Nvidia Titan V i prestandatester – sopar mattan med Geforce GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

För 30k ska det fan sopa hela jävla huset tvätta och diska bättre än en rysk postorder brud man kan få för samma pengar om postnord inte tappar bort henne på vägen

Har hade vi dagens sanning, synd bara att nVidia inte tänkte så långt

OT: Kul med så mmkt prestanda i ett kort, men när man kan köpa 2x1080Ti och få bättre prestanda för halva priset så lär väll ingen vettig människa köpa det, eller ja dom med för mkt pengar köper ju säkerligen och det är en "COOL" grej att ha, men annars?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Kretsen är nästa dubbelt så stor mot Titan XP. Jag ser inga större möjligheter för en liknande krets under $1000 för konsumentbruk typ 1180Ti . En nedbantad Volta för spel skulle väl inte imponera så värst. Titankort har väl alltid varit top of the line för gaming om man har plånbok därför.

Av allt att döma har Volta exakt noll nyheter för spelprestanda. En Volta med lika många beräkningsenheter och lika hög frekvens som en Pascal skulle därmed troligen prestera lika. Det är därför så många tror att det är meningslöst att släppa Volta för spelmarknaden.

Permalänk
Medlem

Tycker äntligen nvidia har gjort en bra sak med titan V! För vad ska vi som spelar med tensor cores, fp64 till? Ge mig en orsak som gamer att köpa detta.. sure redigering, modulering osv kommer vara grymt med all fp64 / tensor cores!

Men bättre vänta på gv102 skulle jag sägs så man slipper alla dessa funktioner som spel inte använder..

Titan V är ju ett billigt quadrokort rakt av som de är nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är väl aldrig någon som sagt att det inte är bra för spel, eller kan du länka några sådana påståenden?

m6000 var inte gjort för spel
https://www.youtube.com/watch?v=LC_sx6A5Wko&t=8s

M6000 är ett quadro-kort med ett helt annat användningsområde, annat FW, andra drivare. Titan-korten är lite udda på det sättet att de faktiskt är GTX-kort riktade till konsument eller "prosumers" men ändå har har ett stort användningsområde på den professionella marknaden just när det kommer till Deep Learning etc. Känns som att Nvidia har en något förvirrad segmentering till stort förtret för tex sånna som mig som jobbar att försöka hjälpa kunder att hitta rätt lösningar för professionellt användande (typ cad, VFX, etc).

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

För det första, flera datorer. För det andra, två kort i samma dator till annat än spel.

Har svårt att tro att någon skulle bygga upp två dator med denna grafikkort.

Om jag inte tolka det fel så gör dom väl reklam för spel med Titan V och inte som ett beräkningskort.

Skrivet av MinscS2:

En till speldatorn och en till htpc:n?

Dom rike dom kan.

Då kanske man kan se 8k filmer.

Skrivet av Icecrystal:

SLI är främst för spel? Det här kortet är väl främst ett beräkningskort?

Dom gör ju reklam för spel och inte som ett beräkningskort?

I grunden är det ett beräkningskort men jag tro att många beräkningskort kan man spela på men sen så tror jag inte ett spelkort klara av beräkningar så bra det kan hända att Nvidia låser det så att man inte kan spel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Ett grafikkort för speltestare så att Nvidia kan skryta om att vara ohotade kungar. Kommer ju inte vara något kort som gemene man kommer skaffa sig. Kanske just därför som Nvidia har satt en sån hög prislapp för dessa kort också, tillverkningen per kort blir väldigt hög när marknaden blir smal och ny teknik är alltid dyr från början.

Men kan vi förvänta oss att nästa Volta för oss gamers kommer hamna på runt 13-14.000kr med likvärdig prestanda, d.v.s runt 15 Tflops.

Kanske blir gamer varianten utan Tensor Cores och man därmed kan spara in pengar.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Frugan höll på att få spader när jag la 4k på ett 1070 för ett år sedan. Skulle jag köpa ett sånt här kort vill jag inte veta hur hon skulle reagera. Finns inte på världskartan. Även om jag levde själv skulle jag inte köpa mer än ett 1080ti för inte värt priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har svårt att tro att någon skulle bygga upp två dator med denna grafikkort.

Om jag inte tolka det fel så gör dom väl reklam för spel med Titan V och inte som ett beräkningskort.
Då kanske man kan se 8k filmer.

Dom gör ju reklam för spel och inte som ett beräkningskort?

I grunden är det ett beräkningskort men jag tro att många beräkningskort kan man spela på men sen så tror jag inte ett spelkort klara av beräkningar så bra det kan hända att Nvidia låser det så att man inte kan spel.

Titan har alltid varit billiga arbetsstationskort. Klassen under Quadro. Det marknadsförs inte som spelkort. Och varför skulle de göra reklam för spel när de säljer elektronik?

Företag och enskilda personer bygger arbetsstationer för tiotusentals kronor, varför skulle de nöja sig med en om de behöver fler?

Alla datorer byggs inte för CS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är skalan från 0-9? Ovanligt, jag skulle använda 5/7 istället.

Nope but this one goes to 11

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Gtx

@wounds: titan v är inte gtx men andra titan har varit gtx.

Permalänk
Lego Master

Som en övning i "titta vad vi kan bygga!" så är det ju såklart överkoolt. Men som ett reellt alternativ till något som faktiskt är överkomligt? Nä. Jag tänker inte ha ett grafikkort som är värt mer än min bil.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Det här kortet skulle passa fint i FZ e-penis dator:D

Permalänk
Medlem

Prestanda test i VR skulle vara nice:)

Finns det några grafikkort som har fokuserats på att få ut så mycket prestanda i VR som det går?
Skulle ett sådant kort skilja sig från våra vanliga grafikkort i så fall(behovet av minneshastighet, utrymme etc)?

30k är mycket men vad betalar inte vissa för att slippa SLI.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Inte för spel" säger en del förståsigpåare... Nähä men varför krossar det alla andra kort på marknaden i spel då? Ner från höga hästen nu. Det är ett kort som självklart är bra för spel.

Klart det fungerar till spel, men är kanske inte så prisvärt.. har man x antal tusenlappar är det väl bara att köpa..
Ozzed det känns som du vill övertala dig själv att köpa ett
Vill man ha endast ett kort och har sin 4K eller 5K skärm och en fet budget så javisst go for it.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

"Inte för spel" säger en del förståsigpåare... Nähä men varför krossar det alla andra kort på marknaden i spel då? Ner från höga hästen nu. Det är ett kort som självklart är bra för spel.

Nu är jag lite sen men ändå. Titan V funkar ju utmärkt till spel. De går ju att spela på Quadro grafikkort också, men dom är inte gjorda för de. NVIDIA marknadsför ju inte heller Titan V mot spel. Titan V har ju inte ens prefixet GTX som är specifikt för spel grafikkort. Titan V som faktiskt har kärnor för "AI" och "In Deep Learning". De är ju trots allt en alt budgetvariant av V100.
Missförstå mig rätt, men sett till pris och målgrupp för de här kortet så är de inte ett spel grafikkort även om de nu funkar ypperligt som ett sådant.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Frugan höll på att få spader när jag la 4k på ett 1070 för ett år sedan. Skulle jag köpa ett sånt här kort vill jag inte veta hur hon skulle reagera. Finns inte på världskartan. Även om jag levde själv skulle jag inte köpa mer än ett 1080ti för inte värt priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju hända att totalt sett med alla kringutrustning möss, tangentbord, skärm osv + dator så blir det över 40K men endast grafikkort för 30K är väl lite väl saftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Klart det fungerar till spel, men är kanske inte så prisvärt.. har man x antal tusenlappar är det väl bara att köpa..
Ozzed det känns som du vill övertala dig själv att köpa ett
Vill man ha endast ett kort och har sin 4K eller 5K skärm och en fet budget så javisst go for it.

Skrivet av HC-8315:

Nu är jag lite sen men ändå. Titan V funkar ju utmärkt till spel. De går ju att spela på Quadro grafikkort också, men dom är inte gjorda för de. NVIDIA marknadsför ju inte heller Titan V mot spel. Titan V har ju inte ens prefixet GTX som är specifikt för spel grafikkort. Titan V som faktiskt har kärnor för "AI" och "In Deep Learning". De är ju trots allt en alt budgetvariant av V100.
Missförstå mig rätt, men sett till pris och målgrupp för de här kortet så är de inte ett spel grafikkort även om de nu funkar ypperligt som ett sådant.

Jag skulle inte tacka nej till ett, men köpte nyligen ett begagnat 1070 som mer än väl täcker mitt behov. Jag menar mest att det blir skevt att säga att det inte är ett spelkort när det just nu ör det bästa kortet för spel. 1080 TI må vara mer prisvärt med det står ju sig slätt i sammanhanget.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

En sak jag kom tänka på man får max köpa två st men den saknar SLI hur tänkte dom där?

//i.imgur.com/3pd9dY1.png

Geforce drivrutinerna för nyare kort saknar SLI stöd, då spelutvecklarna själva ska utnyttja DX12 för att skapa stödet om dom anser det vara behövligt och önskvärt. Men något rudimentärt SLI stöd måste ju ändå finnas, för kort som används till beräkningar, skrivbordsanvändning etc. Annars är det lite väl dåligt igenomtänkt av nvidia.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag skulle inte tacka nej till ett, men köpte nyligen ett begagnat 1070 som mer än väl täcker mitt behov. Jag menar mest att det blir skevt att säga att det inte är ett spelkort när det just nu ör det bästa kortet för spel. 1080 TI må vara mer prisvärt med det står ju sig slätt i sammanhanget.

De hade inte jag heller gjort. Men de är bra jäkla overkill för min dator jag har idag.
De är väl inte skevt? Man kan spela på Quadro kort också. Men inte kallar man dom för spelkort. De har ju hänt att Quadro kort har varit bättre för spel än motsvarande grafikkort för spel. Men bara fram tills samma GPU som de bästa Quadro kortet hade väl släpptes i form av ett GTX Titan eller nåt GTX x80 Ti. Du förstår vad jag menar hoppas jag.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

De hade inte jag heller gjort. Men de är bra jäkla overkill för min dator jag har idag.
De är väl inte skevt? Man kan spela på Quadro kort också. Men inte kallar man dom för spelkort. De har ju hänt att Quadro kort har varit bättre för spel än motsvarande grafikkort för spel. Men bara fram tills samma GPU som de bästa Quadro kortet hade väl släpptes i form av ett GTX Titan eller nåt GTX x80 Ti. Du förstår vad jag menar hoppas jag.

Jag tror det. Men... Det finns ju inget "motsvarande" GTX-kort än. Självklart kommer saker och ting att ändras i ett slag när så är fallet. Om det kommer ett **80TI som presterar som detta och kostar som **80 TI-kort brukar göra, då, när den dagen kommer, så skulle inte jag säga att det här kortet är tänkt för spel heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

För folk som utvecklar AI/maskininlärning (t.ex för självkörande bilar och en massa annat) är det nog rätt skönt att inte behöva köpa en sådanhär utan bara skaffa ett "enkelt" grafikkort med allt inkluderat för själva utvecklingsarbetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorenb89:

@wounds: titan v är inte gtx men andra titan har varit gtx.

Det hade jag missat. Då blir det ju ännu rörigare. Undrar hur det kommer att funka med drivare och så? Med quadro-kortens drivare tar ju Nvidia väldigt mycket hänsyn till industrin och mjukvaruföretagen (Autodesk etc.) och med GTX är det spel som är primärt fokus. Det här blir ju något mellanting.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

OT: Kul med så mmkt prestanda i ett kort, men när man kan köpa 2x1080Ti och få bättre prestanda för halva priset så lär väll ingen vettig människa köpa det, eller ja dom med för mkt pengar köper ju säkerligen och det är en "COOL" grej att ha, men annars?

Kortet är till för forskning. Det har ungefär samma prestanda som det relativt nya Tesla V100, som kostar många gånger mer. En stor "selling point" för kortet är att "Equipped with 640 Tensor Cores, Volta delivers over 100 Teraflops per second (TFLOPS) of deep learning performance". Ett 1080Ti har inga tensor cores, så är det sådana du är ute efter får du noll prestanda oavsett hur många 1080Ti du köper.

Jag såg även någon räkna ut FP64-prestanda per krona för kortet. Titan V fick 2301; 1080Ti fick 506. Till den typen av beräkningar är kortet alltså 4-5 gånger mer prisvärt än 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Går ju inte ha SLI med V

Fan vad dåligt, nu blir det inget köp!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av iben301:

Förstår inte, vad är felet med det? Samma med bilar.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja.. man säljer ju knappast bilar efter ren prestanda.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Snusfri

Gamers Nexus testar Titan V

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Gamers Nexus testar Titan V - och visar att den blir delvis uppäten av såväl 1080 Ti som Titan XP... Ja, vad skall man säga om följande:

Det är obehagligt stora områden med långa bildtider, vilket visas av 1 % low och 0.1 % low med mycket låga FPS. Visst, generellt FPS är högre men vad hjälper det när det saggar till titt som tätt. Gamers Nexus gissade att det kunde förbättras med drivrutiner. Jo, det vill det nog till.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag tror det. Men... Det finns ju inget "motsvarande" GTX-kort än. Självklart kommer saker och ting att ändras i ett slag när så är fallet. Om det kommer ett **80TI som presterar som detta och kostar som **80 TI-kort brukar göra, då, när den dagen kommer, så skulle inte jag säga att det här kortet är tänkt för spel heller.

De som gör Titan V annorlunda just nu är att NVIDIA lanserar de på samma sätt som sina arbetskort såsom Quadro, Tesla mm. Dessa kort kommer alltid först med en ny arkitektur. Ofta flera månader innan dom första korten för spel lanseras. För min del så stärks de i kombination med kortets specs samt vad kortet nu också har fått för ändringar jämfört med tidigare Titan kort att inte se de som ett spelkort längre. För många ändringar från NVIDIA själva samt hur dom har valt att marknadsföra kortet. Men de är också sant. Den som väl har köpt ett sånt här kort för att nyttja till dess arbetsområde spelar förmodligen lite då och då på samma dator, när tid finns

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av lord_vasagos:

För 30k ska det fan sopa hela jävla huset tvätta och diska bättre än en rysk postorder brud man kan få för samma pengar om postnord inte tappar bort henne på vägen

Dagens bästa inlägg 🤣

Men prislappen är ju helt överdriven.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Kommer bli minst sagt spännande hoppas cpuer inte börjar flaska bara :/

Can’t wait to see 1180 osv

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle CPUer börja flaska helt plötsligt? Processorkraften som krävs för 1080p är samma som för 4k, då samma beräkningar behöver köras av CPUn, skillnaden är bara att GPUn ska rita fler pixlar. Din CPU som klara 150 fps i 1080p kommer klara 150 fps i 4k också, förutsatt att grafikkortet är bra nog. Det spelar ingen roll om GPU eller CPU slår i 100% först när de båda klarar av att trycka ut dubbla FPSen av vad din skärm kan visa.