Permalänk

360 kontroller med sladd

Körde PS4 kontroller ett tag men då var man tvungen att köra 3:e parts mjukvara för att den skulle fungera bra (360kontroller emulator)
Nu således 360 med sladd.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Trådlös 360 handkontroll.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spixel:

Till dig och er andra som har en steam controller. Hur är den att använda och vilka spel använder ni den till.
Ersätter den tex en xbox controller eller använder ni den för olika typer av spel?

Hade tänkt köra igenom darksouls 3 igen och förra gången var den med en xbox 360 kontroll som fungerade bra, nu har jag dock inte kvar den längre. Så behöver köpa en ny och funderar på att skaffa just en steam controller istället.

//Spixel

Jag gillar den på många sätt. Den sitter skönt i handen och de tidigare nämda knapparna på undersidan är riktigt trevliga. Nu senast har jag kört en del Rocket League, GTA V och South Park: TFBW. Jag har även kört en del SNES-spel vilket funkar bra om man ställer in touchpaden på touch och inte tryck. Jag har haft både Xbox- och PS4-kontroll men jag gillar Steam bäst. Det enda jag inte gillar är att rumble-motorerna är lite väl högljudda.

Permalänk

Kör trådlös Xbox 360-kontroll. Hur smidigt som helst! Microsoft har ju i mina ögon helt oslagbar ergonomi.

Permalänk
Medlem

trådlös Xbox 360-kontroll

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyNik:

Vart har du köpt den?! Hade en röd chrome men en unge på besök tänkte att det vore kul att använda som hundleksak så skulle behöva en ny, och den där passar tamefan perfekt in i möbler och övrig setup!

edit: $150 på Amazon...

Köpte min på Webhallen för många år sedan, så antar det är lite överpriser på dessa om man inte har lite tur idag.

Permalänk
Medlem

@pålis: 3e part program som man kan göra de med. Jag har dok inte gjort de. Använder aldrig paddlarna men de kanske man ska börja med

Permalänk

PS3 Trådlös Kontroll med ScpToolkit det är så sjukt bra!!! funkar även med ds4 också

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

Xbox 360-kontroll med sladd

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk

Kör Xbox one dosa med sladd .
Ibland kör jag med Ps4 dosa med sladd

Permalänk

4st Trådlösa Xbox One kontroller, fyfan har testat PS4an den är sjukt buggig och tappar connection hela tiden.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Jag har kört med trådlös Xbox 360 kontroll sedan 2007/2008 har inte hittat någon bättre för PC.
Har även kört med Xbox One kontrollern till PC men den känns inte lika bra som Xbox 360 kontrollern.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xverminator:

Jag har kört med trådlös Xbox 360 kontroll sedan 2007/2008 har inte hittat någon bättre för PC.
Har även kört med Xbox One kontrollern till PC men den känns inte lika bra som Xbox 360 kontrollern.

Blev nyfiken, vad får dig att tycka att 360-kontrollern skulle vara bättre?

D-pad/styrkorset är ju sämre på 360-kontrollen förutom bland de sista exemplaren som hade en roterbar lösning exempelvis.

Permalänk
Medlem

Trådad XBOX 360 för mig och 6-åringen, samt Power A Xbox Mini för 4-åringen (hon hade problem med XBOX 360-kontrollern). https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkontroller-och-r...

Hade billigare skit förr, men tröttnade på att mappa om knappar etc. XBOX-kontrollers funkar till typ allt jag behöver. Eller, många spel från Windows Store funkar sisådär, men det beror ju på att tillverkarna tror att alla spelar på tangentbord, verkar det som. Dåligt. (så då måste man mappa om, men det skiter jag i numera, spelen åker i soptunnan istället)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Xbox One kabelansluten för inte så länge sedan, kanske 2 månader sedan. Det enda jag ångrar är att jag inte köpte den tidigare.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

M+KB för allt utom 2 saker:
Sladdad Xbox 360 för retro konsol spel + Kodi media center i sängen.
Logitech G X52 HOTAS för Elite Dangerous.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Steam har officiellt stöd för dualshock 4 men det verkar krocka med ds4windows. Tycker det känns hopplöst. Har xbox 360 kontroller men D-paden är mer eller mindre oanvändbar. Tycker rumblefunktionen är för svag i trådlösa kontroller och dessutom verkar inte rumble vara inprpgramerade i pc-spel som rill konsoll eftersom det inte finns någon vettig standard. I alla fall inte när du emulerar en kontroll. Rumble finns men verkar intr fungera på samma sätt.

Håller med ang. dpad men har lyckats jaga fatt en version av 360 kontrollern som har bättre D-pad, tror den heter Transforming d-Pad. Mycket bättre i framför allt 2D-plattformers.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag kör Xbox One Elite-kontrollen med den tillhörande trådlösa mottagaren. Använder egentligen inga av extrafunktionerna, som exempelvis de medföljande paddlarna, men tyckte att känslan och finishen vägde upp en uppgradering från min tidigare Xbox 360-padda.

Permalänk
Medlem

Tog den lätta utvägen på min Zenbook och kör med nVidia Shield Controller. Hade en över från en av mina 2 shields så anslöt den ena till laptopen. Enkelt och lättare att spela med än ett laptop tangentbord.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Xbox360 kontroll till hundra procent. Finns drivers i Windows 10 och man behöver inte krångla med tredjepartsprogram. Inget fan av konsoler, men PlayStations kontroller är fan i mig inte lätta att lära sig. Små och obekväma. Och Steam-kontrollen är ett skämt. Den som designade det helvetet till kontroll måste ju ha 30 fingrar eller något.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Hade konfat en wiimote och nunchuck till att fungera med WoW långt tillbaka. När man levlade upp nya karaktärer så kunde man sitta i soffan med TVn uppkopplad till datorn. Är förbannad över att jag förlorat konf-filerna då jag minns inte hur jag fick ordning på rörelsesensorn.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Har kört med xbox 360 kontrollen sen 2011. Funkar fortfarande klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar trådlöst "utan krångel" så nu är det den nyare XBox One S-kontrollern som gäller för mig. När vi vill spela 4 samtidigt pluggar jag in XBox 360 kontroller-dongeln och använder de två 360-kontroller jag har tillsammans med mina två XBox One S-kontroller. Det bara fungerar utan krångel under Windows 10.
När jag spelar Elite Dangerous är det dock HOTAS + viss användning av tangentbord som gäller och där är det via kabel för min del. För många spel använder jag såklart tangentbord + mus.

Har bluetooth på alla mina datorer vilket gör det lätt för mig, men har man inte det så blir det väl till att köra via sladd/dongel eller köpa en bluetooth-adapter om man vill köra trådlöst.

Länkar:

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Xbox360 kontroll till hundra procent. Finns drivers i Windows 10 och man behöver inte krångla med tredjepartsprogram. Inget fan av konsoler, men PlayStations kontroller är fan i mig inte lätta att lära sig. Små och obekväma. Och Steam-kontrollen är ett skämt. Den som designade det helvetet till kontroll måste ju ha 30 fingrar eller något.

Där håller jag iaf inte med. Skönaste kontrollen jag haft. Mycket bättre gentemot nes,snes,n64,ps,ps2,gamecueb,xbox360 kontrollerna som jag haft. Har spelat i många timmar utan minsta bekymmer. Är den perfekt nope men överlag den bekvämaste att använda. Speciellt då du kan konfa den så den passar dig och din spelstil.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tolu78:

Om man är ute efter två handkontroller till PC. Är det Xbox kontroll som gäller då, eller finns det andra som är lika bra/bättre i samma prisklass?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Tack!

Har en 360-kontroller som är bra, men gillar d-padden klart bättre på XB1S-kontrollern.

Kika på denna istället: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3799730

Roligast är dock att designa sin egen!

https://xboxdesignlab.xbox.com/sv-se?icid=Cat-Xbox-ContentPla...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@tolu78: Jag använder "Microsoft Xbox One Elite". Helt klart bästa kontroll jag någonsin använt. Skön, robust och gedigen.
Varierar med att köra trådlöst och tråd. Ligger jag och soffan och singleplayernoobar i 4k på TV så blire trådlöst tex.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Brukar mest använda min Hori RAP TEKKEN 7 XBOX Edition med en Crown 309MJ och för ikke Tekken lirande så blire polarens halvsunkiga DS3.

Permalänk
Medlem

Jag använder en Xbox One-kontroller, trådlös adapter och NiMH-batterier på 2000mAh som räcker till flera långa spelsessioner. Välgjord handkontroll! Enda minus är att man inte får någon förvarning när batterierna är slut.

Körde DS3 trådat med better ds3 innan. Funkade sådär då det krånglade en del med drivrutiner som slutade fungera intermittent.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Många bra svar! Såg att Steam har rea på sin kontroll med Steam Link och sen kommer nog bra erbjudanden på fredag för Xbox kontroll. Blir kanske en av varje...

Permalänk
Medlem

@GizmoTheGreen
Jag funderar på att haffa en sån där PC-adapter för Wii U pro från Mayflash begagnad. På produktinfon från de som säljer nya står det att man ska installera drivrutiner som medföljer på skiva, dock tror jag inte skiva medföljer där jag hittat det. Är detta ett problem?

Skrivet av Nightwing:

PS3 Trådlös Kontroll med ScpToolkit det är så sjukt bra!!! funkar även med ds4 också

Berätta mer! Jag känner bara till MotionJoy / Better DS3

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian