. EU:s inre marknad har sina fördelar och gör det riktigt enkelt att handla från de flesta länder i Europa.

Permalänk
Medlem

Fick mejl från cdon om Happy Hours 18.00-23.59..först till kvarn..
Cdon brukar komma med bra erbjudande men den här kampanjen var inte mycket att hänga i granen tycker jag. Är det någon som hittat något bra fynd?

Cdon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Det är mycket enklare att beställa från andra EU-länder eftersom man då bara betalar det aktuella landets moms (Tyskland: 19 %; Storbritannien: 20 %) och omfattas av EU:s konsumentköplagar. EU:s inre marknad har sina fördelar och gör det riktigt enkelt att handla från de flesta länder i Europa.

Utländska momssatser gäller bara om företaget man handlar från säljer för mindre än 320 000 kr om året till Sverige. Säljer de för 320 000kr eller mer så betalar man svensk moms.

Permalänk
Medlem

Fick själv precis ett sms ifrån Komplett..Komplett fyller år och det firar vi med REA.
Klicka på länken för att se våra erbjudanden. https://goo.gl/fkewSg

Det är ju så dags & skicka sms till kunderna när kampanjen nästan är över. :/
Minst 12 timmar för sent i mitt fall och varit likadant andra gånger.

Permalänk
Medlem

Är denna nått att ha?
Eller ska man vänta till Black Friday?
http://cdon.se/hemelektronik/acer-27-led-predator-xb271hua-g-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gropenator:

Utländska momssatser gäller bara om företaget man handlar från säljer för mindre än 320 000 kr om året till Sverige. Säljer de för 320 000kr eller mer så betalar man svensk moms.

Jo, det stämmer ju faktiskt.
Jag glömmer väl av det eftersom jag brukar passa på att handla från Amazon när jag åker till London.
Då betalar man ju engelsk moms och får dessutom fri frakt eftersom man har fraktat sig själv dit.

Det kan trots allt bli väldigt mycket billigare även om man får betala svensk moms. Tyska Amazon har ju fri frakt till Sverige på alla köp över 39 euro och en hel del vardagsteknik är betydligt billigare där. Sedan skickar de tyvärr inte allt till Sverige.

Vissa saker kan även vara ännu billigare på brittiska Amazon så det kan ibland vara värt att ta fraktkostnaden till Sverige eftersom totalpriset blir lägre än att köpa samma saker från tyska Amazon med fri frakt.

Edit: lade till info.

Permalänk

Någon som gör något roligt med sin Steam Link förutom in-house streaming som kan göra det värt priset på 250 kronor? Och någon som har en nice Philips Hue setup som de vill visa upp? Har länge funderat över att göra min belysning "smart", men tvekar på att jag skulle använda mig av de smarta funktionerna särskilt ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

Någon som gör något roligt med sin Steam Link förutom in-house streaming som kan göra det värt priset på 250 kronor? Och någon som har en nice Philips Hue setup som de vill visa upp? Har länge funderat över att göra min belysning "smart", men tvekar på att jag skulle använda mig av de smarta funktionerna särskilt ofta.

Jag är också sugen på en Steam Link för det priset, men har lite frågor. Hur ser kontroller-stödet ut? Stödjer den andra trådlösa enheter än Steams egna? Kan man plugga in en Xbox 360 kabelbunden kontroller?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Schluug:

Jag är också sugen på en Steam Link för det priset, men har lite frågor. Hur ser kontroller-stödet ut? Stödjer den andra trådlösa enheter än Steams egna? Kan man plugga in en Xbox 360 kabelbunden kontroller?

Jag kör med min XBone kontroll. Hade varit konstigt om inte 360-kontrollen också funkade, men en snabb googling borde ge svar på det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag kör med min XBone kontroll. Hade varit konstigt om inte 360-kontrollen också funkade, men en snabb googling borde ge svar på det.

Japp, gjorde hemläxan och det ska fungera med i princip alla kontroller, även min Switch Pro controller. Nice!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Schluug:

Japp, gjorde hemläxan och det ska fungera med i princip alla kontroller, även min Switch Pro controller. Nice!

I övrigt så har jag inte alls använt den så mycket som jag trodde jag skulle göra. En väldigt trevlig pryl, men sätter mig nästan alltid vid spelskärmen ändå. Beror nog vilka spel man spelar, antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

I övrigt så har jag inte alls använt den så mycket som jag trodde jag skulle göra. En väldigt trevlig pryl, men sätter mig nästan alltid vid spelskärmen ändå. Beror nog vilka spel man spelar, antar jag.

Jo precis, jag kommer nog fortsätta lira majoriteten av mina spel vid datorn. Denna lösning är mer tänkt att ersätta den vid behov utrullade HDMI-kabeln över halva vardsagsrummet som används då jag spelar Witcher 3 och när jag och frugan spelar LEGO-spel tillsammans

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jag är också sugen på en Steam Link för det priset, men har lite frågor. Hur ser kontroller-stödet ut? Stödjer den andra trådlösa enheter än Steams egna? Kan man plugga in en Xbox 360 kabelbunden kontroller?

Har en Steam link. Använder den för att Streama material från datorn (film) till TVn. Det går att minimera Steam och då streama all ljud och bild till TVn.

Permalänk
Medlem

Kan passa på att nämna att nyare Samsung Smart tv-apparater numera har en Steam Link app man kan ladda ner från appbutiken.